תחילת שיווק: לקסוס LM וואן יוקרה היברידי בישראל מ-889,900 שקלים
לקסוס LM, ואן היוקרה מגיע לישראל בגרסה היברידית (LM 350h), עם 4 או 7 מקומות. הדגם החדש כולל מסך HD בגודל 48 אינץ’, שליטה דיגיטלית ליושבים מאחור, מערכת שמע יוקרתית סראונד 3D של מארק לוינסון, בר משקאות מקורר, פונקציית עיסוי במושבים, גג פנורמי מפוצל עם סוככים ועוד. החל מ-889,900 שקלים
לקסוס מציגה לראשונה דגם של ואן יוקרתי, לקסוס LM. דגם חדש לחלוטין מבית מותג רכבי היוקרה היפני, המשלב איכויות של לימוזינה עם מרחב גדול ודגש על נוחות והתאמה אישית.
העיצוב והמפרט של לקסוס LM מבוססים על יסודות האירוח היפני – ה”אומוטנאשי” המייחד את לקסוס, באמצעות תשומת לב לכל הפרטים הקטנים, ומיקוד בנוחות המוחלטת של הנוסעים. ה-LM החדש מציע מרחב מרגיע ומפנק לצד משרד נייד וגמיש המאפשר עבודה בתנאים אופטימליים תוך כדי תנועה. ל-LM 2 גרסאות: גרסה בת 4 מושבים המציעה תא נוסעים אחורי עם שני מושבים שהם בעצם כורסאות נוחות ומרווחות עם מרחב עצום, או גרסת 7 מושבים המיועדת להסעת VIP עם שתי שורות של מושבים אחוריים בגודל מלא ומושב מרכזי נוסף בשורה השלישית.
תא הנוסעים מדגים את חזון המותג לקסוס והופך את היוקרה לאישית: המושבים עוצבו לתמיכה ונוחות מושלמת, בתא הנוסעים ניתן לשלוט בטמפרטורה, באיכות האוויר ובתאורה; בנוסף, קונסולה לגישה נוחה למערכת בידור עשירה, כולל מערכות שמע ייחודיות ואיכותיות של Mark Levinson 3D Surround Sound, עם יכולות התאמה אישית, מערך של 23 רמקולים ומסך HD רחב במיוחד בגודל 48 אינץ’, בנוסף, הנוחות בתא הנוסעים משופרת על ידי Lexus Climate Concierge מתוחכם הכולל חיישנים תרמיים ששולטים ומכוונים במדויק את החימום והאוורור (בדגם עם ארבעה מושבים).
מרכז הכובד הנמוך וקשיחות המרכב הגבוהה של פלטפורמת GA-K, אפשרו ללקסוס לפתח מצב נהיגה חדש ומערכת בלימה חדשה. עוד מאפשרת הפלטפורמה להתמודד עם רעש ותנודות כדי להשיג שקט מוחלט ושלווה בתא הנוסעים תוך כדי תנועה. גם חווית הנהיגה ב-LM מאופיינת בנוחות, שליטה וביטחון.
לפני פיתוח הדגם, ערכו בלקסוס מחקר בשיתוף יצרני מטוסים פרטיים ולקוחות אמידים. לקסוס יישמה את ממצאי המחקר בעיצוב ה-LM, תוך שילוב יסודות האירוח של לקסוס, שגורמים לאנשים להרגיש רצויים ונינוחים. תכנון הרכב כולל הנגשה ותיפעול ידידותי ביותר של המערכות הטכנולוגיות החכמות של ה-LM – המהווה שיקול משמעותי עבור אנשים עסוקים ועמוסים. לדוגמא, בקרת “one button” היא כל שצריך כדי להתאים את אקלים התא, התאורה והמושבים להעדפה האישית של הנוסע.
@queenoftheroad.il תראו מה מצאתי במרתפי לקסוס! לקסוס LM ימים ספורים לפני ההשקה הרשמית שלו בישראל. מיניוואן יוקרה היברידי, עם תג מחיר בהתאם. נמתין לשים עליו את הידיים בקרוב… #lexuslm #lexuslm300h #lexuslm350 ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש
עיצוב ומידות
לקסוס LM מעוצב עם נוכחות ייחודית ועם זאת פרופורציות המאפשרות נהיגה ותמרון נוחים. אורכו הכללי של ה-LM הוא 5,125 מ”מ, רוחבו 1,890 מ”מ וגובהו 1,940 מ”מ (עם גלגלי 19 אינץ’). הרוחב, הגובה ובסיס הגלגלים של 3,000 מ”מ למיקסום מרחב הנוסעים מאחור. העיצוב החזיתי מציג את הזהות החדשה של לקסוס, ומשלב התייחסות ל”Resolute Look” – עיצוב אופייני ללקסוס מאז תחילת שנות ה-2000. תחושה פתוחה נוצרת על ידי שטח הזכוכית הגדול וקו החגורה הנמוך. דלתות הזזה צדדיות גדולות עם פתיחה חשמלית מאפשרות גישה נוחה ביותר. מאחור, פס תאורה בצורת L ברוחב מלא נמשך מעבר לדלת האחורית, ויוצר הדגשה לרוחב המכונית. הרכב מגיע עם גלגלי 19 אינץ’.
בשונה מדגמים אחרים, בהם המושבים ממוקמים גבוה ויש להם מרכז כובד גבוה כך שהנוסעים נוטים יותר לחוות תנודות מצד לצד, צמד המושבים המתכווננים בגרסת 4 המושבים של ה- LM שואב השראה מתאי הנוסעים של חברות התעופה במחלקה הראשונה. המושבים מתקדמים ופותחו לאחר מחקרים וניתוח מעמיק של תנועת גוף הנוסע באמצעות נתונים המבוססים על לכידת תנועה. המושבים עוצבו במטרה להתמודד עם אפקט הטיית הראש כך שהנוסעים יוכלו לשמור על קו ראייה יציב ולהפחית תנודות לא נוחות. הם משפרים את היציבה, תומכים ומספקים פיזור לחץ טוב יותר לפלג הגוף התחתון. מידת התמיכה מעניקה לנוסע אפשרות לכתוב מסמכים גם בכתב יד בנוחות בזמן שהרכב בתנועה. חגורות הצד במבנה המושב עוזרות גם להחזיק את הגוף במקומו, כך שיש פחות סיכון לתנוחה כפופה.
משענות הראש הקבועות, דמויות הכרית, נועדו להתאים לאנשים בגבהים שונים ובעלי מבנה גוף שונה. ניתן להשעין את שני המושבים האחוריים לאחור למנח אופקי לחלוטין, בדומה למושבי מחלקות היוקרה של חברות התעופה, כולל משענות רגליים משולבות ומתארכות. כריות המושב עשויות משני חומרים סופגי רעידות, היוצרים משטח רך על בסיס יציב. המושבים גם כוללים פונקציית הטיה המונעת מהנוסע להחליק קדימה כשהרכב בולם.
חימום המושב משתרע גם על משענות הרגליים והידיים, והמושב כולל 7 פונקציות עיסוי שונות להרפיית הגב והירכיים, עם תוכניות שנמשכות עד 15 דקות. תשומת לב דומה הוקדשה גם למושבים הקדמיים המתוכננים לפיזור לחץ אופטימלי ותמיכה בגוף. למושב הנהג יש שליטה לשמונה כיוונים, למושב הנוסע הקידמי שליטה לארבעה כיוונים. שניהם מרופדים עם אוורור וחימום משולבים.
ה-LM מבודד מרעשי דרך. צוות הפיתוח חקר את החלקים המפעילים רעש ויישם אמצעים יעילים למזעורו, למניעת חדירתו לתא הנוסעים ולהפחתתו בתוך חלל הנוסעים באמצעות ספיגה. זכוכית אקוסטית מפחיתה רעשי רוח בתדר גבוה, ומשמשת גם כמחיצה ב-LM בעל 4 המושבים, ומפחיתה את העברת הרעש בין החלק הקדמי והאחורי של תא הנוסעים. בנוסף, קיימת בקרת רעשים אקטיבית (ANC) המשדרת גלי קול לאחור דרך רמקול, ומפחיתה את הצטברות הרעש בתדר נמוך כשהרכב בתנועה. במקביל, נשמרים תדרים אקוסטיים, שחושים אנושיים תופסים כטבעיים ומרגיעים.
הפעולה נשלטת במדויק באמצעות מיקרופון ייעודי המנתר את תא הנוסעים האחורי בדגם ארבעת המושבים, ואת החלק הקדמי והאחורי של דגם שבעת המושבים. כך יכולים הנוסעים לנהל שיחות, ליהנות מסרט או להתרכז בעבודה. בנוסף, נעשה שימוש בגלגלים וצמיגים מפחיתי רעש המשמשים לביטול רעשי הצמיגים במקור. כמו כן, כדי שגוף הרכב לא ייצר רעשי רוח מזרימת אוויר בעת נסיעה במהירות גבוהה, ה-LM עוצב במדויק באזורים חשובים, ממכסה המנוע לעמודי התמיכה הקדמיים, מראות הדלת ודפנות הרכב. אפילו מיקום המגבים חושב במדויק, כדי למזער רעשי רוח.
המחיצה המרכזית בדגם 4 המושבים כוללת מסגרת מגנזיום יצוקה המבטיחה חוזק וקשיחות. חלקו העליון עשוי זכוכית שקופה, שמעניקה לנוסעים במושב האחורי מבט ישיר על הכביש שלפניהם. המחיצה יכולה להיפתח או להיסגר, וכשנדרשת פרטיות, ניתן אף לעמעם אותה בלחיצת כפתור. הצללות חשמליות מותקנות על גגות הזכוכית, חלונות הצד ורבע מהחלון האחורי. תא הנוסעים מואר עם תאורת אווירה מהתקרה וחיפוי הצד, עם ספוטים נוספים המותקנים על התקרה. בדגם עם 4 המושבים, ישנה תאורת צל בגובה הרצפה. ניתן לשדרג את חלל הפנים עם מגוון רחב של הגדרות צבע שונות של תאורת אווירה, כולל 14 גוונים המאפיינים חמישה נושאי אווירה שונים: מרפא, מרגיע, מעורר, ממוקד ומלהיב.
ב-LM בעל 4 המושבים, יושמה גישת “טכנולוגיה נסתרת”, המשלבת מספר תכונות נוחות ובהן שולחנות מתכווננים המתקפלים ממשענות הזרוע של המושב. משטח השולחן עשוי מגנזיום חזק ועור כדי לספק משטח נוגד החלקה. עמדות טעינה אישיות עם מטען למכשיר אלחוטי ויציאות USB ממוקמות בנקודות אחסון נסתרות בקיר הצדדי ובנוסף קיימות מנורות קריאה, מחזיקי כוסות, מראות איפור ושליטה בכוונון המושב. במחיצה המרכזית תאים נפרדים משמאל ומימין, ומקרר עם מקום לשני בקבוקי שמפניה סטנדרטיים או לשלושה בקבוקי פלסטיק של 500 מ”ל. ישנו גם מחזיק מטריות ליד דלתות ההזזה. ידיות העזר ליד כל דלת אחורית תוכננו על ידי אומני ה”טאקומי” של לקסוס למידות אידיאליות ופרופיל אחיזה מושלם.
תא הנוסעים מגיע עם שלט בקרה שמעוצב בסגנון סמארטפון ומאפשר התאמה מהירה ואינטואיטיבית של תכונות ופונקציות מרובות. השלט מאפשר ניהול מערכת האודיו, הגדרות בקרת האקלים, פונקציות המושב, תאורת הפנים ותריסי החלון בדגם 4 המושבים. מערכת LM החדשה היא גם הדגם הראשון בעולם שמספק פונקציית זיהוי קולי, שמגיבה באופן ספציפי לפקודות של נוסעים במושב האחורי. מיקרופונים בשורת המושבים השנייה ממוקמים כדי לזהות אם הנוסע השמאלי או הימני מדבר. באמצעות זיהוי מדויק זה, ניתן להתאים את מיזוג האוויר, מיקום המושב והתאורה באופן ספציפי למיקום הנוסע. תא הנוסעים האחורי כולל קונסולה עילית מלוטשת המשלבת בקרות אקלים, דלתות צד אחוריות והצללות לחלונות, תאורת אווירה, מראות איפור, אחסון לפריטים קטנים וחיישני טמפרטורה. מיקומו המרכזי בין צמד החלונות מונע פגיעה במרווח הראש של המושב האחורי.
על מנת לאפשר סביבת מנוחה או עבודה אידיאלית בתא הנוסעים, חלונות הדגם הוגדלו ככל האפשר באופן שמאפשר לנוסעים לתפוס את כיוון הנסיעה והרכב ולמנוע תחושה של סגירה וצפיפות וכך גם למנוע בחילות שמאפיינות צפייה במסך או קריאה בעת נסיעה. ניתן לפתוח את חלונות הצד הגדולים, וישנם שני חלונות קבועים בגג הרכב; לנוסעים מאחור יש גם ראות ברורה קדימה דרך השמשה הקדמית. בדגם ארבעת המושבים, המחיצה המרכזית מתוכננת כך שניתן יהיה לשמור על המבט קדימה בעת צפייה בצג המסך הרחב, גם כאשר אזור החלון סגור מטעמי פרטיות או בידוד רעש. בדגם 7 המושבים מיושם אותו סגנון עיצוב אופקי המייצר את התחושה הפתוחה עם שפע של אור טבעי.
הדגש מושם על מושבי השורה האמצעית, המספקים עיצוב ונוחות של מחלקות היוקרה בחברות תעופה עם משענות גדולות מתכווננות לתמיכת ראש אופטימלית, חימום ואוורור משולבים ופונקציית עיסוי. חיבורי USB לטעינה ממוקמים בחלק התחתון של כל מושב וחיבור HDMi ושקע חשמל נמצאים בהישג יד בגב הקונסולה המרכזית. ידיות אחיזה וכיסי אחסון ממוקמים על גב המושב הקדמי ושולחנות מתקפלים נפרדים ממוקמים במשענת היד המרכזית. המושבים בשורה השלישית כוללים ריפוד עבה ופונקציית להגדלת מקום המטען בעת הצורך. נקודות טעינת USB נוספות מסופקות מאחור.
סביבת הנהג שומרת על נאמנות לעקרונות האירוח – האומוטנאשי, ומעוצבת בעיצוב TAZUNA המילה היפנית המתארת שליטה אינטואיטיבית שיש לרוכב על סוסו באמצעות כיוונון עדין של המושכות. העיצוב מאפשר שימוש קל ואינטואיטיבי של שליטה ובקרה במקורות מידע, כך שהנהג צריך רק לבצע תנועות ידיים או עיניים זעירות, ויכול לשמור על תשומת הלב ממוקדת בכביש. מערך סביבת הנהג מסייע ליהנות מתחושה מתמדת של שליטה בכל נסיעה. כדי לעזור לנהג להרגיש נוח ברכב, ההגה ממוקם קרוב יותר ובזווית זקופה יותר, ומיקום הדוושות ומשענת הרגליים חושב במדויק.
כרית מושב הנהג מורכבת מחומרים שנבחרו במיוחד כדי לספק יציבות מעולה וחלוקת לחץ אידיאלית. שני המושבים הקדמיים מאפשרים שמונה מצבי כיוונון לנהג וארבעה מצבי כיוונון לנוסע. תא הנוסעים הקדמי מעניק תחושה רחבה ופתוחה עם עיצוב לוח מחוונים פשוט המתחבר בצורה חלקה עם חיפויי הדלתות, ומשדר תחושה יוקרתית. ברכב מסך מגע מולטימדיה מרכזי בגודל 14 אינץ’ (עם שליטה על מיזוג האוויר ותפעול האודיו) וקונסולה מרכזית עם גמישות מתוכננת כדי להתאים לצרכים של נהגים מקצועיים.
תיבת הקונסולה הקדמית כוללת שני חיבורי USB-C ומטען אלחוטי Qi (בדגם 7 המושבים); תיבת הקונסולה המרכזית מספקת חיבורי טעינה נוספים מסוג USB-C, יציאת HDMi ושקע חשמל 12 וולט. ברחבי הרכב, היציאות מוארות וניתן להכניס כבלים לכל כיוון למעלה. שילוב אלחוטי של סמארטפון זמין עבור CarPlay; ניתן להשתמש גם ב-Android Auto עם חיבור כבל.
לכל אורכו, המרחב ברכב משדר את אותה איכות ותשומת לב לכל הפרטים. הנהג יכול לנצל תכונות מתקדמות המסייעות לו להישאר מעודכן, כולל מראה אחורית דיגיטלית המציגה בזמן אמת, ללא הפרעה לאחור ותצוגה עילית בגודל 10 אינץ’. צג פנורמי מספק תצוגה של האזור מסביב לרכב, או מבט ממעוף הציפור, כדי לסייע בתמרון מדויק במקומות צרים.
בלקסוס LM 350h מערכת הנעה חשמלית היברידית בנפח 2.5 ליטר. המערכת, הכלולה גם בדגמי NX 350h ו-RX 350h. ההספק המרבי מהמערכת החשמלית ההיברידית הכוללת הוא 250 כ”ס / 184 קילוואט. האצה ל-100 קמ”ש ב-8.7 שניות; המהירות המרבית בשני הדגמים היא 190 קמ”ש.
ה-LM מצויד במערכת הנעה כפולה אלקטרונית E-Four של לקסוס כסטנדרט; מערכת E-Four עם עלייה ברמת חלוקת מומנט ההנעה האחורית כדי להעניק לרכב תנוחת פנייה יציבה ותורמת לנוחות הנוסעים.
הרכב מאפשר לבחור בין מספר מצבי נהיגה כאשר ה-Rear Comfort מתאים ביצועים וחלוקת הנעה ומדכא רעידות, והוא מסייע הן לרכב והן לנוסעיו לשמור על יציבה נוחה, מצב Eco מתאים את ביצועי המנוע/תיבת ההילוכים ומיזוג האוויר כדי לשפר את היעילות הכוללת של הרכב; במצב ספורט, מנוע/תיבת הילוכים, היגוי מתכוונן לתגובה חדה יותר; ובמצב מותאם אישית, ניתן לבחור את ההגדרות המועדפות. בכל המצבים, ביצועי הרכב בבלימה נועדו להפחית את תנועת הראש של הנוסעים.
מגוון צבעי הפנים והגימורים משקפים את הסטטוס של ה-LM ואת האומנות של לקסוס. צבעו של ה- LM הוא Ammonite Sand עם פס מתכתי בצבע נחושת בציפוי שרף שקוף וגימור נחושת תואם באפקט מתכתי. מראה מודרני ואלגנטי מוצג בשילוב עור שחור ואפקט זמש בגוון אפור כהה. בדגם זה מציגה לקסוס חיפוי עץ חדש בסגנון יפני מסורתי, שנוצר באמצעות הדפסה תלת-ממדית רב-שכבתית חדשה. הגימור מופיע בקונסולת התקרה ובלוח המחוונים. עיטור ההגה בעל פיגמנט אדום – צבע תחמוצת הברזל המשמש באופן מסורתי בקרמיקה יפנית.
ה-LM מספק תא מטען עם מקום לשתי מזוודות בגרסת 4 המושבים. בגרסת 7 המושבים ניתן לשאת ארבע מזוודות, או חמש כאשר המושבים בשורה השלישית מועברים למצב שכיבה. קיבולת המטען המרבית היא 752 ליטר עבור LM עם 4 מושבים ו-1,190 ליטר עבור 7 מושבים (מדידת VDA).
בטיחות
ה-LM מצוידת במערכת בלימה אלקטרונית AHB-G של לקסוס, מערכת לחץ לפי דרישה המשתמשת במשאבה בעלת ביצועים גבוהים לשימוש קל ותחושת בלימה טבעית ומרגיעה עם יכולת שליטה ותגובה טובות. ויסות עצמאי של הלחץ מלפנים ומאחור מבטיח יציבות בעת בלימה. בקרת יציבת הבלימה שולטת בגלגול הרכב ובשיפוע בעת בלימה על ידי שינוי חלוקת כוח הבלימה מלפנים ומאחור. הבקרה פועלת בהתאם לשימוש הנהג בדוושת הבלם. כאשר מצב Rear Comfort מופעל, שליטה זו מסופקת באופן פעיל יותר. בקרת גלגול מדכאת חוסר יציבות בפניות כדי לסייע בשמירה על יציבות הרכב, למשל בעת נסיעה בכביש מפותל או ביצוע פנייה בצומת. מערכת הבלימה מספקת גם בקרת עצירה חלקה, המפחיתה את התנודה לאחור של הרכב כאשר מדובר בעצירה. כוח הבלימה מותאם כדי להזיז את מרכז הסיבוב של המכונית לאחור.
לקסוס LM מצוידת בדור האחרון שלLexus Safety System +, מערכות בטיחות אקטיביות וסיוע לנהג. המערכת יכולה לזהות טווח רחב יותר של סיכוני תאונות ולספק התראות ותמיכה בהיגוי, בלימה וכוח נהיגה בעת הצורך, כדי למנוע פגיעה או למתן פגיעה. היקף ההפעלה מפחית את נטל הנהיגה, מסייע בהפחתת עייפות ובשמירה על ערנות הנהג. הגרסה של המערכת בדגם החדש כוללת פונקציות מורחבות עבור מערכת קדם-התנגשות, כולל סיוע בהיגוי חירום ובקרת שיוט אדפטיבית, יחד עם סיוע בנהיגה פרואקטיבית בטוחה יותר בתנועה עירונית איטית יותר.
מוניטור נהיגה בודק באופן קבוע את ערנות הנהג ויביא את המכונית לעצירה, יפעיל את אורות המפגע ואת מערכת eCall להזעיק עזרה אם אין תגובה להתראות אזהרה. הדלתות, כולל דלתות ההזזה האחוריות, מצוידות במערכת פתיחה אלקטרונית של לקסוס, עם Safe Exit Assist כדי להתריע על תנועה מתקרבת מאחור ולמנוע פתיחה לא מכוונת שעלולה לגרום לתאונה. המערכת כוללת גם סיוע במעבר נתיב (LCA) המספק היגוי אוטומטי למעבר נתיב, יש גם יתרון של התראת תנועה חוצה קדמית המשתמשת בניטור רדאר כדי לזהות ולהזהיר את הנהג מפני תנועה המתקרבת משני הצדדים כאשר הוא מגיח מצומת במהירות נמוכה.
הרכב משווק גם בגרסת שבעה מושבים מהודרת אף היא עם שלל תוספות אך בסידור מושבים שונה וללא מחיצת הפרדה בין הנהג לנוסע.
המחיר החל מ-889,900 ₪ כולל מע”מ
מנכ”ל לקסוס ישראל, דרור גורלניק: “לקסוס LM הוא ביטוי מובהק לגישה של לקסוס לפיה יוקרה אמיתית אינה מתמקדת רק בצד המוטורי ובאיבזור הרכב אלא בחוויית הנוסעים, במטרה להעניק להם תחושת אירוח ונוחות – אירוח של מחלקה ראשונה, וזאת על פי מיטב מסורת האירוח היפנית “האומוטנאשי” הייחודית של לקסוס. האירוח המוקפד והעוטף של לקסוס מומחש בכל מרכיב ופרט בדגם החדשני הזה. גישה ייחודית זו באה לידי ביטוי גם במגוון השירותים הניתנים לבעלי לקסוס לאורך כל הדרך במועדון הטאקומי היוקרתי הבלעדי ללקוחות לקסוס, המעניק שרותי קונסיירז’, אירועים ייעודיים, שירותי לימוזין לשדה התעופה ובחזרה ועוד. כל אלו מרחיבים את חוויית הבעלות על רכבי לקסוס לעולמות יוקרה גם כאלו שאינם קשורים ישירות לעולם הרכב כחלק מהמוטו של לקסוס:EXPERIENCE AMAZING (חוויות מדהימות)”.
לקסוס מציגה רכב היסעים יוקרתי לקסוס LM – יגיע אלינו השנה
להמציא את הגלגל: לקסוס RZ450e קרוסאובר חשמלי – נהיגה ראשונה
לקסוס UX300e מתיחת פנים 2023 – סקירה וחוות דעת