מותג ותיק עם דגמים לצעירים: טריומף ספיד 400 סקירה וחוות-דעת

 

טרמיוף 400
טרמיוף ספיד 400

 

“תנגיש לי מותג בוטיק”: פגשתי את הטריומף סקרמבלר 400 וספיד 400 וסקירה וחוות דעת על הדגם המועדף עלי – טריומף ספיד

 

תמונות: דרור אורפז 

 

הגיגים תחילה

אני לא אגדיר אותו כאופנוע למתחילים, למרות שהנתונים שלו תואמים להגדרה. כן אכתוב שהוא מתאים “כאופנוע שני בבית”, כזה שפנוי לקפיצה קטנה לעיר סמוכה או פתרון ניוד מהיר בעיר. כלי לבריחה מהשגרה ולניקוי הראש.

טריומף הינו מותג בריטי ותיק אשר מחפש כעת שווקים חדשים וקהל רוכשים חדש בעיקר צעיר יותר. רוכבים חדשים מעודכנים יותר בטרנדים מובילים וחיים את תרבות הלייפסטייל. קהל צעיר גם דורש כלים זולים יותר.

אלבר מוטו יבואני טריומף זיהו את הטרנד הזה ובחרו להביא שתי גרסאות כניסה למותג, העונים להגדרה “אופנועי budget” (אופנועים בתקציב נמוך למותגי פרמיום). רק שהפעם צמד האופנועים מיוצר לא בארץ המקור, אלא במזרח (הודו ותאילנד) בשיתוף עם הקונצרן ההודי הענק באג’ג’ (Bajaj). זוהי מגמה שכיחה בשוק האופנועים העולמי. שני דגמי הטריומפים מתאימים למגוון רוכבים, כאלה שצריכים כלי יום יומי עם טוויסט. כלי בסגנון אחר ועם מסר לסביבה, ודרך לביטוי עצמי. 

כששואלים את עצתי, איזה דו גלגלי לרכוש? אני תמיד מצודד באופנוע מלא ולא בקטנוע, במיוחד במקרה שהמחיר כמעט זהה לזה של קטנועים בנפח כזה. לאופנועים יש יתרונות רבים, אבל חשוב מכך, הם בטיחותיים יותר מקטנועים. לטובת הקטנועים, אזקוף את הפונקציונליות שלהם.

 

triumph speed 400
תמרון מצוין. טריומף speed 400

 

עיצוב נתונים, וממדים

 

צמד האופנועים חולק את אותו מנוע, בעל בוכנה אחת, בנפח 398 סמ”ק, שמפיק 40 כ”ס ומרגיש בשרני ובעל מומנט זמין בסל”ד נמוך. מראה המנוע אולי מזכיר מנוע מקורר אוויר, אבל מדובר במנוע סינגל חדש מקורר נוזל, בעל הזרקת דלק ומצערת אלקטרונית Ride-by-wire. גם צריכת הדלק חסכונית בהחלט ועומדת על 1 ליטר לכל 26 קילומטר. 

את הסקרמלבר 400 אגדיר כבייבי סקרמבל, למרות שממדיו והחזות שלו מרשימים בהחלט, ואין בו שום דבר תינוקי. הספיד 400 אינו אופנוע רטרו מלא, בעיקר בגלל סגנון הישיבה עליו, בו הרוכב נשען קדימה, אך גם אינו הייטקיסטי. יש לו אופי ושונות, תוך ירידה לפרטים בעיצוב. הוא מרגיש נחשק, מה שכן מחזיר אותנו לתחושת רטרו. 

הסקרמלבר 400 נראה מרשים וקשוח יותר, ניכר שירדו לפרטי פרטים, והגימור בו זורם יותר, כמו הכסא החום עם תפרים, מגיני ידיים, מגן גריל על פנס החזית, אגזוז שמנמן וגבוה, כידון רחב יותר גלגלים שמנמנים, צמיגים דו שימושיים METZELER KAROO איכותיים ומהלך מתלה גובה יותר. תנוחת הרכיבה שלו יותר ורסטילית – ניתן לרכב עליו גם בשטח קל, אבל הוא אינו אופנוע שטח או אדוונצ’ר. נקודות החולשה שלו הן שהוא גבוה משמעותית מהספיד בכ-4 ס”מ, ויתאים יותר לרוכבים גבוהים יותר, תנוחת הרכיבה עליו זקופה יותר, המשקל גבוה יותר, הוא פחות זריז, ומתומחר גבוה יותר.

 

טרימיוף אופנועים
שני דגמים חדשים בתקציב מוגבל. טריומף

 

אז למה העדפתי לבלות עם הספיד 400?

 

הספיד מרגיש לי יותר מתאים ונוח למרבית הרוכבים. עם הספיד 400 הרבה יותר קל להשתלב בתנועה עירונית. שתי הרגליים יורדות לקרקע בצורה קלה יותר, בלי חשש.

אם אתם אנשים קצרים או בתחילת דרכם ברכיבה ומחפשים ביטחון ונוחות, הספיד הוא הכלי המתאים.

גם לרוכבים מנוסים הספיד נותן תחושה של ביטחון. הכידון אולי צפוף יותר, אבל האופנוע מרגיש מספיק גדול (למרות החזות הקטנה שלו). בכבישים בין עירונים באזור המהירות הדו-ספרתית, מנוע ה-400 מרגיש מלא כוח, גם בסל”ד נמוך, ותחושת הקטר מורגשת בו, מלווה בצליל איכותי ובשרי מהאגזוז.

39.5 כ”ס ב-8000 סל”ד מספקים שמחה רבה לרוכב בעיקר בקצה הסל”ד. כשיצאנו אתו לכבישים מפותלים התחושה הייתה נהדרת ופרץ שובבות עלה בנו, הקלילות והזריזות שלו מעלים פרץ שובבות גם ברוכבים מנוסים. בזכות מרכז הכובד הנמוך תרגישו הרבה יותר מחוברים לכביש. למרות שנתוני הבלמים כמעט זהים בין הדגמים התחושה היא שהספיד בולם טוב יותר ונחוש יותר בכביש, בזכות גלגלים קטנים יותר וייעודים לכביש – Pirelli diablo Rosso 3 איכותיים מאוד לאופנוע “באדג’ט”. זה מפתיע.

 

TRIUMPH אופנועים

 

חסרונות

    • מיקום המראות בספיד סופר מגניב ונותן תחושה של ייחודיות אבל לא רואים בהן טוב.
    • במהירות גבוהה מעל ל-7000 סל”ד מורגשות וויברציות מטרידות, דבר שאופייני למנוע חד צילינדר. מי שמכיר לא יופתע בחיכוך השיניים הטוחנות זו בזו בסל”ד גבוה.
    • באזור ה-120 קמ”ש מגיעות גם רעידות בישבן. אספר שהאופנוע גם יודע להגיע למהירות גבוהה מזו אבל זה לא ממש מהנה.
    • פעולת הורדת הג’ק הצידה לא חלקה. הנעל נתקעת לי ברגלית הדריכה, ומגששת בחיפוש הג’ק. ואיכשהו כל פעם מחדש חטפתי מכה בקרסול.
    • למנוע הזה חם בארץ הקודש, אפילו חם מאוד. המאוורר עבד נון סטופ בעיר ובנסיעה בינעירונית.
    • לוח המחוונים ממש בסיסי ביחס לשוק היום. אולי זה בעצם יתרון?.
    • כביש 6 מעולם לא הרגיש לי ארוך כל כך ביום חם כל כך… מהירות גבוהה בכבישים מהירים אינה מנת חלקו של הספיד 400.

 

יתרונות:

 

  • האופנוע מרגיש איכותי ולא סוג של צעצוע. איכות ההרכבה טובה והתחושה היא של יוקרה למרות תג המחיר הנמוך.
  • ברכיבה עירונית הוא זריז וקל לשליטה.
  • הכיף מתחיל בכביש המפותל, שם אתה מרגיש קרוב יותר לכביש וזה מקנה לך ביטחון רב יותר. ההיגוי נטוע ומפתיע לטובה. האופנוע גם לא מעייף כמו אופנוע ספורט מלא.
  • ניתן לבטל את ה TC – Traction control, ואת ה-ABS.
  • מרווח הטיפולים מפתיע ועומד על 16 אלף ק”מ לטיפול.

 

סקרמבלר
סקרמבלר 400. טריומף
טרימיוף ישראל
ספיד 400. טריומף

 

שנסכם?

בכבישים משובשים או אם חשקה נפשכם ברכיבה בשטח, בחרו בסקרמבלר. הוא וורסטילי יותר, והוא גם נראה מיוחד ושונה. 

הספיד ספורטיבי יותר, עם עיצוב מודרני, תוך דגש על רכיבת כביש ולוק מינימליסטי. תנוחת הרכיבה עליו אגרסיבית, הוא מתאים בעיקר לרכיבה עירונית ובין עירונית.

שניהם אופנועים טובים המספקים יחס עלות תועלת טוב, באיכות שמקבלים, ההרכבה והירידה לפרטים. אבל לחוויית הרכיבה בתקציב נמוך, עם אופנוע נהדר, הייתי שומר את הכסף וקונה את הספיד. בעיקר בזכות הזריזות ויכולת התמרון המרשימה שלו, ובזכות צמיגים איכותיים יותר, איתם הוא מגיע במקור.

 

הספיד ספורטיבי יותר, עם עיצוב מודרני, תוך דגש על רכיבת כביש ולוק מינימליסטי

 

מתחרים אפשריים:

 

הונדה CL500 ב-46,400 ₪. 

הוסקוורנה Svartpilen 401  ב-35,980 ₪. 

רויאל אנפילד SCRAM411 ב-30,990 ₪.

רויאל אנפילד הימליאן 450 ב-36,990 ₪. 

ק.ט.מ אדוונצ’ר 390 ב-41,990 ₪. 

ק.ט.מ דיוק 390 ב-35,990 ₪.

 

מפרט מלא  

מנוע: צילינדר יחיד, מקורר נוזל, 4 שסתומים.

נפח: 398.15 סמ״ק.

הספק מרבי 39.5 כ״ס ב-8,000 סל״ד.

מומנט מרבי 3.8 קג״מ ב-6,500 סל״ד.

הזנת דלק: מצערת חשמלית מתוצרת  BOSCH

תיבת הילוכים: 6 

מסגרת:  שדרה היקפית היברידית עשויה צינורות פלדה, עם תת שלדה אחורית.

זרוע אחורית : דו צדדית עשויה סגסוגת אלומיניום.

צמיג קדמי 110/70 R17.
בסקרמבלר – 100/90 R19

צמיג אחורי  150/60 R17.
בסקרמבלר – (140/80 R17.

מתלה קדמי:  מזלג הפוך 43 מ״מ, מהלך של 140 מ״מ (בסקרמבלר – 150 מ״מ).

מתלה אחורי: בולם גז מונושוק עם כיוון עומס קפיץ ומהלך של 130 מ״מ (בסקרמבלר – 150 מ״מ).

בלם קדמי: דיסק רדיאלי בקוטר 300 מ״מ (בסקרמבלר – 320 מ”מ).

בלם אחורי: דיסק עם קאליפר צף בקוטר 230 מ״מ.

גובה מושב 79 ס״מ (סקרמבלר – 83.5  ס”מ)

בסיס גלגלים 1.377 מ׳ (בסקרמבלר – 1.418 מטר)

נפח מכל דלק 13 ל׳

משקל רטוב 170 ק״ג (סקרמבלר – 179 ק”ג)

מרווח טיפולים: אחת ל-16,000 ק״מ.

טיפול 1000 ק”מ 877 ₪.

טיפול 16,000 ק”מ 964 ₪.

אחריות: 24 חודשים, ללא הגבלת ק״מ.

מחיר:
ספיד החל מ-37,690 ₪
סרמבלר  החל מ-39,390 ₪

כולל אגרות רישוי

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *