סוזוקי S CROSS (קרוסאובר) החדשה 2022-23 מבחן דרכים

 

סוזוקי קרוסאובר 2022
סוזוקי S CROSS סקירה וחוות דעת

 

אני יכולה להכריז שמדובר באחד ממבחני הדרכים המפתיעים שהיו לי בשנים האחרונות. מותג רכב שלא גיליתי סימפטיה גדולה כלפיו, וגם לא לדגם. מודה. ולכן, כל מה שקרה לפני המפגש עם הרכב, הנמכת הציפיות טרום מבחן הדרכים, העצים את ההפתעה בשלבי מבחן הדרכים. לא אשאיר אתכם במתח, מדובר בדגם הקרוסאובר של מותג סוזוקי, ששווק בדור חדש בסוף 2021, וכעת מגיע אלינו. אם השם S CROSS הצליח לבלבל אתכם, דעו, שאין זה דגם חדש, כי אם שם הדגם המקורי.

בישראל נקרא סוזוקי קרוסאובר או SX4 עד היום, וכעת גם פה נקרא הדגם, סוזוקי S קרוס. מה שקרה עם שיווק הדור החדש, היה הוא כניסתה של מערכת הנעה חדשה לקרביים של הקרוסאובר הפופולרי של סוזוקי, מערכת הנעה הכוללת מנוע בנפח 1.4 ליטר עם טורבו חמוד וקטן שעושה הרבה הבדל בביצועים (129 כ”ס, ומומנט של 24 קג”מ), ולו צורף מנוע קטן (שעובד בעזרת סוללת ליתיום-יון במתח של 48 וולט), שמשמש כצלע ההיברידית ביחידה הזו. “מיילד הייבריד”, רכב היברידי מתון עובד אחרת מרכב היברידי מלא, ברכב היברידי יש מנוע בנזין וגם מנוע חשמלי לצידו, ושניהם עובדים בעוצמות גבוהות, ולכן גם ניתן להרגיש בחיסכון משמעותי בצריכת דלק.

 

סוזוקי מחירון
סוזוקי אס קרוס, היברידי קל

סוזוקי היברידי

מיילד הייבריד – היברידי מתון

 

ברכב “היברידי מתון” מותקן מנוע חשמלי זעיר המחובר למנוע הבנזין. מנוע זעיר שאינו חזק מספיק בכדי לשנע את המכונית בכוחות עצמו ולכן הוא משמש כמנוע עזר למנוע הבנזין, לטובת האצת הרכב, בעיקר בעיר. מה שבפועל מביא לחסכון קל מאד בצריכת הדלק. טעינת הסוללות המניעות את המנוע החשמלי מתבצעת באמצעות בלימת הרכב, הנקראת בלימה רגנרטיבית, והופכת למעשה אנרגיית תנועה (קינטית) לאנרגיה חשמלית האצורה בסוללות הרכב. חיבור המנוע החשמלי למנוע הבנזין מאפשר גם התנעה באמצעות המנוע החשמלי לטובת מערכת Start Stop הפועלת באופן חלק ונעים יותר.

ואכן, הנסיעה בסוזוקי S קרוס נעימה וזורמת באופן מפתיע. הטורים הנמוכים נשמרים, יש מומנט בריא וטוב גם ב2,200 סל”ד, מה שמאפשר צריכת דלק שפויה בנסיעה. אם אני צריכה עוד כוח בהאצות, לחיצה קצרה על השיפטרים מאחורי ההגה מביאה לירידת הילוך מהירה, קפיצה ל-3,500-4,000 סל”ד, והרכב מאיץ יפה קדימה, ללא קושי או רעשי מנוע מוגזמים. מנפלאות מנוע הטורבו.

 

סוזוקי קרוסאובר
סוזוקי קרוסאובר 2022 (S CROSS)

 

גם רעשי דרך מוגזמים לא נשמעו. רעשי מנוע סבירים מאד, רעשי רוח בכבישים מהירים יחדרו “בקטנה”, ורעשי דרך “קלים” מהכביש מלווים אותי בתא הנוסעים במהלך הנסיעה. למה אני מציינת את כל הפרטים האלה בכזה דקדוק ופירוט? כי זה לא היה ככה ולא נשמע ככה לפני. הקפיצה בבידוד הרעשים, ובאיכות וחוויית הנסיעה בסוזוקי הפתיעה, ומפתיעה אותי מאד לטובה. וזו קפיצה שבפעם הראשונה לדעתי, מציבה את סוזוקי גבוה הרבה יותר בקטגוריה, מבחינת אבזור בטיחות, איכות תא הנהג, וחוויית נסיעה.

לא אומר חוויית נהיגה, כי מדובר בקרוסאובר, כן? אבל הנסיעה בו שלווה למדי, מבודדת רעשים, ללא קרקושים, כשהמנוע ותיבת ההילוכים (טיפטרוניק, 6 הילוכים), עובדים היטב יחד ומביאים “לחלקות” הזו שכל נהג ונהגת מבקשים לעצמם ברכב ליום יום. רכב לסידורים, רכב לנסיעות ארוכות, רכב למשפחה של 4-5 נפשות, שישבו בנוחות, ובריווח, בזכות מימדי גובה מכובדים. ואת כל אלה יש לדגם האס-קרוס (קרוסאובר לשעבר), החל מהדור החדש ששווק לפני כשנה.

אז יחידת הנעה חדשה, מודרנית, מוצלחת, ומעט יותר חסכונית (12 קילומטר לליטר בנסיעה משולבת), יש. כעת, נוספו לרכב גם מערכות בטיחות חדשות, ומערכת מולטימדיה שמשווה לו תא נהג יותר מודרני ונעים לשהייה.

 

סוזוקי טרייד אין
הצבע גם מאד עזר למבטים

 

עיצוב

 

מבחוץ, זוכה ה-S CROSS לעיצוב מתקדם, ונאה ביותר, אחוריים פחוסים משהו, עם פנסים גדולים הנפרשים לצדדים. הפרופורציות של הרכב נאות, והוא אכן זכה במבטים וסיבובי ראשים, גם בזכות צבע האדום – בורדו בולט ובוהק שלו. מאחור, ומהצד הוא הזכיר לי מתחרה ישיר שלו ממותג מיצובישי. ואני חושבת ששני המותגים האלה מתחרים בלא מעט משבצות, כמו מוניטין, אמינות, ותמחור, שגם כעת שהמחירים קפצו למחוזות מבעיתים, עדיין איכשהו המחיר של שני המותגים האלה בארץ מבהילים פחות.

 

סוזוקי תא נהג
תא נהג
סוזוקי יד 2
מולטימדיה משופרת. סוזוקי
לוח שעונים סוזוקי
תוספות אבזור נוחות ובטיחות

 

מולטימדיה ואבזור

 

מערכת המולטימדיה המקורית של ה-S-CROSS החדש כוללת מסך מגע בגודל 7 או 9 אינץ’, תלוי ברמת הגימור, קישוריות מלאה ל- Apple CarPlay ו-Android Auto, מידע אינפורמטיבי כמו צריכת דלק, טווח נסיעה, מצב טעינת הסוללה, תצוגת מצלמה אחורית, תצוגת 360 מעלות (בדגמי GLXV) ובל אשכח, יש גם חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים.

עוד אבזור חשוב הוא אבזור נוחות ובטיחות כמו בקרת שיוט אדפטיבית שעובדת כבר מאפס, מהמקום, וחוזרת לעבוד גם אחרי עצירה. מתחת למסך המולטימדיה ישנה בקרת אקלים דיגיטלית דו-אזורית, עם פתחי אוורור מעוצבים מלפנים, וללא פתחי אוורור ליושבים מאחור.

כמה דברים שפחות עבדו לי? הייתי שמחה ליותר חיות, צבע ועניין בתא הנהג והנוסעים. אני יודעת שבדגם המאובזר יותר יש ריפודים משולבי עור, שאולי נראים טוב יותר, אבל כוונתי היא ליותר מאיכות ונראות הריפודים. הייתי שמחה למולטימדיה יותר מתקדמת ולוח מחוונים יותר מודרני, והתראות פחות עצבניות נשמעות ברקע.

 

סוזוקי ליסינג

סוזוקי מידות
תא נוסעים ל2-3 נוסעים, עם מרווח ראש טוב

סוזוקי קרוסאובר מפרט

 

סוזוקי S CROSS בעצם עונה על כל הצרכים שלי כנהגת, אבל הוא עונה עליהם ותו לא. יש לו וי בכל פרמטר, אבל במדד של מספרים מדובר בציון ממוצע. ממוצע אומר שאם היו מציעים לי את הקרוסאובר הזה כרכב ליסינג מהעבודה, לא הייתי אומרת לא, כי זה רכב טוב ליום יום, אבל לא בטוח שהייתי בוחרת בו כרכב הפרטי שלו, מול לא מעט מתחרים טובים בקטגוריה שלו, ותחרות קשה וצפופה.

חובבי המותג ישמחו מאד לראות מה נהיה מהדור החדש של הקרוסאובר המשפחתי של סוזוקי, פגשתי כמה מהם באולם התצוגה החדש, והמטה המרכזי החדש של סוזוקי בשורק, ראשון לציון. אז החדשות הם טובות, ואם כל רשימת אבזור הנוחות, והבטיחות בעיקר) ציון 6 מתוך 8 בדירוג הבטיחות הישראלי), תכנס לכל דגמי סוזוקי בארץ, זה יעשה טוב לכלי הרכב וללקוחות החברה.

 

יש שתי גרסאות הנעה, 4X2 ו-4X4, ושתי רמות אבזור, GLXV וGLX, החל מ-140,000 שקלים, ועד 160,000 שקלים.

 

למפרט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *