מהו המנוע האמין ביותר, ואיך נשמור לאורך זמן על המנוע ברכב שלנו?

 

מאמר אורח: על אמינותם של מנועים, מהם המנועים האמינים ביותר בכלי רכב, ואיך נשמור על המנוע ברכב לאורך זמן? טיפים לתחזוקת מנוע

איך לשמור על המנוע ברכב – טיפים לתחזוקה שוטפת

רובנו כל יום יושבים ברכב מעל שעה בדרך לעבודה  וחזרה, מבלי לשים לב, הרכב הפך למשמעותי בחיינו. פעולת ההתנעה עורכת בדיוק 3-4 שניות והנה אנחנו בדרכים. אבל אם נעצור לרגע ונחשוב מה קורה מאחורי הקלעים, נבין שמערכת שלמה שמורכבת ומחוברת מהמון חלקים החלה לעבוד.

הלב של המערכת הוא “המנוע”, שמקבל חמצן, דלק, פולט מזהמים ומשומן היטב. בתמורה הוא מספק הנעה לגלגלים, אנרגיה למדחס המזגן, לטעינת המצבר וחשמל לרכב כולו. בין שנים 1995 – 2010 ואולי קצת מאוחר מזה שמענו תמיד סיפורים על המנוע, למי יש V6 או V8 למי יש נפח מנוע גדול יותר ויותר כוחות סוס, הדיבור על כוח תמיד היה סביב המנוע.

בטח אתם זוכרים את התקופה שכל החברות “הלכו” עם הזרם, והשתמשו באותו נפח מנוע. למשל, כמעט כל מכונית משפחתית שיוצרה כללה מנוע 1600 סמ”ק, ומכונית מיני כללה מנוע של 1200-1400 סמ”ק. רוב מכוניות ה”מנהלים” כללו מנועים בנפח 2000 סמ”ק וצפונה, כאשר ככל שיותר הצפנת, היה יותר עניין סביב הרכב.

היום, כאשר אנו מדברים על כוח, נפח מנוע הוא לא בהכרח שם המשחק, ונכנסו לתמונה פרמטרים נוספים שבמרכזם מגדש הטורבו שמיוחסות לו משמעויות רבות, ולצידו תיבות הילוכים בטכנולוגיות חדשניות, היודעות לנצל טוב יותר את כוחו של המנוע, תוכנות מחשב ועוד.

ואם אנחנו בוחנים את הביקוש מצד קהל הלקוחות ה”רגיל”, ניתן לראות שמה שתמיד היה חשוב לו, מפעם ועד היום, הם פרמטרים כמו אמינות המנוע ואולי גם, “כמה הוא חסכוני”, לצורך כך, ועקב עליית מחירי הדלקים בשנים האחרונות חברות מייצרות טכנולוגיות חלופיות כדי להפוך את השימוש ברכב לזול יותר, כמו מגמת “הקטנת המנועים”. כמו כן, שנות האחריות על המנוע עלו ברכבים מסוימים גם לכ-7 שנים.

מנוע אמין מאד. טויוטה לנד קרוזר

מבין שלל המנועים, גדולים כקטנים, האם אתם יודעים אילו מהם הם המנועים האמינים ביותר? ומה עושים כשהם פחות אמינים, והמנוע החל לעשות בעיות או הפסיק לפעום?
על פי נתונים של חברת מוטורס סנטר – חברה ישראלית המייבאת מנועים לארץ, המנועים האמינים ביותר הם של הרכבים הבאים:

•    טויוטה קורולה
•    סובארו פורסטר
•    טויוטה לנד קרוזר
•    קיה פיקנטו
•    יונדאי i10
•    מיצובישי אאוטלנדר

אבל, אל תטעו, כל מנוע בכל רכב עשוי להתקלקל – גם האמינים ביותר. אם המנוע התחמם בעקבות מערכת קירור לא תקינה או “נתפס” בעקבות חוסר שמן באגן.

הנה מספר טיפים לשמירה על המנוע לאורך זמן:

•    יש לבדוק שמן מנוע אחת לחודשיים ולפני נסיעות ארוכות (מעל שעתיים).
•    יש לבדוק שלא חסר נוזל קירור.
•    יש לבדוק שלא יוצא מהאגזוז עשם גזים בצבע שחור או לבן (הגזים הנפלטים אמורים להיות שקופים)
•    כמובן שלא צריך בקביעות ללחוץ על דוושת ה”גז” בחוזקה ולתת לרכב להאיץ במהירות נורמלית.
•    לגשת לטיפולים תקופתיים במוסך מוסמך ובזמן.
•    בנוסף יש להיות רגישים ללוח המחוונים – חום מנוע לא מטפס מעבר למקום הקבוע שלו, נורת שמן כבויה.

אז בפעם הבאה לפני שאתם מתניעים, הקדישו 2-3 דקות והשתמשו בטיפים לשמירה על המנוע ברכב שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *