החבילה השלמה: פולקסווגן טיגואן החדש 2024-25 – מבחן דרכים

 

פולקסווגן טיגואן 2024
פולקסווגן טיגואן 2024-25

 

פולקסווגן טיגואן, ה-SUV המוכר של המותג, מגיע אלינו למבחן דרכים כחדש, אחרי שקיבל עיצוב עדכני, ושפע אבזור מגרסת הבסיס. היצרנית ציידה את הדגם במאפיינים חדשים שאמורים להעניק לו יתרון בשוק הקרוסאוברים הצפוף. יצאנו לבדוק, האם הטיגואן החדש יכול להוביל את הקטגוריה?

תמונות: ארד יהל



עיצוב


הגרסה החדשה של הטיגואן כוללת כאמור עיצוב מעודכן ושונה מהותית מדגמי טיגואן הקודמים. במקום הקווים הישרים והחדים שהיו אופייניים לדגם היוצא, הדגם החדש מציג קווים עגולים ורכים יותר, שמעניקים לו מראה מודרני ומרענן. השבכה / גריל בחזית, רחב ונמוך ומשתלב היטב עם פנסי המטריקס לד, כאשר ביניהם פס לד, כיאה לשאר הדגמים החדשים של הקונצרן, מה שמעניק לרכב נוכחות מרשימה יותר על הכביש.

מאחור, הפנסים בעיצוב חדש, והדיפיוזר שבפגוש האחורי משתלב באופן עדין, ומוסיף אלמנט עיצובי מבלי לבלוט יותר מדי. הקווים הזורמים ממשיכים לאורך צידי הרכב, ויוצרים מראה אחיד ויפה לעין. העיצוב החדש סוף סוף מציב את הטיגואן כרכב עצמאי עם זהות משלו, מבלי להיראות כמו פולקסווגן גולף מוגדלת.

 

פולקסווגן טיגואן מולטימדיה
פולקסווגן טיגואן תא נהג

פולקסווגן טיגואן מחיר

תא הנהג


אנחנו בחנו את רמת האבזור הבסיסית, Life, שאילולא היינו יודעים זאת – היינו חושבים כי מדובר בגרסה הבכירה. המושבים החדשים מעוצבים בצורה יפה ומשאירים את הנהג “אחוז” ונתמך בכיסא בנוחיות, וכשיגיע החורף… יש אופציה לחימום המושב. ההגה הקלאסי של פולקסווגן נוח, עם כפתורים פיזיים ולא כפתורי טאצ’, לשליטה על מערכת המולטימדיה, לוח המחוונים הדיגיטלי, ובקרת השיוט האדפטיבית (שעובדת נפלא).

מסך המולטימדיה מגיע כסטנדרט, בגודל של 12.9′, גודל מרשים מאוד, עם קישוריות אלחוטית מלאה לאוטו אנדרואיד ואפל קאר פליי, ומערכת הפעלה מעולה לדעתי, שמאפשרת לנהג לבחור קיצורי דרך שיופיעו בחלקו העליון של המסך באופן קבוע. רכב המבחן הגיע עם תוספת של מערכת שמע משודרגת מבית HARMAN KARDON. השליטה ברוב מערכת האקלים היא דרך כפתורי טאצ’ הממוקמים בתחתית המסך, ואילו את עוצמת המיזוג ניתן לכוון אך ורק דרך המסך עצמו (חבל, כמעט מושלם).

 

פולקסווגן טיגואן אולספייס

ג'יפ פולקסווגן

 

במרכז הקונסולה נמצא 2 כפתורים וגלגלת, אחד של בלם היד, והשני להתנעה. הגלגלת נועדה לשני שימושים – שליטה על עוצמת השמע, ובחירת מצבי נהיגה (קומפורט, אקו, ספורט, או מצב “אינדיבידואל” – לבחירה והתאמת הביצועים על ידי הנהג). פנים הרכב מעוטר בתאורת אווירה מהממת, שמוסיפה ללוק החדשני של הדגם ב-2024-25. עושה רושם, שהיבואנית צ’מפיון (כמי שלא מעט רכבי וואג עברו בחניית הבית והמשפחה שלו), עשתה עבודה טובה בבחירת האבזור ברכב. העובדה שגם בגרסת הבסיס הרכב מאובזר בשפע, לצערי, לא מובנת מאליו בתקופה האחרונה. בשורה התחתונה, נראה שרמת האבזור הבסיסית תספיק לרוב קהל הלקוחות.


בטיחות


גם פה נראה שהיבואנית לא התפשרה בגרסת הבסיס, ובכל רמות הגימור האבזור הבטיחותי מגיע בציון דירוג בטיחות ישראלי 7 מתוך 8. זו כוללת, מערכת אקטיבית לסטייה מנתיב, בלימה אוטומטית בחירום מלפנים ומאחור, מערכת לזיהוי כלי רכב ומניעת התנגשות בשטח מת, ועוד שלל אבזור בטיחות שעובד בצורה טובה מאד, ולא מפריע מעבר במהלך הנסיעה.

 

טיגואן החדש מחיר
עיצוב עדכני וייחודי. פולקסווגן טיגואן 2024

 

יחידות הנעה


יחידת הנעה כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר eTSI הכוללת סוללה קטנה, שתורמת בעיקר בהפחתת פליטת הזיהום. המנוע מפיק 150 כ”ס המניעים את הגלגלים הקדמיים בלבד, ומביאים את הטיגואן מאפס ל-100 קמ”ש ב-9.1 שניות.



חוויית נהיגה

 

הנהיגה בפולקסווגן טיגואן נוחה במיוחד. הישיבה ברכב גבוהה, גם כשמורידים את הכיסא למצבו הנמוך ביותר, אבל מהר מאוד מרגישים בנוח. אחד היתרונות הבולטים במהלך הנסיעה בטיגואן הוא השקט השורר בתא הנוסעים – הרבה בזכות החלונות בעלי הזכוכית הכפולה. נסיעה שקטה, עם כמעט אפס רעשי רוח. ואם עסקינן בבידוד רעשים, גם רעשי כביש כמעט ולא נשמעו.

ההגה נעים ומדויק, והכפתורים הפיזיים המוטמעים בו נוחים לשימוש ומאפשרים תפעול ושליטה מהירים במערכות הרכב. מנוע ה-1.5 ליטר מספק ביצועים טובים לנסיעה עירונית ולכבישים מהירים, ולא מרגיש חלש בשום סיטואציה, אם כי, יש לציין, הוא גם לא חזק או בשרני מספיק.

 

טיגואן רכב
מושבים אוחזים ותומכים. טיגואן

 

מצבי הנהיגה – קומפורט, ספורט ואינדיבידואל – מאפשרים התאמה אישית של חוויית הנהיגה, אם כי ההבדלים בין המצבים לא תמיד מורגשים בצורה חדה, ובכל המצבים הטיגואן מצליח לשכך את רוב פסי ההאטה והשיבושים בכביש בצורה טובה, גם אם לא מושלמת.

פנסי המטריקס לד הם אחד מאביזרי הנוחות המעניקים לטיגואן החדש יתרון ברור בלילה. טכנולוגיית ה-IQ.LIGHT של פולקסווגן מאפשרת לפנסים להתאים את עוצמת האור בהתאם לתנאי הדרך: כאשר חיישני הרכב מזהים רכב מתקרב בנתיב הנגדי, הפנסים מכבים חלקים מסוימים בתאורה בכדי למנוע סנוור, בעוד שהאזורים האחרים ממשיכים להאיר את הכביש בצורה מיטבית. בנוסף, הפנסים מסוגלים להדגיש את הנתיב בו נוהג הרכב באור חזק יותר (אך לא אור גבוה), כך שהנהג יכול לזהות בקלות את גבולות הנתיב גם בשעות החושך. הפנסים הללו הם לא רק תוספת מרשימה לנראות הרכב, אלא גם תכונה בטיחותית שמשדרגת את חוויית הנהיגה ונסיעה בלילה.

במבחן הזמן נהגנו כ-400 ק”מ משולבים, הטיגואן צרכה ליטר 1 לכל 14 ק”מ, בערך 7.1 ליטר ל100 ק”מ, לעומת הצהרת היצרן, 6.7 – נתון לא רחוק מהמציאות.

 

טיגואן 2025
טיגואן ברמת הגימור הבסיסית תספיק לרוב המתעניינים בדגם

 


מסכמים

 

פולקסווגן טיגואן החדש 2024 מציע חבילה מאוזנת ושימושית למשפחה, של עיצוב מודרני, נוחות, ואבזור עשיר ומכובד מאד כבר בגרסת הבסיס. חוויית הנהיגה נעימה ושקטה, וגם אם המנוע אינו המהיר או החזק בקטגוריה, הוא עדיין ישביע את רצון רוב הנהגים/ות. 

לרגע אצא מכסא הכתב, ואומר בתור צרכן, שפולקסווגן ישראל אבזרה את הדגם באבזור בטיחותי מקיף מאד בכל רמות הגימור, וזה ראוי להערכה. בסופו של יום, הטיגואן החדשה מוכיחה שהיא לא רק “עוד רכב בשוק”, אלא דגם שמגיע עם זהות משלו ועם יכולת להעניק תחושת פרימיום במחיר נגיש יחסית.

 

פולקסווגן טיגואן יד 2
פולקסווגן טיגואן מבחן דרכים

 

רמות גימור ומחירים

 

רמת גימור LIFE – מסך מולטימדיה 12.9′, קישוריות אלחוטית מלאה, כניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמות היקפיות ומבט עילי, בורר מצבי נהיגה, תצוגת נתונים על השמשה (HUD), לוח מחוונים דיגיטלי, מושבים קדמיים מחוממים, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטי ל-2 מכשירים, חישוקי 18′ ועוד.

רמת גימור זו במחיר החל מ-220,000 ש”ח.

 

רמת גימור LINE-R – כל האבזור מרמת הגימור הבסיסית, בנוסף, זו כוללת מערכת שמע משודרגת הרמן קרדון, סאנרוף פנורמי, מערכת מתלים אדפטיבית, וו גרירה מתקפל, מושבים ועיצוב כללי בסגנון R, מושב נהג ארגונומי, חישוקי 19′ ועוד.

רמת גימור זו משווקת החל מ-258,000 ש”ח.

 

רמת גימור R-LINE PLUS – כל האבזור מרמות הגימור הקודמות, בנוסף, מושבים בעלי ריפודי עור, עיסוי, אוורור וכוונון חשמלי, מסך מולטימדיה 15′, חישוקי 20′ ועוד.

רמת גימור זו משווקת החל מ-268,000 ש”ח.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *