מרצדס GLC קופה 2024 (פלאג אין הייבריד) סקירה חוות דעת

 

GLC 2024
מרצדס GLC 2024

 

רכב הפנאי מרצדס GLC קופה החדש 2024 משווק עם גרסאות הנעה היברידית קלה, (מיילד הייבריד) או PHEV. קיבלתי למבחן את הגרסה המעניינת מביניהן, גרסת הפלאג אין הייבריד, ברמת גימור גבוהה – GLC 300 E. 

יחידת ההנעה ההיברידית נטענת PHEV כוללת מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין, שאנחנו דיי מכירים, לצד מנוע חשמלי עם הספק של 136 כ”ס, כאשר ההספק הכולל של השניים – 313 כ”ס, ומומנט מירבי 55 קג”מ. מבין 3 הגרסאות, שהשתיים הראשונות היבירידיות מתונות, שמוטמעת סוללת 48 וולט ביחידת ההנעה שלהן, עם הספקים של 204 ו-258 כ”ס, שמחתי לקבל את הגרסה הבכירה, ולדלג מעל הניסוי הזה שנקרא רכב מיילד הייבריד. באופן אישי, אין דגם היברידי מתון שהצליח להרשים אותי עד היום, בנחיצותו. אין הוא חוסך באופן משמעותי בצריכת דלק, ולכולם ברור שזה איזשהו פיתרון ביניים של היצרניות, מול תקנות הזיהום המחמירות, ה-WLTP.

יופי. הורדנו מהשולחן. ועכשיו אפשר להתעסק ברכב היפהפה שמולי. שיש שיגידו שהוא מצועצע, או עגול, או לא גברי מספיק. בעיניים שלי, הוא עגלגל, נכון, ומסוקס מספיק, ויש לו פרופורציות מצויינות ושואבות מבטים מכל כיוון. הצבע הכחול שקיבלתי, מחמיא לו, ומיוחד, כמו גם חישוקי הסגסוגת היפים ויוקרתיים שקיבל הרכב בקוטר 20′. צבע אפור מט, אפור כהה יהיה “מושלם עליו”. שחור כבר יהפוך אותו למלכודת משטרות תועות בדרך.  

 

mercedes glc 2024
GLC 300 e

 

נכנסתי לרכב, להתמקם ולהכיר את המכונית שתלווה אותי בסוף השבוע. המיזוג לשמחתי החל לעבוד, עוד בטרם הנעתי את הרכב. כך אני יכולה גם לנשום, להניח את התיק בלי לחץ, לכוון את המושב, וגם להקיש את הקוד של הקודן בשלט, בנחת. אפרופו אוורור, אהבתי מאד את צורתם של פתחי האוורור, אלה שבצורת גלים, ואלה שצורתם חצי עגולים חצי מרובעים, אלגנטיים מאד, עם תאורת אווירה סביבם. תאורת אווירה שכוללת בחירה בין 64 גוונים. בלילה, כל אחד מהגוונים יעשו את העבודה.  

כל חלק ברכב הזה באמת מושך ומרשים. ההגה מולי, מעוצב עם שתי צלעות בכל צד ומתגי שליטה עליו – אני לא מצליחה להתרגל או לאהוב את העיצוב הזה של ההגה, כן, מאד שמחתי לראות את השיפטרים להעברת הילוכים באופן ידני מאחוריו. הריפודים סביבי, ריפודי עור לבנים של ARTICO (באסה שהם עשויים מעור, אבל זה יפה לעין). 

 

mercedes glc 2024 interier
מרצדס glc תא נהג

mercedes glc coupe 2024

 

המושבים הקדמיים חשמליים, עם זכרונות מושב, וכרית לגב התחתון, המושבים האחוריים כוללים אפשרות לחימום המושבים, ואין אוורור מושבים כלל. מה יש פה עוד? לוח שעונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’, עם תצוגות לבחירה (תצוגות מפעם… גם פיצ’ר שצריך לרענן). יש מערכת שמע טובה עם 9 רמקולים, יש גם אפשרות לשדרוג למערכת שמע של בורמייסטר עם 15 רמקולים. תתפרעו. יש משטח טעינה, ועוזרת קולית באנגלית, בקרת אקלים מפוצלת, וחלונות אחוריים כהים, פתיחה חשמלית של תא המטען וקיפול חשמלי של המושבים, ואסכם בגג שמש הפנוראמי, כי יש עוד הרבה מערכות נוחות ובטיחות (דירוג אבזור בטיחות ישראל 6 מתוך 8).

מערכת המולטימדיה במרכז עם מסך מגע בגודל 11.9 אינץ’ (שמוטה ב-6 מעלות לכיוון הנהג), כוללת ממשק mbux מהדור הקודם, שעדיין ללא ספק נחשב מודרני ומתקדם. יש קישוריות לאוטו אנדרואיד רק עם כבל, אבל ארגיע את בעלי מכשירי אפל, יש קישוריות מלאה לאפל קאר פליי, ללא כבל. מעל ההגה תצוגה עילית מועילה ויעלה, והופ, אפשר לצאת הדרך.

 

מידות הרכב משפחתיות “מפנקות”, למשפחה או נהג/ת שרוצים שכל העיניים יהיו עליהם, בעיר ובכלל. המרצדס GLC ארוכה (4.76 מ’) וגבוהה יותר מקודמתה, רוחבה נותר כמעט 1.9 מ’, ונפח תא מטען צמח בגרסאות המיילד הייבריד הפותחות -545 ליטר (45 ליטר יותר מהדגם הקודם) וברכב המבחן, GLC פלאג-אין, נפח תא המטען 390 ליטרים.

 

מרצדס תא מטען גדול
מרצדס GLC קופה תא מטען

 

התחושה בנהיגה נעימה ויוקרתית, אהבתי את ההיגוי (ואת קוטר סיבוב ההגה), את השיוט הנעים למרחקים, גם אם נכנסנו יותר רעשי כביש ומנוע משציפיתי. ציפיתי גם לרעשים יותר “מגרגרים” וחייתיים מהמנוע. (כמה ציפיות!). הגרסה הגבוהה שקיבלתי כוללת מתלי אוויר (מתלי נוחות על פי המפרט) אבל הם היו נוחים בעיר במהירויות מסויימות, ולא הרגישו מרצדסיים במיוחד. יכול להיות שאלה המתלים, ויכול להיות שככה המתלים המתקדמים מרגישים ברכב המבחן הספציפי הזה. נוחות הוא שם נרדף למרצדס, וההיפך, ולכן, ההפתעה מתחושת השיכוך הלא מצויינת. הכל ביחס והשוואה המתבקשים, לדגמי מרצדס מתקדמים, ולא לאיביזה הידנית שלי. 

הרכב מרגיש חזק כשלוחצים את הדוושה למטה, והתחושה מתחדדת במצב ספורט. יש אפשרות לנהוג במצב היברידי משולב חשמל ובנזין, בנזין בלבד, ששומר על הטווח החשמלי, ולנהוג במצב חשמלי מלא. בנסיעה משולבת של כל אפשרויות ההנעה, הוצאתי צריכת דלק של 12 קילומטר לליטר, וזה נתון טוב, שאפשר לשפר מאד, עם שילוב המנוע החשמלי ביום יום (ועמדת טעינה ביתית בחניה). אני משערת שדגמי הבנזין של ה-GLC, יביאו לצריכת דלק ממוצעת של 10 ק”מ לליטר, מהיכרות קודמת עם מנוע השני ליטר של מרצדס. הטווח החשמלי של הדגם הוא עד 85 ק”מ.

 

mercedes glc
מרצדס GLC פלאג אין
GLC PHEV
טווח חשמלי של 85 ק”מ. GLC PHEV

 

אהבתי מאד שיש לי אפשרות לנסוע “על חשמל”, ובנסיעה בין עירונית להעביר למצב היברידי. מצב הנהיגה ההיברידי בשונה מרכבים אחרים בהם נהגתי, שמר היטב על הטווח החשמלי, והכניס לפעולה את מנוע הבנזין כשצריך, ולא “חיסל” את הטווח החשמלי, גם אחרי שעה וחצי של נהיגה (בדרך כלל המצב ההיברידי מכניס את המנוע החשמלי לפעולה בנסיעה מהירה ומאומצת, וממש מוחק את הטווח החשמלי. לרוב, תוך 15 דקות לא נשארת סוללה), זה לא כך במקרה של ה-GLC. מבחינת רגנרציה, אין חזרה משמעותית של אנרגיה לסוללה במהלך הנסיעה, ועדיין גרסת הפלאג-אין היא המועדפת עלי. בכלל. בכל רכב.

לאלה שלא יצליחו להתאפק, וירצו להכניס את ה-GLC קופה לשטח/שבילים, דעו שהרכב כולל מצב נהיגה בשטח ו-DSR (Downhill Speed) עם הנעת 4Matic, ארבע על ארבע, מה שאומר שאתם יכולים לנהוג בשטח גם במצב חשמלי לחלוטין, וישנה מצלמת 360° עם “מכסה מנוע שקוף” ותצוגה וירטואלית של מתחת לרכב, כולל צילום הגלגלים הקדמיים ותנוחת ההיגוי שלהם, שתסייע לכם מאד בדרך.

מבחינת הבטיחות ברכב, אין מה לומר, מערכת שמירת הנתיב התבלטה באיכותה. מערכות הבטיחות כולן עובדות טוב. ומערכת הבלימה האוטונומית לפנים הוכיחה את עצמה, כשעצרה את הרכב, ואותי, רגע לפני שנישקתי טמבון בתוך חנייה. זה פעל כמו קסם, ותודה לאל שזה היה משהו כה שטותי. 

 

דגם SUV קופה
SUV קופה – מרצדס GLC 2024

 

3 גרסאות מנוע, 2 רמות גימור – פרימיום ופלטינום
דירוג זיהום אוויר 14 מתוך 15 לגרסאות ההייבריד
דירוג זיהום 1 מתוך 15 לגרסת הפלאג אין (85 ק”מ טווח ריאלי).

מחירים:

מרצדס GLC 200 4Matic Coupe רמת גימור – Premium ב- 489,900 ₪

מרצדס GLC 300 4Matic Coupe רמת גימור – Premium ב- 499,900 ₪

הרכב הנבחן: מרצדס GLC 300e 4Matic Coupe רמת גימור – Premium ב-569,900 ₪

 

מרצדס GLC קופה החדש 2024 היברידי או פלאג-אין מ-489,900₪

מרצדס GLC 300 (מנוע 2 ל’ טורבו בנזין) מבחן דרכים

מרצדס GLC החדשה 2020: 3 גרסאות (בנזין ו-PHEV) מ-470,000 שקלים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *