מיני קופר S (דור חדש 2024-25) סקירה וחוות דעת
מיני קופר הגיעה אלי בדור חדש, בגרסה הספורטיבית שלה – קופר S עם מנוע 2 ליטר, ו-204 כ”ס על גוף קטן מעוצב ודינאמי – הנאה מובטחת? יצאתי לנהוג – סקירה וחוות דעת
הדבר הראשון ששמים לב אליו הוא כמובן המראה החיצוני, שהשתנה בעיקר מאחור, והפך קצת פחות אטרקטיבי, בעיני. אבל ה”טוטאל לוק” יפה ומושך. כשצבע התכלת פסטל הזה משלים את המראה המיני קופרי המצודד. הדלתות הארוכות בגרסת השלוש דלתות מציבות דילמה ראשונה, האם הרכב הזה נוח ליום יום לאמא ובן? ובכן, אחרי יום של הסעות ילדים בני תשע, מסתבר שזה רכב “מגניב מאוד” אבל פחות יעיל או שימושי למטרה הזו, של רכב הסעות לחוגים.
המיני קופר S שלוש דלתות מתאים לנהג ונוסע, מאחר והגישה לאחור, לתא הנוסעים, פחות נוח, על אף שהישיבה במושב האחורי בסך הכל נוחה. במושב הנוסעים מקום ייעודי לשני נוסעים בלבד, עם קונסולה קטנה, או בעיניים שלי “גיבנת” קטנה במרכז המושב. הריפודים של כלל המושבים יפיפיים – בצבע אפור כחלחל, עם סמל המיני במרכז. הם מרגישים איכותיים מאוד ונראים איכותיים, כמו גם נוחים וניתנים לכיוון חשמלי.
מערכת המולטימדיה שפגשתי בקאנטרימן החדשה, עם המסך העגול היפיפה ששבה את ליבי, נמצאת פה במרכז, ועושה את העבודה, שלא לומר “גונבת את ההצגה” לכל הדעות. ממשק התפעול הרבה יותר נוח לי עכשיו, משהכרתי אותו בקאנטרימן, והתעסקתי איתו לא מעט. גם פה יש חיבור מהיר לאוטו אנדרואיד, וגישה לאפליקציות נוחות ושימושיות, עם אפליקציית הווייז בגדול מול העיניים. משטח הטעינה האופקי (עליו הנייד עומד/נשען) מוזר, ופחות נוח, על אף שאני מבינה את המחשבה מאחוריו, שמסך הטלפון יהיה מול העיניים, עם גישה מוגבלת אליו. ועדיין, הטלפון נצמד ועטוף בצורה כזו שכפתורים נלחצים, ובעיקר הכפתור שמכבה אותו. אם עוצרים לרגע, וכן רוצים לעשות משהו בנייד, הגישה אליו לא נוחה, ולכן נראה לי שהתפספס למהנדסים פה קצת, מבחינת הנדסת האנוש.
במרכז הקונסולה שורת המתגים החמודים והחדשים של דגמי מיני קופר החדשים, עם כפתור עגול למצב חניה P פארקינג, ידית הילוכים קטנה עם מנגנון לחיצה מעלה-מטה, מתג סיבובי וחמוד להתנעה וכיבוי של הרכב, לחצן מצבי נהיגה שנקרא experience, ועוד מתג חמוד ועגול לשליטה בעוצמת השמע, העברת שירים וערוצים. מתחת לשורה הזו, מתג אחד נוסף לתפעול כמה פונקציות, כמו מערכות הסיוע לנהג, סטארט אנד סטופ, ועוד דברים חשובים שצריכים להיות הרבה יותר ברורים ונגישים, ולא חבויים מאחורי מתג כזה או אחר. מתג חשוב נוסף מפעיל את מצלמת ה-360, עם מערכת סיוע בחניה שמוציאה את הרכב בצורה אוטומטית או מכניסה אותו לתוך חניה, כפתור חירום, מה שנקרא “משולש” ושני מתגים לתפעול בקרת האקלים.
יורדים עוד שלב בקונסולה, מתחת למשטח הטעינה האופקי, שתופס שטח נכבד מהקונסולה, ומגיעים למקום אחסון לשתי כוסות, ומקום אחסון חמוד מלבני, ומעוצב שלא היה בשימוש כלל, ועוד מקום אחסון פתוח למטבעות, עם מצת 12 וולט, ושתי כניסות USB טייפ C.
המיני קופר S מגיעה עם גרסת מנוע אחת נכון לעכשיו, בנפח 2.0 ליטר ו-204 כוחות סוס. ההספק עלה ברכב החדש, ועשו בו שינויים קלים לדייק את ההיגוי. ההגה עצמו פיזית ענק ושמנמן, איכשהו זה מרגיש בסדר. גם עיצוב ההגה נראה אחרת, מאוד יפה עם גימורים של “שפת העיצוב” החדשה של MINI, שחוזרים על עצמם פה ברכב. אין לוח שעונים/מחוונים. גם לזה התרגלתי מהקאנטרימן, וכל הדשבורד מחופה חומרים ממוחזרים, עשויים מעין בד קשיח ומעוצב יפה עם דפוסים חוזרים שבעיניי הולמים לאופי המיני קופרי. פתחי האוורור מעוצבים בצורה מיוחדת – יש פתח עם עיצוב אופקי מול הנוסע, ופתח אופקי ואנכי מול הנהג. משלימות את העיצוב, הידיות החדשות בדלתות, וכל המשטחים היפים מקצה לקצה ברכב. יש סאנרוף גדול וכפול, שרק החלק הקדמי מעל הנהג והנוסע נפתח.
הגיע הזמן לתת גז
אחרי ההתרשמות מהמראה המיני קופרי, וכל סביבת הנהג המיוחדת, הגיע הזמן לשמוע את הצלילים של המנוע שאנחנו כל כך אוהבים. אני נוסעת בינתיים ברוגע, נסיעה מנהלתית בחצי פקקים, נעזרת במראות הצד גדולות, פותחת את החלונות הגדולים לקבל קצת אוויר, רק מה, הסוכך שמש נשאר קטן, ואני מקבלת גם אמבטיית שמש שלא רציתי, “על הבוקר”. אני לוקחת את הרכב לכבישים מבודדים וטיפ טיפה פחות סלולים טוב, כדי להרגיש את המנוע ועבודת המתלים, והיה חוויה.
המיני קופר S גם בדור החדש מעניקה תחושה ספורטיבית, זריזה, אחיזה טובה ומנוע בשרני מספיק. לא היה לי ספק שהמתלים יהיו קשיחים, בטח שמצב ספורט, ובנויים לנהיגה יותר היפר אקטיבית. ניסו לעשות אותם קצת פחות קשיחים בדור החדש, לטובת נוחות יום יומית ונסיעה שבשגרה, ואני חושבת שדי הצליח להם, חוץ מבאמפרים וסדקים בעיר, שיזכירו לכם ל-מה הקופר S נועדה באמת.
אמרתי מצב ספורט? אז בואו ונעבור רגע על מצבי הנהיגה:
יש מצב נהיגה “גרין GREEN”, שהוא מצב נסיעה חסכוני, מצב ספורט לביצועים ספורטיביים, מצב “גו קארט” עוד יותר ספורטיבי שהופך את הקופר S לחדה, זרירה ומהנה עוד יותר (ומדרדר את צריכת הדלק שלה גם), מצב באלאנס (איזון ורוגע) שמפעיל את העיסוי במושבים, מצב VIVID (בתרגום חופשי – מלא חיים?) שנועד לשינוי אווירה, ומשנה רק את מראה מסך המולטימדיה, ללא כל השפעה על הרכב, ביצועי מתלים/מנוע. ומצב התאמה אישית, שמאפשר להתאים את מכלולי הרכב באופן ספציפי יותר. כל אחד ממצבי הנהיגה משנה את מראה מסך המולטימדיה. זה נחמד, וקצת גימיקי.
מיני קופר S משווקת עם גרסת מנוע אחת, נכון לעכשיו, וברמת גימור אחת – שכוללת בין היתר אבזור פרימיום, כמו עיסוי במושבים עפי שצוין, כיוון חשמלי לשני המושבים, וזיכרון למושבים, חימום להגה, מראות צד שיורדות מטה ברוורס, לחניה קלה יותר, חיישני קירבה ופתיחת דלתות (אי אפשר יותר בלי זה, מערכת חובה), יחידות תאורה מהממות עם מופעי אורות בפתיחה וסגירת דלתות הרכב.
מיני קופר על כל מאפייניה, זה ישיבה מסוימת על המושב, וסטייט אוף מיינד מסוים, ותחושה ספציפית מאוד למותג הזה, ובקופר s עם המנוע הזה, הכל מתחבר לכדי חוויית נהיגה מהנה וחד פעמית, שממש מכניסה אופטימיות ליום יום – מהצבע המלא חיים וחיות של הרכב, לתא הנהג המיוחד ומלא אופי, תחושות הנהיגה, וההגה השמנמן עם ההיגוי המדוייק למדי, ומצב הנהיגה הספורטיבי פלוס – “גו קארט” שמכניס עוד פלפל להכל. ואז לעצור באיזו פינה שקטה מול נוף פתוח של טבע, לפתוח את הדלתות, לשים את המוזיקה האהובה עליך עם הרמקולים המצוינים של הרמן קרדון… אוחח, הרגעים האלה שווים הרבה.
מחיר הגרסה 285,000 ש”ח
מיני קופר 3 דלתות 2024 (בנזין או חשמלי) מ-205,000 ₪
מיני קופר קאנטרימן 2024 (דור חדש) – סקירה וחוות דעת
מיני קופר S קבריולט 2.0 ל’ טורבו-בנזין 2021 | מבחן דרכים
מיני קופר SE (המיני קופר החשמלית הראשונה) – מבחן דרכים