מעבר יבשתי עוקף חות’ים: טראקנט הישראלית בשיתוף פעולה מצרי ואמירותי

 

שתפ עם מצרים
הפיתרון לחות’ים – מעבר יבשתי

 

בעקבות התרחבות האיום החות’י – גם מצרים מצטרפת ל”גשר היבשתי” עוקף הים האדום, שתפעיל טראקנט דרך ישראל

 

הסכם העקרונות שנחתם עם חברת WWCS ממצרים – באמצעות נשיאה ומיסדה, הישאם הלמי, קונסול כבוד של אירלנד באלכסנדריה ויו”ר לשעבר של ענקית הלוגיסטיקה Maersk Egypt – יאפשר שימוש במעברי הגבול של ישראל לשם העברת סחורות בנתיב היבשתי, מנמל דובאי, דרך ערב הסעודית וירדן לישראל, וממנה, דרך הים התיכון או היבשה, למצרים.

המעבר היבשתי דרך מעברי הגבול המאושרים על ידי ממשלת ישראל ומשרד הביטחון, יהווה מסלול אקספרס, המקצר את נתיבי השילוח הימיים בעשרה ימים, וישמש כמענה חירום לאיום החות’י על נתיבי השיט בים האדום.

הסכם זה מגיע בהמשך לשני הסכמי עבודה נוספים עליהם חתמה החברה, האחד עם חברת Puretranse FZCO מאיחוד האמירויות, העובדת בשיתוף פעולה עם חברת נמלי דובאי DP WORKD, להפעלת גשר יבשתי בין האיחוד לנמל חיפה בישראל, והשני עם חברת תובלה ולוגיסטיקה מבחריין Cox Logistics W.L.L, המתמחה בניהול ושילוח מטענים, שחברה אף היא למיזם.

חברת טראקנט מדווחת שנחתם מזכר הבנות להסכם שיתוף פעולה בין החברה לבין WWCS, Hisham Helmy for Commercial Agencies, חברה שבסיסה באלכסנדריה, משמשת כסוכנות מסחרית בינלאומית לשיווק ופעילות בשוק המצרי ולשירותי לוגיסטיקה והובלת מכולות מנמלים ביעדים שונים, והפועלת בתחום פתרונות טכנולוגיים ושירותים, המפשטים ניהול סיכוני הובלת מכולות בעת תהליך המעקב ודיגיטציה.

במסגרת מזכר ההבנות נקבע כי הצדדים ישתפו פעולה בקשר עם פעולה בקשר עם ההובלה היבשתית של מטענים בנתיב “הגשר היבשתי” המחבר בין איחוד האמירויות, דרך נמלי חיפה ואשדוד, או דרך אילת למצרים או יעדים אחרים במזרח התיכון, על מנת שמשלחי מטענים וספקי שירותי הובלה יוכלו לעשות שימוש בפלטפורמת טראקנט לשם ייעול ההובלה בנתיב זה בשני הכיוונים.

במסגרת שיתוף הפעולה יכללו שירותי טראקנט למשתמשי נתיב הגשר היבשתי למצרים אוטומטיזציה של הובלת המטענים, מעקב בזמן אמת אחר משאיות ומצב המשלוחים, חישובי פליטות לכל משלוח ועוד. הצדדים הסכימו כי שיתוף הפעולה ביניהם בתקופת ההתקשרות יעשה על בסיס בלעדי, באופן שכל משלח מטענים המשתמש בנתיב הגשר היבשתי למצרים, יעשה זאת באמצעות פלטפורמת טראקנט בלבד.

הצדדים הסכימו כי בתקופת ההתקשרות, הצדדים יאמצו מודל חלוקת הכנסות הדדי, לחלוקת 20% מסך כל ההכנסות המתקבלות על ידי הצדדים בגין שירותיהם בנתיב הגשר היבשתי למצרים. כמו כן, ביחס לפעילות הבלעדיות של הפצת פלטפורמת טראקנט ושירותיה במצרים על ידי WWCS, הצדדים יאמצו מודל חלוקת הכנסות של 20% מכלל הכנסות פלטפורמת טראקנט במצרים.

ההתקשרות על פי מזכר ההבנות הינה לתקופה בלתי מוגבלת, כאשר כל צד רשאי לסיימה על ידי מתן הודעה מוקדמת של שישים (60) יום מראש. מובהר כי יישום פרויקט נתיב הגשר היבשתי למצרים והוצאתו לפועל תלוי ברצון הלקוחות הפוטנציאליים והערכתם את הכדאיות הכלכלית של הובלת המטענים בנתיב זה.

שיווק שירותי הגשר היבשתי למצרים יבוצע באיחוד האמירויות על ידי החברה ו-Puretrans FZCO, בישראל על ידי החברה, ובמצרים על ידי WWCS, כאשר פלטפורמת טראקנט זמינה לשימוש באמצעות אפליקציית מובייל.
החברה אינה יכולה להעריך, בשלב זה, את מועד תחילת פעילות הובלת המטענים בנתיב הגשר היבשתי למצרים במסגרת שיתוף הפעולה, את היקף הביקוש הצפוי לו ואת עיתוי והיקף ההכנסות שתתקבלנה מפרויקט זה.

 

חנן פרידמן, מנכ”ל טראקנט:

“השבוע השלמנו את בנייתו של נתיב הגשר היבשתי שיחבר בין איחוד האמירויות לישראל ומצרים. המדובר בפריצת דרך כלכלית היסטורית, המביאה לכדי ביטוי את שיתוף הפעולה הכלכלי מסחרי בין מדינות ערב שחברו לצד ישראל, על מנת להילחם ב”ציר הרשע”. מטרתו של הקו אינה להחליף את השימוש בתעלת סואץ, אלא להוות נתיב אקספרס משלים, שישמש כנתיב עוקף לאיום החות’י בים האדום בעתות חירום, ויקצר את זמני המשלוח בעשרה ימים בעתות של רגיעה”.

“שיתוף הפעולה והנכונות הגבוהה שמצאנו בקרב חברות התובלה והלוגיסטיקה בארצות ערב והעולם, מוכיח כי הקשרים שנרקמים בימים אלו מול ישראל הנם אינטרס משותף של כל הצדדים, שיכול ויביא להפיכתה של ישראל למרכז תעבורה לוגיסטי משמעותי בקנה מידה בינלאומי”.

 

*המידע המובא לעיל בדבר שיתוף הפעולה של החברה עם WWCS הוא למיטב ידיעת החברה, על בסיס הנתונים המצויים בידה. החברה אינה יכולה להעריך בשלב זה את סיכויי הצלחת ההוצאה לפועל של מזכר ההבנות שנחתם, אם בכלל.

**יובהר כי הערכות החברה בדבר ההתקדמות וההצלחה ביישומו של מזכר ההבנות, כמפורט לעיל, מהווה מידע צופה פני עתיד, כהגדרת מונח זה בחוק ניירות ערך. מידע זה מבוסס על הערכות סובייקטיביות של החברה בהתאם למידע שנמסר לה והתממשותן תלויה בגורמים שונים, אשר חלקם אינם בשליטת החברה, שעיקרם: שביעות רצון של השותפים העסקיים של החברה, לקוחותיהם וצדדים שלישיים ממערכות החברה ומכדאיות ההובלה היבשתית בנתיב זה בהשוואה לחלופות שיעמדו בפניהם. יובהר, כי הערכות אלה עשויות שלא להתממש, כולן או חלקן, או להתממש באופן שונה מכפי שהוערכו על ידי החברה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *