רגע נוסטלגיה: 5 רכבים אהובים שירדו מפס הייצור (וחבל)

 

רכבים ישנים אספנות
רכבים אהובים שירדו מפס הייצור

 

רגע נוסטלגיה: 5 רכבים אהובים שירדו מפס הייצור (וחבל) – טור אישי

 

יצרני הרכב נאלצים להפסיק ייצור של דגמים אהובים מסיבות שונות, חלקם לא הצליחו להתמודד עם התחרות בשוק, בעוד כלי רכב אחרים נזנחו לטובת דגמים חדשים וידידותיים יותר לסביבה (תקנות ה-WLTP שבאו בעקבות פרשת הדיזלגייט, זיוף מדד זיהום האוויר בכלי רכב, שהביאה להוקעה מיידית של רכבי הדיזל). הנה חמישה רכבים שפעם היו פופולריים מאוד, ובימינו כבר ירדו מפס הייצור… וכמה חבל.

 

alfa romeo giulietta
אלפא רומיאו ג’ולייטה

 

אלפא רומיאו ג’ולייטה

אלפא רומיאו ג’ולייטה הייתה רכב קטן וספורטיבי, עם עיצוב איטלקי יפהפה בעיני, ואופי דינמי ושובב. היא צוידה במנועים חזקים וטכנולוגיות מתקדמות, שהפכו אותה לאחת המכוניות הספורטיביות המובילות בקטגוריה שלה. השילוב בין העיצוב היוקרתי והביצועים המהנים הפכו את הג’ולייטה לאייקון מוטורי. אבל למרות ההצלחה, באלפא רומיאו החליטו להפסיק את ייצור הדגם ב-2019 כדי להתמקד בדגמים חדשים כמו הטונאלה ההיברידית. ההחלטה הזו הביאה לסיום עידן של רכב שהביא הרבה שמחה ואהבה לנהגים שלו.

 

volvo c70
וולוו C70

 

וולוו C70

וולוו C70 היה רכב ייחודי בשילוב נדיר של קופה וקבריולט, עם עיצוב רטרו מודרני ותדמית יוקרתית. הוא הציע חווית נהיגה מפנקת ונוחה, שהפכה כל נסיעה לחוויה מיוחדת. הנהיגה הייתה חלקה ושקטה, עם יכולת התמודדות טובה עם כבישים מפותלים, בזכות שלדה מצוינת ומערכות סיוע בנהיגה של יצרנית הרכב השוודית וולוו. אך למרות היתרונות, הדגם לא הצליח לשמור על פופולריות גבוהה לאורך זמן. ב-2013, וולוו החליטה להפסיק את ייצור הדגם בעקבות ירידה במכירות, ורצון למקד משאבים בדגמים אחרים. זהו בהחלט הפסד עבור אלו שנהנו מהשילוב המיוחד של עיצוב, בטיחות וחווית נהיגה שה-C70 ידעה לתת.

 

Volkswagen Beetle
החיפושית האייקונית של פולקסווגן

 

מי לא מכיר את החיפושית האייקונית?

החיפושית של פולקסווגן הייתה רכב אייקוני עם היסטוריה ארוכה ועשירה. היא הוצגה לראשונה בשנת 1938 והפכה לאחד הדגמים הנמכרים ביותר בעולם. החיפושית התאפיינה במנוע אחורי וקירור אוויר, שהפכו אותה לחדשנית ויעילה לתקופתה. עם השנים, החיפושית עברה שינויים רבים, כולל המעבר ממנוע אחורי למנוע קדמי בדגם החדש יותר, ששמר על עיצוב נוסטלגי עם טכנולוגיה מודרנית. החיפושית הייתה פופולרית מאוד בקרב צעירים ומשפחות קטנות, בזכות עיצובה הייחודי והפשוט. אך ב-2019 פולקסווגן החליטה להפסיק את הייצור ולהתמקד ברכבים חשמליים.

 

eclipse
מיצובישי אקליפס

 

מיצובישי אקליפס

לא, לא מדובר על ה-SUV שיש לשכנים שלכם. מדובר על המיצובישי אקליפס האגדית, שמוכרת גם מהסרט “מהיר ועצבני”. האקליפס היה רכב ספורט קומפקטי עם מנועים חזקים ומראה אגרסיבי, שהפך לסמל תרבות. הוא הציע ביצועים גבוהים ויכולת נהיגה מצוינת, אך בשנת 2011, מיצובישי החליטה להפסיק את ייצורו ולהתמקד בדגמים אחרים. ומילה אחרונה למיצובישי, אם הרגתם את הדגם, “תנו לו למות בשקט”, לא ראוי להעניק את השם שלו לרכבים אחרים.

 

honda CRZ
הונדה CR-Z

 

הונדה CR-Z

הונדה CR-Z רכב היברידי קומפקטי של המותג היפני, בעל העיצוב הדינמי – ספורטיבי, התבסס על המורשת של ה-CR-X, והציע לנהג שילוב בין יעילות בצריכת דלק לביצועים טובים. ה-CR-Z היה היברידי עם תיבת הילוכים ידנית, עם שילדה מוצלחת וחלוקת משקל מעולה, שהפך את הנהיגה בו לחוויה מהנה ומדויקת. יחד עם זאת, הטכנולוגיה ההיברידית הייתה חדשה באותה תקופה, והותירה את הדגם מאחור מהר מאד. בשנת 2016, בשל ירידה בביקוש והעדפת השוק לרכבים היברידיים מתקדמים וכלי רכב חשמליים גדולים יותר, פסק הייצור.

 

מסכמים…

הרכבים שציינו כאן מייצגים מגוון רחב של דגמים וסגנונות, שנהנו מפופולריות רבה בתקופותיהם. חלקם היו רכבים ספורטיביים וקומפקטיים, אחרים קבריולטים יוקרתיים. למרות שכל אחד מהם זכה להצלחה מסוימת, שינויים בהעדפות השוק והתפתחות מטורפת של טכנולוגיות נוחות ובטיחות הביאו להורדתם מפס הייצור לתמיד, והשקעת משאבים בדגמים רלוונטיים יותר. למרות הכל, הם נשארו בלבבות הנהגים וחובבי רכב ונהיגה, שממשיכים להתגעגע לרכבים האהובים עליהם. גם בשבוע האחרון שמענו שייצור פולקסווגן פולו, דגם הסופר מיני האייקוני יופסק גם הוא… עצוב. עצוב גם שברור לכולנו שהמגמה הזו תמשיך.

 

לטוב ולרע אין דרך חזרה: דגמים שאיבדו את הקסם ואלה שהשתדרגו

קיה חוגגת 20 שנות פיקנטו – זמן להזכר בהיסטוריה של המיני הנמכרת בישראל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *