סקודה קודיאק 2024 (7 מקומות 1.5 ליטר) סקירה וחוות דעת

 

 

סקודה השיקה את הקודיאק החדש בדור שני בישראל, רכב SUV פופולרי ואהוד בשוק הרכב ובקטגורייה המצומצמת של רכבי 7 מקומות. בדור השני החדש הקודיאק מגיע גדול יותר, כולל שיפורים טכנולוגיים, בשתי גרסאות הנעה. יצאתי לבדוק האם הדור החדש יכול להצליח כמו הדור הראשון

 

תמונות: ארד יהל

 

מבט ראשוני


סקודה השאירה את החזית של הקודיאק החדש דומה למדי לדור הראשון, ללא שינויים גדולים מדי – גריל פסים, פנסים וקימורים חדים שמאפיינים את סקודה ותואמת את שפת העיצוב החדשה של המותג. אם הבחנו בשינוי גדול, הוא מרוכז בעיקר ביחידות התאורה החדשות. כשמסתכלים על הקודיאק מהצד, אי אפשר שלא לשים לב שהדור החדש גדל. איפה בדיוק זה בא לידי ביטוי? האורך של הקודיאק החדש הוא 4.76 מטר, 6 ס”מ יותר מהדור הראשון, הגובה נשאר 1.68 מטר, והרוחב הצטמצם בכ-2 ס”מ, ועומד כעת על 1.86 מטר (2.13 מ’ כולל מראות). בצידי הרכב הקודיאק נראה אלגנטי יותר מהדגם היוצא, גימורי הפלסטיק הכהים מוסיפים למראה החיצוני של הרכב. בחלקו האחורי, העיצוב השתנה גם הוא – אותיות שם החברה תפסו מקום מרכזי ונכבד יותר, הפנסים החדשים מודרניים, ופס הגימור השחור במרכז דלת תא המטען מחמיא מאוד.

נהיגה ראשונה: סקודה קודיאק החדש 2024 (דור שני) 7 מקומות

 

סקודה קודיאק תא נהג
סקודה קודיאק 2024 תא נהג
סקודה קודיאק החדש 2024 מחיר
סקודה קודיאק 2024

 

קפיצה פנימה

 

אחד השיפורים המרכזיים של סקודה בקודיאק החדש, הוא ללא ספק חלל הפנים, הקוקפיט. הקודיאק החדש התאבזר במושבים נוחים במיוחד, תאורת אווירה לאורך כל הדשבורד והדלתות (אפילו בדלתות האחוריות), במרכז, מסך מולטימדיה מרשים בגודל 13′, שכולל אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיים, שני שקעי TYPE C מלפנים ומאחור, מערכת סאונד איכותית עם 8 רמקולים ועוד אבזור מתקדם.

 

 

בקונסולה המרכזית המשתלבת עם הדשבורד לא תמצאו את בורר ההילוכים מהדור הראשון (הוא נמצא מאחורי ההגה). במרכז תמצאו 3 גלגלות לשליטה בבקרת האקלים ועוד פונקציות – לחיצה על כל אחד מהם מאפשרת מעבר בין הפונקציות – חימום מושבים, בחירת טמפרטורה למיזוג, עוצמת מיזוג, כיוון מיזוג, ושליטה על עוצמת השמע במולטימדיה. ההגה החדש גם הוא כולל כפתורים פיזיים מתקדמים ונוחים לתפעול, ושיפטרים להעברת הילוכים ש”יושבים מעולה” מאחורי האצבעות. מבעד להגה, ניתן לראות לוח מחוונים דיגיטלי צבעוני בגודל 10.25′. כמעט כל פנים הרכב עשוי מחומרים ממוחזרים, בגימור אפור ותפירה ירוקה, שמרגישים באיכות גבוהה.

 

סקודה קודיאק מחירון
מודרני וטכנולוגי יותר עם מולטימדיה חדשה. סקודה קודיאק
סקודה קודיאק 7 מושבים 2024
סקודה קודיאק 7 מקומות

 

איך הילדים ירגישו בתא הנוסעים?


השורה השנייה מרווחת בהחלט, כאשר גם מבוגר יכול לשבת מאחור בניחותא בנסיעה ארוכה ולא לחוש בצפיפות. החלק האחורי (שורה שנייה) כולל בקרת אקלים משלו ושני שקעי TYPE C כדי ש”חס וחלילה” לילדים לא תסתיים הסוללה והבידור בדרך. ניכר שגם שתא הנוסעים סקודה לא פסחה על ההשקעה בעיצוב וחומרי הגלם (האיכותיים).
בשורה השלישית, גם מרגיש צפוף. תוכלו להזיז את המושב אחורה וקדימה על גבי מסילה, כדי להתאים ולכוון לכם מרווח נוח, ועדיין נראה שהשורה האחרונה תתאים לילדים קטנים, בלבד.

 

סקודה קודיאק נפח תא מטען
סקודה קודיאק תא מטען
סקודה קודיאק מידות
תא מטען עם קיפול השורה השלישית. סקודה קודיאק

 

תא מטען

 

סקודה קודיאק החדש מגיע עם תא מטען בנפח של 340 ליטר כאשר השורה השלישית פתוחה, נפח של 490 ליטר כאשר השורה השנייה מקופלת ו-845 ליטר כאשר שתי השורות מקופלות.

 

סקודה קודיאק 1.5 ל' 150 כ"ס
1.5 ליטר בנזין טורבו (150 כ”ס). סקודה קודיאק

 

יחידות הנעה

 

סקודה קודיאק החדש מגיע לישראל בשלוש יחידות הנעה: מנוע 1.5 ליטר בנזין טורבו (150 כ”ס), ושני מנועי 2.0 דיזל טורבו (150 כ”ס ו-196 כ”ס). נכון לעכשיו, רק גרסת הבנזין זמינה בארץ, וגרסאות הדיזל יגיעו בהמשך. גרסאות ה-150 כ”ס יגיעו בהנעה קדמית, וגרסת ה-193 כ”ס דיזל החדשה תגיע בהנעה כפולה. שלוש הגרסאות מגיעות עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים (DSG7).

נסיעה

הישיבה ברכב מרווחת ונוחה. מושב הנהג קצת גבוה, גם במצב הנמוך ביותר שלו, אבל זה לא מפריע. מבחינת הביצועים, שחור על גבי לבן, גרסת הבנזין שבחנו מאיצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-10 שניות, נתון סביר ביחס למתחרות. באופן מפתיע, לא הרגשתי שלרכב חסר כוח, באף שלב, גם לא כשצריך לצאת לעקיפות זריזות. תיבת ההילוכים המשודכת למנוע 1.5 ליטר, עשתה עבודה טובה, ולא הורגשה אי-נוחות או השהיות בהעברת ההילוכים.

מתלי הרכב (תוצרת מק’פרסון) עושים עבודה מעולה על הכביש, בין אם בנסיעות בכביש משובש, מקורצף או סתם פסי האטה. הקודיאק החדש ספג את הזעזועים בצורה טובה מאוד, גם ליושבים מאחור, ומבחינת בידוד רעשים, הנסיעה הייתה שקטה וללא רעשי רוח או מנוע משמעותיים.

 

 

סקודה קודיאק קיבל דירוג אבזור בטיחות ישראל גבוה, של 7/8. הדגם כולל מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ומניעת התנגשות בשטח מת, מערכת לבלימה אוטומטית מלפנים ומאחור, ועוד. חשוב לציין שאבזור הבטיחות עבד טוב בנסיעה ולא הפריע בשום שלב בנהיגה.

בסוף נסיעה משולבת עירוני ובינעירוני, צריכת הדלק הייתה 1/15 ק”מ (6.6 ליטרים ל-100 ק”מ), נתון לא רחוק מהצהרת היצרן, שמצהיר על נתון של 6.2 ליטר ל-100 ק”מ בנסיעה משולבת.

 

 

רמות גימור

סקודה קודיאק החדש מגיע אלינו ברמת גימור אחת בלבד – “Advanced”, שבהשוואה לדור הקודם זו מעין גרסת ביניים, בין רמות הגימור סטייל לאמבישן. איפה זה בא לידי ביטוי? בדיוק בדברים הקטנים שהיו חסרים לי – נכון שיש חימום במושבים, אבל כיוון המושב ידני ולא חשמלי. הסאן-רוף החצי פנורמי עם הווילון החשמלי נראה מעולה ומוסיף מאוד לתא הנוסעים, אבל דלת תא המטען אינה חשמלית, והדבר השלישי שחסר פה, הדבר היחיד שבולט בעיצוב הכללי של הקודיאק הוא עיצוב הג’אנטים, שנראה כאילו אומץ מהעשור הקודם, ולא משתלב במראה המודרני של הרכב. מלבד 3 הדברים האלה, הרכב מאובזר למדי.

 

סקודה קודיאק 2025
קודיאק 2024 השקה רשמית בישראל

 

נסכם


סקודה קודיאק החדש מציע שילוב של מרווח פנים “בריא”, טכנולוגיה מתקדמת, ואבזור בטיחות נרחב, מה שהופך אותו לבחירה מעניינת וראויה בשוק ה-SUV עם 7 מקומות. למרות מספר שינויים מינוריים בעיצוב החיצוני, הקודיאק שומר על “מסורת המותג” – מראה מצודד ושימושיות גבוהה למשפחה של 5-7 נפשות. 

 

מחירים


קודיאק 1.5 בנזין טורבו (150 כ”ס) – החל מ-214,990 ש”ח
קודיאק 2.0 דיזל טורבו (150 כ”ס) – החל מ-246,990 ש”ח
קודיאק 2.0 דיזל טורבו (193 כ”ס, הנעה כפולה) – החל מ-269,490 ש”ח

 

סקודה קודיאק החדש 2024 7 מקומות בנזין ודיזל מ-215,000₪

נהיגה ראשונה: סקודה קודיאק החדש 2024 (דור שני) 7 מקומות

סקודה קודיאק 2021 4X4 ספורטליין (2 ל’ 190 כ”ס) – סקירה

רכב 7 מקומות במחיר שפוי בבקשה: 5 דגמים החל מ-175,000₪

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *