רנו קפצ’ור היברידי 2023 E-Tech בישראל מ-159,900 שקלים
רנו קפצ’ור E-Tech הגרסה ההיברידית החדשה של דגם הקפצ’ור משווקת בישראל, 3 רמות אבזור, החל מ-159,990 שקלים
רנו קפצ’ור E-Tech ההיברידי החדש משתמש בטכנולוגיה שתוכננה בשיתוף צוות Alpine F1. הוא משלב מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם סוללת ליתיום-יון בהספק של 1.2 קוט”ש ושני מנועים חשמליים, יחד עם תיבת ההילוכים האוטומטית, שמופיעה ביתר דגמי ה-E-Tech. כשהמערכת פועלת היא מניעה את הרכב במצב חשמלי מלא, ומצמצמת את פער התאוצה במהלך החלפת הילוכים. לטובת נסיעה מעודנת יותר ושיפור הביצועים.
מערכת ההנעה ההיברידית של ה-Captur בעלת שלוש רמות אנרגיה ובלימה רגנרטיבית:
- התחדשות סוללה בזמן האטה: כאשר הנהג מרים את רגלו מהגז ובורר ההילוכים ב-D Drive, המנוע החשמלי הראשי פועל כגנרטור על ידי שחזור אנרגיה המופקת מההאטה, הפיכתה לאנרגיה חשמלית הנשלחת חזרה לסוללה.
- מצב B: כדי לשחזר יותר אנרגיה, ניתן להכניס את בורר ההילוכים למצב B (בלימה) על ידי דחיפה של בורר ההילוכים לאחור, מה שמאפשר נהיגת דוושה אחת בנהיגה במצב חשמלי מלא, הגדלת רמת ההתחדשות המותרת על ידי הסוללה, עד למהירות סרק של כ-4 קמ”ש.
- בלימה רגנרטיבית: כאשר לוחצים על דוושת הבלם, הבלימה מופעלת חשמלית, עם תמיכת בלימה מכנית מרפידות הבלם במידת הצורך. המנוע החשמלי מספק כאן בלימה נוספת, מחזיר את האנרגיה העודפת ומחזיר אותה למצבר.
ביצועים
ה-Captur E-Tech ההיברידי מייצר 143 כ”ס אשר מספקים יכולת האצה מ-0 ל 100 קמ”ש של 10.6 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ”ש , המשלב את הביצועים הללו עם חסכון ופליטה של עד 108 גרם/ק”מ CO2 בלבד.
כמו בדגמים אחרים המצוידים ב-E-Tech, ה-Captur E-Tech ההיברידי החדש כולל בחירת מצבי נהיגה MULTI-SENSE, עם מערכת הנעה מסתגלת אוטומטית לתנאי הנהיגה ולאופן שבו הוא מונע – וניהול אספקת החשמל שלה בהתאם, כמו גם את ההזדמנויות לחידוש רמת טעינת הסוללה. השינוי ממצב אחד לשני בקושי מורגש ואינו דורש פעולה מהנהג – מערכת ההנעה E-Tech מחליטה אוטומטית את המצב המתאים ביותר כדי לשפר את היעילות והפליטות.
3 מצבי נהיגה לבחירה:
- מצב Eco – מפעיל מצב חשמלי (כאשר יש טעינת מספקת). זהו מצב ברירת המחדל כאשר הרכב מונע לראשונה.
- MySense: מצב הנהיגה הסטנדרטי, כאמור, מתאים אוטומטית את מערכת ההנעה ההיברידית לנהג ולתנאי הנהיגה, ופועלת בצורה היעילה והמתאימה ביותר הנדרשת על ידי מעבר מושכל בין הכוח החשמלי למנוע.
- ספורט – מנצל את מלוא הפוטנציאל של מערכת ההנעה, ומפעיל את מנוע הבנזין ואת שני המנועים החשמליים לנהיגה החדה ביותר כאשר דוושת ההאצה נלחצת במלואה.
בטיחות ומערכות סיוע לנהג
לרנו קפצ’ור E-Tech ההיברידי החדש יש את אותו דירוג מבחני בטיחות מרבי של 5 כוכבים Euro NCAP כמו יתר גרסאות הקפצ’ור. הדגם מצויד בחבילה העדכנית ביותר של טכנולוגיות בטיחות וסיוע לנהג הכוללות, בין היתר:
- תאורת Pure Vision LED עם מעבר אור גבוה/נמוך אוטומטי המשפרים את הבטיחות והראות בלילה. Captur החדש יעבור אוטומטית לאורות נמוכים כאשר הנהג נכנס לשטח בנוי או מתקרב לרכב אחר.
- אזהרת סטייה מנתיב (LDW) וסיוע לשמירה על נתיב (LKA) מתריע לנהג ומתקן את מסלולו במקרה של סטייה מנתיב ללא שימוש במחוון – סטנדרטי בכל רמות הגימור.
- מערכת בלימת חירום אוטומטית (AEBS) משגיחה על הנהג והסביבה. אם מתבצעת בלימה חדה או במקרה של חציית כביש ע”י הולך רגל, המכונית מזהירה את הנהג ומסוגלת לבצע בלימת חירום אוטומטית.
- זיהוי תמרורים באמצעות מצלמה עוקבת הקוראת כל הזמן תמרורים כדי ליידע את הנהג על המהירות בכביש כך שהנהג יכול להתאים את מהירותו בהתאם.
מחירים ורמות גימור
Edition One | Executive | Intense | |
Captur E-Tech Hybrid1.6 | 176,990 | 169,990 | 159,990 |