סין פינת שוודיה: וולוו EX30 (קרוסאובר עירוני חשמלי) מבחן דרכים

 

 וולוו EX30 מבחן דרכים
וולוו EX30

 

לקחנו את הוולוו EX30 שמבוסס על פלטפורמה של רכב סיני ומיוצר בסין, למבחן, וסיימנו עם דילמה אחת גדולה – האם ה-EX30 יותר שוודי או סיני?

 

וולוו, יצרנית הרכב השוודית המוכרת, מציגה את ה-EX30, רכב פנאי חשמלי קומפקטי המיועד להציע חוויית נהיגה מתקדמת ובטוחה. דגם ה-EX30 מהווה חלק מהאסטרטגיה של וולוו להרחיב את קו הרכבים החשמליים שלה, והוא מצטרף לדגמים כמו ה-C40 Recharge וה-XC40 Recharge או ה-EX90 הגדול יותר. וולוו נקנתה בעבר הרחוק ע”י פורד, מהלך שלא גרם לה להתרומם יותר מדי במכירות וב-2010 נרכשה ע”י קבוצת אחזקות של ג’ילי Zhejiang Geely Holding Group, רכישה שגרמה להדים בעולם הרכב, אך כיום בפרוס השנים ובמבט לאחור, אפשר להגיד שהמהלך עשה לוולוו רק טוב. 

דגמים חדשים, לרבות חשמליים, החלו להופיע יחד עם טכנולוגיה חדשה, דבר שגרם ליצרנית המסורתית והיוקרתית, לא להישאר מאחור. וולוו, שהוקמה בשנת 1927, ידועה במחוייבותה לבטיחות ולחדשנות. ה-EX30 מבוסס על פלטפורמת רכבים חשמליים חדשה של וולוו, שמשותפת גם למותגים אחרים מקבוצת Geely כאמור, כמו ה-Smart #1 והזיקר. הרכב עוצב בשוודיה ופותח בסין, אך הוא עומד בסטנדרטים הגבוהים של וולוו לבטיחות ואיכות. 

 

זיקר X וולוו
דומות? זיקר X
ג'ילי
אחות מבית. ג’ילי גאומטרי C
וולוו EX30 מחיר
וולוו EX30 מחיר תחרותי

 

וולוו EX30 מציע עיצוב פנים מודרני ומינימליסטי, עם שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים ואולי אף יותר מידי, מה שגורם במפגש הראשוני איתו, לתחושת “פלסטית” ולא יוקרתית מדי, במותג יוקרתי למדי. תחושה שאלמלא סמל המותג על הרכב, לא הייתי מקשר את הדגם לוולוו. המושבים, דיפון הדלתות והדשבורד עשויים מחומרים ממוחזרים כמו מכנסי ג’ינס דנים, שטיחי הרכב מרשתות דיג של דייגים שוודים, ומרבית הפלסטיקה ממחזור בקבוקי פלסטיק. יש מצב שבפעם הבאה שתאכלו בחד פעמי באיקאה, הם יסיימו כידית איתות בוולוו עתידית. 

הבחירה בחומרים האלו לא רק תורמת לסביבה, ואף מורידה את פליטת הפחמן בעת היצור ב-25 אחוז, אלא גם מעניקה לרכב מראה ייחודי ומודרני עם עיצוב מעט ייחודי, הייתי אומר “עיצוב אנכי”. יש פה לא מעט קווים אנכיים – בדשבורד, במזגן, מסך המולטימדיה אנכי, ובדלתות קווים ישרים הממשיכים לידיות פלסטיק אופקיות בחיפוי דמוי כרום. תא הנוסעים מציע מרחב אחסון חכם, במיוחד בזכות היעדר תעלה מרכזית. מלפנים, המושבים מרווחים ונוחים, אם כי, זווית הראיה לא גבוהה במיוחד. נקודה נוספת לרועץ, נעוצה במושבים מאחור, שלמרות התכנון חכם, ה-EX30 מתגלה כמעט צפוף עבור מבוגרים בגובה ממוצע, כאשר המושב המרכזי מאחור פחות נח בשל עיצובו.

 

Volvo EX30 Interior
תא נהג. וולוו EX30

Volvo EX30 2024 Interior

 

לחצני פתיחת חלונות הצד נמצאים בקונסולה המרכזית בין הנהג ולנוסע, וישנם שני לחצנים בלבד. אם תרצו לפתוח את החלונות האחוריים, יש ללחוץ על מתג מצב אחורי ואז אותם לחצנים ישלטו על חלונות אלו. החיסכון נמשך גם במשען היד שם אין תא מרכזי שמוכר לנו מרחבים אחרים, אלא תא ארוך אחד פתוח, בין המושבים בחלק התחתון, שם גם נמצאת טעינה אלחוטית לסלולארי, כך שלא נוכל להציץ במסך המכשיר בזמן שנטען. בטיחותי. 

מה שלא מצאתי בטיחותי כל כך הוא העדר לוח שעונים מאחורי ההגה. אולי אני צריך להתרגל לזה, אבל להסיט את המבט ימינה בכל פעם למסך המרכזי על מנת לדעת את מהירות הנהיגה שלי, נראה לי פחות בטיחותי. איפה תצוגת HUD כשצריך אותה. 

 

הילוכים וולוו
ידית הילוכים מאחורי ההגה

Volvo EX30 Blue

 

כן נמצא מאחורי ההגה, מערכת זיהוי פנים שתדע לבדוק אם אני עייף או מסיט את המבט להציץ בנייד ולהתריע בהתאם. אגב, לא מעט דברים עברו למסך המרכזי, כמו הפעלת ארבעה איתותים במצב חירום (אותו לחצן משולש אדום מוכר) תפעול מיזוג ועוד. ידית ההילוכים נלקחה מעולמות הרכבים האמריקאים, ונמצאת מאחורי ההגה – מעלים ומורידים להעברת הילוכים, כאשר מצב ההילוך מופיע גם הוא בטאבלט המרכזי. תפעול בקרת השיוט הוא דרך ידית ההילוכים, לא כל כך אינטואיטיבי, גם אחרי שלמדתי לתפעל את המערכת. 

ה-EX30 מציע חוויית נהיגה חלקה ונעימה. המנוע החשמלי מספק תאוצה מהירה, כאשר גרסת ה-ULTRA מצוידת במנוע אחורי עם 272 כוחות סוס. התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש אורכת כ-5.3 שניות. התאוצה מהמקום זריזה מאד, כיאה לרכב חשמלי. הרכב נותן תחושת יציבות גבוהה, רבות בזכות ערכת המתלים המצליחה לאזן בין נוחות ליציבות, ומספקת נסיעה נוחה גם בכבישים משובשים, יחד עם זאת, ההיגוי מעט חסר תחושה. וולוו EX30 מצויד בלא מעט מערכות בטיחות מתקדמות, כיאה לוולוו, המעניקות לו את ציון הבטיחות הישראלי 7 הגבוה, מתוך 8. 

 

EX30 חוות דעת ביקורת
EX30 תא נוסעים
וולוו EX30 ביקורת
וולוו EX30 תא מטען

 

ה-EX30 בדגם הנבחן מגיע עם סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 69 קוט”ש, עם טעינה מהירה DC, כאשר במהלך המבחן הצריכה הממוצעת עמדה על 21.5 קוט”ש, מה שנותן בחישוב מהיר טווח נסיעה אמיתי של 320 ק”מ לסוללה. טעינת הרכב מתבצעת באמצעות מטען מהיר, המאפשר טעינה של 80% מהסוללה תוך כ-30 דקות. הסוללה מצוידת בטכנולוגיה מתקדמת לניהול חום, ומבטיחה ביצועים מיטביים גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים. ואם במזג אוויר קיצוני עסקינן, חום הקיץ הישראלי חדר לתא הנוסעים דרך גג הזכוכית הפנורמי, וחסרונם של פתחי מיזוג אחוריים הורגשו היטב לנוסעי המושב האחורי, למרות שהמזגן עבד בעוצמה גבוהה. 

ל-EX30 תא מטען בנפח של כ-318 ליטר, עם אפשרות להרחבה שלו, על ידי קיפול המושבים האחוריים. תא המטען מציע שטח אחסון נוח ושימושי, עם פתח טעינה רחב ונמוך המקל על העמסת חפצים כבדים. 

 

וולוו דגמים ישראל
וולוו EX30 סקירה וחוות דעת
וולוו או זיקר
וולוו XC30 2024
וולוו חשמלית
EX30

 

מסכמים 

וולוו EX30 ברמת גימור ULTRA מציע שילוב מוצלח של עיצוב מודרני, חומרים ממוחזרים, וביצועים זריזים. יחד עם זאת, לא הרגשתי שנהגתי בוולוו, אותה וולוו קלאסית שאני זוכר לטובה, עם הפאר והישיבה האיכותית, ובידוד החומרים. הפעם זה הרגיש ב”כאילו” וולוו. יותר רכב סיני עם סמל המותג המוכר. הניסיון להוזיל ולהנגיש את ה-EX30 לעוד קהלים מורגש בהחלט. ואכן, הוא מתאים במיוחד לנהגים המחפשים רכב פנאי קומפקטי וחשמלי עם דגש על בטיחות וסביבה ו”מבית טוב”. 

במערכון של הגשש החיוור, מנסה מנהל הבנק (שייקה אופיר) לדבר ולהסביר ללקוח זועם, ואומר את המשפט הידוע “החלונות משבדיה, הזכוכית מנירוסטה” מה שגורם ללקוח להתבלבל. וזה מה שקורה לנו גם כאן. רכב שוודי שמבוסס על פלטפורמת רכב סיני, עם נגיעות טכנולוגיות של זיקר וסמארט גורמים לי להבין שיש פה רכב שהוא יותר סיני משוודי.
יחד עם זאת, המחיר ההתחלתי של הEX30, החל מ-179,900 ש”ח הופך אותה לאטרקטיבית במיוחד, ומאפשר ללקוח הישראלי לקנות וולוו במחיר של סינית. כך, שבשורה התחתונה, נראה שיש כאן עסקה לא רעה בכלל.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *