פולקסווגן גולף החדשה 1.5 ל’ (מתיחת פנים 2024) – סקירה

 

פולקסווגן גולף החדשה
יחידות תאורה חדשות ולוגו מאיר. פולקסווגן גולף

 

אחת המכוניות האהובות עלי הגיעה לחניה הצנועה שלי למבחן. נקודת הפתיחה שלה טובה, אני מכירה את הדור האחרון שלה, היא מזמן הוכיחה את ערכה בעיני, עם יחס עלות תועלת גבוה מאד. רק שהתמחור לא יקפוץ גבוה יותר, והיא תמשיך להמכר כמו לחמניות. בדור ה-8.5 מה שמבשר על מתיחת פנים / עדכון של הדור השמיני, התבצעו מספר שינויים קטנים גדולים:

עיצוב חדש, עם “חתימות תאורה” שונות ולוגו מואר. מנועים יעילים יותר – פולקסווגן גולף המחודשת משווקת עם מנוע מעודכן בנפח 1.5 ליטר, ובשני הספקים: 116 כ”ס ו-150 כ”ס. הגרסה החזקה יותר הגיעה אלי, ברמת גימור האמצעית, שדיי גדושה בכל מה שיש לדגם להציע.

דור 8.5 משווק עם שני מנועי בנזין וסוללה קטנה e-TSI, שהופכת את יחידת ההנעה למיקרו היברידית. הרכב לא יכול לנסוע על חשמל, על לפרקים של שניות בודדות, בגלישה בכביש מהיר, או בעת התנעה, המערכת החשמלית נכנסת לפעולה ומחליקה את פעולת ההתנעה ומחליפה קצת אנרגיה חשמלית על פני אנרגיית הדלק.

 

פולקסווגן גולף 2024

 

המנוע בנפח 1.5 ליטר TSI ולו 2 הספקים: 116 כ”ס המושג בין 5,000 ל- 6,000 סל”ד ומומנט מירבי של 22.4 קג”מ, בטווח של 1500-3,500 סל”ד.

הספק של 150 כ”ס המושג בין 5,000 ל-6,000 סל”ד ומומנט מקסימלי של 25.5 קג”מ בטווח של 1,500-3,500 סל”ד.
לשתי הגרסאות משודכת תיבת הילוכים DSG-7 עם הנעה קדמית. תיבת שהייתה “מקפיצה” את ההילוכים למעלה, כדי להגיע לצריכת דלק טובה, אך בפועל חוויית הנהיגה הייתה נפגמת. אז אני שמחה לבשר שהתיבה מעבירה את ההילוכים לאט יותר, ובתזמון טוב יותר, ששומר על המומנט גבוה מדי הילוך, ועל ההאצה מהנה וזריזה.

 

פולקסווגן גולף מחירון

רמות גימור

 

רמת הגימור הפותחת Life מגיעה עם מנוע 1.5 והספק של 116 כ”ס, כאשר בה נכנס רוב אבזור הנוחות והבטיחות החדש: מסך מגע 12.9″, לוח שעונים דיגיטלי, מפתח חכם (פתיחת הרכב והתנעה) חיישני חניה היקפיים, תאורת MATRIX LED עם פס תאורה רוחבי ולוגו מואר, בקרת אקלים דיגיטלית 3 אזורים, מושבים קדמיים מחוממים, חבילת תאורה ועוד. המחיר 169,900 ₪ בתוספת אגרת רישוי בסך 2,326 ש”ח

רכב המבחן שהיה אצלי ברמת גימור Style (מנוע 1.5 ליטר, 150 כ”ס) מקבל בנוסף לאבזור ב-Life: מצלמות היקפיות Area View, מושב נהג ergoActive חשמלי עם זיכרונות, מערכת שמע של Harman/Kardon, תצוגה עילית על השמשה (חובה חובה), סייען חניה אקטיבי אוטומטי (כולל בלימה אוטומטית) וחישוקי 17 אינץ’. (178,900 ש”ח).

רמת הגימור הבכירה, שנושקת ל-190,000 שקלים, Style Plus כוללת גם סאנרוף חשמלי, חישוק 18″ וחלונות אחוריים כהים. יש לי הרגשה שיש לה קהל, ויעדיפו אותה מבין ה-3, למרות שהגרסה האמצעית מספיק אטרקטיבית בעיניי, וסאנרוף, על אף שאני אוהבת, והוא מוסיף הרבה לחוויית נהיגה, לא נפתח אצלי הרבה ביום יום. ולא פעם שכחתי ממנו לגמרי במבחני דרכים.

 

פולקסווגן גולף 2024 מולטימדיה
פולקסווגן גולף 2024 תא נהג
פולקסווגן גולף תיבת הילוכים
פולקסווגן גולף סקירה וחוות דעת

 

מה בתוך התא?

 

נכנסה מערכת מולטימדיה גדולה מאוד מרשימה עם ממשק תפעול חדש, שאני יכולה להתרגל אליו. המסך צבעוני מאד, מעניין ומושך. יש חיבור אלחוטי לאוטו אנדרואיד, נוח לתפעול. את הגדרות השמע (זה המדד שלי לנוחות תפעול ואינטואיטיביות במערכת מולטימדיה), הייתי צריכה לחפש במשך דקה, זה לא מעט. המסך גדול ובולט כלפי מעלה, ולכן מקבל המון שמש. הוא רותח בקצה העליון שלו. פונקציות חשובות שיש פה, מצלמת 360, מצבי נהיגה (אקו, קומפורט, ספורט ואינדיבידואל, התאמה אישית), בחרתי במצב נהיגה אישי/אינדיבידואל, שבתוכו התאמתי את מצב ביצועי המנוע ל”ספורט”, הגה במצב ספורטיבי, אבל נוחות המתלים על “קומפורט”, וזה הרגיש בנסיעה בכבישים הפתוחים (גם שמחתי לראות שצריכת הדלק נשמרת).

לוח השעונים המחוונים גם גדול דיגיטלי וצבעוני. מעליו צג עילי, שמאוד מאוד עוזר לשמור על הפוקוס בנהיגה. הצג העילי הפך לחשוב מאד עבורי בנהיגה, הוא כולל תצוגה של התראות בטיחות, מהירות, ומערכת ניווט, אם הפעלתי אותה בדרך – אני לא אראה מפה שלמה מול העיניים, אלא חץ לכיוון של הפנייה הבאה, ומה המרחק לפנייה הבאה.

 

פולקסווגן גולף החדשה
לוח מחוונים דיגיטלי צבעוני גדול חדש. פולקסווגן גולף החדשה
מכונית משפחתית מומלצת
פולקסווגן גולף 2024 ריפודי אלקנטרה מרמת הגימור הפותחת

 

ההגה שמולי נחמד למראה, בו לא השקיעו עיטוף אלקנטרה או משהו דומה שיראה אלגנטי כמו כל התא. לוח המחוונים/שעונים מול העיניים דיגיטלי וסביבו גימורים שחורים מבריקים, יחד הם מוסיפים מאד למראה הכולל של אזור הנהג.
כמו לפני מתיחת הפנים, עדיין יש אפשרות לכיוון מיזוג האוויר בהחלקת אצבע בתחתית המולטימדיה על גבי המסגרת (מישהו מכוון משם את המיזוג?), בתחתית הקונסולה משטח טעינה לנייד, מקום ייעודי למפתחות הרכב, בין הנהג לנוסע יש מתג של אוטו-הולד, לחצן פארקינג/חניה, מתג התנעה, מקום לשתי כוסות, ומצת?!. בשיטוט בין הגדרות התפעול במסך המולטימדיה מצאתי מערכת ניווט navigation מקורית, שפחות בשימוש, מאחר ואנחנו משתמשים ב-WAZE דרך ממשק האוטו אנדרואיד. יש כיוון והגדרות של מערכות בטיחות חשובות, בחירת גוונים לתאורת האווירה, ושליטה ביחידות בתאורה, בצמיגים, במראות הצד, כיוון בובה ובהירות של הצג העילי ועוד.

פתיחה והתנעה ללא מפתח, זה בסיסי, ועם מערכת חיישני קרבה, זה פשוט חובה. הדלתות והמראות נפתחות, ומתחיל מופע תאורה יפהפה של הפנסים האחוריים וקדמיים, כשמתקרבים לרכב, ולקינוח הקרנה של לוגו פולקסווגן על האספלט. שני דברים שפחות אהבתי, כיוון מושב מכני לנוסע לצד הנהג, ולא חשמלי, והעיצוב הבסיסי ולא ממש יפה, של הג’אנטים.

 

פולקסווגן גולף 2025
יחידות הנעה היברידיות קלות “מיילד הייבריד”
פולקסווגן גולף מחיר
פולקסווגן גולף 2024 מבחן דרכים

 

נוהגים

 

הנוחות ברכב באה לידי ביטוי מבפנים ומבחוץ – במתיחת פנים נכנסו מושבי אלקנטרה לתא הנוסעים, מרמת הבסיס, מה ש”מקפיץ” את כל התא, שגם נוח וגם יפה לעין. המושבים גדולים ותומכים בכל חלק בגוף, ועוטפים בצורה ממש מורגשת את הגוף. מרשים וניכר מאד. פולקסווגן גולף 8.5 המעודכנת נשארה מכונית משככת ונוחה גם בנסיעה, בתוך ומחוץ לעיר. יש, כאמור, מצבי נהיגה לבחור, בין נוחות גבוהה יותר או תחושות ספורטיביות וקשיחות יותר. כן, הייתי רוצה שההגה יהיה יותר קשיח במצב ספורט, וייתן לי עוד נגיעה קלה של ביטחון בפניות חדות.

 

@queenoftheroad.il פולקסווגן גולף 8.5 מתיחת פנים 2024-25. מה חדש ברכב? #volkswagen #volkswagengolf #volkswagengolfgti @volkswagen ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

מבחינת רעשי דרך, נכנסו רעשי רוח לתא, אבל במהירות די גבוהה, וביום עם רוח משמעותית. כמו גם רעשי כביש, שנכנסו מהאספלט דרך הגלגלים פנימה (ויש לי הרגשה שעל כבישים איכותיים היו פחות נשמעים). ממכסה המנוע הבידוד אפקטיבי מאד, ולא נשמעו רעשי מנוע/מאמץ. אפשר לעשות מבחן קטן בדרך, לפתוח את החלונות, ואז לסגור, ולבחון כמה הבידוד אפקטיבי. בגולף, ברגע סגירת החלונות, מרגיש כמו כניסה לוואקום, בועה. מבחינת הביצועים בדרך, אני בגרסת המנוע 1500 סמ”ק, עם 150 כ”ס, והוא מרגיש ממש טוב. המומנט המיטבי של המנוע נראה באזור ה-3,000 סל”ד. מנוע כיפי, גמיש, זריז, בהאצות מהמקום והאצות ביניים, ש”יושב בול הגולף הזו”. ויש גם שיפטרים מאחורי ההגה, שמוסיפים עוד קצת כיף לחגיגה.

 

פולקסווגן גולף 2024
יחידות תאורה חדשות. פולקסווגן גולף 2024

פולקסווגן גולף

פולקסווגן גולף חדשה מפרט
פולקסווגן גולף תא מטען

 

צריכת הדלק בחוץ לעיר הפתיעה אותי ממש לטובה, אחרי נהיגה לא איטית כלל בכבישים המהירים – 16 ק”מ לליטר. בתוך העיר היא משתנה, ומראה נתונים יותר ממוצעים, ומבאסים קצת, של 10 ק”מ לליטר. אז הנה תירוץ טוב לצאת איתה מהעיר. או לבדוק את אופציית המנוע ה”חלש” יותר (116 כ”ס) בגרסת ה-לייף.

הגולף החדשה 2024 מקבל מערך בטיחות מקיף שמזכה אותה בדירוג בטיחות ישראלי 7 מתוך 8: הוא כולל 9 כריות אוויר כסטנדרט, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית במצבי חירום עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, שמירה אקטיבית על נתיב, זיהוי רכב בשטח מת, זיהוי תנועה חוצה מאחור, בלימת חירום אוטומטית בנסיעה לאחור, מערכת לניטור עייפות והיסח דעת נהג. אחד הדברים החשובים בעיניי זו מערכת תיקון סטייה מנתיב שהוכיחה את יעילותה, ותיקנה סטיות קטנות בצורה חלקה ששומרת על המהירות וחוויית הנסיעה. בלי דרמה. עם מעט כוח/אגרסיביות שנדרשת במהירות גבוהה. היא עבדה מצוין באור ובחושך, ואני חייבת לזקוף לזכותה הצלת חיים.

 

פולקסווגן גולף צבעים
פולקסווגן גולף החדשה – סקירה וחוות דעת

 

עוד במערך הבטיחות, מערכת זיהוי הולכי רגל או דו גלגלי גם תראה לכם מול העיניים על לוח המחוונים גרפיקה של דו”ג וכמה הוא קרוב אליכם. הדברים הקטנים.

אם היו לי 178 אלף שקלים הייתה לי גולף חדשה בצבע תכלת בהיר. אבל אני מוכנה להתפשר גם על רמת אבזור לייף, כי תא הנהג יפה ונוח באותה מידה, בזכות מושבי אלקנטרה חדשים שנכנסו לתא הנוסעים, ומכניסים המון פרימיום וסטייל לתוך הרכב.

 

פולקסווגן גולף GTI החדש (2.0 ליטר 245 כ”ס) מבחן דרכים

פולקסווגן גולף החדשה (1.5 ל’ LIFE Plus) מבחן דרכים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *