פולקסווגן פולו (1.0 ל’ טורבו-בנזין) סטייל פלוס – סקירה וחוות דעת
פולקסווגן פולו יוצרה לראשונה בשנת 1975 ומאז עברה לא מעט גלגולים. הדור השישי הוצג בשנת 2017 ולאחרונה עבר מתיחת פנים שהקנתה לו שינויי עיצוב קלים ותוספות אבזור. גולף בקטנה? יצאנו לבדוק
מתיחת הפנים של פולקסווגן פולו החדש לא כללה שינויי עיצוב בלבד אלא גם מספר תוספות הממצבות אותה במקום טוב מאד ביחס לרכבים מקבילים בקטגוריה. בין התוספות ניתן למצוא לוח מחוונים מוקרן, חניה אוטונומית, חיישני חניה 360 מעלות מערכת זחילה בפקקים, פנסי חזית מסוג לד מטריקס, מערכת לזיהוי רכב בשטח מת ועוד. אבזור שלא מבייש רכבים גדולים ויקרים משמעותית ממנה.
פולקסווגן פולו משווקת בישראל בשתי רמות גימור: סטייל וסטייל פלוס. למבחן הדרכים קיבלנו את רמת הגימור הגבוהה יותר. רמה זו, כוללת מנוע חזק יותר (110 כ”ס לעומת 95 כ”ס) ומספר תוספות מעבר לרמת הגימור הבסיסית וביניהן: מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח, גג שמש, חלונות אחוריים מושחמים וחישוקי 16″ (לעומת 15″).
עיצוב חיצוני
מתיחת הפנים התמקדה בעיקר בפנסים האחוריים הכוללים איתות דינאמי, בפנסים הקדמיים, בפגושים ובסבכה הקדמית, שכוללת כעת פס לד. שינויי העיצוב האלו משנים את המראה של הפולו הקטנה כך שלא מעט אנשים עלולים לחשוב לרגע שמדובר באחותה הבוגרת – הגולף. ומה מבפנים?
עיצוב פנימי ואבזור
גם כאן, הסביבה נראית מוכרת והעיצוב הפנימי מתכתב עם העיצוב של האחות הבוגרת. לוח המחוונים כאמור מוקרן, כולל אפשרויות תצוגה משתנות ומשתלב, באמצעות מסגרת בצבע ‘שחור פסנתר’, עם מסך המולטימדיה בגודל 8″. מסביב למסך לחצני מגע. לחצנים אלו נלחצו בטעות בזמן נסיעה כאשר הגברנו או הנמכנו את מערכת השמע עקב היותם קרובים לבורר עצמת השמע.
המושבים קשים יחסית אך מספקים תנוחת ישיבה ותמיכה צידית טובים. בין המושבים משענת יד הנעה קדימה ואחורה ומכסה על תא אחסון. הדשבורד עשוי מפלסטיקה איכותית באופן יחסי לקטגוריה, בעוד שפלסטיקה זולה יותר נבחרה לדיפוני הדלתות (שכוללות תאי אחסון גדולים יחסית) ולחלקים שמתחת לברך. איכות ההרכבה והגימור טובים כמצופה מפולקסווגן.
נציין לטובה את בקרת האקלים שנמצאת כיחידה נפרדת ולא במסך המולטימדיה (אם כי התפעול שלה נעשה באמצעות לחצני מגע ולא בוררים פשוטים ונוחים לשימוש), את חלון הגג הגדול (חצי מגודל הגג), את המראה המתכהה אוטומטית, את שני חיבורי ה-Type C ואת הטעינה האלחוטית.
ליושבים מאחור מוצע מרווח ברכיים, ראש ורגלים טובים יחסית עבור זוג נוסעים. במידה ותשקלו לצרף נוסע שלישי נספר לכם כי תעלת “גל ההינע” (שלא קיים פיזית כמובן בפולו) מעיבה על מקום לכפות הרגליים. לרשות הנוסעים מאחור הותקנו זוג מנורות לד אישיות לכל נוסע, שני מחברי Type C, כיסים בגב המושבים הקדמיים ותאי אחסון בדלתות. פתחי מיזוג לא מצאנו מאחור, כמקובל בסגמנט הסופר מיני.
נפח תא המטען מכובד – 351 ליטרים. רצפתו כפולה וניתנת להגבהה לטובת תא אחסון נפרד מתחתיה. בתחתית תא המטען – גלגל חלופי צר.
על הכביש:
שלושת הבוכנות שמרכיבות יחד את מנוע הליטר-טורבו של הפולו מתעוררות לחיים בלחיצת כפתור. בגרסה הנבחנת, המנוע מפיק 110 כ”ס ב-5,500 סל”ד ו-20.4 קג”מ ב-2,000 סל”ד. המנוע מחובר לזוג הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DSG) בעלת שבעה יחסי העברה ויחד מאיצים את הפולו מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 10.4 שניות – מספק בהחלט לתנועה עירונית ושמירה על קצב גם בכביש המהיר. בלם היד בפולו, בניגוד לשאר העדכונים הטכנולוגיים, נשאר ידני.
אנו מתחילים להתגלגל והפולו מציגה נוחות נסיעה סבירה בעיר אשר משתפרת ככל שמהירות הנסיעה עולה. במהירויות גבוהות הפולו מספקת בידוד רעשים מצויין ורעשי רוח, מנוע וצמיגים אינם חודרים באופן מוחשי לתוך תא הנוסעים. תיבת ההילוכים פועלת בצורה חלקה ומהירה והמהדרין יוכלו להעביר הילוכים באמצעות פקדים המותקנים מאחורי ההגה. בנוסף, שלושה מצבי נהיגה שונים עומדים לרשות הנהג – חסכוני, רגיל וספורטיבי. מצבים אלו משפיעים על פעולת המצערת, תיבת ההילוכים ותגבור ההגה. בכביש המפותל האחיזה גבוהה והביטחון מאחורי ההגה גבוה אף הוא.
צריכת הדלק במבחן עמדה על כ-13.5 קילומטרים לליטר.
בטיחות:
כמצופה מרכב סופר מיני ברמת המחיר שלה (128,900 ש”ח), גרסת הסטייל פלוס מצוידת בשלל מערכות בטיחות, כאשר הראויות לציון הן: 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, פנסי לד מטריקס, חניה אוטונומית, חיישני חניה 360 מעלות, זיהוי כלי רכב בשטח מת ועוד ועוד.
לסיכום:
פולקסווגן פולו, ברמת גימור הסטייל פלוס, מציגה עיצוב בוגר עם קריצה לאחות הגדולה – גולף, אבזור פנימי עשיר ומודרני ושלל מערכות בטיחות. לחובתה עומד בעיקר המחיר, שמציב את הפולו בתחרות לא פשוטה מול מתחרות זולות משמעותית מבית ומחוצה לו.
פולקסווגן פולו החדש 2021-2022 מתיחת פנים מ-115,900 ש”ח
השקה בארץ: פולקסווגן פולו חדשה 2018 – דור שישי (החל מ-93,900 ש”ח)