פיג’ו 408 מכונית משפחתית (פאסטבק) מנוע 1.2 ליטר ב-169,000 שקלים
תמונות: רונן טופלברג
קבוצת לובינסקי, משיקה בישראל את פיג’ו 408 החדשה. ה-408 החדשה מחזירה את סדרה 400 המיתולוגית של פיג’ו ששורשיה נפרשים על פני כמעט 90 שנים, מאז הוצגה ה-401 בשנת 1934.
ה-408 החדשה מעוצבת בסגנון פאסטבאק מודרני התורם לאווירודינמיות של הדגם והשימושיות שלו. הודות לממדים נדיבים, שעיקרם בסיס גלגלים ארוך במיוחד (279 ס”מ), פיג’ו 408 הוא רכב מתחרה בקטגוריות C ו-D סדאן, עם נוכחות של SUV. הדגם משווק בארץ רק עם יחידת הנעה אחת, מנוע ה-1.2 ליטר PureTech, הספק של 130 כ”ס, מומנט של 23.4 קג”מ, תיבת 8 הילוכים אוטומטית של AISIN, והאצה מהמקום למאה קמ”ש ב-10.4 שניות.
גרסת הפלאג אין לא תשווק בארץ. ב-2024 תגיע גרסה חשמלית מלאה של הדגם.
פיג’ו 408 נושאת את הלוגו החדש של פיג’ו, המסמל את ההווה והעתיד של המותג. לוגו זה עוצב על ידי מעצבי פיג’ו ולא על ידי גוף חיצוני, בצורת מגן דו-ממדי, המאזכר את הלוגו של שנות ה-60, כשראש האריה שבתוכו מציין את החוסן של המותג. העיצוב החדש בשחור ולבן משדר את מאפייני המותג – אסרטיבי, יוקרתי ועל זמני.
עיצוב חיצוני
פיג’ו 408 ב-2023 משנה את תפישת העיצוב שאפיינה את סדרת דגמי ה-400 של פיג’ו, על ידי כך ששוברת את מבנה הסדאן המוכר ומעדיפה תצורת פאסטבאק מודרנית עם מרווח גחון גבוה (18.8 ס”מ). ל-408 החדשה מציעה גם ממדים נדיבים – אורכה 468.5 ס”מ, רוחבה 185 ס”מ וגבהה 148.5 ס”מ. נתון חשוב לא פחות הוא בסיס הגלגלים אשר עומד על 279 ס”מ ותורם ליצירת תא נוסעים המרווח מבין דגמי פיג’ו.
עיצובה החיצוני גדוש בפרטים ייחודיים כמו החזית הדשה של פיג’ו שבה הגריל הייחודי, עליו מונח גם סמל פיג’ו החדש (הדגם הראשון בישראל בייצור סדרתי), בקצותיו יחידי תאורת ‘לד’ הניבים’ ו חלקה העליון גם מכסה מנוע בעל קימורי כוח מודגשים. במבט מהצד מבחינים בקימורים הזוויתיים שבדלתות ובגג המשתפל מאחורי קו המושבים האחוריים (כדי לא לפגום במרחב הראש מאחור) בו הוא פוגש את חלקה האחורי הכוחני שמודגש על ידי פגוש מסיבי ויחידות תאורת ‘לד’.
תא נוסעים
פיג’ו 408 החדשה כולל את תא הנוסעים המוכר של פיג’ו, ה-i-Cockpit. במרכז הדשבורד ממוקם מסך מגע בגודל 10 אינץ’ למערכת המולטימדיה ולהפעלת רוב מערכות הרכב ותחתיו, ישנם מתגי הפעלה פיזיים למערכת בקרת האקלים. בקונסולה המרכזית מוצאים את ה-i-Toggle להעברת ההילוכים, מתג ההתנעה\כיבוי, ומתג בורר מצבי הנהיגה אשר משפיע על תגובות המנוע, תיבת ההילוכים, מידת התגבור של ההגה וכו’.
מידות
הודות לבסיס גלגלים גדול של 279 ק”מ ואורך כללי של 468.5 ס”מ, פיג’ו 408 החדשה מציעה את תא נוסעים מרווח יותר מבין כל דגמי פיג’ו. בשורת המושבים האחורית ישנו מרחב ברכיים נדיב והודות למבנה הגג המשתפל לאחור רק לאחר המושבים, גם מרחב הראש נדיב. מושבי ה-408 מרופדים בעור נאפה, כאופציה מוצעים גם מושב נהג בטכנולוגית AGR עם כוונון חשמלי (כולל חימום למושבי הנהג והנוסע) לנוחות טובה יותר בנסיעות ארוכות.
תא המטען של ה-408 בנפח של 536 ליטר והודות לפתיחה המלאה של הדלת החמישית, ונגיש מאד להטענה.
רמת אבזור:
פיג’ו 408 החדשה משווקת בישראל ברמת אבזור יחידה וגבוהה – ALLURE PACK ואלו עיקריה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 10 אינץ’, 4 שקעי USB, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10 אינץ’, כניסה והתנעה ללא מפתח עם חיישן קרבה, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, מושב נהג חשמלי (מחומם) כאופציה, זיגוג חלונות קדמיים כפול ושמשה קדמית אקוסטית, חישוקי 19 אינץ’, תאורת אווירה פנימית LED עם 8 גוונים ועוד.
רשימת אבזור בטיחות:
- מערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה הכוללת תיקוני היגוי
- מערכת התרעת התנגשות מלפנים
- התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של המראות
- התרעה על תנועה חוצה מאחור
- בקרת ערנות נהג
- מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מוחלטת
- מערכת המאפשרת שמירת מיקום בנתיב
- זיהוי תמרורי מהירות ושינוי המהירות בבקרת השיוט
- מערכת בלימת חירום אקטיבית בזיהוי הולכי רגל, דו-גלגלי, בזיהוי רכב נייח ובזיהוי רכב בתנועה
- מערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת התאורה בהתאם לתנאי הדרך
- 6 כריות אוויר
מחיר:
פיג’ו 408 1.2 ALLURE PACK: מחיר 168,990 שקל
הטבות רכישה:
בעסקת מזומן, תימכר ה-408 החדשה עם הטבה לשלושה טיפולים מתנה ללא עלות.
פיג’ו 408 גלריה