פקחים יורשו לתת דוח על אי התקנת לוחיות זיהוי בקורקינטים

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

 

ועדת הכלכלה אישרה את הצו שיאפשר להסמיך פקחים עירוניים לאכוף התקנת לוחית זיהוי באופניים וקורקינט חשמלי – עד כה רק שוטרים יכלו לבצע את האכיפה, והתיקון הנוכחי נועד, כאמור, לאפשר גם לפקחים העירוניים לבצע אותה

 

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח”כ דוד ביטן, אישרה היום את הצו שהגיש המשרד לביטחון לאומי שעוסק בייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים, ונועד לאפשר לרשויות המקומיות להסמיך את פקחי הרשות לאכוף את החובה להתקין לוחית זיהוי על כלי רכב לתחבורה קלה (אופניים וקורקינטים חשמליים).

כזכור, לפני כשלושה חודשים אישרה הוועדה את התיקון לצו התעבורה, שנועד לאפשר את אכיפת חובת התקנת לוחית זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים. בצו התעבורה נקבע כי החל מה-1 בספטמבר 2024 יעמוד הקנס בגין אי התקנת הלוחית על 100 שקלים בלבד. מה-1 בספטמבר 2025 יעלה הקנס ל-500 שקלים והחל מה-1 בספטמבר 2026 ואילך יעלה הקנס של 750 שקלים. עד כה רק שוטרים יכלו לבצע את האכיפה, והתיקון הנוכחי נועד, כאמור, לאפשר גם לפקחים העירוניים לבצע אותה.

רישום אופניים וקורקינט חשמליים

 

 

נציגת המשרד לביטחון לאומי, לינוי מני, הסבירה כי כדי שהפקחים יוכלו לבצע את האכיפה בעבירות האמורות צריך לתקן את התוספת לחוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות. לדבריה, הצו יאפשר לפקחים לאכוף איסור נהיגה בכלי תחבורה קלה שנושא לוחית זיהוי לא תקינה, או לא נושא לוחית זיהוי בכלל.

סגנית ראש עיריית תל אביב, מיטל להבי, בירכה על הצו ואמרה כי היא מקווה שבקרוב אף אפשר יהיה להגיע לאכיפה אלקטרונית. נציג המשטרה, רפ”ק אבנר גרוס, ציין כי מכניסת החוק לתוקף המשטרה מבצעת אכיפה, ומה-1 בספטמבר עד 22 באוקטובר ניתנו 1,370 דוחות בגין אי התקנת לוחית זיהוי. יו”ר הוועדה סיכם ואמר כי העיקר שתהייה התקדמות ויהיו פחות תאונות דרכים בהן מעורבים הכלים הללו.

 

רישום אופניים וקורקינט חשמליים

 

ועדת הכלכלה אישרה תקנות להגברת תחרות בשוק החלפים

חשש לפיצוץ המו”מ לסיוע לנמל אילת ועובדיו – לא הושגה פשרה

משרד הכלכלה יממן קורס בן 100 שעות לישראלים למקצועות רכב

קנס של 100₪ לרוכבי קורקינט ואופניים חשמליים ללא לוחית זיהוי

פטור מתשלום אגרה למילואימניקים ומימון נסיעות בכבישי אגרה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *