1 2 3 ניסיון – מבחן דרכים קצר רנו פלואנס חשמלית של בטר פלייס

הדגם הזה נוצר כדי לשמש רכב ‘ניסוי’ להוגי מיזם Better Place
וכך זה גם מרגיש 

ענת דניאל

כל דגמי רנו מסתבר, עושים לך להתעלף מבחוץ, ומאכזבים מבפנים. לֶמה זה טוב? השבוע ניצבתי מול רנו פלואנס, רכב משפחתי בגודל של רכב ‘מנהלים’, האח הגדול והמגושם של משפחת רנו, עם חזות חיצונית מרשימה ועיצוב פשוט ומבאס מבפנים.
בהשוואה למגאן שכולכם מכירים, הפלואנס רחבה ומרווחת יותר, בעלת רוחב צמיגים רחב יותר ומשקל כולל נמוך  בכמה עשרות ק”ג. שתיהן חולקות 110 כ”ס, וצריכת דלק כמעט זהה (10.5 +/-) כשהמומנט של המגאן || גבוה יותר, וכך גם ההאצה (12 שניות בקירוב של המגאן לעומת 14 שניות מ1-100 קמ”ש בפלואנס).

רושם ראשוני מעולה – רנו פלואנס, סדאן, 1.6 2009

מבפנים, אותה תחושה כמו במגאן 2 – איכות חומרים סבירה, ומראה נקי מדי. לא ברור למה ב- Renault לא משקיעים בתא הנהג, קצת גנדרנות, קצת צבע, עניין, משהו?. במבט חטוף – תא הנהג אפרורי וארכאי, במבט חוקר – סך הכל איכות החומרים טובה. יש תא כפפות מרווח, לוח תצוגת שעון ותצוגה של מערכת שמע נחמדה  (+4 רמקולים קדמיים), ומשמאל – תצוגת לוח המחוונים, הכולל מד חום מנוע, ובכלי הרכב של היום מד חום מנוע לא קיים בכל רכב, אולי בצורת נורה, שנדלקת רק כשהבעיה כבר קיימת (אם המנוע מתחמם והולך, אני רוצה להבחין בזה לפני שהרכב נתקע..).
עוד בתא הנהג, כניסה לAUX 
מתחת לרדיו דיסק, (אפשר למצוא בחנויות חיבורי AUX וUSB לאייפון ולהאזין לספריית השירים שלכם), מקום לכוסות כמתבקש (יש מקום, אבל שום דבר לא יחזיק את הכוס במהלך הנסיעה). בצידי ההגה כפתורים נוחים מאד שעוצבו בצורה מושלמת לתנועת האצבעות, גם מבלי להסיר את המבט מהכביש במהלך הנהיגה. 

זה מה יש

מותאם לכף היד

 כניסת AUX

יצאתי לדרךבתוך העיר, הרגשתי כאילו אני נוסעת בטנק. אין לי בעיה להרגיש ככה כשאני ישובה בתוך ג’יפ, על הגובה עם סטייל (כלשהו), אבל בתוך הפלואנס, בגובה העיניים של יתר הנהגים, עם מכסה מנוע רחב ידיים בטווח הראייה, חוויה מפחידה על גבול החוצניות. רמזורים אחרונים לפני הירידה לאיילון, הכל בסדר, האצה ובלימה סבירה. כביש בינעירוני, חמישה מסלולים, המראות הגדולות מכוונות כראוי, ומספקות תמונות פנורמיות, סך הכל אני מרוצה.
בהמשך, ביציאה מרמזורים, אני מרפה מהגז בלית ברירה כי המנוע קצת צורח, לא מחבבת את גיר הטיפטרוניק.


טיפ! עוברים לידני



היא יותר קלה מהמגאן, אבל התאוצה שלה מ100-0 קמ”ש נמוכה ממנה – 13.9. ואפילו שזה נורא מתבקש, לא ניסיתי לבדוק את הגבולות שלה. יש כלי רכב שכיף לשכוח את הרגל על הגז, על הפלואנס ממש לא.
ואולי זו הסיבה שצריכת הדלק שלה כזו משובחת – חישוב צריכת הדלק בנסיעה משולבת, יצא מעל הממוצע, לטובה – 11.3 ק”מ לליטר. ובקצרה, הפלואנס היא מכונית משפחתית ראויה למי שמחפש רכב עם מרחבים של אנייה ונוחות ובטיחות מרביים, בתצרוכת דלק נמוכה יחסית. 

צריכת דלק מעודדת



אם תשכחו לשים חגורה, המערכת תנגן לכם בנימוס צלילים שקטים ונוחים, עד שתחצו את קו ה20 שניות ואת הגבול, ואז גם זו מתחילה ‘לצרוח’ לכדי צפצוף מחריש אוזניים.. אז ‘תקליקו’ מהר.
המושבים בתא הנהג נוחים ומרווחים עם כוונון ידני פשוט מאד (ידית הזזה תחת הכסא וגלגל בצידיו. ובשורות טובות ממושב הנוסעים – יש מקום לבוסטר ושני מושבי תינוקות/פעוטות כולל רצועות איזופיקס, לקיבוע מושבי הבטיחות.
בתא הנוסעים מקום גם לשלושה מבוגרים ‘בריאים’, ובמידה ויש רק שניים, אפשר להוריד את החלק האמצעי במושב, שיהווה ‘שולחן’ קטן – לשלוש כוסות או למנוחת הזרועות שלכם.

איזופיקס isofix

מקום לכוסות/זרועות או נוסע שלישי


תא המטען ענקי! 520 ליטר, וכפי שאתם כבר שמתם לב, זה תמיד מעלה לי חיוך.. ומאידך, לכם יש יותר מקום להעמיס: שתי מזוודות ענק + תיקים קטנים יותר + קניות.


יתרונות: מבחוץ מעוצבת בצורה מרשימה, התנהגות כביש טובה, בטיחות ונוחות ו…המון פוטנציאל.
חסרונות: לא זריזה, מפנים הרכב משעממת וחסרת חן.

למי כן V – משפחות! עם ילדים קטנים ומטען חורג.
למי לא X – לא למנהלים (אולי בגרסת הדיזל – 1.5, מאובזרת יותר), לא ליחידים או זוגות (לא פרקטי, אין טעם), חובת חניה קבועה!


סוף



*איזופיקס – שני חיבורים (עוגנים) מיוחדים ברכב אליהם מתחברים מושבי הבטיחות לילדים לרכב. מטרתם לקבוע את מושבי הבטיחות בבטחה לרכב.

9 Replies to “1 2 3 ניסיון – מבחן דרכים קצר רנו פלואנס חשמלית של בטר פלייס”

  1. בעידן בו מבקרי רכב נתפסים נוהגים במהירות מטורפת, מרענן מאוד לקרוא בלוג על רמה שמתמקד בעיקר ולא רק בביצועי מנוע תוך שפיכת נתונים שלא אומרים לאף אחד כלום (אלא אם אתה מכונאי או אוהב את התחום).

    מוטיב התא מטען- גאוני!

  2. אחלה ביקורת ענת, אהבתי ששמת לב לפרטים החשובים באמת, כמו בטיחות מרווח ונוחות, האיכות של הפלואנס באמת קצת נמוכה כי היא מיוצרת בטורקיה, סוג של רנו סוג ג'… חבל שמתייחסים לשוק הישראלי כשוק של מדינות עולם שלישי..
    ד"א, ברגע שמתרגלים לזוויות גלגול של הרכב, מגלים שיש לו אחיזה מ ד ה י מ ה!! צריך לסמך עליו, הוא מפתיע לטובה…

  3. היי אייל, תודה..
    שכחתי לציין שישנה גירסא מאובזרת יותר לפלואנס, מנוע דיזל – 1.5 או גירסא חזקה יותר עם מנוע בנזין 2.0

    מוזמן להמשיך לעקוב 🙂
    ענת

  4. You're so cool! I do not think I have read anything like that before. So wonderful to discover another person with some original thoughts on this subject matter. Really.. thanks for starting this up. This website is one thing that is required on the web, someone with a bit of originality!
    Stop by my blog post :: titanium engagement ring

  5. יש לי כזה ואני מרוצה.
    היכן אפשר למצוא מתאם בין ה AUX והדיסקאון-קי שלי או לאייפון ולהאזין לספריית השירים הישנה שלי.
    באף רכב שהיה לי לא ראיתי כזו כניסה מיושנת.
    תודה

  6. אתה יכול בחיפוש פשוט לרכוש אביזרים כאלה גם באינטרנט או בכל חנות לגדג׳טים.
    בדוק לפני כן, אם יש לך אפשרות לסנכרן את השירים באייפון למערכת על ידי הבלוטוס

  7. אז זהו , שהרעיון שלך טוב חוץ מזה שאין לי בלוטוס ואין לי חיבור חיצוני נורמאלי למערכת השמע.
    טוב , לפחות יש לי רדיו דיסק ולא טייפ קסטות.
    חוץ מזה אחלה אוטו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *