מהדורה מוגבלת: פורשה 911 Sport Classic אחת בלבד תגיע לישראל
מהדורה מוגבלת של 1250 יחידות מדגם פורשה 911 Sport Classic החדש, יוצרו לעולם, אחת תגיע בסוף השנה לישראל. פורשה 911 Sport Classic הוא השני מתוך ארבעת דגמי האספנות שפורשה הציגה עם העיצוב המסורתי שלה
הדגם החדש, 911 Sport Classic, הוא השני מתוך ארבעת דגמי האספנות שפורשה הציגה באסטרטגיית העיצוב המסורתי (Heritage Design) שלה. 1,250 יחידות בלבד של הדגם במהדורה מוגבלת של פורשה צפויות להחזיר למרכז הבמה את הסגנון של שנות ה-60 ותחילת שנות ה-70. בדומה לדגם ה-911 Sport Classic הקודם שהתבסס על דגם ה-997 של שנת 2009, המראה שנבחר הוא בהשראת ה-911 המקורי (1964 - 1973) וה-911 Carrera RS 2.7 משנת 1972. את ה-911 Sport Classic ניתן להזמין כבר עכשיו, במחירים של החל מ-272,714 יורו. המשלוח יהיה זמין ממרכזי פורשה באירופה מיולי 2022 ואילך, ושווקים נוספים יתווספו בעקבותיהם.
“דגמי Heritage Design מייצגים את המניעים הרגשיים של אסטרטגיית המוצר של פורשה”, אומר אלכסנדר פאביג, סגן נשיא אינדיבידואליזציה וקלאסיקה. “גישה ייחודית זו דואגת לכך שמחלקת העיצוב של פורשה תשתף פעולה עם Porsche Exclusive Manufaktur כדי לתת פרשנות חדשה לדגמי ה-911 האייקוניים משנות ה-50 ועד שנות ה-80 ולהעניק חיים חדשים למאפייני העיצוב של אותם עשורים.”
פורשה משיקה ארבעה דגמים במהדורה מוגבלת לאורך תקופה ממושכת. הראשון שבהם הוצג בשנת 2020: מהדורת 911 Targa 4S Heritage Design Edition עם אלמנטים עיצוביים משנות ה-50 וה-60.
מחלקת העיצוב של פורשה יצרה גם שעון עצר איכותי הזמין בלעדית לרוכשי הרכבים ממהדורת האספנים. השעון מדמה פרטים רבים מהעיצוב החדש של 911 Sport Classic. חלק מחבילת העיצוב הקלאסי המסורתי ומספר רכיבים פנימיים של ה-911 Sport Classic יהיו זמינים בדגמי 911 העדכניים גם כן.
עיצוב
המרכב הרחב – השמור בדרך כלל לדגמי ה-911 טורבו – ספוילר אחורי קבוע בסגנון “זנב ברווז” האגדי של Carrera RS 2.7 וגג הבועה-הכפולה מדגישים את הייחודיות של ה-911 Sport Classic החדש.
בדומה ל-997 מהדור הראשון של 911 Sport Classic שהושק ב-2009, המעצבים קיבלו את השראתם מהצבע האפור האופנתי של דגמי Porsche 356 המוקדמים וכך נבחר גימור הצבע האקסקלוסיבי לדגם המהדורה המוגבלת. “ה-911 Sport Classic החדש הוא הרכב הראשון הכולל צבע מטאלי אפור”, אומר מייקל מאואר, סגן נשיא Style Porsche. “אפור אף פעם לא משעמם, תמיד יש בו משהו מיוחד והוא תמיד מגניב.” מלבד הגימור האקסקלוסיבי בצבע Sport Grey Metallic, ה-911 Sport Classic החדש זמין גם בשחור, אפור Agate מטאלי, כחול Gentian מטאלי או “צביעה לפי דרישה” (Paint to Sample).3 שני הפסים על מכסה המנוע, הגג והספוילר האחורי בצבע אפור מדגישים את העיצוב הספורטיבי של הרכב.
בתוך הרכב ניתן למצוא את דוגמת הפפיטה האייקונית בגימורי הדלתות ומרכזי המושבים, בעוד ריפוד עור בעיבודsemi-aniline דו-גוני בשחור/קוניאק קלאסי מספק ריפוד אלגנטי בצבע מנוגד לצבע החיצוני.
פורשה 911 הידנית החזקה ביותר
מערכת העברת הכוח ייחודית באותה מידה: מנוע ה-3.7 ליטר, בוקסר שטוח בעל טורבו כפול עם שישה צילינדרים, מעביר 453KW (550 כ”ס) לכביש דרך הגלגלים האחוריים בלבד. בשילוב עם תיבת שבעת הילוכים ידנית, ה-911 Sport Classic החדשה היא ה-911 הידנית החזקה ביותר שקיימת כיום.
לתיבת ההילוכים פונקציית היפוך אוטומטית המפצה על הבדלי מהירות המנוע בין ההילוכים עם פרץ סיבובים קצר בעת הורדת הילוך. מערכת הפליטה הספורטיבית הסטנדרטית מותאמת במיוחד לחוויית צליל רגשית יותר.
המתלים, המבוססים על אלו של דגמי ה-911 Turbo ו-911 GTS, עומדים בדרישות הביצועים הגבוהות: הודות לתקן Porsche Active Suspension Management (PASM), בולמי הזעזועים מגיבים לשינויים דינמיים במהירות הבזק. PASM משולב כסטנדרט עם מתלי הספורט, הכוללים גובה נסיעה הנמוך ב-10 מילימטרים.
בסוף 2022 תגיע לישראל יחידה אחת מתוך 1250 יחידות המיוצרות בעולם,
מחיר: 2.2 מיליון
נתוני תצרוכת הדלק ופליטת ה-CO2 נקבעו בהתאם לנוהל המדידה החדש WLTP. בשלב זה, ערכי ה-NEDC, אשר מחושבים על בסיס נוהל מדידה חדש זה, עדיין לא פורסמו. ערכים אלה אינם ניתנים להשוואה עם הערכים שנקבעו בהתאם לנוהל המדידה NEDC הקודם.
מידע נוסף על תצרוכת הדלק הרשמית ופליטות ה-CO2 הרשמיות והמפורטות של כלי הרכב זמין במסמך שכותרתו “הנחיות בדבר תצרוכת דלק, פליטות CO2 והספק בכלי רכב חדשים”, זמין ללא תשלום בכל סוכנויות המכירה ומחברת DAT.