ספינת הדגל משתדרגת: וולוו XC90 זוכה למתיחת פנים 2024-25

 

VOLVO XC90 FACELIFT
וולוו XC90 מתיחת פנים 2024

 

וולוו XC90, ה-SUV היוקרתי של היצרנית השוודית, נחשף אחרי מתיחת פנים שמעדכנת את עיצוב הרכב, הטכנולוגיה והביצועים. אחרי עשור על הכביש, וולוו ממשיכה לשדרג את דגם הדגל שלה, כדי לשמור עליו עדכני ומודרני, תוך שמירה על הייחוד של רכב הפנאי הגדול והלא-חשמלי שלה

 

עיצוב חיצוני 

הוולוו XC90 עבר מספר שדרוגים עיצוביים המעניקים לו מראה עדכני ומלוטש יותר. השינויים כוללים גריל קדמי חדש עם פתחים אלכסוניים, ופגוש קדמי עם פתחים בולטים יותר, שמוסיפים מאד למראה החיצוני. הפנסים הקדמיים שודרגו לתאורת LED חדשה, שיותר בולטת ומתאימה לעיצוב 2024-2025 של וולוו. מאחור, נשמרה הצורה המוכרת של הפנסים, אך דפוס התאורה שלהם עוצב מחדש. 

 

תא נוסעים 

ה-XC90 מציע תא נוסעים עם שדרוגים חדשים – במקום מסך המולטימדיה הקודם, בגודל 9 אינץ’, וולוו מציגה מסך מגע חדש בגודל 11.2 אינץ’, חד וברור יותר, עם ממשק משתמש מחודש שמקל על הגישה לפונקציות השונות של הרכב. נראה כי המסך לא ממוקם במרכז הדשבורד, אלא נוטה קצת לכיוון הנהג, לנוחות של התפעול והצפייה במסך. הגרסאות ההיברידיות מגיעות עם גישה נוחה למצב נהיגה חשמלי, שניתן כעת להפעלה בלחיצה אחת בלבד.

בנוסף, ישנם שדרוגים בעיצוב הפנים, כמו פתחי אוורור בעיצוב חדש, חומרים ממוחזרים ידידותיים לסביבה, ותאורת אווירה מתקדמת. הקונסולה המרכזית עוצבה מחדש, ומציעה יותר שטחי אחסון, כולל מחזיקי כוסות שיכולים להכיל פחיות שתייה צרות. משטח הטעינה האלחוטית הוזז למיקום נוח יותר, מה שמונע עומס פיצ’רים, ומקל על הנוסעים.

 

VOLVO XC90 FACELIFT INTERIER
וולוו XC90 תא נוסעים

 

יחידות הנעה

בגרסאות החדשות של ה-XC90, וולוו מציעה מערכות הנעה היברידיות מתקדמות שמתאימות למגוון צרכים. בגרסאות B5 ו-B6 קיימת מערכת היברידית קלה (MHEV) שמשלבת בין מנוע בנזין למערכת חשמלית קטנה שתפקידה לספק תוספת כוח ולהפחית עומס מהמנוע המרכזי. גרסת ה-B5 מספקת הספק של כ-247 כ”ס, בעוד שה-B6, הכוללת מגדש חשמלי (e-supercharger), מפיקה כ-296 כ”ס. תוספות אלו מאפשרות למנועים לעבוד בצורה חלקה יותר, לשפר את צריכת הדלק ולהגיב טוב יותר בהאצות ביניים.

עבור מי שמחפש אפשרות ירוקה יותר, ישנה גרסת ה-T8 ההיברידית-נטענת (PHEV), שמשלבת מנוע בנזין ארבעה צילינדרים עם מנוע חשמלי, ליצירת הספק משולב של 449 כ”ס. גרסה זו מאפשרת נסיעה על חשמל בלבד לטווח של עד 71 ק”מ.

 

נוחות נסיעה 

וולוו השיקה גם מערכת מתלים חדשה המתאימה את עצמה לתנאי הכביש, ומצהירה שאלה יעילים לנסיעה חלקה יותר, גם בכבישים לא מושלמים. מי שבוחר במתלים האלקטרוניים האופציונליים יכול לשנות את גובה הרכב בהתאם לתנאי הדרך, מה שמסייע בשיפור חוויית הנהיגה ומקל על התמרון בנסיעה במצבים שונים.

 

וולוו XC90 החדש
גרסאות חצי חשמליות. וולוו XC90 החדש 2024-25

 

“אפשרויות ישיבה מגוונות”

ה-XC90 החדש ממשיך להציע אפשרויות ישיבה מגוונות עם גרסאות 5 או 7 נוסעים. נפח האחסון ברכב משתנה בהתאם לתצורת המושבים, ויכול להגיע עד 680 ליטר בגרסאות ההיברידיות הקלות. השורה השלישית ניתנת לקיפול כדי להגדיל את נפח האחסון, מה שהופך את הרכב לשימושי למדי למשפחות ולמטיילים.

 

זמינות ומחירים

“חברת מאיר”, יבואנית וולוו בישראל, עדיין לא פרסמה את המחירים של הדגם לשוק הישראלי, אך ההערכה היא כי הם יתחילו מעט מעל למחירי הדגם הקודם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *