קיה EV9 רכב פנאי חשמלי 6-7 מקומות – סקירה וחוות דעת

 

KIA EV9
קיה EV9

 

התשובה הקוריאנית לרכב חשמלי 6-7 מקומות – קיה EV9 הגיעה לארץ לפני כמעט חודשיים, והביאה לבאזז חיובי ושלילי גם יחד בתוך הבועה הקטנה של שוק הרכב הישראלי… לקחתי אותה לסיבוב, לנסות להבין על מה המהומה

 

 

קיה EV9 הוא רכב אחד מסדרת כלי רכב חשמליים שהגיעו ועוד יגיעו אלינו ב”טפטופים” בשנתיים וחצי הקרובות. ה-EV הראשון היה קיה EV6, ועד סוף השנה יגיע אלינו קרוסאובר עירוני וחשמלי קטן – EV3 (שעליו תוכלו לקרוא בהרחבה בתחילת המוסף בכתבה על דגמים חדשים שיגיעו עד סוף השנה). ה-EV9 הוא רכב חשמלי המשווק בגרסת שבעה או שישה מקומות שהגיע לאחרונה לישראל ומבוסס על הפלטפורמה המודולרית הגלובלית והחשמלית של קיה (E-GMP). זהו הדגם הראשון של קיה הכולל טכנולוגיית סוללות מהדור הרביעי העוד יותר מתקדם.

הוא הספיק לזכות בכמה פרסים מאוד מכובדים של טקסי רכב בין-לאומיים, ביניהם, גם בטקס שבו אני שופטת עם נבחרת שופטות מכל העולם, WWCOTY, שבו עיתונאיות הרכב (בעיקר האירופאיות), פגשו ברכב כבר תחילת השנה, כתבו אודותיו שבחים רבים, ובסופו של דבר הוא גם הוכתר כרכב השנה WWCOTY לשנת 2024.

הוא משווק בעולם במספר רמות גימור וגרסאות. אלינו לארץ הגיע עם היצע של שתי יחידות הנעה:

גרסת הנעה אחורית עם מנוע בעל הספק של 203 כ”ס (149.5 קילוואט) מומנט מרבי של 35.7 קג”מ, האצה מ-0–100 קמ”ש ב-9.4 שניות, מהירות מרבית עד 185 קמ”ש, הסוללה בשתי הגרסאות גדולה מהרגיל, עם קיבולת של 99.8 קוט”ש. היצרן מצהיר על טווח נסיעה חשמלי של עד 563 ק”מ, לפי WLTP.

 

@queenoftheroad.il קיה EV9 ספינת הדגל של המותג והיצרן. רכב SUV ענק, חשמלי 6 או 7 מקומות, 489,000 ₪ או 489,900₪ – טווח ריאלי 500 ק”מ לגרסה הפותחת פרימיום שמצולמת בוידאו. #kiaev9gtline #kiaev9 #kiaev #kiaev9 #kia ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

גרסת ה-GT Line בעלת ההנעה הכפולה (AWD) מונעת על ידי 2 מנועים חשמליים עם הספק כולל של 384 כ”ס (141 קילוואט), מומנט מרבי של 35.7 קג”מ, האצה מ-0–100 קמ”ש ב-5.3 שניות, ומהירות מרבית עד 200 קמ”ש. טווח הנסיעה המשולב ומוצהר על פי ה-WLTP הוא עד 505 ק”מ.

מחיר גרסת הפרימיום, 429,000 ₪. גרסת ה-GT הגבוהה מאובזרת מעט יותר, ומגיעה בנוסף עם מערכת שמע משודרגת Meridian עם מגבר ו-14 רמקולים, כיוון חשמלי להגה, מערכת זיכרון למושב נהג, הגה ומראות, מערכת עיסוי במושב הנהג, מושבי Relaxation עם כוונון חשמלי בשורה הראשונה והשנייה, קונסולה אחורית נשלפת עם מגש עליון ותא אחסון, תצוגת נתונים עילית על השמשה הקדמית ותאורה קדמית מטריקס לד במקום לד (489,000 ₪)

 

KIA EV9 INTERIOR
קיה EV9 תא נהג
EV9
לוח מחוונים EV9
סאנרוף
סאנרוף כפול

 

ביליתי עם גרסת הפרימיום הפותחת, פותחת אך לא בסיסית בשום אופן, עם נתונים ורשימת אבזור נוחות ובטיחות שראויים למשפחה של חמש עד שבע נפשות. כבר אומר שהטווח הריאלי של גרסת הפרימיום 7 מושבים השיגה 500 קילומטר של טווח בזמן המבחן. יש להניח שגרסת ה-GT החזקה יותר תשיג טווח ריאלי נמוך מ-500 ק”מ.

בזמן הנסיעה ברכב נראה שמערכת הרגנרציה מחזירה אנרגיה לסוללה במהלך הנהיגה. כמובן שזה תלוי באופי הנהיגה. כך או כך, בהאטות, בלימות ושיוטים תיווכחו שהסוללה נטענת במספר אחוזי סוללה.

 

@queenoftheroad.il רכב השנה בעולם, של ה-wwcoty, וטקס ה-wcoty, מגיע לישראל, ומשווק ב-2 גרסאות הנעה, אחורית וכפולה, ו2 מרכבים, 6 או 7 מקומות. ההספקים נעים בין 203-384 כ”ס, מומנט מירבי בין 35-70 קג”מ, תאוצה של 5.3 שניות בגרסת הנעה כפולה מול 9.4 שניות בגרסת הבסיס. הסוללה, אפשר לומר – ענקית, בקיבולת 99.8 קוט”ש תאפשר טווח מוצהר עד 563 ק”מ, ואומרים שהריאלי לא רחוק מזה, (500 ק”מ). נגלה במבחן הדרכים. קיה רואה ב-EV9 “ספינת דגל”, המצפן של המותג, והכיוון אליו קיה הולכת. ועדיין, המלאים של הדגם צפויים להיות מצומצמים (בהתאם למחירים המכובדים). נכון להיום יש מספר קטן של רכבים למי שיבקש לעצמו EV9, ובסוף חודש יוני תגיע אספקה משמעותית יותר. הרכב מאובזר ברשימה ארוכה של מערכות נוחות ובטיחות (פרטים בתמונות) החל-429,000₪₪ ועד 489,000₪ לגרסה החזקה, ev9 gt line and. נ.ב פרט מעניין: הדגם החשמלי המפואר, הוא אחד מהדגמים החשמליים היחידים בישראל עם 7 מקומות (יש את הטאנג ו-EQB), האם זה ישפיע על נתון המכירות? נמתין לטבלת המכירות #kiaev9 #kiaev9gtline ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

מלבד התלהבות שנרשמה בצד חובבי הרכב החשמלי וחובבי דגמי קיה, הגעת הרכב הביאה לבאזז גדול למדי, בעיקר בשל סוגיית המחיר. יש שיגידו כי זהו תמחור גבוה של ה-EV9 בישראל. השיח היה ער מאוד, עד כדי שיח בוטה ואלים. שוק הרכב הישראלי לא מציע יותר מדי דגמים חשמליים עם שישה או שבעה מקומות. יש לנו חמישה או שישה דגמים כאלה, מביניהם שניים או שלושה מומלצים.

רגע, נלך עוד צעד אחורה, התמחור של כלי רכב חדשים בישראל מזמן יצא מגבולות הכדאיות הכלכלית, כל ישראלי ידע להגיד שרכב – זו השקעה כספית לא טובה, אבל אנחנו צריכים רכב, אנחנו רוצים רכב, וכל השוק נוטה לדגמים חשמליים וחצי חשמליים, שיקרים יותר מרכבי בנזין ודיזל.

בכל הקשור לכלי רכב חדשים, שיקולי עלות-תועלת נותרים בצד מול שיקול של צרכים. אם נסתכל על המחירונים של רכבי 7 מקומות חשמליים נראה שכולם מתחילים ב-300 אלף שקלים וצפונה.

קיה EV9 הוא רכב מוצלח, שימושי, מאובזר במערכות נוחות ובטיחות לרוב. יש לו יחידת הנעה חשמלית מוצלחת וטובה, נוחות נסיעה גבוהה, וחשוב לא פחות, יכולת טעינה מהירה שאין לדגמים אחרים, עד 350 קילוואט לשעה ואפשרות טעינה מהירה שתטען 200 קילומטר טווח בכ-10 דקות. לא תספיקו להתייבש על הספסל ליד עמדת הטעינה. כל אלה מצביעים על מערך טכנולוגי מתקדם מאוד.

 

קיה EV9 מחיר
רכב חשמלי 7 מקומות. קיה EV9

קיה EV9 תא מטען

 

קיה EV9 היא מכונית הדגל של היצרן הקוריאני, ספינת הדגל, שהושקעו בה כל היכולות הטכנולוגיות, העיצוביות וההנדסיות, תצוגת תכלית של מה שקיה עתידה להראות לנו ולהציג לנו בסדרת הדגמים החשמליים שלה. הרכב הזה לא אמור או מתוכנן להיות “רב-מכר”, וככזה, ובשל שיקולי יצרן/יבואן נוספים, יגיע לארץ רק מספר מועט של רכבים. בתחילה כמה עשרות, ולאחר מכן – לפי בקשה. מאוד יכול להיות שהקהל של הדגם הזה יהיה קהל אחר שמגיע מעולמות הפרימיום (ועובדתית, לקוחות מגיעים מיצרניות פרימיום/יוקרה), היישר לתוך החיק החם של הקוריאנים שכבר הוכיחו מזמן שהם יודעים לייצר מכוניות טובות ומאובזרות שיודעות להתחרות במכוניות אירופאיות פופולריות ומתקדמות.

 

KIA EV9 AWARD
זכה גם ב-WWCOTY כרכב השנה 2024
רכב קוריאה
עם כל הכבוד לדגמים מסין… הקוריאנים הוכיחו את עצמם

 

רכבים קוריאנים, עם כל הכבוד להפתעות המוטוריות שיוצאות מסין, הם רכבים איכותיים הרבה יותר ממרבית הרכבים הסיניים. מלבד כמה יצרניות סיניות בודדות שהגיעו אלינו והרשימו מאוד לטובה. “קיה EV9 תצוגת תכלית של מה שקיה עתידה להראות לנו ולהציג לנו בסדרת הדגמים החשמליים שלה”.

כאמור, עד סוף 2026 יושקו לא מעט דגמים חשמליים חדשים של קיה, רכבים שיש לקוות שלפחות בקטגוריות הנמוכות יגיעו לישראל ויציעו חבילה חשמלית טובה עם מחיר כדאי.

 

הכתבה פורסמה במוסף הרכב של גלובס בשיתוף מלכת הכביש – יולי 2024.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *