סקירה: מושב בטיחות Safety 1st – Grow And Go AIR

סקירה וחוות דעת על מושב הבטיחות Safety 1st – Grow And Go AIR

תמונות: אלכס רבינוביץ’, יצרן, ואלבום פרטי
סקירה מושב בטיחות Safety 1st – Grow And Go AIR

הילד: בן שנתיים וחצי.
מושב הבטיחות הנוכחי: של  COSCO – Scenera next המתאים מגיל 0 עד 4 שנים. משמש אותנו כבר שנה וחצי. מושב קל משקל, קל לתחזוקה (ריפוד המושב נשלף ויוצא מכביסה רגילה כמו חדש), ונוח להתקנה והעברה ממכונית למכונית. לפחות אחת לשבוע המושב עובר רכב, והוא לחלוטין מתאים למשפחות עם שני כלי רכב או בכלל כשיש צורך בהעברה תדירה של המושב מרכב לרכב.
הצורך: מושב בטיחות נוסף וקבוע לרכב אחד בלבד לאורך זמן.

איך בוחרים מושב לתינוק או פעוט?

אחת ההחלטות הלא פשוטות. יש מושבים זמניים יחסית, עד משקל של 9 ק”ג, וישנם מושבים מגיל 0 עד 23 ק”ג. החלטה חשובה מאד כשמדובר במוצר בטיחותי שישרת אתכם ל-5,6,שנים ואף 12 שנים הקרובות (כן, כן, זו ההמלצה של ארגוני הבטיחות באירופה, לפיהם אנחנו כאן בארץ פועלים).

בהמשך לזה, כמה דברים חשובים שצריכים להיכתב:
1. מושב בטיחות לא צריך להחליף כל שנה או 3 או 5 שנים. אם המושב נועד לתקופה ארוכה, עד גיל 12 או עד 45(!) ק”ג במקרה של המושב המסוקר הזה, אם עודנו מתאים למידות הילד, והוא לא נשבר או ניזוק, לא צריך להחליף אותו, גם אם הריפוד דהה (זה לא אסתטי אולי, אך לא אומר דבר על תקינותו).
2. מבחינת תחזוקת המושב, הקפידו לשמור על הניקיון שלו (כתמים קשים לא ירדו בכביסה, אם לא נקפיד להכניס את הריפוד לכביסה פעם בחודש).
3. חזרה לבטיחות, חגרו היטב את הילד ועל פי ההוראות, הסוגר העליון על החזה, ורווח של אצבע בין הילד לרצועות, אם יש חיבור איזופיקס ברכב, חברו את המושב אליו.
4. במדינתנו הקטנה אין תקנות בטיחות המעוגנות בחוק, אלא יש המלצות בטיחות לפי תקנות אירופיות. ההמלצה היא: להושיב תינוק ופעוט עד גיל שנתיים מאחור, ועם הפנים לאחור. אם מושיבים את התינוק מקדימה, חובה לסגור את כרית האוויר של הנוסע מקדימה, ואת המושב מסובבים נגד כיוון התנועה עם הפנים לאחור.
5. מגיל שנתיים אפשר לסובב את המושב עם הפנים לכיוון הנסיעה, כשהתקנה בארה”ב ובאירופה היא להושיב את הילדים במושב בטיחות או בוסטר עד גיל 12. מכיוון שזו רק המלצה בטיחותית, ולא תקנה בחוק, בישראל נוטים שלא למלא אחריה. לשיקולכם, הורים.

מושב בטיחות קבוע ברכב. safety 1st לצד מושב הבטיחות של cosco

פרטים טכניים:

  • מערכת AIR הפטנט של Safety1st מערכת כריות האויר המעניקה את ההגנה הטובה ביותר מתאונות צד.

  • הגנה משופרת לתאונות צד AIR

    כריות ראש המספקות הגנת ראש מרבית ונוחות ישיבה.

  • מחזיקי חגורות לקשירה נוחה ובטוחה.

  • משענת ראש מתכווננת הגדלה עם הילד ע”י לחצן מרכזי.

  • ידית נוחה לשינוי 3 מצבי ישיבה /שכיבה.

  • זווית השכיבה הטובה ביותר מגיל הלידה.

  • ריפוד ניתן לשליפה קלה לשטיפה במכונת כביסה/מייבש כביסה.

  • מערכת QuickFit להתאמת הרצועות וכריות הראש.

  • מקום זוג כוסות גמישות לבקבוק/חטיפים.

  • מגיע במגוון צבעים

  • הכסא נבדק ומאושר לפי מבחני הריסוק האמרקאים החדשים ביותר ובאישור מכון תקנים הישראלי.

הדגם המתקדם ביותר עם מערכת ה-AIR הנותנת מענה מושלם מפני תאונות צד.
המושב הקל ביותר מסדרת הכיסאות 3 ב-1 וגם מ-2 ב1.
מושב שגדל עם הילד מגיל לידה ועד 12 שנים ממשקל 2.3 ק”ג ועד 45 ק”ג (ניתן לשימוש כבר ביציאה מבית החולים).
ניצול מרבי של מקום במצב בוסטר מאפשר מרווח גדול יותר ליושב במושב הקדמי.
הכיסא מומלץ ע”י מגזין CARSEATS בארה”ב.

לתינוק, לפעוט ולילד

לשימוש נגד כיוון הנסיעה
משקל מ- 2.3 עד 23 ק”ג
גובה מ- 48 עד 101.6 ס”מ
מומלץ להשתמש במצב זה לפחות עד גיל שנתיים

לשימוש עם כיוון הנסיעה
משקל מ-10.1 עד 29 ק”ג
גובה מ-73.6 עד 125 ס”מ
מומלץ להשתמש במצב זה לפחות מגיל שנתיים.

לשימוש במצב בוסטר
משקל מ-18.1 עד 45.4 ק”ג
גובה מ- 110.1 עד 132.1 ס”מ
מומלץ לא לפני גיל 4

גם הפעוט צריך לאהוב את המושב בטיחות שלו
כיוון משענת הראש לגובה, כך שהראש לא יבלוט או יבצבץ מלמעלה

קיבלנו הביתה קופסא ענקית עם מושב מאד מכובד ומרשים בפנים. לעומת המושב הקיים שלנו, מדובר במושב גדול וכבד פי כמה, שנראה מרופד מאד ובטיחותי.

בחלק העליון של המושב ישנן הגנות ראש, מדובר במערכת Air Protect – כריות אוויר בתוספת מערכת הגנה היקפית המשולבות במושבים החדשים של Safety 1st. לזה מתווספת תמיכה מרשימה לאורך כל הגב. יש שכבות של ריפודים שעם הגיל מסירים חלק חלק. את הריפודים העליונים הסרנו בטרם הפעוט התיישב. הוא בן 2.5 וניכר שזה לא מתאים כבר לגילו. מושב הבטיחות כפי שצוין הוא מגיל 0, משקל 2.3 ק”ג. ואנחנו נשתמש בו כמושב בטיחות לפעוט, ונתקין אותו במושב האחורי עם הפנים קדימה עם כיוון הנסיעה.

אדם הקטן גם היה סקרן לראות מה בקופסא, אז ממש הנחנו את המושב במרכז הסלון והחיבור לשמחתנו היה מידי. הוא התיישב, קפץ, הניח את הבקבוק מימיה שלו במקום המיועד לבקבוקים, ונראה כמו נסיך קטן (או בוס, אם תרצו).

לשבת כמו בוס. מושב בטיחות Safety 1st – Grow And Go AIR

ראשית, היה צורך להגביהה את משענת הראש, כך שהראש לא יבלוט מעל המושב. את הרצועות אפשר למתוח בקלות, בהתאם לגודל הילד, בלחיצה על לחצן שנמצא מתחת לריפוד, בקצה המושב (בין רגלי הפעוט למעשה), לוחצים ובו זמנית מושכים את הרצועות כמה שניתן.

למי שיש חיבור איזופיקס ברכב, פשוט מחבר בקליק את המושב לרכב, ומשחיל את החגורה במקום המתאים (יש שני פתחים שונים, פתח כשהמושב מותקן עם הפנים לאחור, ופתח אחר כשמדובר במושב עם הפנים קדימה, שימו לב).

המושב מותקן, הילד עליו, נראה שהוא מרוצה למדי. מחברים את הרצועות העליונות במרכז בקליק, ואת הרצועות שבין הרגליים. וכעת, בודקים שהרצועות לא לוחצות מדי על הגוף של הילד ולא רפויות מדי. הלחצן בקצה בסיס המושב מיועד גם לקיצור וגם הארכת הרצועות. שתי פעולות שנעשות תוך כדי לחיצה (ראו תמונה).
אם אתם פחות בעניין של למלא הוראות מדף ההוראות, או שאתם מניחים שיהיה לכם קושי בזה, בקשו מאיש המכירות בחנות לתת לכם הסבר על תפעול המושב. אין שום סיבה להתבייש.

לוחצים על הלחצן ובו זמנים משחררים עוד רצועה או מקצרים אותה

מושב הבטיחות Safety 1st – Grow And Go AIR הינו מושב גדול, בטיחותי ומרשים מאד. הוא נותן תחושה טובה להורה ורוגע. הבן שלי נראה מרוצה במהלך הנסיעות, נהנה מאד לשים משחקים קטנים במקום לכוסות, ומשתעשע ומשעשע את עצמו גם בנסיעות ארוכות.

זהו אמנם מושב בעל מידות מכובדות, אך ניתן להטעינו במכונית סופרמיני ולהשאיר מקום למושב בטיחות גדול נוסף. במכונית משפחתית יכנסו שני מושבי בטיחות כמו זה ובוסטר.

יתרונות: בטיחות (הגנת ראש הכוללת כריות אוויר), תמיכה טובה לגב, שימושיות.
חסרונות: אימהות שירימו את המושב הזה בוודאי ישימו לב שהוא גדול וכבד יחסית.
מחיר: 1,249 ש”ח

לעמוד המוצר ועוד פרטים

2 Replies to “סקירה: מושב בטיחות Safety 1st – Grow And Go AIR”

  1. היי מיה, בהוראות יצרן מפורט כיצד להחזיר את החגורות למקום. בכל אופן, ניתן לפנות לשירות הלקוחות של EGST היבואן הרשמי בארץ של מושב הבטיחות והם ישמחו לעזור לכם.

    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *