10 המכוניות הטובות של 2020: סקודה אוקטביה החדשה (דור 4)
סקודה אוקטביה החדשה 2020, נכנסה לרשימת 10 המכוניות הטובות של השנה, בקלות “בלי נסבלת”. היא הייתה מכונית מצוינת בדור השלישי האחרון, והיא הפכה להיות עוד יותר טובה, התעלתה מעל עצמה – בעיצוב, באבזור הנוחות והבטיחות, בטווח מחירים זהה. מה יהיה הלאה, לאן עוד אפשר להתקדם, אני תוהה… כתבת הכתרה וסקירת וידאו
צילום סטילס, וידאו ועריכה: אנטון פילין
הישראלים החליטו, כולנו, רובנו, שסקודה אוקטביה היא מכונית מצוינת למשפחה, מצוינת לעבודה, שימושית מאד, עם מגוון מנועים דינאמיים ובמחיר “סוגר עסקה”, מה שנקרא. התועלת עולה העלות יש שיגידו. היא נותנת כל כך הרבה ובמחיר “סקודה”. אבל גם זה ישתנה, משתנה, ומצטמצם, כי מה לעשות, ריח הפולקסווגן יוצא ממנה, היא לגמרי ילדה של אימא ואבא שלה (קונצרן פולקסווגן), גם אם היא עדיין “צכית” בעיני רובנו. אז תיהנו כל עוד אתם יכולים, מלקבל מכונית גרמנית במחיר ממש טוב.
סופרב למשפחה
לא רק חדי העין ישימו לב, או שמו לב, שלסקודה אוקטביה החדשה יש דמיון לסקודה סופרב, מכונית המנהלים/משפחתית גדולה, המוצלחת. העיצוב של הסופרב החדשה כל כך כובש, שאני לא מופתעת שהאוקטביה קיבלה בדור האחרון קווי עיצוב ודמיון ממנה. והלך להם לסקודה, הלך ממש טוב, האוקטביה החדשה נראית ממש טוב, והיא משפחתית “רגילה” ליום יום. מצד שני, היא יפהפייה וכבר ממש לא “רגילה” – יש בה הכל.
מסך מולטימדיה מתקדם עם תפעול במגע, לוח שעונים דיגיטלי צבעוני בגודל “10.25 עם אפשרויות תצוגה לבחירה, הגה מעוצב ספורטיבי, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, מושבי ספורט, דוושות בחיפוי דמוי אלומיניום ותאורת אוירה עם מגוון צבעים לבחירה, ידית הילוכים בטכנולוגיית Shift-By-Wire, (נוחה לשימוש), פיצ’ר יפהפה, שאפשר בקלות להתרגל אליו – פס מגע להחלקה, “סליידר”, הממוקם בחלק התחתון של המסך ומאפשר שליטה במערכת באמצעות החלקה בלבד (ברמת הגימור הגבוהה). יש תא ייעודי לטלפון הנייד עם טעינה אלחוטית, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם שלושה אזורי אקלים, הכוללת אוורור למושב הנוסעים.
רק סאנרוף אין, והאמת היא, שגם לא חיפשתי.
גרסת המנוע שהגיעה אלי היא מנוע בנזין בנפח ליטר עם הספק של 115 כוחות סוס, ואני כבר אומרת, וממליצה על גרסת המנוע ליטר וחצי, (1,500 סמ”ק) עם הספק של 150 כ”ס, כי אם הולכים על רכב מעולה, לא סתם מעולה, אחד מעשרת כלי הרכב הטובים של השנה, אז שהביצועים שלא יהיו לא פחות ממצוינים.
לצד מנוע הליטר, יש מערכת מיקרו היברידית MHEV חדשה (שקיימת גם בסיאט לאון החדשה), הכוללת מצבר נוסף 48 וולט, ובעצם, מסייעת למנוע הבנזין המרכזי ונכנסת לפעולה בהתנעות START AND STOP, ומצבי שיוט (בעיקר במהירות גבוהה בכבישים בינעירוניים), המערכת משלבת אנרגיה חשמלית בנסיעה, “מרככת” את התנעות הסטארט אנד סטופ הנוראיות, שגורמות לנו מלכתחילה לכבות את המערכת הזו, ומשיטה אתכם על אנרגיית חשמל, עד שהרגל שלכם לוחצת שוב על הדוושה כדי לקבל עוד כוח מהמנוע.
היצרן מצהיר שהמערכת הזו משפרת את צריכת הדלק ומפחיתה את פליטת המזהמים. ויש להניח שזה נכון, כי כשהמערכת החשמלית עובדת, מנוע הבנזין לא עובד, לא צורך או פולט חלקיקי פחמן. ועכשיו אחרי תרגיל הפסיכומטרי הזה, דעו שהמנוע באוקטביה החדשה משודך לתיבה אוטומטית DSG עם שבעה הילוכים, ובגרסת הליטר, האופי של התיבה הזו מורגש – ההילוכים עולים מהר, כדי לשמור על סל”ד נמוך ובכך, לצריכת דלק טובה. ו-וואלה, צריכת הדלק של סקודה אוקטביה החדשה היה מצוין ונשאר כך (15 ק”מ לליטר במהלך המבחן).
למה סקודה אוקטביה החדשה היא אחת מ-10 המכוניות הטובות של 2020?
כי היא מרווחת ושימושית למשפחה, כי באמת יש מקום לשלושה מושבי בטיחות, או שלושה מבוגרים, כי בדור החדש יש אוורור לנוסעים מאחור, ופתח גישה מתא הנוסעים לתא המטען, כי תא המטען עצום בגודלו, היה ונשאר – 553 ליטר להטענה באוקטביה ה”רגילה”, ו-593 ליטרים נפח בגרסת מרכב ספייס. מה עוד צריך?
סקודה של היום היא לא סקודה של פעם, רשימת אבזור הבטיחות שלה מזכיר, נו, את הקונצרן ממנו באה, שם אין פשרות בבטיחות:
לסקודה אוקטביה החדשה מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כסטנדרט מרמת הגימור Ambition, רמת האבזור הפותחת, ביניהן מערכת לניטור מרחק מלפנים, מערכת אקטיבית לשמירה על סטייה מהנתיב (שעובדת טוב), מערכת בקרת שיוט אדפטיבית (השתמשו ותיהנו), מערכת לשמירה על ערנות נהג (אני לא עייפה, לא יודעת מה היא רוצה ממני), שבע כריות אוויר, מצלמה אחורית מקורית, חיישני חנייה אחוריים מקוריים ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים.
ברמת הגימור Style יתווספו מערכת Side Assist המתריעה על כלי רכב ב”שטח מת”, חיישני חנייה קדמיים מקוריים וטכנולוגיית Matrix שמונעת סנוור של מכוניות שבאות מולנו בדרך.
סקודה אוקטביה היא אחת המכוניות הטובות ששווקו השנה, כי היא מוצעת במחיר נגיש, על אף כל מה שהיא, ומה שיש לה להציע לה. היא עושה חיים קשים למתחרות שלה, ועושה חיים קשים גם למכוניות מקטגוריות המנהלים, אין לי ספק. בדור הרביעי החדש היא קיבלה לוק של מכונית מנהלים – קצת ספורט קצת אלגנט, היא זכתה לאבזור נוחות ובטיחות של מנהלים החל מרמת הבסיס, תא הנהג שלה נקי ויפה, ומכיל פיצ’רים וטכנולוגיה מתקדמת, ובו בזמן משדר אלגנטיות וקלאסיות כמו במכונית מנהלים, ורק המחיר נותר משפחתי…
סקודה אוקטביה הגיעה למקום הרביעי המכובד בטקס בחירת רכב השנה 2020 – הבחירה של מלכת הכביש, ולא רק זה, היא זוכה להיכנס לרשימות של עוד הרבה מדיות רכב וטקסי רכב השנה מסביב לעולם, אם בין 5 הראשונות, 3 הראשונות וגם לא מעט “מקומות ראשונים”. גם בבחירת רכב השנה של עיתונאיות הרכב בעולם – WWCOTY היא נכנסה לרשימת הפיינליסטיות, ואין לי ספק שתקבל ניקוד גבוה גם מהקולגות שלי. איך לא?
אז קדימה, צפו בווידאו שהכנתי לכם, ושתפו שתפו!
סקודה אוקטביה, ליטר טורבו, רמת גימור אמבישן – 134,990 ש”ח
סקודה אוקטביה, ליטר טורבו, רמת גימור דינאמיק – 141,990 ש”ח – רמת האבזור הנבחנת
סקודה אוקטביה, ליטר טורבו, רמת גימור סטייל – 148,990 ש”ח
סקודה אוקטביה, 1.5 ליטר טורבו, רמת גימור אמבישן – 140,990 ש”ח
סקודה אוקטביה, 1.5 ליטר טורבו, רמת גימור דינאמיק – 147,990 ש”ח
סקודה אוקטביה, 1.5 ליטר טורבו, רמת גימור סטייל – 154,990 ש”ח
אחרי שבוע עם ליטר ליסינג…. שום דבר מיוחד.
אחלה רכב אבל הכתבה רדודה וממומנת.