פיג’ו 208 החדשה בגרסת בנזין וחשמלית 100% החל מ-118,990 ש”ח

פיג'ו 208 החדשה
פיג’ו 208 החדשה בגרסת בנזין וחשמלית 100% החל מ-118,990 ש”ח

 

תמונות: רונן טופלברג

 

חברת לובינסקי משיקה בישראל את אחת המכוניות החשובות ביותר של קבוצת PSA  – פיג’ו 208 החדשה ולראשונה בישראל, תושק מכונית חדשה לגמרי בגרסת בנזין וחשמל במקביל. פיג’ו 208 החדשה תצטרף אל משפחת הדגמים החדשים והמצליחים של פיג’ו כמו ה-3008 הפופולארי שקיבל לאחרונה שתי גרסאות PHEV מתקדמות וה-2008 החדש שמציע לרוכשיו את אפשרות הבחירה בין שלוש יחידות הנעה בהתאם לצורכיהם – בנזין, דיזל וחשמל.

בגרסתה החשמלית, פיג’ו e-208 תצטרף אל היצע כלי הרכב החשמליים של לובינסקי כמו ה-e-2008 וה-MG ZS EV, הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל בשנת 2020, ותוסיף חיזוק משמעותי למעמדה של לובינסקי כמובילה בתחום הרכב החשמלי בישראל.

פיג’ו 208 – עבר ועתיד

פיג’ו 208 החדשה, ממשיכת דרכם של דורותיה הקודמים שהחלו ב-1983 עם ה-205 המיתולוגית, מסתערת על פלח שוק ה-B ומביאה עמה תמהיל מדויק ועשיר שכולל שני סוגי יחידות הנעה, מבחר רמות אבזור עשירות, רמות איכות גבוהות שמירה על ערכי המותג פיג’ו ובהם מרכיב ההנאה מהנהיגה. ה-208 החדשה מבוססת על פלטפורמת CMP (Common Modular Platform) החדשנית אשר מבדלת את קבוצת PSA משאר יצרניות הרכב, בכך שתוכננה במיוחד להכיל שלל יחידות הנעה בהתאם לבחירת הלקוח. אורכה עומד על 405.5 ס”מ, רוחבה 174.5 ס”מ, גובהה 143.5 ס”מ, בסיס הגלגלים נפרש על פני 254 ס”מ ונפחו של תא המטען עומד על 311 ליטר גם בגרסה החשמלית, בזכות העובדה שסוללת הרכב ממוקמת בתחתית רצפת הרכב לשיפור מרכז הכובד וחלוקת המשקל, ולכן אין לה כל השפעה על המרחב בתא הנוסעים. 

פיג’ו 208 החדשה תא נהג

 

עיצוב 

הדור החדש לפיג’ו 208, משתלב במדויק לתוך היצע הדגמים הרחב של פיג’ו והוא מובחן בזכות מראה צעיר ושובב שמביא עמו מראה אנרגטי וזורם. עיצובה החיצוני של ה-208 החדשה משלב בהצלחה בין פרופורציות קומפקטיות (ארוכה ורחבה יותר מה-208 היוצאת) לקווים חדים וספורטיביים, חושניים אפילו, שהולמים את העליה העקבית במיצוב של מותג פיג’ו בשוק הרכב הישראלי והעולמי. אלו מבדלים אותה מאוד מכל מתחריה ויוצרים רושם עז בקרב המביטים בו וזו תכונה חשובה מאוד בסגמנט B. החזית מדגישה את פנסי ה’לד’ בצורת ניבים, יחד עם גריל גדול אשר מגיע בגרסה החשמלית בצבע הרכב יחד עם סמל האריה עם נגיעות בצבע כחול. חלקה האחורי יוצר תחושה של רכב זריז וספורטיבי ופנסי טפרי האריה המוכרים מוסיפים לשיוך המשפחתי של הדגמים החדשים. את העיצוב הייחודי הולמים שלל צבעים עזים לבחירה וכולם מחמיאים מאוד לקימורים הרבים שלה.

תא נוסעים 

פיג’ו 208 החדשה תוכננה בהשראת מכונית הקונספט FRACTAL, נהנית מהדור השלישי של תא הנוסעים בעיצוב i-Cockpit, שהפר לחלק בלתי נפרד מה-DNA של מכוניות פיג’ו, ביותר מחמישה מיליון כלי רכב מסביב לעולם. פיסול ה-i-Cockpit מהדור החדש כולל את אותו מבנה ארגונומי בעל שלוש קומות, כפי שקיים ב-508, ב-2008 החדשים ועוד. על פי פילוסופיה זו, המסכים הגדולים, 7 אינץ’ במרכז הדשבורד ו-10 אינץ’ בלוח המחוונים, משפרים את חוויית ובטיחות הנהיגה בכך שממקמים את המידע הנחוץ במרכז שדה הראיה של הנוהגים, ומאפשרים תצוגה מתחלפת בהתאם לצורך ובקלות, גם בזכות מתגי הפסנתר שמתפקדים כקיצורי דרך לשלל מערכות הרכב.

בתכנון ה-208 החדשה, פיג’ו שמו דגש על איכות החומרים, הרכבתם והירידה לפרטים שכן אלו שיוצרים את תחושת היוקרה והקפדה ברכב. חומרי הדיפון רכים למגע, מסייעים מאוד בבידוד הרעשים ומשדרגים את חוויית הנסיעה לעומת המתחרים. היושבים מאחורי ההגה נהנים מתנוחת נהיגה ספורטיבית, המושבים הקדמיים חובקים ותומכים, ההגה קטן המידות מגיע במבנה קטום וספורטיבי, המושב האחורי מציע מרחב מחיה נדיב ליושביו וגם נפח תא המטען נדיב עם 311 ליטר – נתון התקף הן לגרסת הבנזין והן לגרסה החשמלית.

פיג’ו 208 החדשה תא נוסעים (מושב אחורי)

 

פיג’ו 208 החדשה תא מטען

 

ביצועים

כל הדורות שקדמו ל-208 החדשה הציעו חווית נהיגה מודגשת ובולטת בסגמנט B וגם בדור החדש תכונה זו זוכה לתשומת הלב הראויה. מתלי ה-208 החדשה כוילו כך כדי שיציעו איכויות נסיעה גבוהות, נוחות גבוהה וכמובן הנאה מהנהיגה. בגרסה החשמלית, מיקום הסוללה בתחתית רצפת הרכב יוצר מרכז כובד נמוך במיוחד לצד חלוקת משקל אופטימלית, כדי לשמור על חוויית נהיגה מאוזנת, חרישית, נוחה ומהנה.

פיג’ו 208 החדשה מוצעת בישראל עם זכות הבחירה בין מנוע בעירה פנימית לבין הינע חשמלי מלא, בהתאם להעדפות האישיות של כל צרכן. גרסת הבנזין, מצוידת במנוע ה-1.2 ליטר טורבו PureTech אשר זכה בתואר מנוע השנה 4 שנים ברציפות. מנוע זה מפיק 130 כ”ס ב-5,500 סל”ד וכן 23.4 קג”מ החל מ-1,750 סל”ד ובשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית החריגה בסגמנט, מתקבלים ביצועים מצוינים – 8.7 שניות להאצה מעמידה ל-100 קמ”ש, מהירות מרבית של 208 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת של 17.8 ק”מ לליטר (17.5 ק”מ לליטר ב-GT-Line) בהתאם לתקן WLTP המחמיר ופליטת 127 גרם CO2 לק”מ (קבוצת זיהום 4) ו-128 גרם CO2 לק”מ ב-GT-Line.

 

מנוע 1.2 ליטר טורבו PureTech עם 136 כ”ס. פיג’ו 208

 

תיבת 8 הילוכים אוטומטית, האצה של פחות מ-9 שניות

 

פיג’ו e-208 מצוידת במנוע חשמלי המספק 136 כ”ס ו-26.5 קג”מ הזמינים כבר מסל”ד אפסי ומלבד נסיעה חרישית, חלקה ונטולת זיהום (קבוצה 1), גרסה זו תאיץ מעמידה ל-100 קמ”ש מהר יותר מגרסת הבנזין – תוך 8.1 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-150 קמ”ש. בעזרת סוללה בקיבולת של 50 קוט”ש, מסוגלת ה-e-208 לגמוא 339 ק”מ בין טעינות לפי תקן WLTP המחמיר. ה-e-208 מוצעת בשתי גרסאות, חד פאזית ותלת פאזית. הגרסה החד פאזית ניתנת להטענה בהספק של עד 7.4 KW (32 אמפר) שיטענו את הרכב ממצב ריק למלא בתוך כ-7.5 שעות. הגרסה התלת פאזית ניתנת להטענה בהספק של עד 11KW (16 אמפר כפול 3) שיטענו את הרכב ממצב ריק למלא בתוך כ-5 שעות בלבד. שתי המכוניות תומכות בטעינה מהירה (DC) עד 100 KW, בטעינה זו הרכב יטען ממצב ריק ל-80% סוללה בכ-30 דקות בלבד.

פיג’ו e-208 מצוידת במערכת ניהול תרמי מתוחכמת, המאפשרת לחמם ולקרר את רכיבי המתח הגבוה ברכב ואת תא הנוסעים על ידי ניצול מיטבי של האנרגיה, כמו למשל שימוש במערכת המיזוג לקירור הסוללה, שימוש בטכנולוגיית HEAT PUMP לחימום תא הנוסעים ולחימום הסוללה ועוד. מערכת יעילה זו תורמת להוספת כ-50 ק”מ לטווח הנסיעה של הרכב בין טעינות. סוללת הרכב מצוידת גם במערכת קירור נוזל נפרדת המאפשרת ניהול יעיל של הסוללה.

 

רמת אבזור GT-Line עם גג ומראות בגימור שחור מבריק ופנסי FULL LED 

 

בטיחות ואבזור

פיג’ו 208 ו-e-208 מציעות בישראל רף גבוה של אבזור בטיחותי (ציון בטיחות 7) ומפנק. גרסת הבנזין של ה-208 החדשה מוצעת בשתי רמות אבזור –  Premium S ו-GT-Line עשירות במיוחד והגרסה החשמלית, e-208 משווקת ברמת אבזור אחת – Premium S.

כבר ברמת Premium S מציעה ה-208 בשתי גרסאות ההינע, כוללת מערכת בלימת חירום אקטיבית בעלת טווח מוגדל (עד 140 קמ”ש), בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה (פעילה מ-0 קמ”ש), התרעה ובלימה בזיהוי רכב דו-גלגלי, מערכת אקטיבית לשמירת מיקום בנתיב הנסיעה בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית הכוללת ותיקוני היגוי, זיהוי תמרורי תנועה והמלצה לשינוי המהירות בהתאם בבקרת השיוט, הפעלה אוטומטית של תאורת הרכב והמגבים, התרעת סכנת התנגשות מלפנים, התרעת ערנות נהג, 6 כריות אוויר, התרעת אי חגירה מלפנים ומאחור ועוד.

בנוסף לכך גם לוח מחוונים תלת ממדי ייחודי לפיג’ו עם תצוגה מתחלפת, כניסה והתנעה ללא מפתח בזיהוי על ידי קרבה בלבד, ללא צורך במגע, שלושה מצבי נהיגה לבחירה (ECO, NORMAL, SPORT), חיישני חניה אחוריים הכוללים תצוגה גרפית, מראה פנימית מתכהה (אלקטרו-כרומטית), טעינה אלחוטית לטלפון הנייד (למכשירים תומכים), מראות צד מתקפלות חשמלית, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים, מצלמת נסיעה לאחור (180 מעלות ומבט על וירטואלי), 2 שקעי USB לטעינה בלבד מאחור, שקע לטעינה והעברת מידע מלפנים ושקע USB-C לטעינה מהירה מלפנים, משענת יד בין המושבים, פנסים ראשיים LED, חישוקי 16 אינץ’, מושבים המשלבים בד וריפוד דמוי עור, חבילת כרום, חלונות כהים מאחור.

רמת האבזור GT-Line תוסיף לכל אלה גג ומראות בגימור שחור מבריק, פנסי FULL LED הכוללים מניעת סנוור אוטומטית, גריל קדמי בעיצוב GT-Line, מושבים ספורטיביים בריפוד משולב בד ועור מלאכותי בצבע שחור ואפור עם תפר ירוק, דוושות אלומיניום, מפלט כפול בגימור כרום, חיישני חניה קדמיים, כוונון גובה למושב הנוסע, הגה בגימור GT Line ואופציה לגג שמש בתוספת תשלום. בצד הבטיחות מתווספת מערכת לזיהוי רכב בשטח המת של המראות, הכוללת תיקוני היגוי ואור גבוה אוטומטי.

 

אחריות ושירות:

      פיג’ו 208 החדשה בשתי גרסאותיה תימכר עם 3 שנים או 100,000 ק”מ אחריות יצרן מלאה על הרכב והגרסה החשמלית, e-208 תימכר בנוסף עם אחריות של 8 שנים או 160,000 ק”מ על הסוללה.

פיג’ו e-208 מציע עלות תחזוקה זולה במיוחד וזו עומדת על 1,905 שקל בלבד ל-4 שנים או 60,000 ק”מ! (במידה ואין צורך בהחלפת בלמים).

 

מחירים:

  • פיג’ו 208 ברמת אבזור Premium S – 118,990 שקל
  • פיג’ו 208 ברמת אבזור GT-Line – 124,990 שקל
    *אופציה: תוספת גג פנורמי בדגם GT- Line בעלות של 3,000 שקל
  • פיג’ו e-208 ברמת אבזור Premium S מטען OBC חד פאזי 7.4 קוט”ש – 152,990 שקל
  • פיג’ו e-208 ברמת אבזור Premium S מטען OBC תלת פאזי 11 קוט”ש – 155,990 שקל

 

 

3 Replies to “פיג’ו 208 החדשה בגרסת בנזין וחשמלית 100% החל מ-118,990 ש”ח”

  1. האמת,יש לי מכונית פלאג אין , אני מרוצה מאד מאד, אני מעוניין להחליף או יותר נכון, לרכוש מכונית חשמלית..הממה..אני רואה שהשוק לוהט יש השתוללות של דגמים חדשים ..מרתקים ..אני רוצה שהשוק ירגע יתייצב ,ואוכל להגיע להחלטה נכונה !! אני רק מתפלא איפה הרכבים החשמליים של טויוטה ?..מה אין להם עדיין ??.. או שזה מתבשל בתנור ??..

  2. לטויוטה יש דגמים היברידיים מוצלחים.
    בסוף השבוע האחרון נהגנו בטויוטה יאריס החדשה.
    מכונית מוצלחת מאד, דינאמית, עם צריכת דלק של 18 ק”מ לליטר בממוצע.

    שווה נסיעת מבחן

  3. לא הייתי מתקרב, אין כמו הקוריאני. רכבים אמינים כל רכבי הרינו והפיגו ממש לא מוצלחים וגם לא שומרים על הערך שלהם. היה בעבר רינו ומלא בתקלות והמחיר יורד לאחר חצי שעה מהקניה בחצי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *