פיג’ו 308 סטיישן החדשה חוזרת אלינו עם מתיחת פנים: עדכוני עיצוב והיצע מנועים, החל מ-134,900 ש”ח
קבוצת לובינסקי משיקה את פיג’ו 308 SW החדשה – המכונית המשפחתית השימושית, לאחר שעברה מתיחת פנים, וזמן קצר לאחר שהושקה באירופה.
פיג’ו 308 החדשה עברה עדכוני עיצוב בולטים, שיפרה את היצע המנועים והם כעת חסכוניים יותר ופולטים פחות מזהמים לסביבה, מעלה משמעותית את רמת הבטיחות ושומרת על אופייה כך שהיא עודנה המשפחתית המהנה ביותר לנהיגה. גרסת ה-SW מעצימה את ממד השימושיות בזכות מבנה הסטיישן שמתאים לפעילות פנאי ושימושים משפחתיים.
עדכוני עיצוב
פיג’ו 308 החדשה עוצבה מחדש באופן זורם ואלגנטי יותר ועיצוב זה נכון לכל גרסאותיה ורמות האבזור, כולל גרסת הסטיישן וה-GTI בהתאם. המעטפת החיצונית של ה-308 מציגה חלוקה מאוד מאוזנת של הפרופורציות, גם בגרסת ה-5 דלתות וגם בגרסת הסטיישן. קוויה זורמים ועם סרחי עודף קטנים מאוד, היא נראית ואף מרגישה דינמית מאוד.
חזית הרכב עוצבה מחדש עם גריל גדול ומודגש שבמרכזו סמל האריה האיקוני, פגושים מובלטים שמגדילים את פתחי יניקת האוויר לקירור המנוע, יחידות תאורה אליפטיות בעיצוב חדש, פנסי ערפל חדשים ועוד. כל אל המעניקים לרכב חזות דרמטית ודינאמית יותר. ה-308 SW תנעל חישוקים קלים חדשים במידות 17 אינץ’, יחידות התאורה שונו כך שהן תמיד מציגות את סימני הטופרים וגם פתח התדלוק שינה מעט את צורתו.
תא נוסעים איכותי
תא הנוסעים של ה-308 אשר תוכנן לפי תפישת ה-i-Cockpit השתפר, במסגרת עדכון אמצע החיים של הדגם. תנוחת הנהיגה נותרה ספורטיבית וידידותית, עם מושבים רכים וחובקים, גלגל הגה קטן קוטר ומהיר תגובה, לוח מחוונים עילי ייחודי וכמובן רמת איכות חומרים והרכבה גבוהה מאוד. בין המושבים נמצאת ידית הילוכים בעיצוב חדש ובמרכז הדשבורד הותקן מסך מגע חדש אשר מכיל את מערכת המולטימדיה מהדור המתקדם ביותר, עם אופציה למערכת ה-Touch שמציעה לקישוריות קבועה לרשת האינטרנט, גם ניווט, שירותי פוינטר מקס ועוד.
תא הנוסעים מגיע במגוון צבעים ושילובי ריפודים למושבים לבחירה, בהתאם לרמות האבזור. המושב האחורי שמיועד לשלושה נוסעים מציע מרווח נדיב ביחס לקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות ותא המטען מגיע בגודל 599 ליטר בגרסת ה-SW או 1,613 ליטר בקיפול המושבים.
מנועים ותיבות הילוכים פיג’ו 308 SW החדשה תשווק בישראל עם שני מנועים לבחירה – דיזל ובנזין – שניהם משודכים לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים מבית AISIN היפנית ולכולם מערכת Start&Stop לכיבוי והתנעת המנוע בעמידה לחיסכון בדלק. שני מנועים אלה עברו עדכון ושיפור משמעותי בכל הקשור לפליטות המזהמים, צריכות הדלק ועמידה בתקן יורו 6.2 המחמיר.
את ההיצע יפתח מנוע בנזין 1.2 ליטר PureTech 130 כ”ס (5,500 סל”ד) ו-23.4 קג”מ (1,750 סל”ד). צריכת הדלק ופליטת המזהמים שופרו בשיעור של 4 אחוזים – 20.4 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת. יחד עם תיבת 6 הילוכים, ה-308 SW מאיצה מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 10.1 שניות ותגיע למהירות מרבית של 198 קמ”ש.
בנוסף למנוע הבנזין, יוצע גם מנוע 1.6 Blue-HDI אשר יציע בקבוצה זו נתוני תפוקה גבוהים של 120 כ”ס (3,500 סל”ד) ו-30.6 קג”מ (זמין כבר ב-1,750 סל”ד), גם גמישות גבוהה בנסיעה בכל דרך וביצועים מרשימים של 10.6 שניות מעמידה ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 184 קמ”ש. נתון צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומד על 25 קילומטרים לליטר.
בטיחות
פיג’ו 308 SW החדשה תשווק בישראל עם מערכות מקוריות להתראה על סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי מהירות נסיעה, מעבר אוטומטי בין אורות דרך לאורות מעבר וחיישני חניה אחוריים. בנוסף לכך, תותקן מערכת מובילאיי להשלמת מעטפת הבטיחות.
רמת אבזור אקטיב
תציע צבע מטאלי, מראות וידיות בצבע הרכב, ספוילר אחורי, גלגל הגה ספורטיבי מצופה עור, מושב נהג ונוסע עם כיווני גובה, משענת יד עם אחסון בין המושבים הקדמיים, מושב אחורי מתקפל, חישוקי 17 אינץ’ ועוד.
מחירים:
מנוע PureTech 1.2 ליטר עם 130 כ”ס ברמת אקטיב: 134,900 שקל.
מנוע 1.6 Blue-HDI עם 120 כ”ס ברמת אקטיב: 137,900 שקל.