ק.ט.מ משיקה את משפחת DUKE המחודשת בישראל: 390/790/1390

 

דיוק אופנוע
משפחת ה-DUKE המחודשת בישראל

 

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM לישראל, משיקה את משפחת ה-DUKE המחודשת בישראל. דגמי הכביש ומשפחת ה-DUKE בפרט אשר החלה את דרכה בעולם לפני 30 שנים. לאחרונה ערכה היצרנית KTM חידוש מקיף למשפחת ה-DUKE וכעת, ה-390 DUKE, ה-790 DUKE וה-1390 SUPER DUKE מושקים בישראל. 

 

דיוק 1390
1390 SUPER DUKE

 

1390 SUPER DUKE R + EVO

הדור הרביעי לספינת הדגל של KTM, ה-1390 SUPER DUKE החדש מושק בשתי גרסאות, ה-R וה-EVO. כמעט 30 שנים מאז הופיע ה-SUPER DUKE הראשון בשנת 2005, ה-990 SUPER DUKE, צמד הגרסאות ל-SUPER DUKE החדש ממשיכות את הסיפור האבולוציוני של המשפחה הזו. השינויים באים לידי ביטוי בעיצוב, במתלים, טכנולוגיה, ארגונומיה והחוויה בכלל:

הדור הרביעי של ה-1390 SUPER DUKE תוכנן מחדש, על בסיס כל הנלמד מדורותיו הקודמים כדי להמשיך להעלות את רף הריגושים שהוא מייצר. החוויה מתחילה בעיצוב החדש שליטש וחידד כל זווית ורכיב מוכר מהדור השלישי. המראה העירום נשמר כמובן, חושף את המנוע העצום בלב שלדת הצינורות, ועוטף אותו במעט פיירינג חיוני ואגרסיבי למראה. ראשונה לבלוט היא יחידת התאורה בחזית, אשר אלא רק נראית קלה ואוורירית מקודמתה, אלא ממש שוקלת 700 גרם פחות וגם מציעה שילוב של תאורת ‘לד’ בחתימת אור חדשה, אשר גם מייצרת הארה לתוך הפניה ברכיבה בתנאי חשיכה.

 

ק.ט.מ 1390
סופר דיוק 1390. צילום: חיים ליטמן.

 

במבט מהצד מבחינים במיקום מעט קדימה של מכל הדלק כדי לאפשר תמיכה טובה יותר לגוף בבלימה ואחיזה עם הברכיים וכן בכנפונים חדשים בצדי הגוף אשר תורמים להצמדה במהירויות גבוהות. ארגונומית הרכיבה עודכנה גם ובנוסף לאפשרות לכוונן כל מנוף, רגלית ונקודת מגע של הגוף, הכידון הורחב והונמך מעט כדי לשפר את תנוחת הרכיבה הספורטיבית. המושב החדש מצליח להעניק גם נוחות לרכיבה יומיומית ארוכה וגם ברכיבת מסלול קשוחה, עם שטח מגע גדול וספיגה מצוינת לישבן הרוכב. בנוסף לכך, גם מושב המורכב שומר על ממדים ראויים שמעניקים נוחות טובה וגם עיצוב שתואם למראה המחודד של זנב האופנוע.

מנוע ה-LC8 V – טווין, לב העניין בדגם הזה, עודכן כמעט בשלמותו – נפחו עלה מ-1,301 סמ”ק לכדי 1,350 סמ”ק (הקדח עלה ל-110 מ”מ, המהלך נשאר 71 מ”מ), תזמון השסתומים הפך למשתנה ומתקדם (Cam Shift), תיבת האוויר הוגדלה ל-10 ליטר, המצערת מגיעה בקוטר 60 מ”מ (56 מ”מ בדור השלישי) ועמה גם צנרת ה’ראם-אייר’ לשיפור אורך הנשימה. נתוני התפוקה עלו בהתאם ל-190 כ”ס (180 בדור השלישי) ב-10,000 סל”ד (9,500 סל”ד בדור השלישי) וכן 14.7 קג”מ ב-8,000 סל”ד (14.2 קג”מ בדור השלישי). זה מתבטא ברצועת כוח רחבה יותר, בגמישות משופרת והודות לגל זיזים ומצערת חדשים, גם לתגובות “נחושות” ומדויקות יותר, ועמידה בתקן יורו 5+.

 

 ק.ט.מ סופר דיוק
מצבי רכיבה PERFORMANCE ו-TRACK. ק.ט.מ סופר דיוק החדש

 

מיקום נמוך יותר לתיבת האוויר אפשר את הגדלת מכל הדלק לכדי 17.5 ליטרים (16 ליטר בדור השלישי), מה שמאפשר טווח רכיבה עד ל-300 ק”מ בין תדלוקים. גם בדור הרביעי המנוע הוא גורם נושא עומס בתוך שלדת צינורות מפלדת אל חלד בעלי דופן עבה (Chrom-molybdenum) ויחד הם מבטיחים עמידות גבוהה בעומסים. מערכת ניהול המנוע עודכנה בהתאם ויחד עם מערכת מדידה מבית BOSH ב-6 צירים, היא מציעה בחירה מבין חמישה מצבי רכיבה המשפיעים על שלל המערכות האלקטרוניות באופנוע – RAIN (החלשת תפוקת המנוע ל-130 כ”ס והפעלת הבקרות על רגישות מרבית), STREET אשר מעניקה את מלוא הכוח לצד פיקוח הדוק של בקרות האחיזה והווילי, SPORT אשר מחדדת את תגובת המצערת ומאפשרת החלקה מדויקת של הגלגל האחורי בהאצה.

שני מצבי הרכיבה הנוספים, PERFORMANCE ו-TRACK מעניקים לרוכב את היכולת לכייל כל בקרה בנפרד, כולל בחירה במספר גבהי ווילי אפשריים.

מצב ה-TRACK משנה גם את תצוגת לוח ה-TFT והופך אותו למעשה למסך טלמטריה, כאשר הוא מגדיל את המידע החיוני ומסיר את המידע המשני, כדי לאפשר לרוכב להתמקד בנתונים החשובים ביותר, כמו זמני הקפה, מהירות, סל”ד וכו’. במקביל, הרוכב יכול לנתק לגמרי את בקרת הווילי ואף ליהנות מבקרת זינוק שמגיעה ישירות מעולם המוטו GP. ברכיבה שאינה על מסלול המירוצים, מסך זה מציג מידע עשיר לרוכב עם גרפיקה חדשה ובחיבור לאפליקציית KTMconnect, גם לתת חיווי ניווט, מוזיקה שיחות ועוד.

דורו הרביעי של ה-1390 SUPER DUKE לוקח את המתלים לרף גבוה יותר של יכולות והתאמה אישית. גרסת ה-R מציעה מתלים קונבנציונליים, WP APEX בקוטר 48 מ”מ אר מציעים כוונון מלא – עומס קפיץ, שיכוך כיווץ והחזרה גם במהירות איטית וגם במהירות גבוהה, כדי לאפשר לרוכב להתאים את האופנוע למידותיו, סגנון ותנאי הרכיבה שלו. גרסת ה-EVO מבצעת שדרוג נוסף עם התקנת הדור השלישי למערכת המתלים הסמי-אקטיביים מהמתקדמות בעולם הדו-גלגלי. מערכת זו מפקחת באופן קבוע על משקל הרוכב והמורכב, סגנון הרכיבה ואיכות הסלילה כדי להעניק בזמן אמת ובאופן אוטומטי את הכיול המושלם בהתאם לתנאים. מערכת זו משנה עוד את תפקודה בהתאם בבחירה בין מצבי הרכיבה השונים, לרבות מצב ה-PERFORMANCE וה-TRACK.

 

1390 SUPER DUKE
מנוע בנפח 1,350 סמ”ק עם 190 כ”ס. ק.ט.מ סופר דיוק

 

בעזרת תוכנת ה-SUSPENSION PRO הרוכב יכול לבחור מבין שלל התאמות אישיות ופונקציות כמו למשל ריכוך הבולם האחורי ברכיבת מסלול לשם שיפור היציבות והאחיזה בזינוק מהמקום ואת פונקציית ה-ANTI DIVE במזלג הקדמי. המזלג, בעל שסתומים מגנטיים, השיל ממשקלו 750 גרם ביחס לגרסת ה-EVO בדור השלישי, מה שתורם עוד לחוויית הרכיבה. 

בקצות המתלים ישנם חישוקי סגסוגת קלים במיוחד העוטים צמיגי מישלין פאואר GP הבנויים משתי תרכובות ובתוכם מערכת בלימה הולמת – מלפנים צמד דיסקים בקוטר 320 מ”מ הננשכים על ידי קאליפרים רדיאליים מונובלוקים ברמבו סטיילמה ומשאבה ברמבו רדיאלית ומאחור, דיסק יחיד בקוטר 240 מ”מ וקאליפר בעל שתי בוכנות. גם המצמד מגיע מברמבו, עם פונקציית החלקה וניקוז אוויר אוטומטי.

גרסאות ה-1390 SUPER DUKE ימכרו בישראל עם אחריות מלאה ל-3 שנים ללא הגבלת ק”מ (בתנאי לטיפול במוסכי KTM המורשים) וכן עם החבילה האלקטרונית TECK PACK המלאה ללא עלות כסטנדרט.

 

מפרט טכני

 

מנוע: V-טווין 75 מעלות, 4 שס’ לציל’

נפח: 1,350 סמ”ק

הספק: 190 כ”ס ב-10,000 סל”ד

מומנט: 14.7 קג”מ ב-8,000 סל”ד

יחס דחיסה: 13.2:1

קירור: נוזל

מצמד: מחליק, ברמבו

מתלה קדמי R: WP APEX מזלג הפוך, 48 מ”מ, כוונון מלא, 125 מ”מ מהלך

מתלה קדמי R EVO: WP APEX-USD, 48 מ”מ, סמי-אקטיבי

זווית מזלג: 24.7 מעלות

מתלה אחורי R: זרוע חד צדית, בולם יחיד WP APEX-USD, סמי-אקטיבי

מתלה אחורי R EVO: זרוע חד צדית, בולם יחיד WP APEX

בלם קדמי: צמד דיסקים 320 מ”מ, קאליפרים מונובלוק רדיאליים ברמבו סטיילמה

בלם אחורי: דיסק 240 מ”מ, קאליפר 2 בוכנות, ברמבו

ABS: רב-מצבי

צמיג קדמי: 120/70 R17

צמיג אחורי: 200/55 R17

בסיס גלגלים: 149.1 ס”מ

מרווח גחון: 149 מ”מ

גובה מושב: 83.4 ס”מ

מכל דלק: 17.5 ליטר

משקל (יבש): 200.5 ק”ג

מרווח טיפולים: 15,000 ק”מ או שנה

מחירים:

KTM 1390 SUPER DUKE R:  ב-164,990 שקל

KTM 1390 SUPER DUKE R EVO: ב-179,990 שקל

 

KTM 790 DUKE
ק.ט.מ 790 דיוק החדש 2024

 

KTM 790 DUKE

 

בעקבות ביקוש מצד הלקוחות הרוכבים, KTM החליטו לחזור ולשווק את ה-790 DUKE המחודש. דגם זה אשר פרץ לקטגוריית נפח הביניים ב-2017 ועורר אותה עם התנהגות כביש חדה במיוחד, בלמים חזקים, מתלים מתקדמים ומנוע נמרץ בהספק של 95 כ”ס, חוזר אל התחרות וממלא את הוואקום שנוצר מאז פסק שיווקו. דגם זה חוזר עם כל שלל התכונות שהפכו אותו למסעיר בקבוצתו, בנראות חדשה לגמרי ובמחיר שמצב אותו בקצה הפירמידה בתחומי התמורה וההנאה לשקל וכעת, גם לבעלי רישיון מוגבל ל-47 כ”ס.

ה-790 DUKE מציע תמהיל מדויק בין משקל קל במיוחד, תפוקת מנוע גבוהה (95 כ”ס, 8.8 קג”מ) והתנהגות כביש חדה מאוד אשר יוצרים חוויית רכיבה נמרצת וספורטיבית לכביש הציבורי. מתלי WP APEX בכיול חדש (קפיצים פרוגרסיביים) מבטיחים חיבור מצוין לכביש ושפע חושה שעוברת לידי הרוכב. המערך האלקטרוני המלא שכולל בחירה בין מצבי רכיבה כמו RAIN, STREET, SPOET ואף מצב TRACK המשפיעים על תגובת המצערת ופעולת הבקרות האלקטרוניות (9 מצבים לבקרת האחיזה, ‘קוויקשיפטר’, בקרת ווילי, בקרת זינוק, ABS בהטיה), מציעים לרוכבים מגוון אפשרויות התאמה אישית בהתאם לאופים, סגנון והמקום בו הם רוכבים, לצד בטיחות גבוהה וסלחנות בכל תנאי הדרך.

מסך ה-TFT מתממשק עם הטלפון החכם ואף מגיע עם חיישן תאורה להתאמת בהירות התצוגה. KTM אף מציעים מגוון רחב מאוד של אביזרים וציוד להמשך התאמה אישית של האופנוע לרוכביו בקטלוג ה-POWER PARTS וה-POWER WEAR. 

 

790 DUKE יימכר בישראל עם אחריות של 4 שנים ללא הגבלת ק”מ. (בתנאי לטיפול במוסכי KTM המורשים)

במחיר: 59,990 שקל

 

 

ק.ט.מ דיוק 390
 ק.ט.מ דיוק 390 חדש 2024

 

KTM 390 DUKE

 

KTM חוזרת למרכז הבמה בפלח השוק הגדול ביותר עם ה-390 DUKE החדש. האופנוע שהפך למבוקש במיוחד בקרב רוכבים צעירים עבר עדכון נרחב, הגדול ביותר מאז הופיע הדגם בעולם בשנת 2011 שכולל שיפורי ביצועים, התנהגות, בטיחות וכמובן הנאה מהרכיבה. עבור שנת 2024, תוכננה שלדה חדשה בשני חלקים – שלדה מרכזית ותת שלדה חדשים לגמרי, זרוע אחורית חד-צדית קלה וקשיחה, אשר מציעים קשיחות משופרת, תחושה טובה יותר לרוכב, צוואר היגוי ומשולשים חדשים בזווית משופרת ויחד הם מחדדים את ההתנהגות וההנאה לרוכבים.

הזרוע האחורית החדשה אפשרה למקם מחדש את הבולם האחורי, מה שתרם בתורו להגדלת נפח תיבת האוויר והנמכת גובה המושב ללא השפעה על ההתנהגות – מה שעשוי להגדיל עוד יותר את השימושיות והידידותיות לקהל גדול יותר של רוכבים. במקביל, גם היצע המנועים התחדש לגמרי וכעת הם קלים וחזקים מבעבר, בהם מנוע הסינגל בנפח 399 סמ”ק אשר בנוסף קיבל שדרוגים בראש המנוע ובתיבת ההילוכים ועומד כעת גם בתקן יורו 5.2.

 

דיוק 390
ק.ט.מ דיוק 390. צילום: חיים ליטמן

 

בנוסף לכך, ה-390 DUKE קיבל גם מערך אלקטרוני חדש ובו מצבי רכיבה RAIN ו-STREET ואף מצב תצוגה TRACK לראשונה בדגם זה הכולל גם בקרת זינוק. בנוסף לכך ישנן גם בקרות יציבות ואחיזה מקוריות, מצב סופרמוטו ב-ABS (ניתוק המערכת מהגלגל האחורי), לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 5 אינץ’ ניתן לממשק עם הטלפון החכם ואף את מערכת ‘קוויק-שיפטר+’ (כאופציה).

 

KTM 390 DUKE יימכר בישראל עם שנתיים אחריות ללא הגבלת ק”מ, במחיר: 39,990 שקל

*כל המחירים כוללים מע”מ ואגרת רישוי.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *