קאדילק XT5 ׁׁ(מנוע 3.6 ל’ 310 כ”ס) מבחן דרכים
קאדילק XT5, מחליפו של ה-SRX, הדגם המצליח ביותר של קאדילק בעולם, משווק פה בארץ עם שפע אבזור ומחיר אטרקטיבי, ולוטש עיניים לעבר העוגה של המתחרות
תמונות: איתן שפר
ההתחלה של מבחן הדרכים בקאדילק Xt5 הייתה טובה. מרגע הישיבה ברכב, הרושם הראשוני מתא הנוסעים, והנסיעה ברכב – נסיעה קצרה מסניף קאדילק בהרצליה ועד הבית ברמת השרון, רבע שעה שהספיקה לי כדי לאחל לעצמי ובעיקר לבן שלי, שאוכל להסיע אותו יום יום ברכב כמו ה-XT5.
מנוע
לקאדילק XT5 מנוע בנפח 3.6 ליטר, V6 מחודש, המספק 310 כ”ס ב-6,700 סל”ד, ומומנט מרבי של 37.6 קג”מ ב-5,000 סל”ד. בגרסת הבסיס המנוע מעביר את הכוח אל הגלגלים הקדמיים ובגרסת הפרמיום הכוח עובד לכל ארבעת הגלגלים. המנוע משודך לתיבת אוטומטית עם שמונה הילוכים (לעומת תיבת שישה הילוכים ב-SRX).
תא נוסעים
נכנסתי לרכב, מסוונרת קלות מתא הנוסעים הבהיר, אלגנטי ויפהפה. נציג מהסוכנות ליווה אותי כדי לנסות להתחיל להסביר לי מה יש לרכב הזה להציע לי מבחינת אבזור, אני מסתכלת בשעון, אין מספיק זמן לעבור על כל זה. יש הרבה פיצר’ים ומערכות עזר, ואבזור בתא הנהג, שצריך להכיר ולבדוק, ואיכשהו ישנה תחושה של תא נהג מינימליסטי. נקי פה ומסודר, ומעניין. יש לי סופ”ש ארוך להבין מה קורה פה סביבי.
התנהגות וביצועים
בנסיעה הראשונה שלי עם הרכב, התלהבתי. לחצתי את הדוושה באטרף, וקיבלתי נזיפה מהמנוע. המנוע הגדול צריך ליטוף בהתחלה, לתת לסל”ד קצת לעלות, כדי להגיע לשיא המומנט שלו, ואז בסביבות ה-4,000 סל”ד, אפשר כבר להרגיש איך הרכב עף קדימה.
זה מנוע גדול, עם ביצועים טובים, ותיבת ההילוכים עוזרת לתעל את כל הכוח הזה במעלה מד המהירות, בצורה טובה וחלקה. השילוב של השניים טוב מאד. המתלים רכים יחסית ונוחים, מכויילים על הצד הרך, אם תרצו. בעיר ומחוץ לעיר הרכב מרגיש יציב, ואוחז היטב בכביש.
עירוניים לא יגלו קושי בתמרונים עירוניים, על אף גודלו של הקרוסאובר. גם שדה ראייה לא יחסר, תודות לכיוון מושב נהג ראוי וטוב, ושמשות גדולות ורחבות.
קאדילק XT5 הוא קרוסאובר זריז, המגיע למהירויות לא חוקיות מהר. רק דבר אחד צריך לזכור – זה קרוסאובר ולא מכונית שרירים. יש פה מנוע גדול עם הרבה כוח מתחת למכסה המנוע, אבל גם הרכב גדול (כמעט שני טון), והייעוד שלו – כשמו כן הוא – “פנאי”.
הוא נועד לשייט בנוחות מקסימלית, בביטחון, ובכיף בדרך לעבודה, או עם המשפחה בסופי שבוע. הייעוד שלו כרכב פנאי (יוקרתי במקרה הזה), הוא לתת תחושה נעימה ומפנקת לנהג, ומרווח פנים ועושר באבזור לנוסעים.
והוא עומד בייעוד שלו:
עם מערכת מולטימדיה מתקדמת שמתחברת לנייד בקלות, והכיוון שלה מעניין וכיפי (כיוון שמע ברפרוף אצבע מימין לשמאל…).
עם מרווח הפנים הענק, המושבים המתכוונים, השולחנות הקטנים שיוצאים מהמושבים.
תאי אחסון לכל הנוסעים, ותא אחסון ייעודי לתיק בגובה רגלי הנהג.
חימום ואוורור במושבים, לכולם בגרסת הפרימיום.
תא מטען ענק (נפח של 849 ליטר), שנפתח באופן חשמלי, עם מסילה פנימית לאחסון יעיל ונוח של מטען, שקיות ועוד.
מבחוץ, ה-XT5 נראה גדול, ומרשים. לא שונה בהרבה מהדגם היוצא, אבל העיצוב זורם יותר, ועדכני. הקרוסאובר החדש קיבל גריל חדש מלפנים, פנסים ראשיים בטכנולוגיית לד, תאורת יום ופנסי איתות בטכנולוגיית לדף, וחישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינץ’ בגרסת הבסיס, 20 אינץ’ בגרסת הפרימיום.
מילה על דגם ה-SRX, קודמתה של ה-XT5
קאדילק XT5 למעשה מחליף את הדגם הנמכר ביותר של מותג “קאדילק”, ה-SRX.
קאדילק XT5 מבוססת על פלטפורמה חדשה שאפשרה לקאדילק להגדיל את הדגם ובו בזמן להפחית ממשקלו כ-132 ק”ג לעומת ה-SRX.
הרכב קל יותר, בעל בסיס גלגלים גדול יותר ב-5 ס”מ, הוא גבוה יותר, עם מרווח רגליים גדול יותר ב8 ס”מ, ותא המטען שלו יעיל ושימושי יותר, בזכות קיפול נוח של חלקי תא המטען.
רמות גימור
אבזור בטיחות
מידות
דירוג זיהום אוויר
צריכת דלק
סיכום
רמות גימור
שתי רמות גימור יוצעו עם הדגם:
רמת הגימור הבסיסית ‘לקשרי’ הכוללת, בין היתר: חישוקי סגסוגת “18, מולטימדיה “8 עם דיבורית BT וממש אנדרואיד Auto ואפל CarPlay, שמונה רמקולים מבית BOSE, ארבע כניסות USB, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מפתח חכם, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים, כפתור ביטול בקרת אחיזה, פתח הטענה אלחוטית מיוחד לטלפון נייד, ועוד.
רמת הגימור הבכירה ‘פרימיום’ כוללת בנוסף חישוקי “20, חימום ואוורור למושבים הקדמיים וחימום לאחוריים, 14 רמקולים, בקרת אקלים עם 3 אזורים, הנעה כפולה, ידיות דלתות מוארות, כפתור בחירת מצבי נהיגה, כפתור ביטול AWD ועוד.
אבזור בטיחות
כל רמות הגימור מצוידות ב-7 כריות אוויר, מערכת התראה על סכנת התנגשות ובלימה אוטונומית – כולל זיהוי הולכי רגל, אור גבוה אוטומטית, התראה על עצמים בשטח מת (צד ואחור), חשוב חשוב חשוב, מצלמה אחורית ועוד.
רמת הגימור ‘פרימיום’ כוללת בנוסף: בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים עם מערכת חנייה אוטומטית, בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור ובמהירויות גבוהות ועוד.
דבר אחד שהרגשתי שעובד פחות טוב, הוא מערכת השמירה על נתיב שעובדת היטב עד מהירות בינעירונית של 90 קמ”ש, ובמהירות גבוהה יותר קצת מאבדת פוקוס.
מידות
אורך 4.81 מטר
רוחב 1.90 מטר
גובה 1.68 מטר
בסיס גלגלים 2.86 מטר
נפח תא מטען 849 ליטר
דירוג זיהום אוויר
דירוג זיהום אוויר 15 מתוך 15 (מקווה ברכבי הקרוסאובר של קאדילק יהיו ירוקות יותר בעתיד).
צריכת דלק
צריכת דלק משולבת 9 ק”מ לליטר
סיכום
מבחן יפה
הרכב נשמע מעניין.. וקהל הצרכנים צריך לפתוח את הראש למכוניות נוספות
בגלל שנהגתי גם על הקדילק SRX וגם על החדשות XT5. והיות וקדילק היא המכונית האהובה עלי,
אני יכולה להעיד, שמבחן הכביש שערכת הוא סופר מדוייק, נכון, ואוצר בו כמעט את כל הפינוקים שיש לקדיאק מסדרת הפרימיום להציעה (הם בהחלט רבים מדי עבור פוסט אחד, ועשית נכון שלא הלעטת).
הרכב הזה הוא עונג יומיומי.
ואוו, איזה רכב. התלבטתי בינו לבין הלקסוס rx אשר למרות שיקר ממנו בכמעט 100000 שח לא מאובזר ברמה של הקאדילק. שיחקו אותה!