ריינג’רובר ולאר החדש בגרסת פלאג אין – אצלנו בתחילת 2021
ריינג’ רובר ולאר החדש מקבל גירסת פלאג-אין ומשתדרג במולטימדיה עילית וחידושים רבים. יגיע אלינו בתחילת שנה הבאה
ריינג’רובר ולאר, רכב ה–SUV היוקרתי בגודל בינוני, ממוצב בין ריינג’ רובר איווק לבין הריינג’ רובר ספורט בהיצע הרכבים של ריינג’ רובר, זוכה כעת לגרסת פלאג אין חדשה. מדובר ביחידת הנעה המשלבת בין מנוע ה-2.0 ליטר בנזין בעל 4 צילינדרים (300 כ”ס), המשולב עם סוללה בעלת 105 קילו וואט ויחד הם מספקים 400 כוחות סוס מומנט של 64 קג”מ, והאצה מרשימה של 0-100 קמ”ש ב5.4 שניות.
סוללת ליתיום-איון בגודל 17.1 וואט הממוקמת מתחת למושב האחורי הינה בעלת יכולת טעינה של 80% כבר בחצי שעה בשימוש במטען מהיר או טעינה במשך שעה וארבעים דקות בשימוש במטען רגיל בעוצמה של 7 קילו וואט. בעת מצב נסיעה חשמלי קיימת אפס פליטת מזהמים, עם טווח נסיעה מרשים של 53 ק”מ (נתוני מעבדת יצרן).
משפחה חדשה של מנועי 3.0 ליטר – 6 צילינדרים בטור ממשפחת INGENIUM אף היא מצטרפת לראשונה לריינג’ רובר ולאר. הדור החדש של מנועי דיזל ובנזין, נעימים ויעילים יותר, זמינים עם טכנולוגיית MHEV בעלת 48 וולט להפחתת צריכת דלק והגברת העידון בנסיעה.
המנועים החדשים, אשר פותחו בבית לנד רובר, זמינים בגרסאות: דיזל 300 כוח סוס ובנזין 340 וכן 400 כוח סוס. לרכבים המצוידים במנועים אלו מתלי אויר המוצעים כסטנדרט.
המנועים החדשים מצוידים בטכנולוגיית MHEV אשר בשילוב סוללה של 48 וולט מאפשרת להשתמש מחדש באנרגיה שנוצרת בעצירות והאטות בכדי לסייע למנוע בעת האצה מחדש וכן מסייעת למערכת ה STOP/START לפעול בעידון רב יותר. מנועי הבנזין החדשים בעלי 340 כ”ס ו400 כ”ס מייצרים מומנט של 48 קג”מ ו-55 קג”מ בהתאמה, כאשר מנוע ה400 כ”ס מאיץ מ 0-100 קמ”ש בזמן מרשים של 5.5 שניות. שני מנועים משתמשים במגדש על חשמלי.
מנוע הדיזל 300 כ”ס מייצר מומנט של 65 קג”מ והאצה של 0-100 קמ”ש ב6.5 שניות עם צריכת דלק של 7.4 ל’ ל100 ק”מ ופליטת CO2 194 (גרם/ק”מ). שילוב של מערך מגדשי הטורבו עם מערכת ניקוי הופכים אותו לאחד ממנועי הטורבו הנקיים המובילים בעולם.
מנוע הדיזל החדש עומד בסטנדרטים של RDE2 (REAL DRIVING EMISSION STEP2) ו – EURO6 עם טכנולוגיית MHEV בעלת כוח של 48 וולט המייעלת את צריכת הדלק ברכב. כתוצאה מכך, מנוע הדיזל החדש, המצוי כעת גם ברכבי ריינג’ רובר וריינג’ רובר ספורט, הינו אחד ממנועי הדיזל הנקיים המובילים בעולם.
בנוסף, מוצעים מנועי 4 צילינדר מסידרת INGENIUM, בנזין 250 כ”ס, ודיזל 204 כ”ס.
לריינג’רובר ולאר עיצוב מינימליסטי המודגש עם מסכים דיגיטליים מובנים אשר מותאמים בצורה מושלמת למערכת המולטימדיה הראשונה במעלה המוצעת ברכב, Pivi ו–Pivi Pro. המערכת החכמה והאינטואיטיבית המוצעת כ–Pivi Pro ברמת גימור S ומעלה ומחוללת מהפכה בחוויה הדיגיטלית בוולאר.
מערכת Pivi מעוצבת תחת עיקרון בולט של נוחות והקלה על המשתמש בעזרת ממשק פשוט המפחית את מעורבות הנהג ובכך מגביר את הבטיחות. תצוגה ממוקדת ומהירות תגובה גבוהה מאופשרות הודות לארכיטקטורה חשמלית חכמה מתחת לפני השטח, המבטיחה כי המסכים ומערכת הניווט זמינים לנהג בתוך שניות אחדות מההדלקה וזאת הודות גם למקור כוח מהימן. הלקוח יכול לעדכן גירסה ברכבו “אונליין” ומבלי להגיע במיוחד למרכז השירות. חיבור ישיר למקור הנתונים, מאפשר ללקוחות גישה למפות, אפליקציות ותוכנות הרכב העדכניות ביותר עם עדכונים המתואמים מבעוד מועד, בזמן הנוח להם ועל ידי לחיצת כפתור.
“מקור שמו של הריינג’ רובר ולאר מגיע משם הקוד אשר ניתן לדגם האבטיפוס של הריינג’ רובר המקורי. עברו 50 שנה מאז הצגתו של הריינג’ רובר החלוצי ב – 1970 וכעת עם כל אחד ממנועי הדיזל הנקיים בעלי טכנולוגית MHEV, משמעותם שהוולאר מהווה אפשרות אף יותר יעילה וברת קיימא ללקוחות שלנו.
ארכיטקטורת הרכבים החשמליים החדשה של יגואר – לנד רובר, EVA 2.0 תומכת במערכות המולטימדיה Pivi ו – Pivi Pro, יחד עם עדכון תוכנות “באוויר” (SOTA) ועוד סדרה שלמה של מערכות סיוע לנהג, מצלמות, טכנולוגיית אויר נקי ההופכות את הולאר לנקי יותר, בטוח יותר וחכם יותר מבעבר ואחד מרכבי ה – SUV המתקדמים ביותר טכנולוגית בעולם”. (ניק רוג’רס, מנהל מחלקת הנדסת מוצר, יגואר-לנדרובר).
החוויה בתוך הוולאר היא כעת אף רגועה ונעימה יותר עם טכנולוגיית Active Road Noise Cancellation . טכנולוגיה חכמה זו , המזכירה באופן עבודתה אוזניות מפחיתות רעשים, מודדת את ויברציות הרעשים שמקורן מחוץ לרכב ומחשבת את הרעש הנגדי לניטרול רעשים אלו וכך מייצרת אוירה שקטה ונעימה ברכב. האפקט הוא מעודן, ההפחתה של הרעש ב4 דציבלים מספקת חוויה נעימה ורגועה יותר בחלל הפנימי של הרכב.
המערכת אף מאפשרת להתאים את רמת הצליל ברכב בהתאם למספר הנוסעים ומיקומם ברכב לפי חיישנים בחגורות הבטיחות. המערכת המתקדמת הזו מספקת חוויה שלווה בנסיעה בוולאר ואף מפחיתה את עייפות הנהג על ידי צמצום החשיפה לרעשי רקע בנסיעות ארוכות.
מערכת סינון אויר חדשה מספקת אוירה רגועה ונקיה יותר בתוך הולאר על ידי סינון חלקיקים מזהמים, ריחות ואבק. המערכת החדשה, המוצעת בנוסף למערכת הקיימת של מחולל יוניזציה בתא הנוסעים, מסננת החוצה את הגורמים המזהמים או מעודדי אלרגיה יחד עם ריחות לא נעימים. תפעול המערכת נמצא על ידי לחיצה בכפתור המצוי במסך המגע. הנוסעים בריינג’ רובר ולאר יכולים להרגיש בטוחים כי האויר אותו הם נושמים בפנים הרכב נקי יותר מזה שבחוץ.
עוד חידוש בולאר 2021, הוא מפתח הפעילות האקטיבי בגירסתו החדשה וזה יכול לחלוטין להחליף את המפתח המוכר. מפתח זה, המבוסס צמיד קשיח ועמיד בפני מים וחבלות , משלב בו שעון LCD ומאפשר ללקוחות להתניע ולכבות את הרכב, לפתוח ולנעול אותו וכל זאת, מבלי לקחת את המפתח המסורתי איתם לנסיעה.
אחד מסממני העיצוב החדשים ברכב, הוא ההגה החדש בעל כפתורים חכמים המאפשרים קבלת עדכוני תוכנה החדשים ביותר אונליין. בורר הילוכים חדש אף הוא מחליף את הקונסולה המוכרת.
הולאר החדש צפוי להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2021.