סובארו פורסטר החדש 2024 (מנוע 2.5 ל’) – מבחן דרכים

 

סובארו פורסטר החדש
אהלן אהלן. סובארו פורסטר החדש 2024

 

סמלת, יבואנית סובארו, השיקה לאחרונה את הדור השישי של הפורסטר. מה השינויים מול הדור היוצא, ומה דעתנו עליו? הכל במבחן שלפניכם

 

הדור השישי של סובארו פורסטר, שנחשף בסוף שנת 2023, מבדל את עצמו מהדור הקודם בעיצוב חדש ושדרוגים במערכות הטכנולוגיה ובאבזור. הפלטפורמה נותרה זהה עם בסיס גלגלים של 267 ס”מ, והשינויים בממדים מסתכמים בעלייה באורך הרכב ב-3 ס”מ ל-465.5 ס”מ ועלייה ברוחב ב-1.5 ס”מ ל-183 ס”מ. שיפורים נוספים כוללים מרכב קשיח יותר ב-10% מהדור הקודם, ואת מערכת ה-‘EyeSight’ מהדור האחרון הכוללת שלוש מצלמות.

הפורסטר החדש מוצע בגרסת הנעה אחת הכוללת ארבע רמות גימור שונות: ‘פרמיום’ במחיר 205,900 שקלים, ‘ספורט’ במחיר 218,900 שקלים, ‘לימיטד’ במחיר 234,900 שקלים ו’לימיטד פלוס’ במחיר 249,900 שקלים.

רמות הגימור השונות מציעות מגוון תוספות כמו, חיישן גשם, מושב נוסע מתכוונן באופן חשמלי, אוורור במושבים הקדמיים, ריפוד יוקרתי יותר, חימום במושבים האחוריים, אוורור במושבים הקדמיים, חישוקים בעיצובים וגדלים שונים, מצלמת 360 מעלות, מערכת שמע של הרמן קרדון, ועוד. למבחן הדרכים קיבלנו את רמת גימור ‘ספורט’, שם שיכול קצת לבלבל: היא כוללת מספר תוספות אך מערכת ההנעה אינה ספורטיבית יותר וזהה למעשה גרסאות האחרות. 

 

פורסטר 2024 מחיר
אחד מהשינויים הבולטים בפורסטר החדש הוא העיצוב החיצוני

 

עיצוב חיצוני

אחד מהשינויים הבולטים בפורסטר החדש הוא העיצוב החיצוני. הממדים נשארו כאמור דומים למדי, וכך גם הצללית המזוהה עם הפורסטר כבר מספר שנים. אם בוחנים את הפרטים השונים ניתן לזהות את העדכון המקיף של השבכה הקדמית שגדלה באופן משמעותי וזכתה למראה שחור ומבריק ואת יחידות התאורה הקדמיות והאחוריות שקיבלו עיצוב חדש לחלוטין. 

 

סובארו פורסטר subaru forester
פורסטר החדש תא נהג

interior dimensions subaru forester

2024 subaru forester interior dimensions

 

תא הנוסעים

פרט לעיצוב החיצוני, אחד העדכונים המשמעותיים של הפורסטר החדש טמון בתוך תא הנוסעים. עם זאת, לא מדובר בתא נוסעים בעל עיצוב עתידני: לוח המחוונים עדיין מכאני (מסתבר שבשנת 2024 זה חידוש מרענן לראות מחוגים זזים) ובורר ההילוכים גדול ובולט. השינוי המשמעותי הוא מסך מולטימדיה גדול יותר, שאיחד לתוכו את שני המסכים שהיו בדור הקודם ואת השליטה על מערכת בקרת האקלים – לטוב ולרע. לטוב – מראה תא הנוסעים כעת נקי יותר, הרע – השליטה במערכות השונות לא תמיד אינטואיטיבית, אם כי המסך מחולק באופן אינטואיטיבי לשלושה אזורים נפרדים על מנת להקל על כך. 

מושב הנהג מספק תנוחת ישיבה נוחה והוא כולל תמיכה לגב התחתון. מנגד, העור הסינטטי לא “נושם” מספיק וזה פחות נעים בקיץ. בין המושבים משענת יד רחבה המכסה על תא אחסון נדיב, ומעל גג שמש גדול שמכניס הרבה אור לתא הנוסעים במידה ותפתחו את הכיסוי שאוטם לחלוטין את אור השמש – אטימה מבורכת שאינה מוצעת בכל רכב. אם דיברנו על השמש נציין גם שסוככי השמש כוללים הארכות – פתרון פשוט ונחוץ לשמש מטרידה שיצרנים אחרים לא מציעים. עוד לרשות הנהג והנוסע שלצידו: משטח טעינה אלחוטי, שני שקעי טעינה ושקע PL 3.5 לאודיו. ברמת המחיר הזו חסרה לנו מראה אלקטרו כרומטית (מתכהה באופן אוטומטי).

 

2024 subaru forester sport
סובארו פורסטר רמת גימור “ספורט” תא נוסעים
2024 subaru forester sport interior
פתחי אוורור מאחור. אבזור סובארו פורסטר החדש
2024 subaru forester interior dimensions
סובארו פורסטר תא מטען

 

מעבר למושב האחורי חושף מרחב נדיב במיוחד לנוסעים מאחור: בסיס המושב גבוה ונוח, יש מקום לרגליים בשפע, וכך גם לראש. תעלת גל ההינע, למרות היותו של הפורסטר רכב 4X4, נמוכה יחסית וגם נוסע שלישי ימצא בקלות מקום לרגליו. לרשות הנוסעים במושב האחורי: תאורה, פתחי מיזוג, שני שקעי טעינה, משענת יד בגב המושב, כיסים בגב המושבים הקדמיים וידיות אחיזה. 

תא המטען של הפורסטר שימושי למדי: רצפתו שטוחה והיא נמצאת בגובה החלק התחתון של פתח ההטענה, מה שמאפשר טעינה ופריקה קלה של ציוד. הוא כולל שלל ווי עיגון ותליה ושקע 12 וולט הנחוץ לטיולים. מתחת לרצפתו תאים קטנים ומתחתיהם גלגל חלופי צר. הוא נפתח ונסגר באופן חשמלי וניתן להטעין בו ציוד בנפח של 779 ליטר (עד התקרה). 

 

סובארו פורסטר 2025

 

נהיגה

תחום בו הדור החדש לא זכה לעדכון הוא יחידת ההנעה. הפורסטר מונע באמצעות אותו מנוע בוקסר מוכר בנפח 2.5 ליטר הנושם אוויר בכוחות עצמו (ללא מגדש טורבו). הוא מפיק 180 כ”ס ב-5,800 סל”ד ומומנט של 24.6 ב-3,700 סל”ד. כח המנוע מועבר לארבעת הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים רציפה, הכוללת אפשרות ל-8 יחסי העברה קבועים הנשלטים באמצעות משוטים המותקנים מאחורי גלגל ההגה.

הפורסטר אינו רכב קל: קצת מעל 1.6 טון (תלוי ברמת הגימור), מה שאומר שהביצועים, במונחי 2024, אינם מסמרי שיער: 9.4 שניות ל-100 קמ”ש. הפורסטר, למרות החתך הנמוך יחסית של החישוקים ברמת גימור Sport, מתגלה כרכב רך המספק נוחות טובה בנסיעה עירונית. תיבת ההילוכים הרציפה מספקת פעולה חלקה ובידוד הרעשים טוב. בכבישים המפותלים הפורסטר מספק מספיק בטחון מאחורי ההגה אם כי הוא לא הרכב שתרצו ל”תקוף” בו פניות. הרכות אותה הזכרנו, תיבת ההילוכים הרציפה שאינה מתמסרת מספיק והמשקל העצמי אינם מוסיפים לתחושת האתלטיות. 

 

סובארו פורסטר יד 2

סובארו פורסטר
סובארו שטח
אירוע נהיגה סובארו בשטח

נהיגה בשטח סובארו

 

אם תקיפת פניות הן לא השטח שלו, אז מה לגבי השבילים?

על מנת לבדוק זאת חברנו לטיול של מועדון סובארו ישראל, בהובלת רפי פסח. את רפי פגשנו כבר במסגרת טיול של מועדון סובארו וחברים בשטח במהלך מבחן הדרכים שלנו עם הסובארו קרוסטרק. מאז, רפי זכה להתעניינות מצד קהלים נוספים ולכן הקים עוד שתי קבוצות: הקבוצה הראשונה היא “שבילי מדבר”, המתמקדת במסעות שטח לרכבים הכוללים הילוך כוח. בקבוצה זו הדגש הוא על מסעות של מספר ימים במסלולים מאתגרים יותר, תוך שמירה על האווירה החברתית: קבוצות קטנות ואינטימיות, לינה בשטח, ערבים סביב המדורה, והרבה אוכל איכותי.

הקבוצה השנייה היא “ג’יפון בשטח 2X4”, והיא מיועדת לרכבי פנאי שאינם כוללים הנעה כפולה. הקבוצה הזו מציעה סדרת טיולים שמיועדת להביא את המשתתפים למקומות מעניינים מעבר לכביש הסלול, עם הדרכה שמיועדת גם להורים וגם לילדים, תוך דגש על טיולים שמתאימים למשפחות עם ילדים.

 

אירוע נהיגה בשטח

סובארו פורסטר 2020

סובארו פורסטר מחיר

 

הטיול כלל מספר שעות של נהיגה בשטח והגעה למקומות שרכב הפנאי של השכן לא חלם להגיע אליהם. מעיין עין עקב הוא אחד מאותם מקומות קסומים. השבילים לא היוו בעיה לפורסטר וכך גם מעברי חול רך שהזכיר מרקם של דיונות, בהם מערכת ההנעה הכפולה טיפלה בקלות וסיפקה אחיזה טובה. מעברים טכניים הצריכו מידי פעם מכוון (בעיקר על מנת שלא נפגע בפלסטיקה שבחזית) וגם כאן, למרות צמיגי כביש וחתך 50, הפורסטר טיפל במעלות שכללו הצלבות קלות בזכות מערכת ה-X-Mode שזיהתה את הגלגלים שעלו לאוויר ובלמה אותם על מנת להעביר את הכח לגלגלים שנותרו על הקרקע.

הפורסטר בהחלט התגלה כאן במלוא הדרו, ומה שהגביל אותו הוא בעיקר זווית הגישה כאמור, העומדת על 19 מעלות. חוץ מהשטח, הפורסטר גם אוהב דלק: בין שמונה לעשרה קילומטרים לכל ליטר, תלוי בתוואי הנסיעה ובאופי הנהיגה שלכם. 

 

סובארו פורסטר מחירון

סובארו פורסטר מבחן 2024

סובארו פורסטר 2024 מפרט טכני
סובארו פורסטר חוות דעת

 

מסכמים

הפורסטר בדור הנוכחי לא מביא חידוש משמעותי לעולם הרכב, וטוב שכך. בעולם שמתכנס לפלטפורמות אחידות חסרות ייחודיות, אנו שמחים לראות שיש יצרן שמציע משהו שונה: מכונית פנאי אמיתית שמסוגלת להוביל אתכם בנוחות גם בכביש וגם מחוצה לו. אם אתם מחפשים רכב שיוביל אתכם לעבודה וחזרה עם עצירה בסופר או בחוג של הילדים אחת לכמה ימים – יש שלל רכבי פנאי של מותגים אחרים שיספקו לכם מענה מושלם לצרכים האלו. מנגד, אם אתם אוהבים לצבור חוויות, להתחבר לטבע, להגיע למקומות מבודדים ושקטים וגם לחזור בנוחות גבוהה הביתה בכביש המהיר בתום טיול ארוך מחוץ לבית, הפורסטר יענה בדיוק לצרכים שלכם. 

 

2 Replies to “סובארו פורסטר החדש 2024 (מנוע 2.5 ל’) – מבחן דרכים”

  1. היי אז מהם ההבדלים בין פורסטר דור 5 לדור 6
    והשינויים בממדים מסתכמים בעלייה באורך הרכב ב-3 ס”מ ל-465.5 ס”מ ועלייה ברוחב ב-1.5 ס”מ ל-183 ס”מ. שיפורים נוספים כוללים מרכב קשיח יותר ב-10% מהדור הקודם, ואת מערכת ה-‘EyeSight’ מהדור האחרון הכוללת שלוש מצלמות,
    אשמח אם מישהו יוכל לפרט האם בתור בעליו של פורסטר דור 5 כדאי לי להשתדרג לדור 6? אולי שווה לחכות לפורסטר היברידי פלאג אין שמבוסס על טכנולוגיות של טויוטה ואמור לצאת בחודשים הקרובים, אשמח אם אוכל לקבל עוד מידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *