פנגו: עלות חודשית של טעינת רכב נמוכה בכ-55% מתדלוק

 

 

פנגו, אפליקציה המוכרת מתחום פתרונות התחבורה החכמים בארץ, מפרסמת נתונים על תשתיות עמדות הטעינה החשמליות הציבוריות בישראל. הנתונים מראים כי חמש הערים בעלות הכמות הגבוהה ביותר של רכבים חשמליים הן: תל אביב-יפו, ירושלים, באר שבע, פתח תקווה ונתניה. הנה סקירת מגמות מעניינת:

 

פערים בין מרכז לפריפריה

ניתוח הנתונים חושף פערים משמעותיים בין ערי המרכז לפריפריה. בעוד שבתל אביב-יפו יש 523 עמדות טעינה (עמדה לכל 1,044 תושבים), בקריית אתא, למשל, יש עמדת טעינה אחת לכל 15.6 אלף תושבים, ובאשקלון — לכל 15 אלף תושבים כשבתחתית הטבלה ניתן למצוא ערים כמו נתיבות, דימונה, יקנעם ורמלה.

חשוב לציין כי מעל תל אביב יש 2 ערים נוספות בהן מספר עמדות הטעינה ביחס לנפש גבוה אף יותר ואלו הן קיסריה, בה יש עמדת טעינה ציבורית לכל 102 תושבים, ומיד אחריה, אם כי בפער די משמעותי, ניתן למצוא את הרצליה עמדת טעינה לכל 728 תושבים.

כאמור, תל אביב-יפו מובילה בפער ניכר את מפת הטעינה החשמלית בישראל, עם 523 עמדות טעינה, מתוכן 474 עמדות טעינה רגילות (AC) ו-49 עמדות טעינה מהירות (DC), העיר הגדולה מציגה תשתית מפותחת משמעותית ביחס לשאר הערים בישראל. במקום השני ניצבת ירושלים עם 431 עמדות טעינה בסך הכל, פער משמעותי בהשוואה לתל אביב, מה שמעיד על חוסר של תשתיות לטעינה חשמלית בבירה.

 

סוגי עמדות טעינה חשמלית

מבחינת סוגי עמדות הטעינה הציבוריות, נצפה פער ניכר בין כמות העמדות האיטיות לעמדות המהירות – כ-3.5 פי יותר טעינות מתבצעות בעמדות האיטיות, מה שמעיד על רמת הביקוש ואופן השימוש בעמדות טעינה. עלות הטעינה הממוצעת בעמדות האיטיות עומדת על 28.86 ₪, לעומת 44.07 ₪ בעמדות המהירות, על פי הטעינות דרך פנגו.

 

עלות חודשית של טעינת רכב נמוכה בכ-55% מתדלוק, 210 שקלים מול 476 שקלים

 

עלות תדלוק מול טעינה חשמלית

העלות החודשית הממוצעת של טעינה נמוכה בכ-55% מעלות התדלוק החודשית הממוצעת, שכן העלות החודשית הממוצעת של לקוחות פנגו שטענו את הרכב, היא כ-210 ₪ לחודש, לעומת העלות החודשית הממוצעת של אלו שתדלקו את הרכב, כ-476 ₪ לחודש.

 

צמיחת שוק הרכבים החשמליים בישראל

הנתונים מצביעים על מגמת צמיחה משמעותית במספר הרכבים החשמליים החדשים. ע”פ מידע הנמסר ממשרד התחבורה ניתן לראות גידול משמעותי של למעלה מ-56,000 רכבים חשמליים חדשים שעלו על הכבישים מתחילת שנת 2024, כשבחודש ינואר 2024 נרשם שיא של 9,631 רכבים חשמליים חדשים, כאשר הממוצע החודשי עומד על כ-6,000 רכבים, מספרים אלו מדגישים את הצורך הדחוף בהרחבת תשתית הטעינה ברחבי הארץ.

 

ליטל פרנקל, סמנכ”לית שיווק ופיתוח עסקי של פנגו: חברות הטעינה, מתאימות את עצמן כל הזמן לצורך המותאם לכל עיר וולצרכי התושבים והמבקרים בעיר, ישנן ערים בהם יש ביקוש גבוה יותר לתחנות מהירות (נקודות ציון בנסיעות ארוכות) לעומת כאלו שבהן יעדיפו דווקא עמדות רגילות (בהם קיימת פחות אפשרות לתחנות פרטיות ), אך כאמור הדבר החשוב ביותר עבור בעלי הרכבים החשמליים תמיד יהיה פריסת התחנות כך שלא יהיו תלויים רק בעמדת טעינה ביתית, וזה כאמור מצב שאינו אופטימלי בכל הערים. בנוסף יש מגוון גדול של ספקים ואפליקציות טעינה. בפנגו, אנחנו עובדים כל הזמן על לתת את הפתרון הקל ונוח ביותר ומרכזים מעל 1500 נקודות טעינה לטעינה קלה ונוחה דרך האפליקציה.

כיום ישראל עדיין כמה צעדים אחרי מדינות באירופה בכל הנוגע לפריסת עמדות טעינה. אך יחד עם זאת, כל הזמן נפרסות עוד ועוד עמדות ציבוריות והשוק גדל בקצב מהיר

 

מדריך להקמת עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים בבתים משותפים

“שוק הרכבים החשמליים יהיה צרכן חומרי הגלם הפלסטיים הגדול בעולם”

5 מכוניות חשמליות טובות שאנחנו לא רואים מספיק בכבישים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *