פורשה מרחיבה את משפחת הקאיין עם גרסת קופה המתווספת לדור השלישי של רכב הפנאי, פורשה קאיין, המחיר – 769,000 ש”ח
“הקופה כולל את כל המאפיינים הטכניים של הקאיין הנוכחי, אך הוא בעל עיצוב דינמי עוד יותר וכולל פרטים טכניים שממצבים אותו כמתקדם יותר, אתלטי יותר ופונה יותר לרגש”, אמר אוליבר בלום, יו”ר הוועד המנהל של פורשה AG. המאפיינים הבולטים של הדגם החדש כוללים קווי עיצוב חדים עם חלק אחורי שונה לחלוטין, ספויילר אחורי אדפטיבי, ספסל אחורי בתצורת שלושה מושבים וספסל אחורי כשני מושבים נפרדים כאופציה, שני קונספטים שונים לגג – גג זכוכית פנורמי קבוע המותקן כסטנדרט, או גג עשוי סיבי-פחמן המוצע כאופציה.
“קו הגג המשתפל בחדות רבה יותר ויורד אל עבר החלק האחורי של הרכב הופך את ההופעה של הקאיין קופה לדינמית יותר וממצב אותו כרכב בעל ההופעה הספורטיבית ביותר בסגמנט”, אמר מייקל מויר, סגן נשיא פורשה לעיצוב. הרושם הזה מועצם על ידי ספויילר גג שמדגיש עוד יותר את צללית הקופה הייחודית.
השמשה הקדמית וקורות A הקדמיות נמוכים יותר מאשר בקאיין, זאת הודות לקצות הגג שהונמכו ב-20 מ”מ. הדלתות והכנפיים האחוריות שעוצבו מחדש מרחיבים את כתפי הרכב ב-18 מ”מ ותורמים לרושם השרירי שהוא משדר. לוחית הרישוי האחורית משולבת בתוך הפגוש, ובכך גורמת לרכב להיראות קרוב יותר לקרקע.
פורשה קאיין טורבו, בעל ספויילר הגג האדפטיבי, היה רכב הפנאי הראשון שהציג סוג כזה של אווירודינמיות אקטיבית. קאיין קופה החדש ממשיך את המגמה הזו. בכל הגרסאות של הקאיין קופה, ספויילר גג משולב יחד עם ספויילר אחורי אדפטיבי, וזאת כחלק ממערכת ה-PAA (Porsche Active Aerodynamics). הספויילר – המשולב באופן הרמוני אל תוך צללית הרכב – מתארך ב-135 מ”מ במהירויות של 90 קמ”ש ומעלה, ובכך מגביר את הלחץ כלפי מטה על הסרן האחורי ומצמיד אותו לקרקע. כאשר מקביל, מערכת ה-PAA מגבירה את יעילות הנסיעה.
גג זכוכית פנורמי גדול וקבוע כסטנדרט, גג סיבי-פחמן כאופציה
קאיין קופה החדש מצוייד כסטנדרט בגג זכוכית פנורמי קבוע בשטח של 2.16 מ”ר. האזור המזוגג, בשטח של 0.92 מ”ר, מספק לכל הנוסעים תחושה יוצאת דופן של מרחב, ואילו הווילונות האינטגרלים הנגללים מגנים כנגד חשיפה לשמש או לקור.
כאופציה, ניתן לבחור גם בגג עשוי סיבי-פחמן. התפר המרכזי מקנה לגג מראה טיפוסי של מכונית ספורט, בדומה לפורשה 911 GT3 RS. גג זה זמין בשילוב עם שלוש חבילות Lightweight Sports. חבילות אלו כוללות מאפייני Sport Design וכן חישוקי ”22 GT חדשים וקלים במיוחד, מרכז מושבים בריפוד משבצות קלאסי ועיטורי סיבי-פחמן ועור אלקנטרה בתא הנוסעים. בקאיין טורבו קופה, חבילה זו כוללת גם מערכת פליטה ספורטיבית.
קאיין קופה החדש מציע שפע של מרחב לארבעה נוסעים כסטנדרט. מלפנים, מושבי ספורט חדשים עם 8 אפשרויות כוונון ומשענות ראש משולבות מציעים נוחות יוצאת דופן ותמיכה צידית אופטימלית. מאחור, הקופה מגיע עם שלושה מושבי הנוחות האחוריים, או לחילופין שני מושבים נפרדים ללא תוספת תשלום. הנוסעים מאחור יושבים 30 מ”מ נמוך יותר מאשר בקאיין, והמשמעות היא מרחב נדיב לראש למרות העיצוב הספורטיבי בעל הגג הנמוך.
קיבולת תא המטען היא 625 ליטרים – נפח אידיאלי לשימוש יומיומי – וניתן להגדילה לכדי 1,540 ליטרים כאשר המושבים האחוריים מקופלים (בקאיין טורבו קופה: 600 עד 1,510 ליטרים).
הקווים הדינמיים ומאפייני העיצוב הייחודיים של קאיין קופה החדש מבדלים אותו בבירור מהקאיין. באותה העת, הדגם החדש נהנה מכל המאפיינים הטכניים המתקדמים של הדור השלישי של הקאיין, ובהם יחידות הנעה חזקות, שלדה ומתלים חדשניים, ממשקי תפעול ותצוגה דיגיטליים וקישוריות מקיפה.
שני מנועים בעלי ביצועים גבוהים יהיו זמינים בעת ההשקה. קאיין קופה עם מנוע שישה צילינדרים מוגדש בנפח שלושה ליטרים המספק 340 כוחות סוס ומומנט מרבי של 45.87 קג”מ. חבילת Sport Chrono המותקנת כסטנדרט מאפשרת תאוצה מאפס למאה קמ”ש תוך 6.0 שניות, נתון זה מתקזז לכדי 5.9 שניות עם חבילת Lightweight Sports האופציונלית. מהירותו המרבית של הרכב היא 243 קמ”ש.
בפסגת ההיצע ניצב קאיין טורבו קופה עם מנוע ארבעה ליטרים V8 טווין-טורבו שמפיק 550 כוחות סוס ומומנט מרבי של 78.49 קג”מ. קאיין טורבו קופה מאיץ למאה קמ”ש תוך 3.9 שניות, ומהירותו המרבית היא 286 קמ”ש.
רשימת האבזור הסטנדרטי המקיפה כוללת בין השאר היגוי תלוי מהירות Power Steering Plus, ג’אנט 20 אינצ’, גג פאנורמי, חיישני חניה הכוללים מצלמות היקפיות, סגירה רכה לדלתות, אפל קאר פליי, שמשות כהות, מערכת מתלים אקטיבית PASM, חבילת Sport Chrono, כניסה והתנעה ללא מפתח, וכל מערכות הבטיחות הכוללות :בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטח מת וסיוע בשמירת נתיב.