מיני קופר קאנטרימן 2024 (דור חדש) – סקירה וחוות דעת

 

מיני קופר קאנטרימן 2024
מיני קופר קאנטרימן בדור חדש 2024

 

מיני קאנטרימן, מכונית הפנאי המשפחתית ועגלגלה חזרה אלינו בדור חדש – 2024, בוגרת, מודרנית למראה, ומתוחכמת יותר מפנים ומבחוץ. מה שאני רואה מול עיני זו “שפת העיצוב החדשה של המותג“, לזה מתווספת גם חווית נהיגה משופרת, ועם כזו מולטימדיה מרשימה וגדולה בתוך הרכב, כן, גם חווית ה”משתמש” השתפרה. מסך המולטימדיה לבדו יכול להפנט אותכם שעות – הוא מסמר המסיבה. נקודה. עיצוב החוץ והפנים, מלבד המסך העגול כולל אלמנטים מרובעים, גאומטריים – הגריל בחזית מתומן, פתחי המיזוג והידיות בתוך תא הנהג מלבניים ואורכיים, כמו גם הפנסים הראשיים ואחוריים אורכיים, עם חתימות אור מיוחדות, ועוד ועוד.

מיני קופר קאנטרימן החדשה 2024 (בנזין וחשמל) מ-265,000₪

 

 קאנטרימן 2024
מיני קופר קאנטרימן
מולטימדיה מיני קופר
מולטימדיה מהפנטת
ממשק בעברית

 

הדור השני משווק בישראל עם שתי יחידות הנעה (בינתיים?) האחת בנזין, זו שהגיעה אלי למבחן, קאנטרימן עם מנוע טורבו 1,500 סמ”ק, 3 צילינדרים, בעל הספק של 170 כ”ס, והאצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-8.3 שניות. יחידת הנעה המשלבת סוללה קטנה, מה שהופך אותה ל”היברידית מתונה”. מאד יכול להיות שצריכת הדלק הסולידית שקיבלתי – 13.5 ק”מ קשורה לזה. זו צריכת דלק טובה בתנאי מבחן. המנוע הזה “יושב עלי הקאנטרימן די טוב”, אין תחושה של חסך גדול בכוח. אבל כמובן שלא הייתי מתנגדת לעוד נפח ועוד הספק. אפרופו עוד כוח – דגם E הלא היא הגרסה החשמלית של המיני קופר קאנטרימן, מגיעה עם מנוע חשמלי בעל הספק של 204 כ”ס, ונתון האצה מהמקום ל-100 קמ”ש ב-8.6 שניות. כנראה בשל ענייני משקל.

 

מיני קופר קאנטרימן חדשה
מיני קופר קאנטרימן סקירה וחוות דעת

מיני קופר גלגלים

mini cooper countryman 2024
שפת עיצוב חדשה

mini cooper 2024

ידית פתיחה לדלת
ידית פתיחה מעוצבת לאורך

 

רק בעיני הקאנטרימן הרבה יותר מרשימה בדור הזה?

הכניסה לתא הנהג פשוט מרוממת את הנפש. המראה הצבעוני ומיוחד של מערכת המולטימדיה עושה מצב רוח. ראיתי הרבה מסכי מולטימדיה גדולים ומיוחדים, לא ראיתי אחת כזו. ממשק ההפעלה במערכת הזו הוא בעברית, מה שיעזור להתמצאות מהירה בהגדרות התפעול, אבל עדיין, דברים פשוטים כמו הגדרות שמע :/ … לא נמצאו בקלות, וזה המדד שלי לאינטואיטיביות של המערכת. מערכת השמע טובה מאד, ונהניתי ממנה כל הדרך. כמה דברים שיש לציין: דבר אחד היה לא “במקום” דו משמעי – כשהתחברתי לאוטו אנדרואיד (חיבור מהיר וללא כבל), נראה שהשעון של המערכת והשעון של הטלפון “עלו זה על זה” בתחתית המסך. אז לא הייתה לי שעה ברורה מול העיניים, אלא מספרים לא ברורים.

עוד עניין קל במערכת, ואני באמת לא יודעת למה אני נטפלת “לקטנות האלה” – בזמן האזנה למוזיקה, כשאני לוחצת על כל מיני מתגים והגדרות, המוזיקה נעצרת למאית השנייה. זה נשמע/מורגש.

 

mini cooper countryman
מיני קופר קאנטרימן דור שני

 

ממשק ההפעלה במערכת הזו הוא בעברית, מה שיעזור להתמצאות מהירה בהגדרות התפעול, אבל עדיין, דברים פשוטים כמו הגדרות שמע… לא נמצאו בקלות – זה המדד שלי לאינטואיטיביות של המערכת

 

מתחת למערכת המולטימדיה שורת מתגים מופלאים, ומיוחדים למראה: מתג התנעה חמוד שצריך לסובב, כמו בתנועה התנעה – נחמד. לצידו מתג מעוצב להעברת הילוכים – למעלה למטה, ידית נוספת מימין למתג ההתנעה מעלה אפשרויות נהיגה, experience לבחירה בין מצבי תצוגה במולטימדיה. מתג נוסף בפאנל הזה, להגברת / הנמכת השמע, לחצן P פארקינג והפעלת מצלמות ומערכות סיוע לנהג. מתחת לפאנל הזה מקומות אחסון, ומשטחי טעינה ללא אוורור, אז הטלפון הולך לחטוף מכת חום בטעינה. פתח אחסון חמוד מאד נמצא בין הנהג לנוסע, עם ידית פתיחה מבד שצריך למשוך כדי לפתוח, זה נראה לי יותר יפה ומוסיף צבע ועניין לתא, מאשר יעיל או שימושי.

 

קאנטרימן 2024 מולטימדיה
מיני קופר קאנטרימן מולטימדיה
מיני קאנטרימן 2024
מי צריך לוח מחוונים? מיני קאנטרימן 2024
מיני קופר 2024
תאורת אווירה מיוחדת. קאנטרימן החדשה
משטח טעינה
פאנל מתגים מעניין ומשטח טעינה לנייד

 

עד כאן, הכל כל כך מעניין ומעסיק אותי, עד שאני לא שמה לב לפרט הכה חשוב, אין לוח שעונים/מחוונים ברכב, אין מולי כלום. משטח נקי, בד עם גימורים מעניינים, בשילוב צבעים של כחול ושחור, עליו בהמשך תאיר תאורת אווירה מאד מיוחדת. אז למעשה, המולטימדיה הגדולה מציגה את הפרטים שהיינו צופים לראות / לקבל מול העיניים – מד מהירות, התרעות ממערכות הבטיחות, נתוני צריכת דלק, ועוד הגדרות, הכל עבר למרכז התא. מה שכל כך הייתי רוצה למצוא, אלה שיפטרים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, ואין. זה היה ללא ספק מוסיף מאד לחוויית הנהיגה הטובה.

מרווח ואוורירי בתא הנהג. גם לי על מושב הנהג, וגם במושב הנוסעים, בזכות הגג הגבוה. הישיבה מיוחדת, לא גבוהה מאד, אבל זקופה, עם שדה ראייה רחב לפנים, לטובת נהיגה בטוחה ומפוקסת, אפשר לומר. אני נוסעת בתוך העיר, ומרגישה מיוחדת למדי בנוף, זה חלק מהקסם של המותג ודגם הקאנטרימן. ביציאה מרמת השרון, על רחוב אחד מצאתי את עצמי עם שני דורות של קאנטרימן ו-3 מכוניות של הדגם. כל אחת בצבע וסגנון גוונים אחר.

 

מיני קופר קאנטרימן מידות
מיני קופר קאנטרימן תא נוסעים
מיני קאנטרימן תא מטען
מיני קופר קאנטרימן תא מטען

 

יצאתי מהעיר לנסיעה ארוכה. בסך הכל, היה לי נוח וזריז למדי, וסיימתי נהיגה ממושכת ללא סימני עייפות. בדרך נשמעו רעשי דרך וכביש במהירות גבוהה, ולהפתעתי, פחות שמעתי את המנוע. ההיגוי פה הוא כל כך מיני קופר – כיפי ומדויק והמתלים, מכויילים על הצד הקשיח, אז נרגיש אותם מעט על באמפים ומהמורות בדרך, אבל בכל שאר הנהיגה, נהנה מאד מהתנהגות ספורטיבית ואחיזה מהנה שלהם בכביש. לגבי הבלמים – הדוושה הרגישה מעט “עמוקה”, או שהבלמים עייפים. ההגה עצמו “פיזית” עבה מאד, ופחות נוח לידיים קטנות/נשיות. גם מפתיע, כי לא נראה לי שמיני קופר כיוונו את הקאנטרימן (רק) לגברים.

מיני קופר קאנטרימן כוללת מערכות נוחות ובטיחות לרוב, יש זיכרון מושב, חימום הגה, חימום מושב, מיזוג חזק ויעיל, מערכות בטיחות כמו חיווי אורות בדלתות הרכב – תאורה אדומה במידה והרכב ובאים לפתוח את הדלת בזמן שרכב אחר עומד לחצות אותנו. מערכת תיקון סטייה מנתיב עובדת טוב, ולא באופן אגרסיבי, כמו גם מערכת לזיהוי תמרורים יעילה.

פירוט אבזור נוחות: כל הדגמים מגיעים עם מערכת ההפעלה 9 החדשה של MINI הכוללת ממשק בעברית, תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, מערכת שמע מבית Harman Kardon עם 12 רמקולים, גישה לחנות אפליקציות דרך מסך הרכב, מפתח דיגיטלי המאפשר לשתף מפתח דרך הטלפון החכם ואפליקציית My MINI המאפשרת בין היתר את איתור מיקום המכונית, פתיחה ונעילה, בדיקת מצב הסוללה ועוד.

לוגו MINI
השתקפות לוגו MINI על האספלט

mini cooper countryman multimedya

 

פירוט מערכות הנוחות/בטיחות:

מערכות עזר ובטיחות כסטנדרט, כבר מגרסת הכניסה: חבילת Parking Assistant הכוללת חיישני חניה, מצלמת נסיעה לאחור, מערכת עזר לחניה עם חניה אוטומטית ובלימה אוטומטית עד 5 קמ”ש.

חבילת ה-Driving Assistant Plus, גם היא בגרסת ה-Classic, כוללת התרעה מפני סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, התרעת שטחים מתים, מערכת לזיהוי תנועה חוצה מאחור, התרעת התנגשות קדמית עם פעולת בלימה כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת עזר לזיהוי תמרורים, בקרת מהירות חכמה בקרת שיוט אדפטיבית ופעולת “עצור וסע”, בקרת היגוי עם שמירה על המכונית במרכז הנתיב ואזהרת פתיחת דלת. רמת הגימור Favorite כוללת גם את חבילת ה- Parking Assistant Plus עם מערך מצלמות היקפיות, מבט עילי 360 מעלות ותצוגה מרחוק דרך אפליקציית My MINI.

 

מחירים:

2 יחידות הנעה, בנזין וחשמל, ושתי רמות גימור:

265,000 ₪ לרכב המבחן

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *