מחול חרבות: ב.מ.וו F 900 GS – סקירה וחוות דעת

 

BMW F 900 GS
הכלי שרצה לשלוט. BMW F 900 GS

 

כתבנו, חיים ליטמן פגש את ב.מ.וו F900GS החדש, תר וחיפש את הצדדים הרכים שלו, עד שהתייאש והתמסר למפלצת – סקירה וחוות דעת על הכלי שרצה לשלוט

 

ב.מ.וו F900GS החדש נראה חתיך יותר מבעבר, כאילו עבר תקופה במכון כושר. הוא קל יותר (10 קילו פחות מהדור הקודם), מהיר יותר, גבוה יותר, עם מנוע מעודכן וחזק יותר (+ 14 כ”ס), מתלים מתכווננים באופן מלא, וחלקים שמתווספים באפטר מארקט. ב.מ.וו היו צריכים להיות הפעם יצירתיים בלמצוא פתרון לסגמנט שמתחיל להשיג אותם, והקריאטיביות של ב.מ.וו תמיד מפתיעה אותנו, אך לפעמים גם גורמת לנו לתמוהה. רוצה לומר, בעל הבית השתגע, ויצר מפלצת, במובן החיובי של המילה, שתפקידה  להוביל את התת סגמנט של אופנועי אדוונצ’ר מדיום, עם אוריינטציית שטח מובהקות.

הדור הקודם היה אחד מהכלים שהכתיבו את טרנד האדוונצ’ר. ה-800 היה אופנוע אהוב ופופולרי שנמכר היטב. אחיו הגדול ה-1250 היה רב מכר וה-800 היה השני במכירות הסגמנט. ואז הגיע ההונדה אפריקה טווין, ששבר את השוק. בעקבותיו הגיעו הימאהה 700, ק.ט.מ 790, הטריומף טייגר 900 ועוד. ב.מ.וו ניסו עם ה-850 להחליף את ה-800 הוותיק, אבל הוא היה מתנדנד, “על הגדר”, ולא חזר להוביל את טבלת המכירות, כמו אחיו הקודמים.

ה-850 לא עמד במפרט של המתחרים החדשים, ונדרש לו שדרוג, כדי לעמוד בתחרות – נדרשו לו מתלים איכותיים יותר, הפחתת משקל, מנוע חזק יותר, והכי חשוב, היו חייבים להמציא לו טייפ חדש “אופי חדש”, שיראה טרנדי ומגניב. בקיצור, צריך היה להמציא אותו מחדש.

 

BMW F900 GS
ב.מ.וו F900GS
ב.מ.וו F900GS
גבוה יותר, שרירי יותר. F900GS

 

ניידת טיפול נמהר

יצאנו לדרך. אנחנו מתרגלים לאט לאט אחד לשני. האופנוע מרגיש מוזר, בכביש הוא יציב ונטוע, מאידך שש להתפרע. המתלים נוקשים והאיזון מרגיש לי מוזר. בכביש, לרוב נאבקתי איתו, אבל ידעתי שיש לו פוטנציאל גדול שחבוי בו. לקח זמן להבין אותו, בדיוק כמו שלוקח זמן להתרגל לבולם טלילבר באח הגדול. הכוח כל כך גדול ביחס למשקל ולתנוחה, שאתה מרגיש לפעמים לא בבלאנס (off balance). מדובר באופנוע רדיקלי, קיצוני. עד לסיום כתיבת שורות אלו, אני מתקשה להחליט האם מדובר בגאונות או שיגעון. נו, גרמנים.

 

מדובר באופנוע רדיקלי, קיצוני. עד לסיום כתיבת שורות אלו, אני מתקשה להחליט האם מדובר בגאונות או שיגעון. נו, גרמנים.

 

 

בשטח

הפרונט מרגיש כבד והבולם האחורי מאוד נוקשה. נדרש לכוון את המתלים כדי להגיע לאיזון. כדאי מאוד לרכך אותו, כדי שיהיה סלחן יותר. בשלב הגישושים התחושה היא שהוא יותר מכל מה שאתה צריך. תגובת המצערת ברוטלית, המנוע זועם ומהיר בצורה מוגזמת. לאחר “משחק” בהגדרות המצערת וה-TC מצאתי דווקא שמצב RAIN הכי מקדם אותי ולא חופר.

 

ב.מ.וו F900GS מחיר
גם סימון ביילס תתקשה להניף מעליו רגל…

 

פחות אהבתי:

  • הגובה שלי הוא 1.70 מ’, אחמיא לעצמי, ואגיד שזהו גובה ממוצע. כשהאופנוע עומד על הג’ק, פשוט קשה לטפס עליו, הוא גבוה!. המתלים כמעט ולא מתכווצים עבורך, וגם סימון ביילס תתקשה להניף מעליו רגל. השיטה היא לקפל את הג’ק ולכוון את האופנוע לנקודה נמוכה או מדרכה, כעזר לעלות עליו.
  • בכביש מהיר לאחר כ-30-40 דקות זה כבר הופך להיות פחות נעים. זה אפשרי… אבל לא מפנק. 
  • לאחר כמה ימים במחיצת האופנוע, עדיין לא הצלחתי לחבוק אותו בתנוחה נוחה. מיכל הדלק ותנוחת הכיסא לא התאימו לי. מיכל הדלק מרגיש גדול והידיים לפנים מדי. הכידון גבוה מאד. לא מצאתי את השלווה במיקום. לב.מ.וו יש מספר מושבים, בגבהים שונים ורכות שונה, להתאים לכם, בתשלום.
  • אבוש ואודה, אבל לדעתי, לאופנוע הזה יש יותר מדי כוח. כן, אפשר להפעיל בקרות, ועדיין, זה מרגיש שהאופנוע כועס עליך שהתנעת אותו. 
  • קיבלתי אופנוע עם מאות קילומטרים בלבד, 400 ק”מ ליתר דיוק, וצמיג אחורי שכבר בסוף ימיו, משמע, מדובר פה ב”לועס צמיגים” אכזרי. משמע החלפת צמיג כל 1000 ק”מ. טוב, אז נפעיל בקרות ונוריד יד מהגז. בתנועה איטית מאוד וגם בתמרון בסינגלים צפופים, ואפילו בכביש פקוק, מרכז המסה הגבוה כפי שיש ל-GS900F מורגש, וזה מוריד קצת מהביטחון ברכיבה.
  • האופנוע צמא לדלק, וצריכת הדלק ברכיבה משולבת עמדה על 1:12.
  • קשה מאוד לעגון מטען או תיק לזנב. האפשרויות לקשור שם משהו מצומצמות.

 

לוח מחוונים אופנוע
לוח מחוונים דיגיטלי

 

מה אהבתי

קשה לי להגיד ששלטתי בכלי (נהפוכו), אבל ברגע שהחלטתי לשחרר את החששות אז גם התחלתי להנות ממנו, ולהרגיש חי. ככל שתקפתי בצורה אגרסיבית יותר מכשולים, שם הוא הרגיש לי הכי נכון וגם הקנה ביטחון. לדוגמא, אם פספסתי כפל קרקע במהירות גבוהה, זה לא הרגיש כאילו אני הולך להתרסק. הבלמים מצוינים והקוויק-שיפטר איכותי. החלפות הילוכים בגז משלימים את אפקט ההתקפה. המתלים 43 מ”מ SHOWA הם שיפור משמעותי מהדגם הישן, והחדשים פשוט אוהבים לקפוץ. במחלקת כלי הנשיפה מקבלים פה אגזוז מקורי של Akrapovič שמעצימים את החוויה.

צריך לגדול עם האופנוע הזה, כי הוא לא אינטואיטיבי. אבל ברגע שהגעת איתו לנקודת ה”זן” והזרימה הסינרגטית ביניכם, הרכיבה הופכת למחול חרבות שגורם לך להשתומם ולהתפלא… שזה כבר שלב מעל ומעבר חיוך וצעקות אושר בקסדה. זו החוזקה של ה-GS900 F (זוכרים שהתחלתי בתלונות?).

אחרי כל ההתרגשות הזו והשיגעון הזה, נשאלת השאלה, האם הוא גם מתאים ליום יום, והאם הוא מתאים לכל אחד? התשובה היא לא. כדי לענות על כל התכונות הנדרשות כמו נוחות, רכות, עוד אלקטרוניקה, ב.מ.וו מציעים את ה-F 900 GS ADVENTURE או את F 800 GS כחלופות לצרכים רחבים יותר, ורוכבים רגועים יותר.

 

F900GS
רודף אחרי רכבות. ב.מ.וו F900GS

 

כדי לזכור שב.מ.וו פחות אוהבים “אופנועים מהקופסה”, ותמיד יש חבילות ותוספות כאופציה. את הדגם הספציפי שבחנו, ניתן להשיג בגרסאות הבאות:

  • Passion: (הנבחן) = שרשרת הנעה M Endurance  + משקף רגיל + חבילת עיצוב Passion ב-118,337 ₪ 
  • Pure: זהה ל-Passion רק בצבע שחור וללא שרשרת M Endurance, ב-116,337 ₪
  • Trophy: שרשרת הנעה M Endurance, חבילת עיצוב טרופי, משקף כהה, ב-118,337 ₪

 

דגם F 900 GS ADVENTURE

  • מגיע עם מפרט, כמו: מגן רוח מתכוונן, מגן מנוע אלומיניום, מתלים אלקטרונים,  מיכל דלק 23 ליטר, בקרת שיוט, תושבות למזוודות צד,  ג’ק אמצע, פנסי ערפל. משקל רטוב 246 ק”ג. במחיר: 130,237

דגם F 800 GS

  • כולל מפרט: ABS PRO ,DTC, תושבות מזוודות צד, מסך TFT 6.5 אינץ’, חימום ידיים, מיכל דלק 15 ליטר, משקל רטוב 213 ק”ג. מפיק 87 כ”ס ב-6750 סל”ד, מוצע בשלושה גווני צבע. מחיר, ללא קוויק-שיפטר 86,337 ₪ או  89,337 ₪ עם קוויק-שיפטר וצבע שונה מלבן. ניתן גם לקבל מוגבל ל 1A. בעתיד צפוי להגיע דגם “אנדורו” קרבי יותר מה-GS900 F Passion.

אופנוע אדוונצ'ר

 

סיכום

 

ניכר שב-F900GS כיוונו לביצועים, על חשבון נוחות. זה אופנוע שאתה צריך לבקש ממנו לעשות משהו והוא ייתן לך לעשות את זה. צריך לסמוך עליו ואז הוא יחזיר לך בטחון, וגם יפתח לך צירים ואופקים שלא חשבת שאפשריים. רכיבה איטית אינה נעימה איתו, והמושב אינו רך. זה לא אופנוע לעשות איתו קילומטרים רבים בשטח, בטח שלא על בסיס יומי. ויש טובים ממנו גם בתוך המשפחה שלו. 

מתחרים עיקרים:

דוקאטי דזרט X, ק.ט.מ 890 adv-R, טריומף טייגר R900, הונדה אפריקה טווין 1100CRF

 

מפרט – BMW F 900 GS

מנוע בנפח 895 סמ”ק 2 צילינדרים בשורה, 4 שסתומים לצילינדר, קירור נוזל.

הזרקת דלק עם מצערת חשמלית.

6 הילוכים.

הספק מרבי: 105 כ”ס ב-8500 סל”ד .

מומנט מרבי: 9.48 קג”מ ב-6750 סל”ד 

יחס דחיסה 1: 13.1

מזלג קדמי הפוך בקוטר 43 מ”מ, מהלך 230 מ”מ כיוונון מלא.

בולם אחורי מהלך 215 מ”מ כיווני עומס קפיץ ושיכוך החזרה.

צמד דיסקים קדמיים בקוטר 305 מ”מ עם קליפרים צפים כפולי בוכנות, דיסק אחורי בקוטר 265 מ”מ,

אורך: 2270 מ”מ.

בסיס גלגלים: 1590 מ”מ.

גובה מושב: 870 מ”מ (אופציה לכיסא ל-815, 835, 870 ו-890 מ”מ)

מיכל דלק 14.5 ליטר.

צריכת דלק מוצהרת 22 ק”מ לליטר (בפועל מדדנו 1:13).

משקל רטוב: 219 ק”ג.

צמיגים: קדמי 90/90-R21. אחורי: 150/70-R17

 

תופינים:

קישוריות bluetooth למסך.

ABS PRO (גם בהטיה).

קלאץ’ מחליק.

4 מצבי רכיבה.

בקרת אחיזה DTC,

קוויק-שיפטר.

משכך היגוי.

מסך TFT 6.5″.

שקע USB ו שקע 12v ייעודי לציוד ניווט.

מפתח keyless + אימובילייזר.

חיישני לחץ אוויר.

ידיות מחממות.

תאורת LED מלאה.

כיבוי מאותתים אוטומטי.

אחריות יצרן ל-3 שנים

מרווח טיפולים כל 10,000 ק”מ או 12 חודשים.

 

שומר על הכתר: ב.מ.וו R 1300 GS סקירה וחוות דעת

איפה החשמל? ב.מ.וו חושפת את רב המכר שלה BMW X3 החדשה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *