מכונית משפחתית פלוס ביצועים: MG4 X Power – מבחן דרכים

 

MG4 X Power חשמלי
MG4 XPower – משפחתית פלוס

 

ל-MG4 הצטרפו לאחרונה שתי גרסאות חדשות: X Power ו-X Range. לקחנו את הגרסה המהירה מבניהן למבחן דרכים וחזרנו עם רשמים

 

תמונות: רונן טופלברג

 

ל-MG4, המשפחתית הקומפקטית והחשמלית מבית MG, התווספו לאחרונה 2 גרסאות חדשות ומעניינות: X Power ו-X Range. גרסת ה-X Power מסקרנת במיוחד משום שהיא מנגישה, לראשונה בישראל, ביצועי תאוצה של מכונית על במחיר של מכונית משפחתית. אם תרצו להיות מדויקים: 435 כ”ס ו-3.8 שניות מעמידה ל-100 קמ”ש. מחירה של גרסה זו בישראל עומד על 173,888 שקלים, ככל הנראה פחות מהקרוסאובר של השכן שגר ממול. 

 

MG4 X Power מבחן
MG4 X Power מבחן דרכים

 

עיצוב חיצוני

 

ה-MG4 מביא עיצוב מרענן לכבישי ישראל. מעבר לעובדה שלשם שינוי לא מדובר ברכב פנאי, אלא ברכב משפחתי קומפקטי, הוא זכה גם לעיצוב ייחודי יחסית ולא שגרתי. החזית כוללת זוג יחידות תאורה צרות ה”נמשכות” לאחור, מבט מהצד מציג צללית מחודדת ודינאמית בעיקר הודות לקו התחתון של החלונות המוטה מטה כלפי החזית, ומאחור עיצוב ייחודי הכולל יחידות תאורה המתחברות ביניהן באמצעות יחידה מובלטת המשמשת גם כמעין מסיט רוח. 

גרסת ה-X Power, אותה לקחנו למבחן, זוכה למספר סממנים המבדלים אותה מהגרסאות החלשות יותר וביניהם מסיט רוח קדמי שונה בתחתית הפגוש, חישוקי “18 שמאחוריהם חיפוי גדול בצבע כתום זועק המותקן על הקאליפרים ומסיט רוח גדול בחלקה האחורי. פרט לחיפויי הבלמים הכתומים, עליהם מופיע הכיתוב X Power, לא מדובר בתוספות מוחצנות במיוחד, והביטוי “זאב בעור של כבש” מתאים כאן במיוחד. 

 

MG4 X
תא נהג ונוסעים שימושי. MG4

 

תא הנוסעים

 

מוטיב ה”זאב בעור כבש” ממשיך גם בתא הנוסעים. לא תמצאו כאן תוספות בצבעים זועקים או כיתובי ‘X Power’ בשלל מיקומים. למעשה, תא הנוסעים מציע שימושיות מתבקשת ממכונית משפחתית המונגשת על ידי מגוון חומרים בטקסטורות שונות אך בגוון אחיד. מושב הנהג, שמתכוונן באופן חשמלי, מציע תנוחת ישיבה נוחה ואחיזה מספקת לצידי הגוף, אך אינו מציע תמיכה מתכווננת לגב התחתון. 

לרשות הנהג לוח מחוונים דיגיטאלי ואינפורמטיבי מאחורי גלגל ההגה הקטום בחלקו התחתון והעליון, ולימינו מסך מולטימדיה השולט על שלל אפליקציות, ביניהן גם מערכת בקרת האקלים. הממשק נוח וידידותי אם כי מהירות התגובה אינה מהטובות שנתקלנו בה. מתחת למסך המולטימדיה הותקנה קונסולה בולטת, שעלולה להפריע במקצת לברך ימין של נהגים גבוהים, הכוללת משטח טעינה אלחוטי, בלם חניה ובורר הילוכים. בין המושבים משענת יד שאינה מתכווננת ומתחתיה תא אחסון נדיב ממדים. 

 

MG4 X Power תא מטען

 

לרשות הנוסעים מאחור מרווח רגליים וראש טובים, כיסים בגב המושבים ושקע טעינה. פתחי מיזוג, תאורה ומשענת יד לא מצאנו. תא המטען מציג רצפה כפולה, תא פתוח קטן בכל צד, תאורה, וו תליה וערכת ניפוח. הוא מסוגל להכיל ציוד בנפח של עד 363 ליטר.

MG4 X Power מפרט
זוג מנועים חשמליים עם הספק של 435 כ”ס. MG4 XPower

 

נהיגה

 

את גרסת ה-X Power מניעים כאמור זוג מנועים חשמליים, אחד לכל זוג גלגלים, והם מפיקים יחד 435 כ”ס ו-61.1 קג”מ. כמקובל ברכבים חשמליים, הכוח זמין באופן מיידי וב-X Power יש הרבה מאד ממנו. גם על הנייר וגם על הכביש. המיאוץ הקלאסי מעמידה ל-100 קמ”ש אורך 3.8 שניות בלבד בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 200 קמ”ש אליה ניתן להגיע די בקלות, כך אומרים. מדובר ברכב חזק מאד שסיפק עודפים רבים של כוח בכל תוואי כביש בו נהגנו. 

באופן לא מפתיע, נוחות הנסיעה בעיר נוקשה יחסית. ככה זה כשצריך לטפל בשיכוך של רכב מהיר וחזק ששוקל 1.8 טון: אין הרבה מקום לפשרות בתחום התנהגות הכביש, שחשוב שתהיה בטוחה. ואכן, בכבישים המהירים ה-X Power הציג הרבה בטחון מאחורי ההגה. בטחון שגובה על ידי התנהגות כביש צפויה ונשלטת. ביחס למכונית ששוקלת 1.8 טון, התגובה להפניית ההגה הייתה מהירה ומדויקת וזוויות הגלגול נמוכות יחסית. לטובת בטחון הנהג והנוסעים, בכבישים המפותלים, כאשר ההגה הופנה, מחשב הרכב לא שיחרר את כל ההספק לארבעת הגלגלים, וברגע שיישרנו אותו לחלוטין הכוח התפרץ לכל אחד מארבעת הגלגלים והרכב נורה קדימה.

עוד בפניות ההדוקות, למרות שהרכב בעל הנעה כפולה, הצלחנו להדק את קו הפניה באמצעות לחיצה על הדוושה הנכונה, מה שאומר שההנעה האחורית זוכה ללא מעט ביטוי. 

 

MG4 X Power סוללה
סוללה בקיבולת 64 קוט”ש הזהה לגרסת הכניסה. MG4 X Power

 

אחרי שהתרשמנו במשך מספר דקות מהיכולות הדינאמיות המשובחות של ה-MG4 X Power, מבט חטוף למצב הסוללה הבהיר לנו שלכל דבר טוב יש גם סוף ומרגע זה אנחנו מורידים את הקצב ונוסעים באופן רגוע לעמדת הטעינה. הסיבה לכך היא שב-MG4 X Power מותקנת סוללה בקיבולת 64 קוט”ש הזהה לגרסת הכניסה.

יש שתי יתרונות לסוללה הזו: משקל נמוך יותר, התורם לביצועים ולהתנהגות הכביש, ועלויות נמוכות יותר, התורמות למחיר נגיש יותר. החיסרון של סוללה כזו המספקת אנרגיה לזוג מנועים צמאי חשמל הוא כאמור הוא טווח נסיעה מצומצם. על הנייר טווח הנסיעה המוצהר על פי תקן WLTP עומד על 385 ק”מ. על הכביש, עם רגל כבדה על הדוושה הימנית, הטווח הריאלי נמוך משמעותית ועלול להגיע גם לקידומת 2 די בקלות. 

 

מסכמים

ה-MG 4 X Power מביאה עימה כאמור בשורה מרעננת לשוק הרכב הישראלי: הרבה מאד כוח המונגש במחיר ובתצורה של מכונית משפחתית. על מנת לזכות בתמחור נגיש נתקלנו בחוסרים קלים באבזור, בעיקר באזור המושב האחורי. לצד הביצועים המצוינים והתנהגות הכביש הטובה עומד טווח הנסיעה, שעלול להוות אתגר מסוים אותו יש לקחת בחשבון.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *