מותג הרכב החשמלי מקסוס חוזר עם דגמי 7-8 מקומות ומסחריות

 

MIFA 7 MAXUS
מקסוס MIFA 7

 

אוטו חן מקבוצת בליליוס תייצג את היצרן MAXUS מקבוצת SAIC, ותחזיר את דגמי מקסוס לשיווק שוטף בישראל

 

מקסוס, מותג הרכב החשמלי הסיני בדרך להשקה מחודשת בישראל עוד השנה, לאחר שבחרה באוטו חן, יבואנית הרכב מקבוצת בליליוס, כיבואן רשמי שלה. ההסכם שנחתם בין היצרן MAXUS SAIC לבין אוטו חן להפצת דגמי הרכב הפרטיים והמסחריים, יספק מענה לביקוש הישראלי לרכבי פנאי שבעה מושבים חשמליים ומודרניים ולרכבי עבודה. ההשקה המחודשת תכלול שישה דגמים, בהם שני דגמי פנאי 7-8 מושבים ושני דגמי וואן חדשים, כולם בתקינה אירופאית וציוני בטיחות גבוהים.

במהלך השנה האחרונה, בהובלת מנכ”ל פעילות הרכב הפרטי והמסחרי של קבוצת בליליוס, טל ברין, נבחנו כמה יצרנים סיניים בתחומים אלו, מתוך כוונה להרחיב את מגוון המוצרים שהחברה משווקת תוך שיתוף פעולה עם יצרן מוביל, צומח ובעל אסטרטגיה חזקה לשוק האירופאי והישראלי.  

 

MIFA 9 MAXUS
מקסוס MIFA 9

 

אז אילו דגמים עתידים להגיע בקרוב?

רכבי פנאי בעלי 7/8 מושבים: 9 MIFA 7, MIFA, עם טווחי נסיעה חשמליים עד 480 ק”מ בנסיעה משולבת, לפי תקן WLTP האירופאי וחמישה כוכבי בטיחות במבחני NCAP Euro.  

וואנים במגוון גדלים: 9 eDeliver 7, eDeliver 5, eDeliver 3, eDeliver. טווחי נסיעה חשמליים עד 370 ק”מ. בנסיעה משולבת, לפי תקן WLTP האירופאי, ה-5 eDeliver קיבל ציון 82% ב-Ncap Euro ומדליית פלטינה. הדירוג הגבוה ביותר, ואילו ה-7 eDeliver וה-9 קיבלו ציונים של 77% ו75% בהתאמה, ומדליית זהב.  

 

מקסוס רכב חשמלי
MIFA 7 תא נהג. בקרוב

 

אודות SAIC 

ב-1955 הוקמה Shanghai Automotive Industry Corporation Limited (SAIC Motor Group) יצרנית הרכב הגדולה בסין מזה 18 שנה, עם מכירות שנתיות של יותר מחמישה מיליון כלי רכב. החברה נמנית עם 10 יצרני הרכב הגדולים בעולם. הכנסות יה בסך 105 מיליארד דולר ב-2023 הציבו אותה בצמרת 100 החברות ברשימת ה-500 Fortune Global, זו השנה ה-11 ברציפות. Motor SAIC הציגה בשנה שעברה נתוני שיא במכירות כלי רכב חשמליים ובייצוא: מכירות הרכב החשמלי הסתכמו בכ-1.12 מיליון כלי רכב והמכירות בשווקים בינלאומיים הסתכמו ב-1.208 מיליון כלי רכב.

זו השנה השמינית ברציפות שהחברה היא יצואנית הרכב הגדולה בסין, כשהנתח שלה מכלל הייצוא הסיני עומד על יותר מ- 23%. ב-2023 סין הפכה ליצואנית הרכב הגדולה בעולם. פורטפוליו החברה כולל מגוון רב של מותגים בבעלות מלאה, בהם MAXUS ו-MG וכן שת”פים עם קונצרן פולקסווגן, מ-1984, ועם GM, מ-1997. מכירות המותגים בבעלות החברה הגיעו לכ-2.8 מיליון כלי רכב ב-2023 המהווים יותר מ-55% מסך מכירותיה. 

 

רכב עבודה חשמלי eDeliver 3
eDeliver 3 מסחרית חשמלית “עד 370 ק”מ טווח חשמלי”.

 

אודות MAXUS 

חברה בת בבעלות מלאה של קבוצת SAIC, שהוקמה ב-2011. מקור שם המותג הוא בדגם Maxus LDV, וואן מסחרי שיוצר על ידי יצרנית הרכב הבריטית Group LDV, שהקניין הרוחני שלה נרכש על ידי SAIC ב-2010. מאז הקמתה, מכרה החברה למעלה ממיליון כלי רכב, כאשר בשנת 2023 הגיעה למכירות שיא של יותר מ-200 אלף כלי רכב. כבר משלבי הקמתה, שמה החברה דגש אסטרטגי הן על השוק הסיני והן על שווקים בינלאומיים. בשנתיים האחרונות, הכפילה החברה את מכירותיה בשווקים בינלאומיים, העומדות כיום על כ-50% מסך המכירות.

החברה מייצאת ל-73 מדינות, כשעיקר מכירותיה הן לשווקים מפותחים כגון אירופה, אוסטרליה, ניו זילנד ומקסיקו. יותר -90% מהייצוא עד כה היה לשווקים מפותחים, ולמעלה מ-80% מהייצוא לאירופה הוא של כלי רכב חשמליים. כחברה גלובלית, מקסוס משקיעה בפיתוח דגמים מתקדמים לשווקים מפותחים וכן בתקינה הנדרשת לשיווקם. מגוון המוצרים של החברה לשוק האירופאי כולל כיום שש משפחות דגמים, כולם חשמליים, עם תקינה אירופאית וציוני בטיחות גבוהים במבחני ה-NCAP Euro. כל הדגמים ייובאו על -ידי אוטו חן עוד השנה. 

 

טל ברין, מנכ”ל הרכב הפרטי והמסחרי, קבוצת בליליוס: “אנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה עם קבוצת SAIC וגאים לייצג את המותג מקסוס בישראל. כחלוצי הרכב החשמלי בישראל, אנו מצפים לחולל מהפכה ולהביא את בשורת החישמול לסגמנטים נוספים. הלקוח הישראלי צמא לפתרונות שבעה מושבים וכלי רכב מסחריים חשמליים איכותיים ובמחירים נגישים, שאותם אנו נספק, תוך מתן שירות ברמה הגבוהה ביותר. ההשקה המחודשת של המותג מקסוס בישראל, עם מגוון רחב של דגמים חדשים, מודרניים ומצוינים, תהווה נדבך משמעותי בפעילות אוטו חן לשנים הבאות”.  

 

אודות אוטו חן וקבוצת בליליוס 

אוטו חן היא חלק מקבוצת בליליוס, שנוסדה וצומחת משנת 1964 עם איתנות פיננסית משמעותית ולמעלה מ-2,500 עובדים. הקבוצה עוסקת במגוון תחומים בעיקר בעולמות התחבורה, הרכב והאנרגיה בדגש על אנרגיה מקיימת ותחבורה מתקדמת. הקבוצה הביאה לאורך השנים חדשנות עסקית ותחרות לתחומים רבים. בתחום ייבוא הרכב, פרצה הקבוצה דרך בייבוא אוטובוסים מסין וביס סה את מותג האוטובוסים Dragon Golden כמותג האוטובוסים המוביל בישראל, והובילה את מהפכת האוטובוסים בגז טבעי ובהנעה חשמלית.

הקבוצה הייתה מראשוני יבואני הרכב הפרטי החשמלי לישראל עם מותג Aiways בשנת 2020 ולפני כשנה קיבלה הקבוצה את הזיכיון למותג NETA מקבוצת HOZON. 

קבוצת בליליוס הינה אחת ממפעילות התחבורה הציבורית הגדולות בישראל בעיקר באמצעות חברת סופרבוס  המפעילה כ-1100 אוטובוסים בפריסה ארצית. כמו כן עוסקת הקבוצה בתחום האנרגיה המקיימת ומחזיקה  בחברת BLENERGY המובילה במשק בהקמתן של מערכות אגירת אנרגיה. פרט לכך עוסקת הקבוצה במגוון  פעילויות בתחום הנדל”ן. 

 

ההשתלטות הסינית ממשיכה: בליליוס תייבא מותג חשמלי חדש NETA

אוטו חן זכתה במכרז ותספק אוטובוסים חשמליים ודיזל למועצות האזוריות

מכונית חשמלית שומרת מחירון? מחירי מכוניות חשמליות בשוק היד שנייה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *