מבחן המשומשות: קיה פורטה 2010
קיה עם לוק של סיוויק וביצועים של קורולה. מבחן דרכים לקיה פורטה 2010
המבחן פורסם לראשונה ב-16.1.2012
תאריך עריכה – 14.1.2018
מהרגע שכף רגלי דרכה בסניף ועד שהתמקמתי במושב הנהג בקיה פורטה, שמעתי בעיקר דברים טובים עליה. קודם כל, מוניטין האמינות שדבק בה בזכות מוצאה, והשתייכותה לאימפריית יונדאי, (לפני למעלה מעשור, קיה נרכשה ע”י יונדאי, שנייה לפני פשיטת רגל). שנית, העיצוב הספורט-אלגנט שלה, נותן לך הרגשה שהנסיעה בה הולכת להיות חוויה, וגם השם – “פורטה” במילעיל – משמע חזק, שם מחייב משהו.
מבחוץ, היא מעוצבת יפה, דינאמית למראה, ספורט-אלגנט. כמו שמכונית משפחתית צריכה להראות.
פנים הרכב
הקיה מרווחת ומאובזרת למדי גם בדגם הבסיסי: חלונות חשמל בכל הרכב, מערכת שמע מקורית, כניסות AUX, USB, IPOD, מערכת אקלים (עם מיזוג אפקטיבי), תאי אחסון מועילים, וכפתורים גדולים ידידותיים לתפעול, גם אלה שעל גלגל ההגה – לכיוון השמע בלבד. המושבים נוחים ו”עוטפים” כמו בשברולט קרוז, הריפודים עליהם נאים בעיניי, אם כי, ראיתי יפים יותר. לוח המחוונים מכיל שלושה שעונים עגולים וגדולים: מד דלק, מד מהירות ומד סיבובי מנוע. ובסך הכל, תא הנהג פרקטי, הדוק ו”עשוי” היטב.
רכב המבחן שלנו הוא קיה פורטה משנתון 2010, עם גיר אוטומט – טיפטרוניק ו6 הילוכים. נהגתי מעט מאד עם אופציית הטיפטרוניק (העברת הילוכים באופן ידני), בגלל מצב רוח עצלני משהו. על אף שהאופציה הזו מספקת הרבה יותר כוח וזריזות.
לפורטה 126 כוח סוס, חזקה יותר ממתחרות כמו סקודה אוקטביה ומאזדה 3, ועם נתוני האצה דיי סטנדרטיים למכוניות משפחתיות, מ-0 ל100 ב12 שניות, זריזה יותר משברולט קרוז וגם ממאזדה 3.
הנסיעה בפורטה זורמת ומהנה, אין בעיות כרוניות בהעברת ההילוכים, ודוושת הגז משתפת פעולה. שני חסרונות קלים באים לידי ביטוי במהירויות יותר גבוהות: רעש פחות סביר מהמנוע, ובעיקולים, ההגה הקל נותן תחושה פחות נוחה ובטוחה.
אחרי שהבנתי את החסרונות שלה, לא ניסיתי לאתגר את הפורטה יותר מדי. היה לי כיף להישאר במקום הנוח שלה, בסיבובים וסידורים בתוך העיר, ובמהירויות סבירות. בפורטה היאוש בפקקים נהיה יותר נוח, בעיקר בזכות סביבת נהג נוחה, מפנקת ומרווחת. פלוס גדול, שכיפר על שני החסרונות בהתנהגות הכביש.
יש לי אותה. כל מילה שנכתבה, אמיתית. אין על קיבה פרוטה.