סוזוקי ויטארה היברידית (1.4 טורבו 2X4) ממחיר 136,990 ש”ח
חברת מכשירי תנועה משיקה את הקרוסאובר סוזוקי ויטארה בגרסה היברידית – ויטארה 1.4 טורבו 2X4 (GLXV ו GLX) עם טכנולוגיה היברידית, במקביל לדגמי הבנזין 1.4 טורבו. החל ממחיר 136,990 ש”ח בהמשך תגיע גם סוזוקי ויטארה 4X4 היברידית לשיווק בישראל
סוזוקי ויטארה היברידית מגיעה לישראל ומשווקת בשתי גרסאות – סוזוקי ויטארה 1.4 טורבו (GLXV ו GLX) עם טכנולוגיה היברידית, במקביל לדגמי הבנזין 1.4 טורבו, שימשיכו להמכר עד סוף השנה הנוכחית. בהמשך תגיע גם סוזוקי ויטארה 4X4 היברידית לשיווק בישראל.
סוזוקי ויטארה ההיברידית, המציגה פליטת 2CO נמוכה יותר ב-20% מדגמי הבנזין. הפליטה (2CO) המעודכנת בדגמים ההיברידים עומדת על 126 גרם בעוד שבדגמי הבנזין עמדה הפליטה על 156 גרם.
צריכת דלק: ויטארה היברידית מציגה שיפור משמעותי של 17% בצריכת דלק לעומת דגמי הבנזין.
ויטארה 1.4 טורבו היברידית: 16.86 ק”מ/ל’ לעומת ויטארה 1.4 טורבו בנזין: 14.45 ק”מ/ל’
קבוצת דירוג זיהום: 4 (דגמי 2X4) עם ציון ירוק של 166, לעומת קבוצת זיהום 8 (ציון ירוק 188) בדגמי הבנזין הנוכחיים.
ויטארה תשווק ב-3 רמות גימור ותהיה נגישה במספר רמות מחיר:
ויטארה GLX היברידית עם מפתח חכם, תאורת לד, חיישני תאורה וגשם אוטומטיים, רמת בטיחות 6 הכוללת תיקון נתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, 7 כריות אוויר, זיהוי שטח מת, התרעה על תנועה חוצה לאחור, מערכת מולטימדיה מקומית 10 אינץ’ עם הפעלה קולית ללא צורך בהורדת הידיים מההגה, להגברת הבטיחות.
ויטארה GLXV היברידית שבנוסף תציע שמשות כהות ((privacy glass, חישוקי סגסוגת 17 אינץ’ (גודל זהה ל GLX) מהודרים ומלוטשים, חיישני-חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, ריפודי זמש קטיפתי משולב דמוי עור, מערכת מולטימדיה מקורית 7 אינץ’ הכוללת קישוריות לסמארטפון ומצלמה אחורית מקורית, חימום ואיתות במראות הצד. דגם זה יזכה לרמת בטיחות 7 מהגבוהות ביותר בקטגוריה.
סוזוקי ויטארה GLXV היברידית 4X4 הכוללת בנוסף מערכת ALLGRIP 4X4 עם SPORT MODE, MUD & SNOW, LOCK (חשמלי) AUTO (כאמור יצטרפו בהמשך השנה)
צבעים: 11 אפשרויות של צבעים ושילובי צבעים (דו גווני וחד גווני)
מנוע טורבו 1.4 ליטר K14D Boosterjet
מנוע Boosterjet חדש שפותח עם האתוס של סוזוקי להפחתת משקל וגודל, עם תגובה מהירה ועוצמתית. המומנט כעת זמין כבר מ- 1,500 סל”ד ומבטיח תגובת דוושה חזקה ומיידית. המנוע החדש K14D משלב מערכת חשמלית חדשה לתזמון שסתומים משתנה (VVT) לשסתומי היניקה, כמו-גם מזרקי דלק בעיצוב חדש ומשאבת דלק בלחץ גבוה יותר. שסתומי הפליטה נשלטים באמצעות מפעיל VVT הידראולי קונבנציונאלי.
מערכת ה- VVT הכפולה משפרת את ביצועי המנוע על ידי שינוי מתמיד ומדויק של תזמון שסתומי היניקה ו הפליטה, כך שיתאימו באופן אופטימלי לשילוב הפעלת מנוע הבנזין והמנוע החשמלי. טכנולוגיית Boosterjet היא פיתוח ייעודי של סוזוקי ומאופיינת במנוע עם נפח קטן ומגדש טורבו עוצמתי. המנוע מתאפיין בשיפור ויעילות צריכת הדלק והנאה מנהיגה.
ביצועי המנוע מביאים את הסוזוקי ויטארה מ-0-100 קמ”ש ב-9.5 שניות בלבד.
סוזוקי ויטארה – טכנולוגיה היברידית
הטכנולוגיה ההיברידית במתח V48, מתאפיינת במשקל קל מאוד, כאשר הרכיבים השונים מוסיפים פחות מ-15 ק”ג למשקל הכללי של הרכב. הסוללה הינה מסוג ליתיום-יון המקובל במערכות היברידיות והיא מפעילה מנוע המשולב באלטרנטור בשם ISG – Integrated Starter Generator, העוזר למנוע הבנזין בשלבים שונים בנסיעה. כמו כן תורמת הסוללה לכלל החלקים הצורכים חשמל ברכב (תאורה, שמע ומיזוג אוויר). סוללת הליתיום-יון המאחסנת אנרגיה חשמלית ממוקמת מתחת למושבים הקדמיים ובכך חוסכת מקום (בניגוד לסוללות בתא המטען). מהמנוע החשמלי (ISG) המונע ע”י הסוללה תורם להגברת המומנט ומשפר את תחושת הנהיגה וההנאה ממנה ע”י האצה חזקה וחלקה.
בקרת השלמת מומנט: בהתבסס על מהירות המנוע ומצב המצערת, מחשב הרכב מזהה מתי הנהג מאיץ ומכניס את המנוע החשמלי לפעולה על מנת לספק מומנט בהאצה.
פעולת המנוע החשמלי מיישרת את עקומת הממונט של מגדש הטורבו במנוע K14D Boosterjet ומשיגה אותו כבר 2,000 סל”ד בלבד. הפעולה מספקת תאוצה חלקה ושקטה יותר. בפעולת סרק של המנוע ומתחת למהירות 80 קמ”ש המנוע החשמלי מייצר פעולה שקטה לעצור וסע ולהאצות מהמקום.
מערכת ALLGRIP כוללת ארבעה מצבים: סוזוקי פיתחה את טכנולוגית ההנעה לארבע גלגלים המספקת הנאה מנהיגה ושקט בתנאים מאתגרים תוך חסכון ויעילות (פחות פליטת מזהמים מרכבי 4X4 מקבילים) לסביבה ירוקה יותר. ברכב מותקן מתג שילוב בעל ארבעה מצבים לבחירת הנהג, לנהיגה בטוחה ומהנה במגוון קטעי דרך. מצב אוטומטי, מצב ספורטיבי, מצב נסיעה בשטח מחליק, עם אחיזה חלשה, ומצב נסיעה בשטח.
בטיחות
סוזוקי ויטארה היברידית עושה שימוש במערכת בטיחות מקורית ומתקדמת ביותר המזכה אותה בדרגת בטיחות 6 בדגמי GLX ודרגת בטיחות 7 (בשל הכרה במצלמה אחורית מקורית) וממצבת אותה כאחת מהבטוחות ביותר בקטגוריה של רכבי פנאי SUV קומפקטים –
• ציון חמישה כוכבים ביורו EuroNcap (נבדק בהשקה בשנת 2015)
• שבע כריות אוויר מותאמות כסטנדרט
•תיקון (אקטיבי) לשמירה על נתיב
•זיהוי שטח מת
• בקרת שיוט אדפטיבית לנהיגה רגועה יותר המותאמת כסטנדרט בכל הדגמים
• התראה על תנועה חוצה מאחור
•התראה על עייפות נהג
•הויטארה זכתה לציונים גבוהים בכל ארבעת התחומים
מערכת מולטימדיה
מערכת השמע של הויטארה ההיברידית (בדגמי GLXV) כוללת מסך מגע בגודל 7 אינץ’ המאפשר הפעלה אינטואיטיבית.
בויטארה ההיברידית משולבת מערכת Apple CarPlay, המאפשרת שימוש חכם ובטוח במכשירי iPhone. בנוסף לביצוע שיחות, ניתן לקבל הוראות ניווט בהתאם למצב התנועה, להאזין למוזיקה, להפעיל את שירותי סירי להקראה והשמעת הודעות WhatsApp ו- SMS. בנוסף, המערכת תומכת גם באפליקציית Android Auto לבעלי מכשירים מגרסה 10 ומעלה.
סוזוקי ויטארה היברידית החדשה תוצע בשני דגמים (בהמשך גם ב 4X4) –
סוזוקי ויטארה היברידית GLX אוט’ 1.4 טורבו 136,990 ₪ .
סוזוקי ויטארה היברידית GLX אוט’ 1.4 טורבו – דו גווני 139,990 ₪ .
סוזוקי ויטארה היברידית GLXV אוט’ 1.4 טורבו 141,990 ₪
סוזוקי ויטארה היברידית GLXV אוט’ 1.4 טורבו – דו גווני 144,990 ₪ .
סוזוקי קרוסאובר היברידית החדשה תוצע בדגם אחד ברמת גימור גבוהה GLX.
סוזוקי קרוסאובר היברידית GLX אוט’ 1.4 טורבו 134,990 ₪ .
מחירי דגמי הבנזין –
סוזוקי קרוסאובר GLX אוט’ 1.4 טורבו 129,990 ₪.
צבי נטע יו”ר מכשירי תנועה: עם השקת דגמי ויטארה וקרוסאובר היברידיות, חברת מכשירי תנועה משלימה מהלך בו כל דגמיה (למעט רכב השטח ג’ימני) יהיו מצוידים בטכנולוגיה היברידית במתח של V12 בדגמי איגניס וסוויפט ו-V48 בדגמי ויטארה טורבו וקרוסאובר טורבו.