סימפטית: פולקסווגן ID.5 קרוסאובר חשמלי סקירה וחוות דעת

 

פולקסווגן id 5 מבחן דרכים
פולקסווגן ID5 סקירה וחוות דעת

 

שנה וחצי כמעט, אחרי שפגשתי אחד על אחד את פולקסווגן ID.4, (שהושקה רשמית ב-2020), מכונית פנאי חשמלית, שלא פחות ולא יותר, הכתרתי כאחת מ-10 המכוניות של השנה ב-2022-23, הגיעה אלי פולקסווגן “אחותה” פולקסווגן ID.5 (שהושקה רשמית עולם ב-2021). קראתי לה אחותו הגדולה של ה-ID.4, אבל זה לא מדויק, היא אחות עם עיצוב קופה. המידות שלהם די דומות, כמו בסיס גלגלים באורך של 2.77. מידות “משפחתיות” קלאסיות.

ה-ID.5 עגולה מאד, תפוחה, עם גג גבוה, וצורה שימושית מאד, תא המטען שלה כולל פתיחה חשמלית, נחוצה כל כך, ועם נפח תא מטען מעט גדול יותר (6 ליטרים). היתרון של ה-ID.5 הוא של יחידת הנעה – יחידת הנעה אחורית, עם  הספק של 286 כ”ס מול 204 (בלבד? תלוי לאילו הספקים התרגלתם), עם מומנט מירבי של 55 קג”מ משמעותיים, מול 31.6 קג”מ, האצה של 6.7 שניות מהמקום למאה קמ”ש, מול 8.5 שניות ב-ID.4. ויש גם נתון מהירות מרבית של 180 קמ”ש מול 160 קמ”ש, וטווח מוצהר של עד 522 ק”מ מול 519 ק”מ ל-ID.4. וטווח חשמלי ריאלי זהה, של 430-440 ק”מ. כאשר לשניהם אותה קיבולת סוללה – 82 קוט”ש.

השוואה אחרונה בין השניים: נתון שולי יחסית, הטעינה המהירה ב-ID.5 ארוכת כ-28 דקות מול 36 דקות (נתון יצרן מוצהר), ככל הנראה מ-20-80 אחוז סוללה. בימינו, כל דקה נחשבת.

 

volkswagen id5
פולקסווגן ID.5

 

הצורה העגלגלה של הרכב, שמאוד מזכירה את ה-ID.4 היא קצת משעממת, או לא מספיק סוחבת ומושכת. אין לה קווים ספורטיביים, אגרסיביים, כמו שהתרגלנו לראות בכל סוג וקטגוריה של רכב חשמלי שיצאו בשנים האחרונות. התרגלתי אליה אחרי כמה שעות. והיא נראתה לי חמודה וסימפטית – מכונית עגולה חשמלית וחמודה עם שפת עיצוב שאני פחות מתחברת אליה, אבל כן יכולה לחיות איתה בשלום, בשל כל יתרונות שהעיצוב הזה מביא – מרווח פנים טוב ופונקציונאלי. 

עוד משהו שמשפר את התמונה הכוללת היא איך שהרכב נראה מבפנים – מצוין. במרכז תא הנהג מסך גדול, שנראה בגודל 15 אינץ’, בשל מסגרת שחורה, אך למעשה המסך בגדול 12.9 אינץ’. המסך צבעוני חד ברור, הממשק מוכר ואינטואיטיבי, ישנה אפשרות לתפעול בקרת האקלים בהחלקת אצבע בתחתית במסגרת סביב המסך, שפחות נוחה/שימושית ביום יום. למי שרוצה לפעל את הטמפרטורה בנגיעה / החלקת אצבע מהירה. 

 

פולקסווגן id 5 מחיר
נעים לשהייה. פולקסווגן id5 תא נהג
פולקסווגן id5
מסך 12.9”
מיזוג פולקסווגן
שליטה חיצונית בבקרת האקלים וגם על גבי המסך

 

לוח השעונים מול הנהג, קטן מאוד, מזכיר את לוח השעונים של סקודה אניאק – קטן ואינפורמטיבי. ביננו, באמת שלא צריך יותר מזה. אני עם פולקסווגן ID.5 ברמת הגימור הפותחת, פרו, מול פרימיום (רמת הגימור הגבוהה), אז חישוקי הסגסוגת כאן שונים, 19 אינץ’ במקום 20”. גם מערכת השמע שונה, ברמת הגימור הגבוהה (פרו פרימיום, ליתר דיוק), היא של הרמן קרדון, עוד תמצאו ברמה הגבוהה, מושבי ספורט עם ריפודים נעימים ואיכותיים יותר, וחשוב מכל, תמצאו סאנרוף פנורמי כולל וילון. מה שלא נמצא ברכב המבחן ברמת גימור פרו PRO.

אבזור נוחות שכן יש פה, והוא מרשים סך הכל: חיישני קירבה שפותחים את הרכב לפני שנגעתי בידית הדלת, ובעת הכניסה לרכב, הרכב מתעורר, מפעיל את המיזוג ומונע. יש חימום למושבים, חימום להגה, כיוון חשמלי למושבים, כולל זכרונות מושב. תאורת אווירה נעימה, משטח טעינה לנייד, אבל הוא קטן יחסית לאנדרואיד שלי, שקצהו בצבץ החוצה (גלאקסי S21). אולי לכל טלפון נייד בגודל ממוצע. גודל משטח הטעינה פחות משנה, אם המשטח טוען את הטלפון, ואני לא בטוחה שהוא טען היטב את הסמארטפון שלי. ידית ההילוכים מאחורי ההגה, התרגלנו גם לזה. 

למערכת מולטימדיה יש חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו. מעל ראש הנהג/ת שתי יחידות תאורה במגע, וכמו שצוין, אין סאנרוף, רק גג אפור ואטום. מוזר. מראות הצד הגדולות, ומצלמת רוורס גדולה חדה וצבעונית, מפצות על שדה ראייה צר יחסית לאחור, בשל צורת הקופה. 

 

פתיחת חלונות פולקסווגן
מנגנון מוזר. 2 מתגים להפעלת 4 חלונות
ID4
לוח מחוונים קטן ואינפורמטיבי
תאורה פולקסווגן
יחידות תאורה בהחלקת אצבע
העברת הילוכים
ידית העברת הילוכים
VOLKS ID
קונסולה נמוכה והרבה מקום אחסון. ID5

 

מה שפחות אהבתי, וגם לא הבנתי את היתרון שלו, הוא מנגנון פתיחת דלתות הרכב – יש 2 מתגים לפתיחת 4 חלונות. לוחצים על כפתור שמעביר את השליטה לחלונות הקדמיים או לחיצה להעברת הפתיחה לחלונות האחוריים. בשתי מילים – פשוט לא. 

אבזור הבטיחות ברכב מלא ומרשים למדי. יש פנסי מטריקס לנד מתקדמים, שלדעתי, גם משמש כאבזור בטיחות, תיקון אקטיבי בסטייה מנתיב, מערכת בלימה אוטונומית לפנים, ומערכת בלימה אוטונומית לאחור קצת היסטרית, בשל חיישנים רגישים מאד – הרכב פשוט ננעץ מטר לפני במקום ונכנס למצב פארקינג, מה ששיבש קצת את הזרימה בנהיגה. 

ההאצות של ה-ID.5 מאוד מאוד חזקות, למי שאוהב/ת וחשוב לו/לה להרגיש את התחושה של ההאצה המיידית הזו מהמקום. 

 

ID5 ID4 WHEELBASE בסיס גלגלים
בסיס גלגלים זהה ל-ID4 באורך 2.77 מטר
מידות פולקסווגן ID
תא מטען בנפח מעל 500 ליטר

תא מטען פולקסווגן ID

 

ה-ID.5 מבוססת על הפלטפורמה של ה-ID.4, פלטפורמה מוכרת שמשמשת לא מעט דגמים חשמליים מקבוצת פולקסווגן. מה שמסייע להטמיע ברכב פיצ’רים ומערכות מתקדמות, וגם לעשות אותו מרווח, ומודרני. אולי זה ישמע מצחיק, אבל אחד הדברים שאהבתי בפולקסווגן החשמלית, זה את קוטר סיבוב ההגה – זה כל כך עוזר בעיר עם שפע פניות פרסה, כמו רמת השרון. פרסות  שלא יכולתי לעשות “במכה אחת” עם רכבים אחרים, קרו בקלות משעשעת עם ה-ID.5. 

באמצע הקיץ האכזרי הזה גיליתי מיזוג מצוין ויעיל, שכן קצת השפיע על הטווח החשמלי. פתחי האוורור מקדימה נראו אפורים ופשוטים כמו בסיאט איביזה, זה היה מצחיק, אבל באמת דבר קטן ולא משמעותי, בתא נהג ונוסעים מאד מאובזר ונעים לשהייה. ישנה קונסולה נמוכה בין הנהג לנוסע מקדימה, עם מקום לשני בקבוקים, גדולים אפילו. מקום למטבעות, פתחי אחסון ענקיים, שתי כניסות/יציאות C-USB מקדימה, וארבע סה”כ בתא. 

בקרת האקלים מפוצלת, וכוללת פתחי אוורור מאחור, ובקרת שליטה במיזוג, שהנוסעים מאחור יוכלו לכוון לעצמם טמפרטורה ועוצמת מיזוג. ומסתבר, גם בעוצמת השמע של המוזיקה. 

 

אין ל-ID.5 שאיפות להיות ספורטיבית, לפנות פניות מהירות ומהנות או קרובות לספורטיביות, לא ולא, היא לגמרי לא שם

 

 

PRO ID
ג’אנט 19 במקום 20. רמת גימור PRO

 

הנסיעה ברכב נינוחה ושקטה בתוך העיר. יש מצבי נהיגה, והילוך B, שאם תבחרו לנהוג איתו, ישפיע מאד על הבלימות, בכל עזיבה של דוושת הגז. ה-ID.5 נעימה בנסיעה בתוך העיר, וגם נוחה מספיק. ההגה ה”קל” נוח ויעיל לתמרון בתוך העיר. מחוץ לעיר, היו מי ששמעו רעשי רוח חריגים בשל הצורה הלא אווירודינמית של הרכב, אני חושבת שהרבה תלוי בכיוון הנסיעה, ובמזג האוויר – רעשי הרוח לא היו חריגים, וכן במהירות בינעירונית חוקית נשמעו במידה סבירה.

אין ל-ID.5 שאיפות להיות ספורטיבית, לפנות פניות מהירות ומהנות או קרובות לספורטיביות, לא ולא, היא לגמרי לא שם – לא מבחינת היגוי ולא מבחינת המתלים. היא כן, מכונית פנאי משפחתית מרווחת, מאובזרת ושימושית למשפחה, ואת כל אלה היא מבצעת על הצד הטוב ביותר.

 

 

מחיר פולקסווגן ID.5 הוא ₪256,900 מול ₪234,900 ל-ID.4 

האם הפער הזה שווה? כן, העיקר בשל יחידת ההנעה, ורשימת האבזור המלאה יותר ב-ID.5.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *