סיאט אטקה מתיחת פנים: עיצוב ואבזור חדש ועדכון מערכות בטיחות
קבוצת צ’מפיון מוטורס, יבואנית מותג סיאט בישראל, החלה בשיווק מתיחת הפנים לדגם ה-SUV הפופולרי של המותג – סיאט אטקה
סיאט אטקה שהושק בישראל לפני ארבע שנים, מקבל כעת עיצוב מעודכן יותר, רמות גימור מעודכנות ועשירות יותר ושלל מערכות בטיחות אקטיביות.
העיצוב החיצוני של האטקה מקבל מראה מעודכן, דינאמי ושרירי יותר. רמת הגימור החדשה, אקספיריאנס (XP) מציעה עיצוב דינמי באמצעות הדגשת תחתית מרכב הרכב ובתי הגלגלים בחיפויים שחורים מודגשים. חזית הרכב הודגשה וכוללת שבכה אגרסיבית יותר ובהתאם לשפת העיצוב החדשה של SEAT. הרכב זוכה לעיצוב מחודש למכסה המנוע, עם מסגרת כרום עבה ובולטת יותר סביב השבכה הקדמית, יחידות תאורה עם טכנולוגיית Full LED כסטנדרט ופנסי ערפל בטכנולוגיית LED. שינויי החזית הוסיפו עוד 18 מ”מ למידת האורך העומדת כעת על 4,381 מ”מ. בצידי הרכב המראה הדינאמי נמשך באמצעות קווי מתאר מעודכנים.
מראות צד מתקפלות חשמלית עם הפשרת אדים ו- Welcome Light. החלונות האחוריים כהים ומסילות הגג בצבע שחור. חלקו האחורי של הרכב כולל דלת תא מטען בעיצוב חדש, עם שם הדגם בפונט חדש ופנסי LED אחוריים כסטנדרט. תא המטען המרווח של ה-Ateca מציע 510 ליטרים וחישוקי הסגסוגת בגודל 17″. ברמת הגימור XP יתווספו לעיצוב החיצוני גג פנורמי, גימור חיצוני כרום וחישוקי 18″ ואיתות דינמי. ברמת הגימור FR הבכירה יתווספו גם מסילות גג בצבע שחור וגימור חיצוני בצבע שחור.
העיצוב הפנימי של הסיאט אטקה אחרי מתיחת הפנים מציג תא נוסעים מעודכן עם חווית משתמש מתקדמת. כבר ברמת הגימור Style, מציע ה-Ateca אבזור עשיר עם מושבים קדמיים המציעים כיוון גובה וגב תחתון, בקרת אקלים מפוצלת עם פתח אוורור למושבים האחוריים, בלם יד חשמלי, הנעה בכפתור, מערכת מולטימדיה הכוללת מסך מגע בגודל 8.25″ צבעוני, מערכת Full Link ו-8 רמקולים.
רמת הגימור XP כוללת בנוסף: לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה גדולה יותר עם מסך בגודל 9.2″ וטכנולוגיית KeyLess המאפשרת את פתיחת הרכב ללא מפתח, מערכת SEAT Drive Profile המאפשרת התאמת תפקוד מערכות הרכב לסגנון הנהיגה הנבחר, מנופים להעברת הילוכים מההגה. נוסף לכל אלה, רמת הגימור FR כוללת בנוסף: גימור פנימי ספורטיבי, מושבים משודרגים, מערכת שמע של BEATS וריפוד תקרה שחור.
סיאט אטקה המחודשת מציגה מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כסטנדרט כבר מרמת הגימור Style, ובהן: מערכת Front Assist לניטור מרחק מלפנים ובלימת חירום במקרה הצורך, מערכת אקטיבית Lane Assist לבקרת סטייה מנתיב, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת להתראת עייפות הנהג, שבע כריות אוויר, חיישני חנייה אחוריים מקוריים ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. ברמת הגימור XP יתווספו מצלמת חנייה אחורית ומערכת Blind Spot Detection הכוללת זיהוי כלי הרכב ב”שטח מת”. בעוד ברמת הגימור FR יתווספו חיישני חניה היקפיים ומערכת עזר לחניה.
האטקה המחודשת תשווק עם מנוע בנזין 1.5 TSI בעל הספק של 150 כ”ס המושגים ב-5,000-6,000 סל”ד ומומנט שיא של 25.5 קג”מ ב-1,500-3,500 סל”ד. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG עם שבעה הילוכים ,מאיץ מ 0 ל 100 קמ”ש ב 8.6 שניות ומספק מהירות מרבית של 200 קמ”ש
מחיר סיאט אטקה המחודש יחל מ-143,900 לרמת גימור Style, זאת בתוספת אגרת רישוי שנתית בסך 1,811 שקלים.
*כל הנתונים הטכניים המפורטים מעלה הינם נתוני יצרן הרכב.
**דגם הרכב עומד בפני התחלת ייצור. לפיכך היצרן טרם קיבל את האישורים המתאימים במסגרת הליך התקינה האירופית וטרם קיים לגביו נתונים מהימנים על צריכת הדלק ופליטת מזהמי האוויר.
מבחינת אמינות, שוק ושמירה על ערך, אני אמשיך להעדיף את הספורטאז’