משפחתית מעוצבת: אאודי A3 ספורטבק 2024 – מבחן דרכים

 

audi A3 sportback 2024
אאודי A3 ספורטבק 2024


אאודי A3 ספורטבק החדשה נשארת נאמנה למראה הקלאסי, עם תוספת נגיעות עיצוביות וטכנולוגיות. היא נוחה ומציעה טון איכות וסטייל, עם יחידת הנעה שלה סולידית – יצאנו לנהוג

 

עיצוב 


אאודי A3 בגרסת ההאצ’בק, או “ספורטבק”, כמו שאאודי מכנים אותה, הגיעה אלי למבחן דרכים. בהתרשמות ראשונה, ניכר שהיא שומרת על המראה המסורתי והמוכר שלה, גם אחרי מתיחת הפנים, כך שגם אם תסתכלו על דורות קודמים שלה, תזהו מיד שזו A3. קדמת הרכב קיבל פנסי LED חדשים עם חתימת אור חדשה, הגריל מעוטר בצורות מעויינים ו”פתחי אוורור” (אטומים) בצדדיו. 

גם בחלקו האחורי של הרכב, ראינו פנסים חדשים, עם חתימת אור מעודכנת, שמזכירה לנו את הדגמים היותר יוקרתיים של אאודי – מחמיא מאוד למראה הרכב. דבר נוסף שהשתנה הוא הטמבון, שמושחר חלקית והפעם ללא יציאות אגזוז פלסטיקיות מזויפות. תודה לאל ולאאודי שהפסיקו עם השטות הזו.

ברמת גימור s-line הבכירה אותה בחנו, הרכב מגיע עם גריל ספורטיבי יותר, ובעצם עם “חבילת השחרה” מלאה – טמבון ספורטיבי מושחר לגמרי, סמלים לבנים עם קווי מתאר שחורים, ואפילו כיתוב A3 מושחר עם תוספת אדומה שמזכירה לנו את ה-S3… כל החבילה השחורה הזו מוסיפה מאד למראה הקרבי של הרכב. ובנוסף, בין הפנסים הקדמיים, עובר גם פס לד שמוסיף נגיעות של מראה מודרני לרכב.

audi A3 sportback 2024 INTERIER
תא נהג ספורטיבי. אודי A3
audi A3 2024
תאורת אווירה חווייה

 

תא הנהג

רמת הגימור הבכירה בולטת ומרשימה מאד מבחוץ, אבל בתוך הרכב, בתא הנהג והנוסעים, היא מככבת –
נתחיל בריפודי המושבים שעשויים עור, עם חתימת האות S, נוחים מאוד ואוספים את הגוף בצורה נעימה ולא מוגזמת. מושבים חשמליים ומחוממים. גם בהגה מזכירים לנו את רמת הגימור הגבוהה עם הטבעת האות S. הגה עור נוח ומעוצב בצורה ספורטיבית שכיף לאחוז בו. הגה שעליו תמצאו כפתורים פיזיים ולא כפתורי טאץ לשליטה במערכת המולטימדיה ובלוח המחוונים הדיגיטלי. אאודי שומרים על המסורת וממשיכים לספק לנו כפתורי מיזוג ידניים ונוחים, דבר שכבר לא טריוויאלי בימינו, ואנחנו מודים להם על כך.

מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע בגודל 10.1 אינץ’, הממוקם בצורה יעילה ובזווית קטנה לכיוון הנהג, אליו מחוברים 6 רמקולים טובים ש”עושים את העבודה”. עם כל השפע והעיצוב הספורטיבי שסביבי, דווקא מסך המולטימדיה התגלה בחולייה החלשה פה, החיסרון היחיד בפנים הרכב – למרות שהמולטימדיה מצוידת בחיבור חוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, התחושה היא שהמערכת בנויה בצורה מיושנת ולא עדכנית כמו שאר הרכבים בקונצרן וואג (גולף ואוקטביה החדשות) וחבל. מתחת למסך יש משטח טעינה אלחוטי מאוורר (כדי שהטלפון לא יתחמם), ו-2 שקעי טייפ C.

 

תאורת אווירה לרכב
דלת הנהג מאירה בתאורה כחולה מרשימה

 

מבחינת תאורת האווירה, אאודי עשו את העבודה הכי טובה שראיתי עד כה. פסי התאורה הצבעוניים נמשכים לאורך כל הדשבורד, מחזיק הכוסות, משטח הטעינה ועד לדלתות. והם לא הסתפקו רק בזה, אלא הוסיפו חריצים בבד שתחתיו יש פאנל LED, שמאיר דרך כל שטח הדלת, ויוצר אווירה מדהימה ברכב. שאפו. מבחינת איכות חומרים והרכבה, נראה שפנים הרכב בנוי מחומרי גלם איכותיים, שגם משדרים אווירת פרימיום משובחת.

תא הנוסעים כולל מושבי עור נוחים, והישיבה בו מרווחת למדי, עם מרווח יפה לברכיים מהמושבים הקדמיים. היושבים מאחור מקבלים בקרת אקלים אחורית עם שליטה על העוצמה והטמפרטורה. נראה ש-2 מבוגרים יוכלו לשבת בנוחות ובריווח בשורה השנייה, או שלושה ילדים.

 

audi A3 sportback 2025
אודי A3 החדשה סקירה וחוות דעת

 

יחידות הנעה

כמו כלל רכבי קונצרן וואג עם פלטפורמת ה-MQB כמו ב-A3, סיאט\קופרה לאון, גולף, אאודי A3 מגיעה עם 2 יחידות הנעה – 30 TFSI ו-35 TFSI. שתיהן כוללות מנועי טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר עם סיוע ממערכת היברידית קלה, שנועדה לעזור בהפחתת הזיהום ולסייע בצריכת הדלק – “מיילד הייבריד”.
גרסת ה-30 TFSI מפיקה 116 כ”ס, ומאיצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-9.9 שניות, והגרסה החזקה יותר (35) מפיקה כ-150 כ”ס ומאיצה מהמקום ב-8.1 שניות. יחידת ההנעה ב-a3 היא קדמית, ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת 7 הילוכים (S-TRONIC).

 

 

חווית נהיגה

את מבחן הדרכים ערכנו עם גרסת ה-35 TFSI, החזקה מביניהן. עם הכניסה לרכב, ההגה, המושבים, לוח המחוונים שמשולב בצבעי אדום ושחור, וכל הפנים משדרים אווירה ספורטיבית, שמהר מאוד גורמת לנו לשלב להילוך S, לבחור במצב Dynamic למתלים (מצב ספורטיבי), ללחוץ על הגז, ו…לשמוע את המנוע צועק, ולהזכר שאנחנו לא ב-RS3.

הרכב זריז, ומאובזר כמו חיה רעה של אאודי, אבל זה לא RS בביצועים. יש לו מספיק כוח להאצות נחמדות ולנהיגה יומיומית זריזה, אבל אל לנו להתבלבל מכל סמלי ה-S והאבזור הספורטיבי. רמת הגימור המפוצצת לחלוטין מפצה / מנסה לפצות על יחידת ההנעה הסולידית. בסדר, אפשר להנות מהאבזור והאווירה בלי פיצוצים מהאגזוז והאצות מהירות. מה גם, שבזכות המתלים האדפטיביים, בנוסף לאחיזה וההתנהגות הטובה של הרכב, הנסיעה גם נוחה, בכבישים משובשים ופסי האטה.

מערכות הבטיחות המתקדמות עובדות מעולה ולא “הפריעו” בנסיעה, מלבד מה שהן צריכות לעשות. כשהיה צריך, ידעו להתריע בזמן על רכב בשטח מת, ומנעו אקטיבית סטייה מנתיב בצורה מתונה ולא אגרסיבית מדי. הרכב כולל גם בלימת חירום מלפנים, מערכת התרעה מפני עייפות או הסחת דעת של הנהג, בקרת שיוט אדפטיבית, ועוד.

 

audi A3 2024
רמת גימור ספורטיבית מאד על יחידת הנעה סולידית. A3

 

מסכמים

אאודי A3 החדש, הוא רכב מהנה לשהייה ונסיעה יומיומית. נוח על מושבי העור, להחזיק את ההגה הספורטיבי ופשוט להנות מהנסיעה הנעימה. על אף כל סימני ה-S, ועם כמה שבא לכם “להתחרע” הוא אינו ספורטיבי ולא יועד לעשות מעבר (למה שהוא עושה בצורה טובה).

 

מחירים ורמות גימור

 

A3 Sportback מגיעה ב-2 רמות גימור ויחידות הנעה בהתאם.

30 TFSI (115 כ”ס) ברמת גימור ADVANCED תגיע עם לוח מחוונים דיגיטלי (10.2′) וממשק מולטימדיה (10.1′)  עם קישוריות לטלפון ומערכת 6 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, הגה עור, מושבי בד, חיישני חנייה היקפיים, ג’אנט 17′ ועוד. החל מ-215,00 ש”ח.

הגרסה הבכירה, הנבחנת 35 TFSI (150 כ”ס) ברמת גימור S-LINE תגיע עם כל האבזור מרמת ADVANCED, בנוסף כיסאות עור מחוממים ובעלי כוונון חשמלי, הגה ספורטיבי מעור בגימור S, בולמים אדפטיביים עם בורר מצבי נהיגה, תאורת אווירה מורחבת, פגושי S-LINE, ג’אנט 18 ועוד. החל מ-257,00 ש”ח.

 

אודי A3 (מנוע 2.0 ליטר) בגרסאות סדאן וספורטבק מ-247,000 שקלים

 

תגובה אחת ל “משפחתית מעוצבת: אאודי A3 ספורטבק 2024 – מבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *