פיג’ו משיקה גרסת מנוע חדשה וירוקה לקרוסאובר הפופולרי שלה, פיג’ו 3008 – מנוע דיזל Blue-HDI בנפח 1.5 ליטר עם 130 כ”ס ועם רמת זיהום נמוכה (2 מתוך 15)
קבוצת לובינסקי משיקה בישראל את ה-SUV הפופולארי פיג’ו 3008 שזוכה להיות רכב הפנאי הירוק בישראל, לאחר שקיבל את מנוע ה-1.5 Blue-HDI החדש של קבוצת PSA.
מנוע דיזל זה, ה-Blue-HDI מהדור החדש, בנפח 1.5 ליטר אשר מפיק 130 כ”ס ב-3,750 סל”ד וכן 30.6 קג”מ כבר ב-1,750 סל”ד כשהוא משודך לתיבה אוטומטית פלנטרית חדשה מבית AISIN היפנית בעלת 8 הילוכים, קבע שיא של פליטות מזהמים נמוכות במיוחד (105 גרם CO2 לק”מ) על פי תקן WLTP החדש ונמצא בישראל בקבוצת זיהום 2. קבוצה אליה הצליחו להיכנס עד כה אך ורק מכוניות בעלות הינע היברידי.
קבוצת PSA הייתה לאחת הראשונות בעולם הרכב אשר הקדימה את התקנים העתידיים והעמידה את כל צי כלי הרכב הפרטיים תחת מותג פיג’ו בתקן ה-WLTP המחמיר עוד בטרם נכנס לפעולה ב-1 בספטמבר 2018. מנועי החברה עברו שינויים דרמטיים שנועדו להפחית את צריכת הדלק לרבות פליטות מזהמים כמו CO, NOX וחלקיקים, בהם גם מסנני חלקיקים סלקטיביים גם במנועי הדיזל וגם במנועי הבנזין מתוצרתה.
מנוע הדיזל 1.5 Blue-HDI החדש, בשילוב עם תיבה אוטומטית שבה 8 הילוכים מבית AISIN הופכים את פיג’ו 3008 SUV החדש לחסכוני מאד, עם נתון צריכת דלק (על פי הצהרת יצרן), של 24.39 ק”מ לליטר, תאוצה מאפ ל-100 קמ”ש ב-11.5 שניות ומהירות מרבית של 192 קמ”ש.
פיג’ו 3008 SUV עם מנוע ה-1.5 Blue-HDI ישווק בישראל בשתי רמות אבזור – ‘אקטיב’ וכן ‘פרימיום’, כאשר זו האחרונה תוצע בגרסת Special Edition חד-פעמית ובמספרים מוגבלים. גרסה זו תוסיף על רמת ה’פרימיום’ העשירה, הכוללת אבזור בטיחות מקורי מלא: מערכות אקטיביות רבות למניעת תאונה (מערכת התרעה לערנות נהג, מערכת תאורה אקטיבית, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, התרעה אקטיבית על הימצאות רכב בשטח המת, בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה, בלימה אקטיבית בטווח מוגדל, זיהוי תמרורי מהירות והתאמת מהירות הנסיעה בבקרת השיוט), גם אבזור ייחודי שכולל תאורת ‘לד’ מלאה בכל פנסי הרכב, חזית זהה לגרסת ה-GT וכן פתיחה וסגירה של דלת תא המטען חשמלית, גם בהנפת הרגל מתחת לפגוש האחורי.
מחירים:
פיג’ו 3008 1.5 Blue-HDI אקטיב – 155,990 שקל.
פיג’ו 3008 1.5 Blue-HDI פרימיום SPECIAL EDITION – 183,990 שקל.