מותג מאזדה “נכנס” באופנת הג’יפונים עם סדרת פרסומות חדשה
הם עגלות, לא מאובזרים, לא נוחים, ולא בטיחותיים. מאזדה נכנסת באופנת הג’יפונים בסדרת פרסומות חדשה
איפה הימים שמאזדה כבשה את המדינה? עד שנת 2008, נראה שכל רכב שני בכביש הוא מאזדה. שוק הליסינג התפוצץ במאזדות, ומאזדה 3 בעיקר, נהנתה מדומיננטיות מעוררת קנאה. מאז קרו שלושה דברים מהותיים ועוקבים – הכלכלה בארץ (ובעולם כולו), האטה, ואנשים זנחו את המכוניות המשפחתיות לטובת מכוניות קטנות וזולות יותר. בדיוק בנקודה הזו, הפרצה הזו, נכנסו שני מותגים פחות ידועים ופופולריים בשוק, העונים לשם יונדאי וקיה – מותגי רכב קוראניים, הנחשבים אמינים, ושבו את לב הנהג הישראלי עם שתי מכוניות מיני בעלות תג מחיר מפתיע. היו אלה שתי הכוכבות – מאז ועד היום – קיה פיקנטו ויונדאי i10.
אופנת המיני
עם הפיקנטו וה-i10, החלה אופנת המכוניות הקטנות לכבוש את הארץ. ישראל ישראלי התאהב במכוניות הקטנות והפרקטיות בזכות המחיר, הנוחות והתמרון הפשוט בעיר, צריכת הדלק הנמוכה יחסית והאמינות הגבוהה. ואם אפשר לקבל את הרכב עם גיר ידני, מה טוב. פני השוק השתנו, ושנים רבות הקטנות האלה שלטו וחלק מהן עדיין נמכרות כמו לחמניות חמות, עד שהגיעו הג’יפונים.