עד הערבה וחזרה: אורה 07 (חשמלית בעיצוב רטרו) סקירה וחווד

 

אורה 07 מבחן דרכים
אורה 07 סקריה וחוות דעת

 

אורה 07 אינה עוד “חשמלית סינית”, זו מכונית עם סטייל, לוק מיוחד בנוף, ורשימת אבזור נוחות ובטיחות ארוכה. לקחנו את ORA עד הערבה הרחוקה ובחזרה למרכז, וחזרנו לספר…

 

רושם ראשוני

 

מפגש ראשון עם הרכב באולם התצוגה בתל אביב, איזה מראה מיוחד. האורה 07 היא מכונית שונה משאר הרכבים בכבישי ישראל, ומהמיוחדים שביניהם. הדבר הראשון שעולה לראש, כשמסתכלים עליה, זה כמובן הלוק “שהושאל” מפורשה – פנסים עגולים ובולטים, ואף שיורד לכיוון האספלט בקו עגלגל וחלק, מזכיר מאוד את הפאנמרה 2011. החלק האחורי גם מוכר. יש האומרים שהוא לקוח מבנטלי קונטיננטל, אבל לדעתי הם “מרימים” לאורה יותר מדי. אני רואה את הדמיון, אבל לדעתי, המעצבים ניסו ליצור תחושה של רכב רטרו-מודרני, וזה עובד. הרכב הזה יפה וייחודי, וכיף לראות רכב שמצליח להפתיע בעיצוב שלו, במיוחד בתקופה שמרגיש שלהמון חברות נגמרה היצירתיות בעיצוב דגמים חדשים.

גם תא הנוסעים מרשים. יש מושבי עור חשמליים, עם חימום ואוורור, ומסאז’ בכיסא הנהג. ההגה גם הוא עטוי עור ומרגיש טוב, עם שלל מתגי שליטה במולטימדיה ובבקרת השיוט. מאחורי ההגה מסתתרים 3 מסכים עגולים, יחד הם מרכיבים את לוח המחוונים. בחירה מגניבה בעיצוב, גם היא באווירה רטרו-מודרנית. במסך הימני מול הנהג מוצגים מצבי הנהיגה, במסך המרכזי, מידע על הנהיגה כמו מד מהירות, כלי רכב מסביבנו ועוד נתוני בטיחות, והמסך השמאלי נועד להצגת מצב הסוללה – אחוזים וטווח. עד כאן.

 

אורה 07 מחיר
פורשה שלום. אורה 07

 

מסך המולטימדיה המרכזי בגודל 12.2′ עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיים לגמרי. החלק הבולט ביותר ברכב, הקונסולה המרכזית, היא קונסולה עבה שמחברת את משענת היד עם מחזיק הכוסות (מחזיק אחד לכוס אחת…) אל המסך. על הקונסולה 3 כפתורים עגולים לשליטה במערכת המיזוג, אבל אין אפשרות לשלוט על כיווני יציאת המיזוג באופן פיזי, וזה חסר לי. בשביל זה צריך להכנס להגדרות הרכב במסך ולשנות את כיוון יציאת האוורור משם. דבר נוסף שיש באורה, הוא חריץ לטעינה האלחוטית של הטלפון. לא משטח טעינה, אלא חריץ. כלומר, לנהג לא תהיה גישה לגעת או להסתכל על מסך הטלפון במהלך הנהיגה. חומרי הגלם של תא הנהג נראים ומרגישים באיכות מעולה, ונעים לשהות בו.

 

אורה 07 יד 2
קצת איטליה קצת גרמניה

 

חווית הנסיעה מתחילה עוד לפני שמעבירים למצב D. כשנכנסים לרכב, מול העיניים במסכים, מתחילה לנוע אנימציה של דג זהב, ששוחה לאורך המסכים, מלוח המחוונים, למסך המולטימדיה הראשי, שם הוא פוגש בחתול שנותן לו נשיקה, ממנה יוצאות לבבות, ואז נגלה לנו הלוגו של ORA. 

 

חוויית הנהיגה

את הטיול לערבה התחלנו עם 92% סוללה וטווח של 454 ק”מ (אזכיר שהטווח המוצהר על ידי היצרן הוא 570 סה”כ, ב-100 אחוז). לפנינו נסיעה של 215 ק”מ עד עין יהב, כלומר (בחשבון פשוט) נגיע ליעד עם 239 ק”מ. מכיוון שזה לא מבחן טווח, הרשנו לעצמנו להנות מהמזגן והאוורור במושבים, בכוונה, לא נזהרנו.

יחידת ההנעה החשמלית ברכב כוללת מנוע בעל הספק של 204 כ”ס, כוח שמגיע לגלגלים הקדמיים (המראה של הרכב מטעה). אורה 07 מגיעה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-8.2 שניות, ושחור על גבי לבן הנתונים לא יוצאי דופן. לא תוכלו להשאיר אבק לב.מ.וו ברמזור בדרך. לעומת הביצועים הסטנדרטיים, חווית הנהיגה באורה ממש מיוחדת, גם בהשוואה לדגמים חשמליים אחרים – לטובה אציין, שגם במצב טעינה רגנרטיבית מקסימלית, לא נתקלנו בבלימה אגרסיבית, עם הורדת הרגל מהגז, וזו הייתה תחושה שמזכירה מאוד שיוט ברכב בנזין. 

 

ORA רכב
אורה 07. תמונת יצרן
ORA 07 EXTERIER
ORA 07

 

המתלים של הרכב מרגישים טוב, גם בנסיעה עירונית וגם בפניות בירידה לכיוון ים המלח, הרכב התנהג בצורה מרשימה, מצד אחד האורה החליקה ושיככה את פסי ההאטה, ומצד שני, היא אחזה היטב באספלט.

אנחנו עדיין בדרכים, מספר סיבובי הראש שאנשים סובבו לכיווננו, כלומר לכיוון הרכב, במהלך הנסיעה, היה מפליא. זה גרם לנו להרגיש מיוחדים על הכביש, תחושה מדהימה שלא יצא לי לחוות. אחרי נסיעה של כמעט 3 שעות הגענו לערבה והפלא ופלא, צג הטווח הראה שנותרו יותר קילומטרים משציפינו… עוד 250 ק”מ, ולא 239 ק”מ. הפתעה טובה. לא נספר לכם מה קרה אחרי שהגענו, כי מה קרה בערבה נשאר בערבה.

כשיצאנו חזרה לכיוון המרכז, החלטנו שלמרות הטווח היפה שנותר לנו, אנחנו נעצור בעמדת טעינה באמצע הדרך, ומזל שעשינו כך. ירידה זה אחלה, עלייה פחות. בשל העליות חזרה הביתה, וגם בחינה קלה של מצב הספורט ברכב, הגענו לבאר שבע אחרי נסיעה של 120 ק”מ, כשנותרו לנו על הצג 65 ק”מ בלבד בסוללה. אחרי הטעינה המשכנו מרכז בנסיעה שקטה ורגועה.

 

אורה ישראל ORA
אורה 07 מכונית חשמלית בעיצוב רטרו

 

בטיחות

 

אורה 07 קיבלה דירוג אבזור בטיחות ישראלי של 8/8. על הנייר נתון מרשים, ולא תמצאו אותו בהרבה מפרטים של כלי רכב בכלל. לאורך כל הנסיעה באורה, סה”כ מעל ל-600 ק”מ, נלחמתי לא מעט עם מערכת סטייה מנתיב. לעיתים הרכב התריע על סטייה מנתיב, כשלא הייתה סטייה, וכשמערכת תיקון הסטייה מנתיב דלקה, גם במצב העדין שלה, הרגשתי שהיא אגרסיבית ממש. את רוב מערכות הבטיחות הערכתי, כמו זיהוי תמרורים שעובד טוב, וזיהוי רכבים בשטח מת, מערכת שמתריעה לא רק בעזרת אור חיווי במראות הצד, אלא גם בעזרת תאורת האווירה שבתוך הרכב, בצד הרלוונטי. יפה מאוד אורה.

 

ORA 07 PURE PRO +
אורה 07 תא נהג
אורה ORA מחיר
קונסולה מרכזית. אורה 07

 

קצת נתונים יבשים

 

האורה 07 מגיעה ב-2 רמות גימור, PURE ו-PRO + הבכירה, כאשר שתי רמות הגימור מגיעות עם המנוע החשמלי המדובר, 204 כ”ס וההאצה של 8.2 שניות ל-100 קמ”ש.

הגרסה הפותחת PURE משווקת במחיר התחלתי של כ-199,000 ש”ח, וזו כוללת סוללת 67 קוט”ש וטווח מוצהר של 440 ק”מ. יש בה מושבים קדמיים חשמליים, עם חימום, 4 מצבי נהיגה, תאורת אווירה ועוד מגוון של אבזור.

גרסת ה-PRO +, אותה בחנו, משווקת במחיר של 224,000 ש”ח. יש לה סוללה של 86 קוט”ש וטווח מוצהר של 570 ק”מ. היא כוללת את האבזור של גרסת ה-PURE, ומוסיפה על זה מושבים קדמיים מאווררים, מושבים אחוריים מחוממים, מערכת שמע מעולה של INFINITY, ספוילר חשמלי-דינמי, שבהחלט מוסיף ללוק המיוחד, תא מטען חשמלי ותצוגה עילית (HUD) מוצלחת.

 

לסיכום 

אורה 07 היא רכב מיוחד, שאולי לא תביס בהאצה בקו ישר את החשמלית של השכן, אך יש לה סטייל ייחודי שאין לאף אחת. מפרט אבזור הבטיחות בה גבוה מאוד, כמו גם מערכות הנוחות המפנקות, פינוקים שלא מוצאים היום בכלי רכב בקטגוריות האלה ובמחיר הזה.

 

בקרוב אצלנו: ORA 07 דגם ספורט סדאן חשמלי בעיצוב רטרו

אורה פאנקי קט (חשמלי) בגרסה חדשה 420PRO (420 קמ) ב-146,900₪ 

סקירת וידאו: אורה פאנקי קט ו-10 עובדות חשובות על הדגם

אורה פאנקי קט PRO+ טווח עד 420 קילומטרים – מבחן דרכים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *