סקודה קודיאק RS מוצגת לעולם והיא ספורטיבית ומושחזת יותר
סקודה קודיאק vRS (RS) מוצגת לעולם, וחוזרת ספורטיבית יותר בדור השני שלה, בזכות מנוע בנזין 2.0 TSI EVO חדש המפיק 265 עם הנעה לכל הגלגלים כסטנדרט. הקודיאק RS זוכה לגימורים חיצוניים בשחור מבריק, יחידת תאורה אופקית בגריל הקדמי, חישוקי 20 אינץ’, קליפרים אדומים, ואפשרויות עיצוב לבחירה. מה נאמר ומה נגיד – נמתין לה בכיליון עיניים פה בישראל
הדור השני של הסקודה קודיאק בגרסת vRS נחשפת, ולשמחת חובבי הרכב, הגרסה זוכה לעוד כוחות סוס. יחידת ההנעה הכפולה כוללת מנוע בנזין חדש 2.0 TSI (מנוע שהותאם לתקן פליטה האירופי EU 6 EB), שמפיק כעת 265 כ”ס, 20 כ”ס יותר מה-VRS בדור הראשון. המומנט המירבי עד 41 קג”מ, תיבת ההילוכים היא DSG 7, וההאצה מאפס למאה קמ”ש אורכת כ-6.4 שניות.
נעשו שיפורים במתלים, לטובת בלימה אפקטיבית יותר, ומאידך, גם לשיפור נוחות הנסיעה היומיומית. יש כ-15 אפשרויות כיוון ושליטה בדינאמיות של השלדה, בולמים ומתלים, החל מנוחות מירבית ועד נהיגה וביצועים ספורטיביים. מערך מצבי הנהיגה גם כלול בדגם כסטנדרט, ויאפשר לנהגים לבחור בין מצב אקו, נוחות, נורמל, ספורט, אינדיבידואל (התאמה אישית) ונסיעה בשלג, כל אחד מהם בעל כיוון בולמים אלקטרוני מתאים. דיסקי הבלמים הקדמיים והאחוריים מאווררים, ההגה מתקדם וספורטיבי, ולמי שירצה לתבל את הנהיגה עם צלילים מגרגרים יותר, יוכל להוסיף סאונד ספורטיבי יותר למנוע, עם אופציית ה-Dynamic Sound Boost.
עיצוב מושחר ומובחן
מבחינה חיצונית, גרסת הספורט של הקודיאק זוכה לגימורים חיצוניים, שמדגישים את ההבדל בינה לבין הגרסאות הפותחות. הפגושים ספורטיביים בצבע המרכב, חלונות הצד האקוסטיים מאחור כהים, כמו השמשה האחורית – מושחרת, מתחת לפגוש האחורי, קצות המפלט/אגזוזים מפלדת אל חלד, ויחידת תאורה אופקית נמשכת מקצה לקצה על הגריל הקדמי. כיתובי סקודה ייחודיים ומושחרים בדלת תא המטען, חישוקי הסגסוגת של Elias בגודל 20 אינץ’ בעלי גימור שחור מלוטש, בלעדיים ל-vRS, והקליפרים צבועים אדום.
הקודיאק vRS מוצע בשמונה צבעים שונים לגימורים: צבע אחיד אחד ושבעה גימורי צבע מתכתיים. הדגם מגיע עם ציוד סטנדרטי מקיף כולל פנסי LED Matrix beam עם אפקט מונפש בנסיעה, כמו גם בפניות, פנסי LED אחוריים מונפשים, המחוברים בפס דקורטיבי אדום, כניסה והתנעה ללא מפתח, עם יחידות תאורה שנדלקות בהתקרבות לרכב, ותאורה שמלווה את הנהג והנוסעים ביציאה והתרחקות מהרכב.
אבזור ספורטיבי
בדומה לדגמי קודיאק האחרים, הקודיאק vRS כולל לוח מחוונים בגודל 10 אינץ’, מסך מולטימדיה בגודל 13 אינץ’, מושבים אחוריים מחוממים, תאורת אווירה, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם אוורור וזכרונות מושב, ועוד.
יש בחירה בין שתי אפשרויות עיצוב ספורטיביות ה-vRS Lounge Design Selection הראשונה כוללת: מושבי ספורט עם משענות ראש משולבות וריפוד מיקרו-זמש/עור מלאכותי שחור עם תפרים מנוגדים אדומים. שני המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית, ומגיעים עם פונקציית זיכרון. כיסוי הגג שחור, סביב לוח המחוונים, הדלת ומשענת היד המרכזית גימורי זמש שחור’ מערכת השמע ממותג הפרימיום CANTON.
רמת הגימור vRS Suite Design Selection כוללת מושבי ספורט עם משענות ראש משולבות עור מחורר שחור או עור מלאכותי עם תפרים אדומים. סביב לוח המחוונים, הדלתות ומשענת היד המרכזית עור מלאכותי שחור. ה-Kodiaq vRS מגיע עם הגה ספורט רב-תכליתי בעל 3 חישורים עם תפרים אדומים ותג vRS. כיסויי הדוושות מנירוסטה כלולים כסטנדרט ואדני הדלת הקדמיים כוללים כיתוב “Kodiaq”. הזכוכית הרבודה של חלונות הצד האקוסטיים מלפנים ומאחור משפרת את חוויית הנסיעה עם בידוד רעשים גבוה יותר.
סקודה קודיאק החדש 2024 7 מקומות בנזין ודיזל מ-215,000₪
סקודה קודיאק 2024 (7 מקומות 1.5 ליטר) סקירה וחוות דעת
נהיגה ראשונה: סקודה קודיאק החדש 2024 (דור שני) 7 מקומות