10 המכוניות הטובות של השנה – מלכת הכביש 2021-22
השנה השנייה של הקורונה הצליחה לפגוע בהגעת אספקה שוטפת של מלאים, ודחיית השקות רכב חדש, ויחד עם זאת, עשרות כלי רכב חדשים כן הגיעו ושווקו בישראל, ביניהם – 10 כלי רכב, 10 דגמים שעשו לי את השנה – דגמים חדשים מאפס, או דורות חדשים שהצליחו לחזור ובגדול ולהתברג לרשימת המכוניות הטובות של 2021-22
ב.מ.וו ix3, יונדאי איוניק 5 – צילום: תומר פדר
אופל מוקה, ג’ילי גאומטרי סי, מיצובישי אאוטלנדר – צילום: רונן טופלברג
מרצדס EQS, פורד ברונקו: צילום: דניאל דהרי
פולקסווגן גולף: צילום: יובל לוי
המכוניות מצוינות בכתבה לפי סדר ה-א’-ב’, ולא לפי סדר הבחירה
אופל מוקה חשמלית
אופל מוקה החשמלית נחתה בארץ בדצמבר 2021, באירוע השקה צבעוני בחנות הקונספט החדשה של אופל בתל אביב בה מוצגים דגמי אופל מוקה בלבד. הקרוסאובר הקטן והחדש של מותג אופל, המוקה, הגיע בדור חדש חדש לישראל, ובשתי גרסאות, בנזין ולשמחת הרבה חובבי רכב חשמלי, והמותג, גם בגרסה חשמלית מלאה (158,990 ש”ח). המוקה זוכה להתקשט במוטיבים העיצוביים החדשים של מותג אופל, כמו כל דגמי אופל החדשים שעתידים להגיע בקרוב. וזהו בעצם היתרון הגדול של המוקה, הוא ייחודי ומעניין, הוא צעיר ורענן ופרקטי מאד, ואיך אפשר להתעלם ממנו? המוקה נכנס לרשימת 10 המכוניות הטובות, הרבה בזכות השינוי הגדול שעבר מהדור הקודם שלו, מדובר במהפך של ממש, מרכב עגלגל וילדותי למראה ולתחושה, המוקה החדש זוכה לפרופורציות מדויקות, לשיפור היעילות האווירודינמית שלו, ולגרסת הנעה חשמלית, שמתאימה בעיקר לנהגים ונהגות עירוניים.
ב.מ.וו iX3
ב.מ.וו iX3, הקרוסאובר החשמלי של מותג הפרימיום, הושק ברבעון הראשון של 2021, בהשקה דינאמית מרשימה ומהנה מאד בצפון הארץ, והצליח להפתיע אותי, עם טווח נסיעה חשמלי של למעלה מ-400 ק”מ, ובעיקר מערכת רגנרציה (אחזור אנרגיה) מהטובות ש”פגשתי”. כזו שמצליחה באופן ממש וניכר לאחזר אנרגיה מחודשת לסוללה, והרבה אנרגיה!. הדגם החשמלי היוקרתי מצטרף ל”משפחת ה-X3″” האטרקטיבית, הכוללת שלושה דגמים, בנזין, היברידי נטען, ודגם חשמלי מלא. ב.מ.וו iX3 הוא קרוסאובר חשמלי מלא (429,900 ש”ח), מעוצב יפה, שנוח ופשוט לנהוג בו. ההיגוי שלו טוב, ומערכת ההנעה, והוא כולל רשימת אבזור טובה, שימושית ובטיחותית.
ג’ילי גיאומטרי C
בסוף 2021, ממש לפני מספר חודשים, הושק מותג רכב חשמלי חדש בארץ, עם דגם חשמלי חדש, שעשה לא פחות ממהפכה שקטה. הרכב – הוא ג’ילי גיאומטרי C. רכב פנאי טוב, אפילו טוב מאד, עם הרבה כוח, או מספיק כוח, אם תרצו, טווח חשמלי ריאלי של 450-460 קילומטרים, “על הקילומטר”, ומחיר, כן, גולת הכותרת, מחיר “שובר שוק”, של החל מ-133,900 ש”ח לגרסת הבסיס, ו-142,900 ש”ח לגרסת הסוללה בעלת הטווח הארוך המדובר, C460, גרסה שכוללת בנוסף כיוון חשמלי למושב הנוסע ומערכת תצוגה עילית. המהפכה השקטה היא בעצם היותנו עדים לרכב קרוסאובר שימושי מאד, משפחתי, עם טווח נסיעה בריא, עם כמעט אפס מתחרים ברמות מחיר הללו. הרכב הטוב הזה הוא ה”סיפור הקטן” בתוך תמונה גדולה מאד, תמונה גלובאלית, תמונה שמסכמת את העידן בו אנו חיים – כלי רכב חשמליים הם העתיד, והמחיר שלהם לא חייב להיות בשמיים. מה גם שהמחיר ירד ויתמתן, ככל שהיבואנים ישתכללו ויתקדמו בתחום ובייצור כלי רכב כאלה.
טויוטה יאריס קרוס
מה אנשים רוצים בסך הכל? בלי להכליל כמובן. איזה רכב, רובם, רובנו, רוצים לעצמנו? – קרוסאובר!. נכון. כלומר ג’יפ, או ג’יפון. שיהיה גבוה, מעוצב יפה, מסובב ראשים, שמתאים לנסיעה יום יומית לעבודה וסידורים, וגם חזק מספיק ונוח לנסיעות ארוכות בסופי שבוע. מה עוד חשוב לנו? שנוכל לרכוש אותו – שעלותו, מחירו, יהיה נוח לכיס שלנו. ובשביל זה, אנחנו מוכנים להתפשר על פרמטר פה ופרמטר שם, כדי שנוכל לרכוש רכב מוגבה ואופנתי, רכב חלומותינו. טויוטה יאריס קרוס החדשה (134,900 ש”ח), עוד דגם חשוב מאד, למותג ולשוק הרכב, הגיע לארץ בגרסת בנזין, וגרסה היברידית, עם יתרון ברור לגרסת ההנעה ההיברידית, שהתגלתה כאחת החסכוניות בקטגוריה. טויוטה יאריס קרוס החדשה, אם נניח לרגע בצד את המהפכה החשמלית, היא העתיד של שוק הרכב, מכוניות קטנות קומפקטיות, המשרתות נהג יחיד או זוג, כנראה מוגבהות/קרוסאוברים, חסכוניים בדלק, או חשמליים לחלוטין, ובמחיר נוח. לאט לאט, כבר שנים שעולם הרכב הולך ומתרחק ממכוניות גדולות, מגושמות, עם מנועים עסיסיים, וההיפך מזה, זו בדיוק הקטגוריה עליה יושבת היאריס קרוס.
יונדאי איוניק 5
יולי 2021 נחתה בישראל חייזרית! אחת המכוניות החשמליות המעניינות ומיוחדות שהושקו בארץ ובכלל – יונדאי איוניק 5. לא ראיתי אף פעם מכונית שדומה כל כך לאיורים הראשונים שציירו אותה, עוד ברישומים הראשונים במחלקת העיצוב. באירוע נהיגה בישראל, יצא לי להיות ולנהוג בה יום נהיגה שלם, לצלם אותה, להאיץ בה, והזדמנות להתרשם ממנה מכל כיוון. מראה הרטרו-שיק-פוסט מודרניזם שלה נותן לה הרבה נקודות, אבל לא רק, מרווח הפנים שלה מדהים, ואי אפשר להבין כמה היא מרווחת ממבט והתרשמות מחוץ לרכב. המידות החיצוניות שלה מבלבלות, ואני גם בטוחה שיש מי שחשב שזו בכלל מכונית משפחתית ולא קרוסאובר.
יונדאי איוניק 5 (189,900 ש”ח), היא מכונית גדולה בזכות הדברים הקטנים שבה. כל חלק יותר מיוחד מהאחר. מ-ידית ההילוכים מאחורי ההגה, תא הכפפות שנשלף כמו מגירה החוצה, הקונסולה בין הנהג לנוסע שזזה על גבי מסילה (קונסולה תחת משענת היד לנהג, עם תא אחסון גדול תחתיה, כולל מקום לשתי כוסות, זזה אחורה וקדימה במשיכת ידית. אין מה לומר, זה מגניב ומרענן). המון תאי אחסון גדולים וקטנים וכל כך שימושיים, ובכלל, המון מחשבה מאחורי השימושיות והייחודיות ברכב הזה. איוניק 5 זוכה היא מכונית חשמלית סולידית בביצועים, עם טווח חשמלי טוב, שזוכה להכלל ברשימת 10 המכוניות הטובות של השנה 2021-22 בגלל הייחוד, בגלל הפרקטיות, ובזכות היצרן, קונצרן הענק “יונדאי”, שלא מפסיק להפתיע לטובה.
מיצובישי אאוטלנדר החדש
לפני שאתם מגרדים בראש, וחושבים אם מגיע למיצובישי אאוטלנדר החדש או לא, להכלל ברשימת 10 המכוניות הטובות של השנה החולפת, דעו שיש סיבה טובה לכך – הרכב הזה עשה מהפך מהדור הקודם!. לא אבוש וכן אומר, לא אהבתי, בלשון המעטה את הדור הקודם של האאוטלנדר, ולכן, ההפתעה שלי מהדור החדש הייתה כה גדולה וחיובית. המידות של המיצובישי אאוטלנדר החדש 2021 גדלו, וכעת הוא מציע מרחב פנים מהגדולים והמרווחים בקטגוריה, לנהגים גדולים או גבוהים, ומשפחה גדולה, עד 7 נוסעים. האורך הכללי גדל, כמו גם בסיס הגלגלים נוספו, ואורכו בדור החדש הוא 270.6 ס”מ. מיצובישי מתגאים ובצדק בתכנון החדש והחכם לחלל הפנים, שאפשר להגדיל את המרחב בשלושת שורות המושבים, עם תוספת של 20 מ”מ למרווח הראש של היושבים בשורת המושבים האמצעית, 40 מ”מ תוספת לרווח בין היושבים בשורה האמצעית ו-30 מ”מ בשורה השלישית. נתונים חשובים בקטגוריה הזו של קרוסאוברים 7 מושבים. בדור החדש הוא גם יפה פי כמה, ומאובזר מאד. מה שהקפיץ את מחירו למחיר התחלתי של 178,900 ש”ח. כך או כך, אפשר לומר שמיצובישי בכיוון הנכון.
מרצדס EQS
להפתעתנו, ושמחתנו, בישראל נחתה מוקדם מהמתוכנן, ספינת הדגל של מותג מרצדס בנץ, מרצדס EQS – מכונית הפאר/יוקרה החשמלית החדשה, המקבילה מרצדס S Class, רק עם ארכיטקטורה חדשה שנועדה מיסודה להנעה חשמלית מלאה. מה אפשר לומר, מרצדס, כמותג יוקרה, ויצרן בעל טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם, שוברת את השיאים של עצמה, ושל המתחרות, ורושמת סף חדש מדי השקה. מרצדס EQS היא מכונית עתירת טכנולוגיה ומערכות אבזור ובטיחות, עד שממש קשה להגיע לכולן ולעשות בהן שימוש בזמן קצר עם הרכב. וכיאה לספינת הדגל של מרצדס, היא גם קובעת שיא חדש ביעילות אווירודינמית, עם מקדם גרר החל ב-0.20Cd, בזכות אלמנטים עיצוביים רבים שתורמים ליעילות האווירודינמית, הכוללים עיצוב בעל צללית גג נמוכה בסגנון קופה, ספוילר קדמי מחודד בצורת חץ, ידיות דלתות נשלפות הנבלעות בדופן הדלת בזמן נסיעה, תכנון רצפה שטוח לזרימת אוויר חלקה מתחת לרכב, וחישוקי גלגלים בעיצוב מפחית התנגדות לאוויר. מרצדס EQS משווקת בישראל ב-3 גרסאות נכון להיום, עם טווח נסיעה מרבי של 770 ק”מ (על פי תקן WLTP), והספק של עד 385 קילוואט (523 כ”ס), עם מחיר התחלתי של 890,000 ש”ח.
סקודה אניאק iV
הרושם הראשוני הוא הקובע, גם במפגש עם כלי רכב. הפגישה הראשונה שלי עם הסקודה אניאק iV הקרוסאובר החשמלי “בגודל בינוני”, היה טוב. וחוויית השימוש שלי איתו/בו הייתה מצוינת.
סקודה אניאק “מגיע” אלי ברמת אבזור suite הגבוהה למדי, רביעית מלמטה (242,990 ש”ח), בין 6 רמות סך הכל, רמת גימור מאובזרת מקצה לקצה. הכוללת בין היתר את מערכת ה-KESSY, “הנעה, נעילה ופתיחה ללא מפתח”. אני מתקרבת לרכב המבחן, והוא מזהה אותי על ידי חיישני הקירבה, כשהמפתח נותר בכיס הג’ינס – דלתות הרכב פתוחות לקראתי, מראות הצד נפתחות לצדדים. אני פותחת את הדלת, וברגע שאני יושבת על מושב הנהג, מערכת המולטימדיה נדלקת מעצמה, בקרת האקלים המפוצלת, גם היא, מתעוררת וממזגת (ממשיכה מהטמפרטורה האחרונה בה כוונה), לוח המחוונים הדיגיטלי הקטן, בגודל 5 אינץ’ ניעור גם הוא לחיים, ומציג אינפורמציה כללית – קילומטראז’, וטווח חשמלי שנותר. זו לגמרי קבלת פנים מפוארת ומפתיעה לטובה.
סקודה אניאק הגיע לקראת סוף 2021, בתקופה של פריחת הקרוסאוברים החשמליים בארץ, אך הוא בולט, בזכות האבזור, העיצוב והשימושיות, והיתרון של המידות שלו. הסוללה החשמלית בו מותקנת ברצפת הרכב ותורמת למרכז כובד נמוך, ובכך, גם למרחב הגדול בתא הנוסעים. סקודה למעשה, מצליחה להפתיע בפעם המי יודע כמה, ולייצר דגם קרוסאובר חשמלי שימושי, ומאובזר למשפחה. אחד הדגמים הכי ראויים להכנס לרשימת המכוניות הטובות של השנה.
פולקסווגן גולף החדשה
לפולקסווגן גולף הגעתי עם אהבה מראש לדגם. באתי אליו… התקרבתי בזהירות, רק כדי לראות שלא הרסו אותו. הדור השמיני של הפולקסווגן גולף הגיע לישראל במרץ 2021 (החל מ-134,900 ש”ח), ולשמחתי, נשאר חיוני, מעוצב יפה, ועם תוספת אבזור נוחות ובטיחות. הדגם הנמכר ביותר באירופה שהוצג לראשונה בשנת 1974, ומכר מעל 35 מיליון יחידות בעולם, הגיע בדור החדש עם תא נוסעים מודרני יותר, הכולל מסכי מגע, מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, לראשונה בקטגוריה המשפחתית של פולקסווגן, ועיצוב מסובב ראשים. אותי אישית עצרו שניים בכביש, ותהו בעיקר אם מדובר בגולף חשמלית, בגלל הסמל המבלבל מאחור. הדור החדש של הגולף, זוכה לליטוש אבולוציוני לדור הקודם, ולא שכח מאיפה הוא בא.
השבכה החדשה שלו כוללת את לוגו פולקסווגן המחודש, וממשיכה ליחידות התאורה הצרות וחדות מבעבר. החלק האחורי של הרכב מתהדר בתאורת LED אחורית, וחישוקי הסגסוגת בגודל 16″. חודשיים אחרי, הגיעה אלי הגרסה המועדפת של הגולף, ה-GTI, המכונית המשפחתית האולטימטיבית. אבל זה כבר נושא לכתבה אחרת. הגולף החדשה, לשמחתי, הייתה ונותרה, מכונית משפחתית פרקטית, זריזה, ואחת הפייבוריטיות שלי.
פורד ברונקו החדש
אחת ההפתעות הגדולות ומרגשות שהגיעו לארץ, ולא רק בשבילי, אלא גם לכל אנשי השטח, וחובבי הרכב בארץ ובעולם, היא נחיתת הפורד ברונקו החדש בחיינו. כמי שחיה את עולם הרכב, ברמ”ח איבריי, התרגשתי לראות את כלי הרכב הראשונים שנחתו בנמל בארץ, את המובילית הראשונה שלקחה את המכוניות הצבעוניות והמרעננות הללו למרכז הארץ, וחיוך גדול עלה על פני כשקיבלתי את המפתחות כדי לנהוג בו לראשונה.
פורד ברונקו בעבר ובהווה, הוא המתחרה הישיר של ג’יפ רנגלר, והמלחמה ביניהם היא קשה וצפופה, כאשר כל אחד מהם “מנצח” את השני בנקודות, כל אחד בקריטריון אחר. המשותף לשניהם, הוא ששניהם חזרו אלינו קצת פחות חיות שטח רעות ונוטפות בוץ (רק קצת, אל דאגה! יכולות השטח הן בלתי מבוטלות), וקצת יותר מתאימים לכביש. פורד ברונקו 2021-22 מקבל נקודות זכות על ביצועי השטח הטובים, על אבזור הבטיחות בו, מקצה לקצה, על השימושיות הגדולה, לנהג/ת ולנוסעים, ובעיקר, על העיצוב המשגע, אחד מכלי הרכב היפים על כבישי ארצנו, ללא ספק. הוא פשוט שילוב של עבר הווה ועתיד, עם חזית המזכירה את הברונקו מראשית ימיו, עם הפנסים העגולים, שהפכו לפנסי לד יפהפיים, עגולים וגדולים, ופס תאורה (לד) שחוצה אותם מכל צד, וסמל הסוס הצוהל, הייחודי של הברונקו.
היריעה קצרה מלפרט על מערכות הבטיחות והטכנולוגיה ברכב. אבל דעו שדירוג הבטיחות הישראלי שלו הוא 6 מתוך 8. וצריכת הדלק שלו תרד למחוזות ה-6 קילומטר לליטר, אם תרצו קצת ללחוץ ולהשתעשע איתו בשטח. המחיר: החל מ-385 אלף שקלים.
מי תהיה מלכת הכביש? רשימת המכוניות הטובות של השנה נסגרת
WWCOTY 2021-22: עיתונאיות הרכב בעולם בוחרות את רכב השנה
130000 ש”ח לרכב בסיסי זה לא מחיר סביר!!! זה יותר מידי !!! שלא לדבר על 180000-450000 זה סכום הזוי בשביל לקנות רכב שעולה 40% במדינה עם מיסוי נורמלי. אני קונה רכב רק יד 2 ועד 50000 ויש המון רכבים מצויינים בסכום כזה
כתבה לדעתי מגמתית. אופל מוקה היא מכונית יקרה, עם טווח קטן. ג’ילי היא מכונית שאין לה מבחן ריסוק ולכן לדעתי אין לה מקום בעידן של המכוניות המודרניות. טויוטה יאריס קרוס היא יקרה, מאובזרת בקמצנות, פלסטיקה זולה, ובמחיר שלה ניתן לקנות רכבים טובים וגדולים בהרבה.
אאוטלנדר החדש מכוער וחדש פרופרציות. רכב לאנשים מתים מהלכים.
השוואה שלא שווה כלום. זה כמו לעשו השווה בין כלבים, צבים וסוסים. זה שלכולם 4 רגליים לא עושה את ההשוואה נכונה. לבוא ולבדוק מכונית בחצי מיליון ואחרת בשליש ממנו… אז מה עשינו בזה…
יפה
חבל שחסר טסלה זה ”הרכב” הכי מהיר ונוח ולוקח את כולם בכיס
הקטן חבללללללללל