סקודה משיקה קרוסאובר מפואר 5/7 מקומות – סקודה קודיאק
הנסיך של סקודה נחת בארץ – רכב SUV מפואר ונחשק עם 5/7 מקומות, 4 מנועים ו-3 רמות גימור לבחירה, החל מ-174,900 ש”ח
הודעה לעיתונות
תמונות: יח”צ
חטיבת סקודה מבית צ’מפיון מוטורס החלה, בימים אלו, בשיווק דגם ה- KODIAQ, הקרוסאובר החדש של המותג בישראל. הרכב שנחשף בשנה שעברה בברלין, מצטרף לפלח השוק הגדל של רכבי הפנאי-שטח בישראל, עם יתרון ברור של 7 מקומות.
ה-SKODA KODIAQ מגדיר מחדש את כל מה שידוע לנו על רכבי פנאי שטח, ולוקח צעד נוסף קדימה את כל שהכרנו בשנים האחרונות ממותג סקודה: עיצוב מלוטש ואלגנטי, מרחב פנים עצום לצד פתרונות Simply Clever, נוחות וחדשנות טכנולוגית לצד מערכות בטיחות מתקדמות.
כל דגמי ה- KODIAQ מגיעים עם חבילת בטיחות מתקדמת, המוצעת כסטנדרט, וכוללת בין היתר, מערכת Front Assist המאטה את הרכב עד כדי בלימת חירום, מערכת Lane Assist המתריעה על סטייה מנתיב ומבצעת תיקון אקטיבי, ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית, Adaptive Cruise Control השומרת על מרחק מוגדר מכלי הרכב מקדימה.
ה-KODIAQ ישווק בישראל במספר גדול של תצורות, מנועים ורמות גימור, במטרה לספק לכל לקוח פוטנציאלי מענה.
דגם הפנאי שטח החדש של סקודה יוצע בשלוש רמות גימור – Ambition, Style ו-Exclusive.
בארבע גרסאות מנוע, ושתי תצורות מרכב, 5 ו- 7 דלתות.
ה-KODIAQ יגיע עם:
מנוע 1.4 ליטר TSI בעל הספק של 150 כ”ס עם הנעה קדמית
מנוע 1.4 ליטר TSI בהספק של 150 כ”ס בהנעת 4X4
מנוע 2.0 ליטר TDI עם הספק של 150 כ”ס והנעה קדמית
מנוע 2.0 ליטר TSI עם 180 כ”ס 4X4.
כל דגמי מנוע ה- 1.4 ליטר יציעו את מערכת ה-ACT Active Cylinder Timing לניתוק שתי בוכנות לשם חיסכון בצריכת הדלק והפחתת פליטת מזהמים.
גרסאות המנוע בנפח 1.4 TSI יוצמדו לתיבות שישה הילוכים DSG, בעוד גרסאות המנוע בנפח 2.0 TSI ו- 2.0 TDI יוצמדו לתיבה אוטומטית חדשה בת שבעה הילוכים DSG DQ500 המיועדת לעמוד בעומסים מוגברים.
בסקודה קודיאק תא נוסעים מתקדם לצד מרחב פנים עצום.
הקודיאק מציע איכות גימור גבוהה ועיצוב אלגנטי גם בתוך תא הרכב. הדשבורד מפוסל בקווים חזקים, ועוטף למעשה את הקונסולה המרכזית, כאשר בתווך ניתן למצוא את פתחי האוורור האופקיים המעניקים תחושה קשיחה.
הדשבורד מקומר ועשוי מחומרים רכים ואיכותיים, כאשר מסך המולטימדיה הצבעוני בגודל 8 אינץ’ הממוקם במרכז הקונסולה המרכזית בין המושבים מוסיף ותורם למראה הקלאסי. תחושת האיכות מתעצמת בקודיאק, בזכות איכות החומרים הגבוהה בתא הרכב, עיצוב אלגנטי הכולל גם כאן מוטיבים מתעשיית הזכוכית הצ’כית – כדוגמת עיצוב ידית הפנים של הדלת, ופסי אוירה LED המוצעים ב- 10 צבעים לבחירה (מרמת גימור סטייל).
כיאה ליצרן הדוגל בסיסמא Simply Clever, הסקודה קודיאק החדש מציע שלל “פתרונות חכמים” לחיים נוחים יותר במכונית, מפתרונות מולטימדיה ועד פתרונות אחסון חכמים: כך למשל מציעה ה- KODIAQ מגוון חיבורי מולטימדיה הכוללים בין היתר, תא ייעודי לאחסון הנייד עם מגבר קליטה וטעינה אלחוטית (מכשירים תומכים, מרמת אבזור Style) שני שקעי 12V, שני שקעי USB מלפנים ומאחור, שקעי AUX, SD, ואפילו שקע 230V להטענת טאבלט או סלולר.
הרכב מציע אף שפע של פתרונות חכמים, ביניהם: “מגבר קול דיגיטלי” להעברת קולות הנוסעים מקדימה לאחור, מגן דלתות דינמי הנפתח ועוטף את שולי הדלת בפתיחתה, מקום ייעודי למטריות וניקוז מים מחוץ לרכב בדלתות הקדמיות, תא אחסון “ארנק” הכולל מקום ייעודי לכרטיס אשראי, משענת יד אחורית כוללת מתקן לכוסות ופתח לתא מטען, תא אחסון מקורר מתחת למשענת היד המרכזית, מתקן כוסות קדמי כפול כולל כיסוי עם תחתית סיליקון המאפשרת לפתוח בקבוקים ביד אחת, מערכות רשתות לתא המטען הענק, תאי אחסון לבקבוקים בדלתות הרכב, תא כפפות מואר ומקורר ועוד. המושבים האחוריים נפרדים וניתנים לקיפול מרחוק מתא המטען (1980 ליטר).
הקודיאק מציע אבזור עשיר בכל רמות הגימור עם שורה של חידושים טכנולוגיים: כבר ברמת גימור Ambition מציע הרכב פנסי ערפל בחזית ופנסי LED אחוריים, חיישני לחץ אוויר בצמיגים וחיישן גשם, מפתח חכם KeyLess המציע פתיחת הרכב ללא מפתח והנעה באמצעות כפתור, מערכת Fatigue Detection המתריעה על עייפות, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת Start&Stop לצד בלם יד חשמלי המאפשר שימוש בפונקציית ה- Auto Hold.
הגה כולל כפתורי בקרת שמע, משענת יד מרכזית עם תא אחסון, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת שני אזורים, תא כפפות כפול (עליון ותחתון) מראות צד מתקפלות חשמלית עם הפשרת אדים, חיישני חניה אחוריים מקוריים, טבעת גרירה מלפנים ומאחור, מערכת תאורה מסוג “Coming Home Leaving Home” ועוד.
לחובבי הסאונד והמולטימדיה מוצעת בכל הגרסאות ממשק Smart Link המציע אפשרויות חיבור שונות בין מכשיר הסמארטפון האישי למסך המגע של מערכת המולטימדיה המקורית של הרכב. המערכת מאפשרת חיבור בין מערכות ההפעלה: Mirror link, Car play by Apple ו- Android Auto by Google (למכשירים תומכים).
מערכת המולטימדיה של המכונית מציעה טכנולוגית Touch עם שורה של פונקציות: תמיכה בקבצי MP3, דיבורית BT הכוללת יכולת השמעת קבצי אודיו A2DP, כרטיס SD עד 32 ג’יגה, USB, 8 רמקולים.
רמת גימור Style כוללת בנוסף, מושב נהג קדמי חשמלי מלא, ריפוד אלקנטרה משולב עור, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת 3 אזורים, פנסי LED מלאים קדימה ואחורה, ספי כניסה כרום קדמיים ואחוריים, חישוקי 18′, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים עם תצוגה במערכת השמע, פתיחה וסגירה חשמלית של תא המטען, דוושות הילוכים מגלגל ההגה.
חבילת תאורת LED פנימית המוצעת בעשרה צבעים, MaxiDot מחשב דרך וצג נתונים דיגיטלי צבעוני ועוד. רמת גימור Exclusive מציעה בנוסף מצלמת 360°, חיישן “פדאל וירטואלי” המיועד לפתיחה וסגירה של תא מטען באמצעות רגל מתחת לפגוש אחורי, מערכת סיוע חנייה במקביל ובניצב למדרכה, גג שמש פנוראמי חשמלי עם זכוכית כהה, ריפוד מושבים עור מלא, חישוקי 19′, מערכת שמע Canton הכוללת 12 רמקולים עם 6 קדמיים, 4 אחוריים, D3 עם רמקול בלוח המחוונים, וסאבוופר 200W בתא המטען.
היצע מנועים
לקודיאק מנועים חסכוניים בצריכת הדלק, אשר יוצעו בשלב זה בארבע גרסאות מנוע:
-
גרסת מנוע 1.4 ליטר TSI מציעה הספק מירבי העומד על 150 כ”ס המושגים בין 5,000 ל-6,000 סל”ד, עם מומנט של 25.4 קג”מ המושגים בטווח של בין 1,500 ל-3,500 סל”ד, כשנתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עומד על 9.7 שניות. מנוע זה בעל תיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים DSG והנעה קדמית וצריכת הדלק המשולבת למנוע זה הינה 6.3 ליטר למאה ק”מ.
-
גרסת מנוע נוספת מסוג 1.4 ליטר TSI 4X4, בעלת הספק של 150 כ”ס ומומנט של 25.4 קג”מ. גרסה זו בעלת הנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים DSG. נתוני התאוצה בגרסה זו היא 9.9 שניות וצריכת דלק המשולבת היא 6.9 ליטר למאה ק”מ. בגרסאות המנועים 1.4 ליטר קיימת מערכת Active Cylinder Timing (ACT) שכאשר המנוע לא נמצא במצב עומס, בוכנות 2 ו- 3 מתנתקות לחלוטין על מנת לחסוך בדלק ובפליטת מזהמים.
-
גרסת מנוע 2.0 ליטר TSI מציעה הספק מרבי של 180 כ”ס המושגים בין 3,900 ל-6,000 סל”ד, מומנט שיא של 32.6 קג”מ המושגים בין 1,400 ל-3,940 סל”ד ונתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש עומד על 8.2 שניות. מנוע זה בעל הנעה כפולה 4X4, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שבעה הילוכים DSG וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 7.4 ליטר למאה ק”מ.
-
גרסת מנוע נוספת הינה 2.0 ליטר TDI המציעה הספק מרבי של 150 כ”ס המושגים בין 3,500 ל-4,000 סל”ד, מומנט שיא של 34.6 קג”מ המושגים בין 1,750 ל- 3,000 סל”ד ונתון תאוצה העומד על 10.3 שניות. מנוע זה בעל הנעה קדמית, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שבעה הילוכים DSG וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 5.0 ליטר למאה ק”מ. (כל הנתונים המופיעים מתייחסים לגרסת שבעה מושבים).
יעשה בעיות לאוטלנדר ולסנטה פה