קיה EV9 בישראל SUV חשמלי 6/7 מקומות החל מ-428,900₪

 

 

קיה EV9 מחיר
קיה EV9 בישראל

 

טלקאר, יבואנית קיה, מודיעה על תחילת שיווק של ה-SUV החשמלי המעוטר קיה EV9 עם 6/7 מקומות, גרסאות הנעה אחורית או כפולה, עם טווח נסיעה משולב מוצהר עד 563 ק”מ, החל מ-428,000 ש”ח

 

קיה EV9 מבוסס על הפלטפורמה המודולרית הגלובלית והחשמלית של קיה (E-GMP), זהו הדגם הראשון של קיה הכולל טכנולוגיית סוללות מהדור הרביעי לשיפור הביצועים. בסיס הגלגלים הארוך של הרכב וארכיטקטורת פלטפורמת הרכב החשמלי השטוחה לחלוטין מספקים מרחב נדיב לכל הנוסעים, עם נוחות בסגנון טרקלין בכל שלוש שורות המושבים.

בגרסת 6 מושבים, מוצעים מושבי Relaxation משודרגים עבור השורה הראשונה והשנייה. מושבי Relaxation מציעים נוחות מעולה, כוונון חשמלי, חימום ואוורור, והדום לרגליים. בנוסף, ה-EV9 כולל חידושים שהופכים את הנסיעות לנוחות ונעימות יותר, כולל ידיות דלתות נשלפות אוטומטית, מושבים מחוממים ומאווררים בשורה הראשונה והשנייה ותצוגה פנורמית משולשת למדיה, בקרת אקלים ולוח מחוונים.

את טווח הנסיעה של עד 563 ק”מ משלימה מערכת טעינה מהירה שיכולה להוסיף עד 249 ק”מ של טווח נסיעה תוך 15 דקות. ה-EV9 מצויד גם בטעינה דו-כיוונית, כלומר לא רק שלקוחות יכולים לטעון את ה-EV שלהם באמצעות מטען קיר או עמדת טעינה ציבורית, אלא שהם יכולים גם להשתמש בכוח המאוחסן בסוללה כדי להפעיל מכשירים אלקטרוניים (V2L) – או אפילו , בעתיד, הבית שלהם (V2H) או הרשת (V2G).

 

קיה EV9 מפרט

 

 

KIA EV9
שתי גרסאות הנעה, וישיבה 6/7 מקומות

 

עיצוב 

בקיה EV9 שמו דגש על פילוסופיית העיצוב של החברה “Opposites United”. החלק החיצוני מאופיין בקווים נקיים ופרופיל קשוח ומודגש. בחלק הקדמי, ה-EV9 מציג את הדור האחרון של Digital Tiger Face (אף נמר) של החברה. הפנסים האנכיים הייחודיים מופעלים על ידי נוריות LED ומתאפיינים בעיצוב עדשה דקה, או קובייה קטנה בדגם GT Line

גרפיקה Digital StarMap ייחודית בתוך פנסי ה-LED האחוריים מעניקה ל-Kia EV9 מראה עדכני וטכנולוגי. ידיות דלת נשלפות אוטומטית תורמות למראה מודרני והיי-טקי, בעוד פתחי קירור אקטיביים עם Air Curtain משפרים את היעילות האווירודינמית. צמיגים בולמי רעש בגודל 19 או 21 אינץ’ ייחודיים משלימים את המראה החיצוני.

 

KIA EV9 SAFETY
מערכות בטיחות מתקדמות. EV9

 

תא נוסעים

 

הארכיטקטורה החשמלית בעלת בסיס גלגלים ארוך, והרצפה השטוחה של פלטפורמת -E-GMP, מאפשרת יותר מרווח בתא הנוסעים. קיה EV9 מגיע עם שלוש שורות מושבים וזמין גם בפריסה של שישה מושבים וגם בפריסה סטנדרטית של שבעה מושבים. נכון לעכשיו הוא אחד מהמכוניות החשמליות היחידות הזמינות עם שבעה מושבים. עם הכניסה לקיה EV9 סמל הקיה/לוגו על גלגל ההגה מאיר.

 

נכון לעכשיו קיה EV9 הוא אחד מהמכוניות החשמליות היחידות הזמינות עם שבעה מושבים.

 

הקונסולה המרכזית מצוידת במשטח טעינה אלחוטי מהיר ובחלק התחתון נמצאים שקעי USB-C למדיה וטעינה, בנוסף נמצאים גם שקעי טעינה מסוג USB-C לנוסעי השורה השנייה והשלישית. תאורת אווירה “כפולה” ניתנת להתאמה אישית, מקדימה ומאחור תורמת לאווירה נעימה ויוקרתית בתא הנוסעים. כפתורים מוארים נסתרים מבטיחים תפעול נוח ואינטואיטיבי. להשלמת אווירת הפרימיום ניתן לבחור במגוון צבעי פנים כולל אפור כהה משולב עם שחור, חום בשילוב שחור, אפור כהה עם אפור בהיר ועוד (בהתאם לרמת הגימור).

 

קיה EV9 תא נהג
תא נוסעים בהיר. קיה EV9
KIA EV9 2024
קיה EV9 תא נהג אפור כהה

 

השורה הראשונה כוללת מושבי Relaxation (בדגם GT Line) חשמליים עם הדום לרגליים, חימום, אוורור ועיסוי (למושב הנהג), לנוחות מירבית בזמן חניה או טעינה. המושבים המתכווננים חשמלית מצוידים במערכת זיכרון משולבת (בדגם GT Line), המתאימה אוטומטית את מיקום המושב וכן את גלגל ההגה להעדפת הנהג המוגדרת מראש. בנוסף, השורה השלישית מצוידת במשענות ידיים כולל מחזיקי בקבוקים וכוסות.

בנוסף על מושבי Relaxation בשורה הראשונה, פריסת ששת המושבים בדגם GT-Line מגיעה עם מושבי Relaxation גם בשורה השניה הכוללים גם כן כוונון חשמלי, חימום ואוורור, מה שמבטיח נוחות מירבית לכל הנוסעים.

בנוסף להגדרות מיזוג נפרדות לנהג ולנוסע מלפנים, מערכת בקרת אקלים עצמאית לחלוטין בחלק האחורי של הרכב מציעה נוחות משופרת לנוסעים מאחור. זה חוסך באנרגיה רק ​​על ידי חימום או קירור של הנוסעים כשהם רוצים, היכן שהם רוצים. בנוסף, ה-EV9 הוא הדגם הראשון של קיה עם תצוגת בקרת האקלים החדשה, כך שקל יותר לראות ולשלוט בכל הגדרות האקלים ללא צורך בגישה לתפריטי המשנה במסך המרכזי.

 

 

קיה 7 מקומות
סאנרוף כפול
תא מטען קיה EV9
תא מטען 333 ליטר, כשכל המושבים בשימוש

 

מידות

עם אורך של 5,010 מ”מ, קיה EV9 הוא רכב הנוסעים המרווח ביותר של היצרן עד כה, וזהו הדגם השני של קיה שנבנה על פלטפורמת ה-BEV הייעודית של קונצרן: הפלטפורמה החשמלית הגלובלית המודולרית, או e-GMP.

הדגם הבסיסי הוא ברוחב של 1,980 מ”מ ובגובה של 1,755 מ”מ, עם בסיס גלגלים של 3,100 מ”מ. ה-EV9 GT-line הוא באורך 5,015 מ”מ, רוחב 1,980 מ”מ וגובה של 1,780 מ”מ, ויש לו בסיס גלגלים של 3,100 מ”מ. קיה EV9 מגיע גם עם שטח אחסון נוסף בתא המטען הקדמי. לדגם ההנעה האחורית יש תא מטען קדמי בנפח מרבי של 90 ליטר, בעוד שגרסת ההנעה הכפולה מציעה 52 ליטר של שטח אחסון. תא המטען האחורי מציע 828 ליטר של שטח אחסון כאשר 4/5 מושבים בשימוש ועד 333 ליטר כאשר 6/7 כל המושבים בשימוש.

 

שימוש בחומרים ממוחזרים 

 

בהתאם להפיכתה להיות ספקית פתרונות ניידות בת קיימא, קיה הגדירה אסטרטגיית קיימות עיצובית לשילוב חומרים ידידותיים יותר לסביבה במכוניותיה. באופן ספציפי, התוכנית כוללת ביטול הדרגתי של השימוש בעור על בסיס בעלי חיים, יישום עשרה פריטים ברי קיימא ‘חובה’ החלל הפנימי של הרכב, וחיפוש מתמשך של חומרים חדשים, וידידותיים לסביבה.

קיה EV9 מייצגת את השלב הראשון במסע הזה, עם חומרי פנים ידידותיים לסביבה כמו אלטרנטיבת עור העשויה מביו-פוליאוריתן. בנוסף, PET ממוחזר (פוליאתן טרפתלאט) ו-TPO (אולפין תרמופלסטי) משולבים בלוח המחוונים ובחיפוי הדלת והעמודים. עבור הקישוטים הפנימיים, ה-EV9 עושה שימוש בפלסטיק ממוחזר מפסולת שלאחר הצריכה.

 

קיה הגדירה אסטרטגיית קיימות עיצובית לשילוב חומרים ידידותיים יותר לסביבה במכוניותיה. התוכנית כוללת ביטול הדרגתי של השימוש בעור על בסיס בעלי חיים, יישום עשרה פריטים ברי קיימא ‘חובה

 

הבד והשטיחים עשויים מ-PET ממוחזר וכן מרשתות דייג ממוחזרות ויוצרים תחושה נעימה ויוקרתית. המתגים והחיפוי כוללים צבע ביולוגי, בעוד שהדיפונים הפנימיים משתמשים בצבע ללא BTX. החוטים והלבד בכל הרכב עשויים מ-100% PET ממוחזר. לסיכום, חלופות עור וחומרים העשויים מפלסטיק ממוחזר מסמנים שינוי חשוב ומשמעותי לעבר חלל פנימי בר קיימא.

 

 

KIA EV9 GT Line
קיה EV9 GT Line

שתי גרסאות הנעה 

 

קיה EV9 זמין עם הנעה אחורית או הנעה לכל הגלגלים. שתי הגרסאות מגיעות עם סוללה של 99.8 קילוואט-שעה הכוללת את טכנולוגיית הסוללה מהדור הרביעי של קיה.

לגרסת ההנעה האחורית מנוע 149.5 קילוואט המסוגל להפיק מומנט מרבי של 35.7 קג”מ. עם מהירות מרבית של 185 קמ”ש, גרסה זו של מערכת ההנעה יכולה להאיץ מ-0-100 קמ”ש תוך 9.4 שניות ומציעה טווח נסיעה חשמלי מוצהר עד 563 ק”מ, לפי WLTP.

גרסת ה-GT Line בעלת ההנעה הכפולה (AWD) מונעת על ידי 2 מנועים חשמליים תאומים של 141 קילוואט עם מומנט מרבי של 35.7 קג”מ המאפשרים מהירות מרבית של 200 קמ”ש ותאוצה מ 0-100 קמ”ש ב 5.3 שניות. וטווח נסיעה משולב מוצהר של 505 ק”מ.

לקיה EV9 יכולת טעינה מהירה במיוחד של 800 וולט, כלומר לקוחות יכולים לבלות יותר זמן בנהיגה ופחות זמן בטעינה. 15 דקות של טעינה מביאות לטווח נסיעה של עד 249 ק”מ עבור גרסת ה-RWD ועד 226 ק”מ עבור גרסת ה-AWD.

 

טעינה דו-כיוונית 

לקיה EV9 יש יכולות טעינה דו-כיוונית, מה שמאפשר טכנולוגיות עתידיות מתקדמות כמו רכב לטעינה (V2L), רכב לבניין/רכב לבית (V2B/V2H) ורכב לרשת (V2G). V2L שהוצג לראשונה עם ה-Kia EV6 וזמין כסטנדרט עם ה-EV9, מאפשר ללקוחות להפעיל מכשירים באמצעות סוללת ה-EV9 שלהם על ידי חיבור מתאם V2L לשקע הטעינה.

V2B ו-V2H מתייחסים ליכולת של הרכב להניע בניין או את בית הלקוח. V2G פירושו שהרכב יכול להעביר אנרגיה ישירות חזרה לרשת החשמל, על ידי אחסון חשמל זול בשעות השפל והעברתו בחזרה בתקופות של שיא הביקוש. V2B, V2H ו-V2G יושקו בהדרגה ברחבי אירופה.

 

ביצועים ונוחות 

 

קיה EV9 הוא SUV גדול, המסוגל להתמודד עם נסיעה בשטח מאתגר. הרכב מצויד בארבעה מצבי נהיגה שונים כדי להתאים בצורה הטובה ביותר להעדפות הנהג וגם לתנאי הדרך. אלה כוללים: Eco, אשר ממקסם את היעילות; Sport, שמעלה את עקומת הכוח לביצועים טובים יותר; Normal, לאיזון בין ביצועים ויעילות; ו-My Drive, שנהגים יכולים להתאים בעצמם.

במצבי נהיגה יומיומיים, מתלי ה-Multi-Link החדשים מספקים נסיעה נוחה, בעוד שהבולם האחורי המתייצב באופן עצמי משפר הן את ביצועי הנהיגה והן את היציבות כאשר הרכב נושא מטען כבד. צמיגים המפחיתים רעש, רעידות וקשיחות (NVH) בשילוב עם המנוע החשמלי מביאים לנסיעה נעימה ושלווה. הגה הכוח בעל תגבור חשמלי (R-MDPS) מביא להיגוי מדויק אך מתקשר, ומציב את ה-EV9 בפסגת הקטגוריה

מרכז הכובד הנמוך של ה-EV9, יביא ליציבות ואחיזה טובים גם בקו ישר וגם בכביש מפותל, בשל הסוללה, המשולבת ישירות בפלטפורמת ה-E-GMP.

בתנאי אחיזה נמוכה כמו בנסיעה על כבישים רטובים, מושלגים או בוציים, הנעה לכל הגלגלים (בדגם GT Line) היא לא התכונה היחידה שתשפר את הבטיחות וגם את הביצועים. מערכת בחירת מצבי שטח מאפשרת לנהגים לבחור במצב בוץ, חול או שלג על ידי לחיצה על כפתור בגלגל ההגה כאשר נוסעים על משטחים בעלי אחיזה נמוכה. לאחר מכן המערכת מתאימה אוטומטית את בקרת הכוח, חלוקת המומנט והמרכב לביצועים אופטימליים על המשטח הנבחר. אם הגלגלים אכן מתחילים להסתובב, מערכת בקרת המשיכה (TCS) ובקרת היציבות האלקטרונית (ESC) מגיבות כדי להחזיר את השליטה. זה מביא לנהיגה בטוחה ומבוקרת יותר.

 

מולטימדיה ומסכים

 

התצוגה הרחבה הפנורמית ב EV9 מורכבת מאשכול מסכים בגודל 12.3 אינץ’ מול הנהג, מסך מידע ובידור בגודל 12.3 אינץ’ ומערכת אקלים בגודל 5.3 אינץ’. ה-EV9 GT Line כולל גם תצוגה עילית (HUD) לנוחות נוספת. בנוסף ללחצנים הפיזיים בגלגל ההגה, כפתורים נסתרים נוספים נדלקים בקונסולה המרכזית רק כאשר המכונית מופעלת.

מערכת מולטימדיה של קיה EV9 מציעה שלל תכונות וביניהם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ו-Apple CarPlay. מסך קיצורי דרך, שאליו ניתן לגשת על ידי החלקה מטה מהחלק העליון של המסך, מאפשר ללקוחות לגשת לתכונות בשימוש תכוף מבלי צורך לנווט בין תפריטים ותתי תפריטים.

תכונה חדשה נוספת, מצב שטיפת מכוניות, פונקציה נוחה להשתמש בה בשטיפת מכוניות אוטומטית. בלחיצת כפתור אחת מופעלות כל ההגדרות הנחוצות כדי להיכנס לשטיפת מכוניות אוטומטית, שגם מוודאה שכל הדלתות והחלונות סגורים, קיפול של מראות הצד והטמעת ידיות הדלתות.

 

מערכת סאונד של Meridian 

 

לחובבי המוזיקה, קיה EV9 GT Line מציע מערכת סאונד משודרגת של מרידיאן עם 14 רמקולים ומגבר חיצוני. תכונת Intelli Q מתאימה אוטומטית את עוצמת הקול ואיכות הצליל בהתבסס על שינוי מהירות הרכב, ו-Horizon מאפשר שליטה בו-זמנית על השמעת מוזיקה ותמונה/סראונד.

 

בטיחות אקטיבית

קיה EV9 מצויד במגוון תכונות סיוע אקטיביות לנהג לנוחות ובטיחות מירבית על הכביש. הוא מגיע כסטנדרט עם הדור האחרון של מערכת(HDA 2)  Highway Driving Assist 2 ומשלב את Lane Following Assist 2 (LFA 2) עם Hands On Detection (HoD) ובקרת השיוט החכמה SCC. מערכת זו עוזרת לשמור על מרחק ומהירות מוגדרים מהרכב שמלפנים.

תצוגת צילום שטח מת במלוח המחוונים (BVM) וסיוע למניעת התנגשות בשטח מת (BCA) מספקים שניהם בטיחות נוספת כדי למנוע התנגשויות מאחור. מערכת BVM מציגה צילום של החלק הצידי/אחורי כאשר האיתות מופעל עבור ראות נוספת במהלך החלפת נתיב, וסיוע למניעת התנגשות בשטח מת מספק אזהרה או סיוע בבלימה אם מזוהה רכב חוצה בעת יציאה ממקום חניה מקביל או החלפת נתיב.

סיוע למניעת התנגשות קדמית חדש (FCA 2) עם זיהוי פנייה/מעבר צומת מסייע למנוע התנגשויות עם מגוון משתמשי דרך אחרים, כולל הולכי רגל, רוכבי אופניים וכלי רכב אחרים – כולל במצבים מאתגרים כמו ניווט בצומת, התמודדות עם תנועה מתקרבת, ובמהלך החלפת נתיב. בהתאם למצב, המערכת עשויה לספק אזהרה, לבצע תיקוני היגוי להתחמקות או בלימת חירום כדי למנוע התנגשות.

מערכת התאורה הקדמית החכמה (IFS) מדליקה אוטומטית את האורות הגבוהים בלילה כדי לשפר הן את הראות והבטיחות בלילה. סיוע לאור גבוה (HBA), יכול לזהות את האור הסביבתי של רכב מתקרב ולכבות או להדליק שוב את האורות הגבוהים בהתאם.

מערכת התרעת עייפות (DAW) והמצלמה בתא הנוסעים עוקבים אחר התנהגות הנהג ומוציאים אזהרה אם רמת הקשב שלהם נמוכה מדי. באופן דומה, כאשר עוצרים ברמזור, הוא יכול גם להזהיר את הנהג אם הרכב שלפניהם כבר יצא והנהג לא הגיב מספיק מהר.

בנוסף, בקרת מהירות חכמה מזהה המהירות המותרת של הכביש ומזהירה את הנהג אם הוא מתחיל לחרוג ממנה. בשילוב עם בקרת שיוט חכמה, מהירות הרכב תתכוונן אוטומטית כאשר מגבלת המהירות משתנה.

קיה EV9 מספק רמות יוצאות דופן של הגנה והגנה הן לנוסעים והן לסוללות, כולל תשע כריות אוויר שמכסות גם את שורת המושבים השלישית.

 

KIA EV9 PRISE
רכב השנה בטקס WWCOTY. קיה EV9

קיה EV9 מגיע גם עם מספר תכונות חכמות כדי להפוך את הנהיגה והחניה לנוחים. לדוגמה, צג Surround View (SVM) מציג תצוגה ניתנת לשינוי של 360 מעלות בעת חניה או נהיגה.

סיוע למניעת התנגשות לתנועה חוצה מאחור (RCCA) מונע התנגשויות על ידי אזהרה או בלימה כאשר הרכב נמצא ברוורס ומזוהה רכב מגיע מהצד – למשל, בעת יציאה ממקום חניה. חיישני חניה (PDW), סיוע למניעת התנגשות בחניה – מלפנים ובצד (PCA-F/S) וסיוע למניעת התנגשות בחניה – אחורי (PCA-R) מסייעים במניעת התנגשות עם הולכי רגל וחפצים במהלך החניה.

קיה EV9 מגיע גם כסטנדרט עם שתי תכונות בטיחות שתוכננו במיוחד כדי להגן על הנוסעים מאחור: אזהרת יציאה בטוחה (SEW) וסיוע ליציאה בטוחה (SEA). כאשר הרכב נעצר ורכב אחר מתקרב מאחור, המערכת משמיעה אזהרה או מפעילה את נעילת הילדים האוטומטית כדי למנוע יציאת נוסע מהרכב במצב לא בטוח.

 

מחירים:

הנעה אחורית 429,000 שקלים

הנעה כפולה 489,000 שקלים

 

מפרט טכני

 

קיה EV9 הוא קרוסאובר חשמלי, עם 5 דלתות ו-6 או 7 מושבים. המרכב אחוד עשוי פלדה ואלומיניום. מערכת ההנעה חשמלית מלאה, עם הנעה אחורית או כפולה.

 

יחידת הנעה סוללה ומנוע חשמלי

סוג סוללה – ליתיום-יון פולימר

Premium 2WD GT Line AWD
מתח (V) 552
קיבולת  (KWh) 99.8
מנוע אחורי
הספק מרבי (כ”ס) 203 192
מומנט מרבי (קג”מ) 35.7
מנוע קדמי
הספק מרבי (כ”ס) 192
מומנט מרבי (קג”מ) 35.7
הספק משולב (כ”ס) 203 384
מומנט משולב (קג”מ) 35.7 71.4

 

זמני טעינה 10-100% (AC)

AC (230V/12A) כבל מקורי בשקע ביתי   40:35 שעות

AC 11KW (230V/16A)  עמדת טעינה    9:05 שעות

 

זמני טעינה 10-80% (DC)

DC 50KW (Max 125A)                                    83 דקות

DC 350KW (Max 310A)                                  24 דקות

מערכת מתלים

קדמי                             תומכות מקפרסון מסוג רב חיבורי ומוט מייצב

אחורי                            מתלה נפרד רב חיבורי , קפיצי סליל ומוט מייצב

 

מערכת היגוי

סוג                               הגה כוח חשמלי מסוג סבסבת ומוט משונן

יחס כללי                                    16.02

סיבובים מנעילה לנעילה               2.93

רדיוס סיבוב                               6.19 מטרים

 

מערכת בלמים

קדמיים                          דיסק מאוורר

אחוריים                         דיסק מאוורר

בלם חנייה                     חשמלי

 

חישוקים וצמיגים

 

Premium RWD                       סגסוגת 19 אינץ’, צמיגים 255/60 R19

GT Line AWD                         סגסוגת 21 אינץ’ צמיגים 285/45 R21

גלגל חילוף                                 ערכת ניפוח

 

 

רכב חשמלי 7 מקומות
2024 EV9

 

מידות (מ“מ)

 

Premium 2WD GT Line AWD
אורך כולל 5,010 5,015
רוחב כולל* 1,980
גובה כולל 1,755 1,780
רוחק סרנים 3,100
שלוחה קדמית 870
שלוחה אחורית 1,040
מפשק קדמי 1,702 1,692
מפשק אחורי 1,714 1,704
מרווח גחון 177

* ללא מראות צד

 

מידות תא נוסעים

שורה ראשונה שורה שניה שורה שלישית
6+7 מושבים 6+7 מושבים 7 מושבים 6 מושבים
מרווח ראש 1,005 985 1,004
מרווח רגלים 1,052 1,086 783 760
מרווח כתפיים 1,564 1,525 1,398
מרווח מתניים 1,508 1,470 1,063

 

קיבולות (ליטרים)

תא מטען אחורי (VDA):

מאחורי שורה ראשונה 2,393

מאחורי שורה שניה 828

מאחורי שורה שלישית 333

 

תא מטען קדמי  2WD(VDA)       90

תא מטען קדמי 4WD (VDA)       52

 

משקלות (ק”ג)  

Premium 2WD GT Line AWD
משקל עצמי 2,501 2,648
משקל כולל 3,070 3,190

 

כושר גרירה (ק”ג)

Premium 2WD GT Line AWD
נגרר ללא בלמים 450 750
נגרר עם בלמים 900 2,500

 

ביצועים

Premium 2WD GT Line AWD
מהירות מרבית (קמ”ש) 185 200
0-100 קמ”ש (שניות) 9.4 5.3

 

צריכת חשמל (וואט/ק”מ)

Premium 2WD GT Line AWD
מחזור משולב 202 228
טווח נסיעה חשמלי(ק”מ) 563 505

 

 

 

טופ-גיר מכתירים את קיה EV9 כרכב המשפחתי הטוב של השנה

עיתונאיות הרכב בחרו: אלה הזוכים ב-5 הקטגוריות בטקס WWCOTY

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *