סקייוול ET5 בגרסת סוללה ארוכה (86 קוטש) מבחן דרכים

סקייוול ET5 2024
סקייוול ET5. צילום: יובל לוי

 

סקייוול החלה לייבא לאחרונה גרסה בעלת טווח נסיעה ארוך יותר ל-סקייוול ET5, וביצעה התאמות שונות לאבזור ולרמות הגימור של רכב הפנאי החשמלי שלה. הזדמנות טובה לקחת את הגרסה החדשה למבחן דרכים

 

SKYWELL ET5, רכב הפנאי החשמלי של סקייוול משווק בישראל בשתי גרסאות סוללה: 72 קוט”ש המציעה טווח נסיעה מוצהר של 400 ק”מ וגרסה בעלת סוללת 86 קוט”ש, המספקת טווח נסיעה מוצהר של 500 ק”מ. הגרסה הראשונה כוללת שלוש רמות גימור: Urban, Luxury ו-Premium, ואילו הגרסה בעלת הסוללה הגדולה כוללת שתי רמות גימור: Premium ו-Pro. מחירה ההתחלתי של ה-ET5 בישראל עומד על 194,900 שקלים, כאשר למבחן הדרכים קיבלנו גרסה שמחירה 209,900 שקלים, לעומת הגרסה הבכירה שמחירה 248,900 שקלים.

לכל גרסאות ה-ET5 סקייוול מספקת אחריות ל-8 שנים או עד 200,000 ק”מ, כנמוך מבניהם. 

 

SKYWELL ET5
SKYWELL ET5 רכב פנאי חשמלי

 

עיצוב חיצוני

את הסקייוול ET5 קיבלנו למבחן בצבע לבן שמתכתב עם העיצוב הסולידי יחסית, שלא מתיימר להביא בשורה חדשה בתחום עיצוב רכבי הפנאי. החזית “נקיה” יחסית מאלמנטים שונים, ומבט מהצד חושף קשתות גלגלים שחורות המדגישות את בתי הגלגלים הגדולים. מאחור, יחידות התאורה מתחברות יחד על ידי פס הכולל כיתוב מואר של שם היצרן: SKYWELL

 

SKYWELL ET5 רכב חשמלי
SKYWELL ET5 תא נהג

SKYWELL ET5 2024

 

תא הנוסעים

הגרסה שבחנו כוללת ריפוד פנים לבן, שמגיעה כסטנדרט (ללא תוספת תשלום), שמשדר אווירה יוקרתית ומדגיש עוד יותר את המרווח הפנימי הנדיב אותו מציע ה-ET5. חומרי הפנים, הכוללים שילוב של מספר צבעים וטקסטורות, רכים ונעימים למגע ברובם, והם יוצרים יחד עיצוב פנים נאה וסולידי. מול הנהג הותקן לוח מחוונים דיגיטאלי המספק מספר מצבי תצוגה, ומימינו, מסך מולטימדיה גדול בעל ממשק נוח לשימוש המספק זמן תגובה מהיר. אותו מסך שולט גם על מערכת בקרת האקלים, שזה פחות נוח, אם כי בחלקו התחתון של המסך מוצג בכל זמן פס שליטה בסיסי לטובת תפעול נגיש יחסית של אותה מערכת.

הקונסולה המרכזית כוללת תא אחסון מקורר שהותקן מתחת למשענת היד הרחבה, ומתחתיה של אותה קונסולה שוכן משטח טעינה אלחוטי. הגג הפנורמי מכניס הרבה אור לתא הנוסעים, הוא נפתח בחציו הקדמי, וכולל כיסוי חשמלי לימי השמש החמים. למעשה, פרט לחוסר בתאורה בסוככי השמש, לא מצאנו הרבה על מה להלין בתא הנוסעים של ה-ET5.

 

SKYWELL ET5
סקייוול ET5 XR סקירה

סקייוול ET5 מחיר
רכב חשמלי 2024

 

זוג המושבים הקדמיים נוחים, הם מתכווננים באופן חשמלי ומושב הנהג מציע גם תמיכה מתכווננת לגב התחתון. לא פחות חשוב, המושבים האלו מציעים גם אוורור, שתרם לא מעט לתחושה החיובית במהלך ימי המבחן החמים. במידה ואתם ממתינים עם הרכב, בעמדת הטעינה למשל, ה-ET5 מציע מספר מצבים שונים שינעימו את זמנכם: לחיצה על מצב ‘שינה’ (כן, לא טעינו, יש מצב כזה), ישלוף הדום לטובת רגלי הנהג, ישעין את משענת הגב לאחור, וישמיע מוזיקה מרגיעה שתבקע ממערכת השמע. לעומת זאת, אם אתם לא עייפים תוכלו להשתמש במצב ‘מסיבה’, שישמיע מוזיקה קצבית ממערכת השמע ויציג מפגן אורות בחזית, לקנאתם של שאר האנשים שממתינים בעמדת הטעינה. 

דלתות הכניסה למושב האחורי חושפות מפתח רחב, המאפשר גישה נוחה במיוחד. הנוסעים שיושבים במושב האחורי זוכים לשילוב צבעים וחומרים הזהה לאלו להם זוכים הנהג והנוסע שלצידו. המרחב הפנימי מאחור לא פחות ממצוין, והוא מציג שפע של מרווח ברכיים וראש, לצד רצפה שטוחה לחלוטין לטובת הנוסע השלישי שישב במרכז. עוד לרשות הנוסעים מאחור: שקע כוח 220 וולט, זוג שקעי טעינה, תאורה אישית לכל נוסע, משענת יד בגב המושב האחורי וכפתורי שליטה לצד מושב הנוסע, השולטים על מיקומו באופן חשמלי לטובת שיפור המרווח. עוד תכונה המסייעת לשיפור המרווח הפנימי ונוחות הישיבה מאחור: גב המושב האחורי מאפשר הטיה לאחור במספר מעלות. 

תא המטען נפתח ונסגר באופן חשמלי. הוא מציג רצפה שטוחה שמתחתיה מספר תאי אחסון לטובת ערכת ניפוח, כבל טעינה ועוד חפצים קטנים יחסית. הוא מציע תאורה ושקע 12 וולט והוא מסוגל להכיל עד 467 ליטר של ציוד. 

 

סקייוול ET5 מבחן דרכים
סקייוול ET5 במבחן
SKYWELL
סקייוול ET5 בגרסת סוללה ארוכה

סקייוול רכב

 

נוהגים

 

בחזיתה של סקייוול ET5 מותקן מנוע חשמלי המפיק 204 כ”ס. מכונית הפנאי החשמלית הזו אינה קלה: משקלה עומד על כשני טון ולכן אין מה לצפות לביצועי תאוצה מסמרי שיער, אך כן נציין כי כוח המנוע סיפק את כל צרכינו במהלך המבחן. אם תרצו לפרוט את היכולות למספרים אז מעמידה ל-100 קמ”ש תוכלו להגיע תוך 9.6 שניות בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 150 קמ”ש.  

בתנועה עירונית נוחות הנסיעה טובה ברובה, פרט לטיפול בשברים משמעותיים ובפסי האטה גבוהים שהשפעתם הורגשה בעיקר ליושבים במושב האחורי. נוחות הנסיעה משתפרת ככל שהמהירות עולה, כאשר במהירות תלת ספרתית התגלו רעשי רוח קלים שבלטו לאור השקט החרישי המלווה בנסיעה במכונית חשמלית. בכבישים המפותלים לחצנו את ה-ET5 לכיוון מגבלות האחיזה, ואף מעבר לכך. בכבישים אלו גילינו התנהגות כביש שהפכה להיות רכה למדי עם נטייה ברורה לתת היגוי, אשר הבהירה לנו במהרה שלא מדובר באזור המחיה הטבעי של ה-ET5.

ההבהרה הזו החזירה אותנו לקצב נהיגה הגיוני ונינוח יותר, שתרם מצידו לטווח נסיעה שחצה ללא שום מאמץ ו/או חרדה את רף ה-400 ק”מ. עוד נציין כי במהלך המבחן מערכות העזר לשמירת נתיב היו אגרסיביות לטעמנו, ובחרנו לכבות אותן. 

 

SKYWELL סקייוול
לוגו SKYWELL
SKYWELL ביקורת
יתרונות של טווח חשמלי, מרווח פנים ואבזור. ET5
SKYWELL טעינה חשמלית טווח
טווח ריאלי עד 450 ק”מ. סקייוול ET5 XR

לסיכום

סקייוול ET5 הוא רכב פנאי מרווח ומאובזר המספק, בגרסה הנבחנת, טווח נסיעה מרשים. היכולות הדינאמיות, שלטעמנו אינן מלוטשות מספיק, ככל הנראה לא יפריעו לקהל היעד הפוטנציאלי ששם בדרך כלל בראש מעייניו את שלושת היתרונות הגדולים, אותם ציינו לעיל: אבזור, מרווח וטווח. 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *