סוזוקי סוויפט החדשה 2024 (1.2 ל’ ידנית) מבחן דרכים

 

suzuki swift 2024
סוויפט 2024 מתיחת פנים

 

עיצוב מחודש, מנוע חדש ואבזור מעודכן – האם הסוזוקי סוויפט החדשה תמשיך לספק מענה ראוי מול רכבי הסופר מיני שמסביבה, גם בשנת 2024? מבחן דרכים

 

הסוזוקי סוויפט, מאז שהופיעה לראשונה בשוק הישראלי בשנות ה-80, הפכה לאחת מהמכוניות הסופר מיני המוכרות והאהובות בישראל. הדגם החדש של הסוויפט, שהגיע לכאן לאחרונה, ממשיך את המסורת של עיצוב מוכר, פשטות מכאנית (שתרמה רבות לאמינות במרוצת השנים) ושימושיות גבוהה. הסוויפט משווקת בישראל ברמת גימור אחת ובשתי גרסאות: ידנית ואוטומטית. למבחן הדרכים שלנו ביקשנו דווקא את הגרסה הידנית, והסיבה לכך היא שמדובר ברכב הסופר מיני הידני היחיד שמשווק כיום בישראל. 

בשורה עצובה לחובבי תיבת ההילוכים הידנית, בשורה שמצביעה על המגמה הכללית בשוק הרכב בעולם בכלל ובישראל בפרט. מחירה של הגרסה הידנית הוא 113,990 שקלים, כאשר במידה ואינכם מוכנים (או יודעים) לבחוש בבורר ההילוכים ולתפעל שלוש דוושות, תאלצו להפרד מ-13,000 שקלים נוספים. 

 

suzuki swift 2024 new model
הסופר מיני הידנית היחידה בקטגוריה

suzuki swift 2024 manual

 

עיצוב חיצוני

הדור המחודש של הסוויפט, שהוצג בתחילת שנות ה-2000, זכה לשבחים רבים על העיצוב המודרני והנאה. הדגם הנוכחי, ממשיך את אותו קו עיצובי המזוהה עם אותה סוויפט שהוצגה בתחילת שנות ה-2000. העיצוב הנוכחי משלב בין אלמנטים עגולים כמו מכסה המנוע ואלמנטים חדים יותר כמו יחידות התאורה מאחור.

במבט ראשון, הדגם החדש מזכיר מאוד את הדגם היוצא, אך הוא כולל מספר שינויים מרכזיים: הסבכה הקדמית, במבנה של חלת דבש, גדולה ובעלת נוכחות, והמרכיבים השונים כמו יחידות התאורה מאחור זכו לעיצוב חדש שנראה מעט גדול ומגושם לטעמנו. 

 

סוזוקי סוויפט תא נהג
סוזוקי סוויפט 2024 תא נהג חדש ומודרני
סוזוקי סוויפט 2024 סקירה
מולטימדיה חדשה
סוזוקי סוויפט תיבת הילוכים
סוזוקי סוויפט בגרסאות ידנית ואוטומטית

חלונות חשמליים לרכב

 

תא נוסעים ואבזור

עוד לפני שנכנסים לתא הנוסעים של הסוויפט, כבר בעת פתיחת הדלת, יש תחושה שונה מרכבים אחרים אליהם נכנסנו בשנים האחרונות. טריקת הדלת מצריכה עוצמה חזקה יותר ממה שאתם ככל הנראה רגילים, וזאת בשל משקלה הקל של הדלת. למעשה, לא מדובר רק בדלת, אלא במשקל של כלל המכונית, אליו נגיע עוד בהמשך. 

תא הנוסעים מציג חומרים באיכות פשוטה יחסית, בהתאם לקטגוריה, בשלושה צבעים המייצרים יחד תא נוסעים נאה שנעים לשהות בו. מול הנהג הותקן לוח מחוונים אנלוגי, סממן נוסף לפשטות היחסית של הסוויפט. סממנים נוספים תמצאו בבלם היד הידני, בתאורת הגג ובמערכת בקרת האקלים, שכוללת פקדים פיזיים (המספקים שליטה נוחה ובטיחותית חשוב לציין) ולא שליטה דרך מסך המולטימדיה. מערכת המולטימדיה כוללת קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אך הגרפיקה אינה מרשימה במיוחד והממשק איטי יחסית. באופן מפתיע, רמת הגימור המשווקת בישראל מציעה גם חימום במושבים הקדמיים, פרט אבזור מיותר שהסרתו (במידה והיצרן מאפשר) היתה מאפשרת תמחור קצת יותר תחרותי, עליו עוד נדון בהמשך.

 

תא נוסעים סוויפט
תא נוסעים. סוויפט החדשה
תא מטען סוזוקי סוויפט
סוזוקי סוויפט תא מטען

 

כמקובל בקטגוריית הסופר מיני, האבזור מאחור דל עד לא קיים: הנוסעים מאחור “זוכים” לדיפונים באיכות זהה לדיפונים מלפנים אך בצבע אחיד, מה שמייצר אווירה קצת יותר קודרת. מבחינת אבזור תמצאו ידיות אחיזה מעל הדלתות וזהו פחות או יותר. לא תמצאו כאן מיזוג, כיסים במושבים, משענת יד או שקעי טעינה. לזכותה של הסוויפט הקטנה נספר כי מרווח הראש והברכיים טובים יחסית: נוסע גבוה יוכל לשבת מאחורי נהג גבוה מבלי לשפשף את רגליו בגב המושב. תא המטען מציע תאורה ו-וו תליה. מתחת לרצפתו גלגל חלופי צר והוא מסוגל להכיל 265 ליטר

 

סוזוקי סוויפט ידני
סוזוקי סוויפט ידנית

סוזוקי סוויפט ביקורת

 

נ ו ה ג י ם (ידני, כבר כתבנו?)

הסוויפט, בדור הנוכחי, חמושה במנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר בעל שלושה צילינדרים שנושם באופן עצמוני, כלומר – לא מדובר במנוע טורבו-בנזין במיטב האופנה האחרונה. המנוע הזה מפיק 82 כ”ס ב-5,700 סל”ד ו-11 קג”מ ב-4,500  סל”ד. כלומר, בעקבות העדרו של מגדש טורבו, מרבית כח המנוע מגיע בסל”ד גבוה יחסית וברצועה צרה (מנתק ההצתה קוטע את החגיגה ב-6,000 סל”ד), מה שמצריך מהנהג שיתוף פעולה על מנת לקבל ביצועים נמרצים. לסוויפט מערכת היברידית מתונה, המסייעת באופן מתון למנוע הבנזין ומשפרת באופן מתון את צריכת הדלק. על הכביש הנתונים האלו מתורגמים ל-12.5 שניות מעמידה ל-100 קמ”ש בדרך למהירות מרבית של 165 קמ”ש. 

אנו מתגלגלים ברחובות העיר והסוזוקי מספקת תחושת קלילות. הקלאץ’ רך למדי ואינו מצריך משקל משמעותי של רגל שמאל על מנת להפעילו, וההילוכים משתלבים בקלות יחסית. הקלילות הזו מקבלת ביטוי גם בהתנהלות בין הרמזורים: התאוצה, בזכות משקל עצמי נמוך של 919 ק”ג בלבד, מספקת, ותפעול המכונית נוח, קל ופשוט. נוחות הנסיעה טובה יחסית והיא משתפרת ככל שהמהירות עולה. אותה מהירות תעלה עד כ-100 קמ”ש בקצב משביע רצון, ומשם, במידה ותבקשו לעקוף או לשמור על המהירות בעליה תלולה, תאלצו להוריד הילוך אחד או שניים ולהתאזר בקצת סבלנות.

 

לסוויפט מערכת היברידית מתונה, המסייעת באופן מתון למנוע הבנזין ומשפרת באופן מתון את צריכת הדלק.

 

יחסי ההעברה קצרים יחסית, כמקובל בתיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים: 120 קמ”ש הציבו את מחט הסל”ד על המספר 3,000. באותה מהירות יחדרו רעשי רוח קלים לתא הנוסעים. שיוט במהירויות הגבוהות מ-120 קמ”ש יתאפשר די בקלות, כל עוד אינכם מתיימרים לחצות את ה-140-150 קמ”ש. בכבישים המפותלים מתגלה מלוא תפארתה של הסוויפט הקטנה. 

 

סוזוקי סוויפט 2024
סוזוקי סוויפט החדשה 2024

 

ברגע שנציג רכבי המבחן בסוכנות הבין שהגעתי לאסוף את הגרסה הידנית הוא אמר לי: “אתה הולך ליהנות”. חייכתי, משום שיש לי חמישה רכבים ידניים בבית והנהיגה ברכב ידני לא חסרה לי, אבל לסוויפט הקטנה יש משהו שאין להרבה רכבים. או בניסוח נכון יותר: אין לה משהו שיש להרבה רכבים: משקל. 919 ק”ג זה משקל שהיה מקובל בשנות ה-90. משקלים נמוכים הופכים את המכונית לכלי תחבורה שמסוגל לבצע בקלות שינויי כיוון ולספק בתמורה גם חיוכים מאחורי ההגה, גם אם אין בחזית מנוע חזק, וזה בדיוק מה שהסוויפט עשתה. באופן לא צפוי מצאתי את עצמי נוהג בה בכבישי נהיגה משובחים (הירידה מפוריה עילית לכינרת, הכביש שעולה ויורד מהגלבוע, ועוד). 

בעליות, חסרון כח המנוע מורגש, אך בירידות הסוויפט סיפקה קלילות וביצוע שלא חוויתי כבר הרבה זמן ברכבי מבחן, במיוחד בזה האחרון עליו נהגתי (רכב פנאי חשמלי מהמזרח), ששקל לא פחות מ-2.4 טון. המשקל הקל אפשר לבלמים לספק עוצמת בלימה טובה גם לאורך זמן. עוד יתרונות של המשקל הנמוך: צריכת דלק נמוכה, שבנהיגה חסכונית הגיעה גם לכ-20 ק”מ לליטר.

 

רכב קל

 

חסרונות המשקל הקל?

תוצאות מבחני הריסוק של Euro NCAP: שלושה כוכבי בטיחות מתוך ציון מקסימלי של חמישה כוכבים. ואם נגענו בבטיחות אז כמה מילים נוספות: הסוויפט כוללת מערך מודרני של שלל מערכות בטיחות הכוללות, בין היתר, בלימה אוטונומית, זיהוי רכבים בשטח מת, התרעה על תנועה חוצה מאחור, תיקון סטיה מנתיב, ועוד. במהלך המבחן מצאנו שמערכות אלו צפצפו יתר על המידה, וביטולן לא היה אינטואיטיבי והצריך היכרות מוקדמת.

 

פנסים לרכב

 

סיכום

הסוזוקי סוויפט החדשה ממשיכה את המורשת של סופר מיני חסכונית וקלה לתפעול. עם עיצוב מחודש, מנוע חסכוני ותיבת הילוכים ידנית שמוסיפה מימד חריג של הנאה מנהיגה, הסוויפט בהחלט מספקת את הסחורה. מנגד, במחיר של 113,900 שקלים, מחיר שאינו רחוק ממתחרות בעלות תיבת הילוכים אוטומטית, לא בטוח שתראו הרבה יחידות ידניות על הכבישים, וחבל. 

 

סוזוקי סוויפט 2024 מתיחת פנים (ידנית ואוטומטית) מ-113,990₪

סוזוקי סוויפט החדשה 2020 (1.2 ל’ מיקרו היבריד אוטומטית) מבחן דרכים

סוזוקי סוויפט 2020 היברידית החדשה – ידנית או אוטומטית החל מ-86,990 ש”ח

המדריך המלא לסוזוקי סוויפט: טיפולים שוטפים, עלויות וכללי זהב לשמירה על הרכב

סוזוקי סוויפט החדשה 2017 – מבחן דרכים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *