ניסאן קשקאי החדש 2021 (1.3 ל’ 156 כ”ס) מבחן דרכים
מבחן הדרכים פורסם לראשונה במגזין מעריב סופהשבוע ואתר מעריב
מאת: ענת דניאל
ניסאן קשקאי החדש הושק בדור השלישי בישראל. זו חתיכת חדשה, כי רבים חיכו לרכב הזה, וציפו לרכוש אותו לכשיגיע, או רכשו קרוסאוברים מתחרים לו משאיחר להגיע. והנה הוא פה. הניסאן קשקאי הוא אחד מאבני הדרך עם פריצת רכבי הקרוסאובר המשפחתיים לחיינו, והשתלטותם על שוק הרכב. כלי רכב מוגבהים, מעוצבים שהחליפו את המכוניות המשפחתיות הסטנדרטיות אותן נהגנו לרכוש פעם. כשכעת הן אופציה שלישית/רביעית ברשימת העדיפויות שלנו, אם בכלל.
יש מכוניות “סטנדרטיות” שאני ניגשת אליהן בתשומת לב גדולה ומיוחדת, יותר ממכוניות מבחן יוקרתיות או ספורטיביות, רק בגלל העניין המיוחד שיש סביבן. בישראל, בדיוק כמו באירופה, שם הקשקאי הובילה את טבלאות המכירות בקטגוריה, וזכתה בשלל פרסים בינלאומיים, יש עניין מיוחד בניסאן קשקאי החדש, ובדור החדש, שאמור לספק הרבה יותר לצרכן; יותר קידמה, יותר אבזור בטיחות, יותר חיסכון בדלק (ופחות זיהום אוויר), בציפייה שהמחיר לא ישתנה לרעת הכיס שלנו.
אם כך, נתחיל מהשורה התחתונה? ניסאן קשקאי הוא רכב פנאי שטח יותר מתקדם, יותר מהנה לנהיגה, ויותר מרשים מבפנים החוצה, בדור החדש. הוא מעוצב יפה יותר, מהחזית החדשה, עם הפנסים הדקים ומלוכסנים, הגריל הרחב בצורת V, דרך הפרופיל הרבוע ורובוטריקי כמעה, ועד החלק הכי פוטוגני שלו, החלק האחורי – עם עיצוב מודרני מאד של קווים ישרים, פנסים מצועפים, ומראה אגרסיבי ומבטיח, שראינו בקרוסאוברים חדשים אחרים.
ניסאן קשקאי החדש, דור 3, גם עולה יותר כעת. הוא מוצע בארץ בשלוש רמות גימור, החל מ-159,900 ש”ח, ועד 179,900 ש”ח לרמת גימור “טקנה” הגבוהה, הנבחנת כעת. ב-2017, אחרי מתיחת הפנים של הדור השני, המחיר בארץ לדגם האוטומטי (עם מנוע 1.2 ליטר טורבו והספק של 115 כ”ס), היה 143,990 ש”ח, כאשר שווקה גרסת המנוע החדשה יחסית, בדור הקודם, 1.3 ליטר טורבו המשודכת לתיבת הילוכים כפולת מצמדים, נמכרה ב-146,990 ש”ח.
הגרסה הידנית של הניסאן קשקאי בישראל התחילה לפני 4 שנים במחיר נפלא ואטרקטיבי מאד -129,990 ש”ח. גרסה ידנית לקשקאי החדש 2021 לא תוצע, לפחות לא בקרוב. ומי ששאל את עצמו אם תגיע גרסת דיזל חדשה (הקשקאי הקודם נמכר בגרסת דיזל 1.6 ל’ ב-153,990 ש”ח), לא קרא או התעדכן בעיתונות הרכב בשנתיים-שלוש האחרונות. הדיזל “נושם” את נשימותיו האחרונות בימים אלה, בדמות מנועי דיזל “ירוקים”, יחסית, במעט דגמים שעתידים להכחד.
גם עצם היותו של הניסאן קשקאי החדש “היברידי לייט”, העלתה ביקורת. טכנולוגיה היברידית כמו “מיילד הייבריד” או “לייט הייבריד”, שלא מניעה כמעט או בכלל את הרכב בעזרת חשמל, במכוניות חדשות, זה הכי 2019. ואף על פי כך, ניסאן קשקאי בדור השלישי מוצע עם מנוע הבנזין המוכר מהדור הקודם, בנפח 1.3 ליטר, בעל מגדש טורבו. מנוע זריז וטוב, שפועם בלא מעט דגמים, עם הספק של 156 כ”ס ב-5,500 סל”ד, מומנט מירבי של 27.5 בין 1,800-3,750 סל”ד, האצה מהמקום ל-100 קמ”ש אורכת 9.2 שניות (זריז יותר כעת), כשאליו משודכת תיבת הילוכים אוטומטית CVT (רציפה). למנוע סיוע קל של מערכת היברידית (12 וולט). מערכת ליתיום-יון, שהיצרן מעיד כי תורמת לשיפור בצריכת הדלק, וכן לסיוע בהפעלת המערכות החשמליות ברכב במהירות נמוכה. עוד מעידה ניסאן, שהסיבה לשימוש רק במערכת היברידית “לייט”, היא בכדי לחסוך במשקל הרכב, ובעלויות.
ואכן, ניסאן עשתה הרבה בכדי להשיל 60 ק”ג ממשקל הקשקאי החדש, בשימוש בחומרים קלים יותר, כמו אלומיניום במכסה המנוע, דלת תא המטען, הדלתות ועוד.
הרכב זכה לפלטפורמה חדשה ומתקדמת, פלטפורמת Alliance CMF. בזכות אותה פלטפורמה ניתן היה למקם את רצפת הרכב נמוך יותר, כך שהמידות של הניסאן קשקאי יגדלו. תא המטען גדל בכ-74 ליטר, ליותר מ-500 ליטר נפח טעינה, עם פתח טעינה נמוך יותר, לטעינת חפצים נוחה יותר. ותא המטען הפך “מודולרי”, ויכול להתחלק לשני תאים, או לתא עמוק יותר, עם הוצאת שני משטחים/חוצצים קלי משקל החוצה. זהו קרוסאובר משפחתי עוד יותר פונקציונלי בדור החדש. גם המושב האחורי צמח, ונוסעים בוגרים מאחור יזכו לעוד מרווח ברכיים וראש, גם כשחלון שמש פנוראמי גדול נמצא מעל ראשיהם (יש כיסוי לחלון, אל דאגה). עוד שימושיות למשפחה באה לידי ביטוי בזווית רחבה מאד של פתיחת הדלתות, מה שמקל על הכנסת מושבי בטיחות פנימה לתא הנוסעים.
אני בוחנת את הניסאן קשקאי החדש ברמת אבזור “טקנה” הגבוהה, בה יש לוח מחוונים דיגיטלי חדש בגודל 12.3 אינץ’ (מסוג TFT), המציג גם מפת ניווט, בין הגדרות הבטיחות, השמע ומידע על רכב. זה לא “שיא הטכנולוגיה”, אבל כן טכנולוגיה מתקדמת יותר מהדור השני. משהו בגווני התצוגה בלוח – אדום, לבן, אפור ושחור, והממשק היחסית פשוט, מפחית מהיוקרה שלו. כמו מערכת המולטימדיה, הנאה, ולה מתגים גדולים ונוחים לתפעול, מסך מגע בגודל 9 אינץ’, וקישוריות מלאה ל- Android Autoול-Apple CarPlay, כך גם לוח המחוונים “דוברי עברית”. שניהם מובנים מאד, ונוחים להגדרה ותפעול, וזה הרבה. זה בעיקר ישמח הרבה נהגים שישתמשו במערכות הללו בקלות. מערכת המולטימדיה המתורגמת לעברית, אף תקריא לכם בעברית אל לה “גוגל טרנסלייט”, הודעות SMS שתקבלו לנייד. זה נפלא ומעלה חיוך.
עוד אבזור ראוי לציון ברכב, הוא פד טעינה נוח ויעיל (ברמת אבזור “טקנה” בלבד), פד רחב בו ניתן להניח את הנייד באופן שהנהג/ת יכולים לראות את התצוגה בנייד, ולהעזר באפליקציית הווייז שלהם בנוחות בדרך, כך ששום תא אחסון לא יפריע. יש נורית חיווי שמאירה שהנייד טוען, והיא הופכת ירוקה כשהטעינה הושלמה. נו, אלה הדברים הקטנים שעושים את חוויית השימוש להרבה יותר טובה. ברמת “טקנה” יש גם צג עילי עם תצוגת חדשה בגודל 10.8 אינץ’, המקרינה מידע על השמשה הקדמית, וכן, מאפשרת לנהג לשמור על “העיניים על הכביש”. למי שהתצוגה לא מועילה, אפשר לכבות אותה בלחיצת כפתור, בשורת הכפתורים משמאל להגה. בקרת האקלים טובה ונוחה לתפעול, עם מיזוג חזק ויעיל, ופתחי אוורור לנוסעים מאחור תמצאו ברמת האבזור הגבוהה בלבד.
מבחינת אבזור הבטיחות: בניסאן קשקאי החדש מערכות בטיחות מתקדמות, כמו מערכת התראה על תנועה חוצה מאחור, זיהוי רכב בשטח מת, מערכת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת “בקרה והתערבות”, המפעילה רטט בזמן סטייה של הרכב מהנתיב, אך לא הורגש שזו מחזירה את הרכב חזרה לנתיב. יש מערכת בלימת חירום אוטונומית עם התראה לפני התנגשות, הכוללת זיהוי הולכי רגל, מצלמות היקפיות 360 מעלות (ברמת גימור “טקנה”), בקרת שיוט אדפטיבית מ-30 קמ”ש, זיהוי תמרורים, התראה על עייפות נהג, וגם 7 כריות אוויר. כרית אוויר “חדשה” וחיונית, נמצאת בין הנהג לנוסע לצידו. חלק ממערכות הבטיחות ניתנות לכיבוי.
בתוך הרכב, ברמת הגימור הגבוהה יש תחושה מודרנית מאד ומאירת פנים, בזכות שילוב הצבע הבהיר במושבים ובתא הנהג. עם משטחים כהים מעוצבים, דמויי עץ. במבט ראשון ההגה נראה גדול מדי, אולי כדי לא לפגוע/לכסות את תצוגת לוח המחוונים? כל עוד זה לא הפריע לי בנהיגה, לא הייתה לי איתו בעיה. מושב הנהג נוח, והישיבה בו גבוהה, כמו שאני אוהבת. יש כיוון חשמלי, שזו תמיד נקודת בונוס. להפתעתי, מה שכן הפריע לי הייתה משענת היד לנהג, שלא זזה קדימה ואחורה, ולא התאימה למימדים הדיי סטנדרטיים שלי. הצלחתי להניח עליה את המרפק, ובקושי. אז תמיכה ליד ימין שלי לא הייתה בנסיעה.
איך הוא נוסע
ההאצה הראשונה בניסאן קשקאי הזכירה לי לפתע את הרנו קפצ’ור החדש, שקפץ קפיצה אדירה בדור החדש שלו. את המנוע הזה קל מאד לזהות, הוא קטן וחזק, והמומנט שלו מיידי. בקשקאי המנוע הזה מרגיש עוד יותר טוב, עם האצות חזקות, אך מיושבות, ואת נהימות המנוע שומעים רק אם ממש לוחצים. בנסיעה בינעירונית, הניסאן קשקאי שומר על סל”ד נמוך (2,000) לטובת צריכת דלק טובה יותר, כשב-2,500 סל”ד תזכו למומנט מצוין, תוכלו להאיץ בהנאה, לעקוף במידת הצורך, ולהרגיש כמה יעילה יחידת ההנעה שלו. המתלים של הקשקאי טובים ומשככים היטב את המהמורות בדרך, איטום רעשי הדרך מבתי הגלגלים פחות טוב. בנסיעה כמעט ולא נשמעו רעשי רוח או מנוע.
בעיקולים מהירים בכביש בכבישים בדרום הארץ, הופתעתי להרגיש כמה הקשקאי אוחז בכביש, וכמה הוא יציב ונוח. וחייבים לומר מילה טובה על תיבת ההילוכים שעבדה בצורה חלקה וטובה.
שורה תחתונה: ניסאן קשקאי 2021 היא מכונית פנאי טובה יותר. מרווחת ושימושית יותר, מעוצבת ובטיחותית יותר, זריזה ומהנה יותר לנהיגה, ויש בה טכנולוגיה עדכנית ומערכות נגישות למשתמש/ת. המחיר שלה הפך פחות נגיש, מה שהופך אותה למכונית פחות נגישה, ופחות “כל ישראלית” בהגדרה (מכונית פנאי נחמדה למשפחה, בסביבות 145 אלף שקלים). מה גם, שרק ברמת הגימור הגבוהה, במחיר של 180,000 ש”ח, הקשקאי ממש פונקציונאלית ואטרקטיבית. אין לכם את הסכום הזה ואתם מתעקשים על ניסאן קשקאי? האופציה העדיפה והמיידית במקרה הזה היא לבדוק כדאיות של עסקת טרייד אין, או להמתין כמה חודשים טובים, כשיגיעו לארץ עוד רכבי קשקאי חדשים, ויפתחו הזדמנויות לרכישת הרכב בהנחות חבר וכדומה, עסקאות 0 קילומטר, או קנייה מיד שנייה, אחרי ירידת ערך של שנה.
ניסאן קשקאי 2021 תעודת זהות: מנוע 1.33 ליטר טורבו בנזין LIGHT HYBRID תיבת הילוכים אוטומטית CVT הספק (סל"ד/כ"ס) 156/5,500 מומנט (סל"ד/קג"מ) 27.53/1,800-3,750 תאוצה (0-100 קמ"ש) 9.2 שניות משקל (ק"ג) 1,505 בסיס גלגלים (מ"מ) 2,665 אורך (מ"מ) 4,425 תא מטען (ליטר) 504-479 צריכת דלק משולבת בתנאי מבחן 11.8 ק"מ לליטר דירוג זיהום אוויר 8 מתוך 15 רמת אבזור בטיחות 7 מתוך 8
באמת מלכה ! היחידה שבחנה את הקשקאי החדשה ועל כך תודה רבה !!!
תודה מאיר
שבוע טוב וחג שמח