2022: מספר החניות מצטמצם מספר המכוניות החדשות עולה – פנגו מסכמת שנה
אפליקציית התחבורה פנגו Pango מסכמת את שנת 2022 עם נתונים מעניינים על הרגלי השימוש של הישראלים: באיזו שעה הכי הרבה ישראלים מחפשים חניה, איזה יום הכי עמוס בחניות, ואיפה הכי יקר לחנות את הרכב
חניות בכחול לבן: השנה נוספו עוד 5 רשויות שהחלו בגבייה עבור חניה, מה שמעמיד את מספר הרשויות הגובות על כחול לבן על 81.
חלק מהרשויות חוו ירידה בהפעלות החניה בשנה החולפת – חלק כתוצאה מגריעת מקומות חניה לטובת התשתיות, צמצום או ביטולי כחול לבן, ביניהן רמת גן עם ירידה של 13% (הסירו את אזור חניה “חניוני העיר ומעבר חלק מחניוני העיר לחניונים מהירים), תל אביב עם ירידה של 11% (תל אביב גורעת מקומות חניה בעקבות עבודות תשתית) רעננה יורדת עם 9%, נתניה עם 8%, בת ים ופ״ת עם ירידה של 6% וירושלים יורדת עם 5%.
חנייה כחול לבן לשנת 2023: מחירי החניה המקסימליים של חלק מהרשויות מתייקרים ב-5% מפני שהם צמודים למדד, למשל תל אביב וירושלים.
10 הערים המרכזיות בהן התרחשו מספר הפעלות החניה הגדולות ביותר בשנת 2022: ירושלים, ת״א, חיפה, רמת גן, באר שבע, פ״ת, נתניה, הרצליה, רחובות, בני ברק.
היום העמוס ביותר מבחינת חניה: יום שלישי
השעה העמוסה ביותר מבחינת חניה: השעה 9:00 בבוקר.
מחירי שעה ממוצעת בחניונים לפי ערים:
תל אביב – 19.84 ש״ח
רמת גן – 24.20 ש״ח
ירושלים – 22.49 ש״ח
הרצליה 23.40 ש״ח
אשקלון 18.23 ש״ח
חיפה 22.01 ש״ח
חדרה 28.30 ש״ח
ניתן לראות שדווקא העלות הממוצעת בחניונים בתל אביב היא לא הגבוהה ביותר, הסיבה נעוצה בכך שרבים מהחניונים בעיר הינם חניוני אחוזת החוף בהם תושבי העיר משלמים 25% מעלות החניה והמחירים מוסדרים, לעומת ערים גדולות אחרות כמו ירושלים ורמת גן. כמו כן, בחלק מהחניונים במרכזים המסחריים השעה ראשונה הינה בחינם.
השוואה בין חניונים לכחול לבן: לקוח חונה בממוצע 1.49 שעות בכחול לבן, לעומת חניונים 3.75 שעות. ממוצע החניונים כולל כמובן חניוני לילה וחניות במשרדים בתשלום. אנשים חונים בממוצע יותר זמן בחניונים, אבל בכחול לבן יש גם שעות שהאכיפה מסתיימת.
בדיקות פקח: בשנה החולפת עמדו מספר בדיקות הרכבים על ידי פקחים רק בפנגו על 5,500,000.
מספר כלי הרכב שעלו על כבישי ישראל בשנים האחרונות: בשנת 2019 – עלו על הכביש 253,938 רכבים. בשנת 2020 – 214,544 רכבים, בשנת 2021 – 289,291 רכבים, ועד סוף שנת 2022 צפויים להימסר כ-270,000 רכבים.
2021 הייתה שנה פוסט קורונה “סוג של פיצוי” אחרי ההסגרים. שנת 2022 הולכת דווקא להסתיים כמות רכבים יפה אבל עדיין רואים האטה מסוימת גם בגלל חזרה לשגרה, העלאות הריבית במשק, מלחמת אוקראינה רוסיה, בעיות שרשת האספקה ובעיות השבבים שגרמו למחסור במלאים.
תחבורה ציבורית: מוביט-פנגו מובילה את הקטגוריה עם 75% נתח שוק בקרב האפליקציות הציבורית (ללא צה”ל) כמות המשתמשים במוביט-פנגו יותר מהכפילה את עצמה בשנת 2022 ועברה את ה-1,000,000 משתמשים רשומים לשירות. כמו כן נוספו כלי תחבורה נוספים (הרכבת הקלה בירושלים והרכבלית ובחיפה) בהם ניתן לשלם באמצעות האפליקציה.
שיעור החדירה של אפליקציות התשלום קפץ מ 4% ל כ-15%.
רכב חשמלי: לגבי סה”כ הרכבים החשמליים – השנה יעלו על הכביש בין 26-27 אלף כלי רכב חשמליים לעומת שנת 2021 שבה עלו על כבישי ישראל בין 10-11 אלף כלי רכב חשמליים.
כלי הרכב החשמליים מהווים כ-10% מסך מסירות הרכב השנה, אל מול שנה שעברה בה היוו רק 3.5% מכלל הרכבים הדבר מצביע על גידול משמעותי בשוק הרכב החשמלי.
בנובמבר 2022 מכלל רכבים שנמסרו, כ- 30% מהמסירות היו של רכבים חשמליים, הדבר נובע בעיקר מעליית מס הרכישה הצפויה בינואר מ-10% ל 20%.
רועי אלבז מנכ”ל פנגו מנתח את נתוני 2022 מסכם:
גם השנה היינו עדים לעלייה בגודש בכבישים (עלייה של 5%). בנוסף למגמה זאת, ישנה עליה בצמצום מקומות החניה בערים הגדולות. הגורמים המרכזיים לכך הם תשתיות הרכבת הקלה והוספת נתיבים ייעודיים לתחבורה ציבורית ושבילי אופניים. בתל אביב לבדה נגרעו אלפי מקומות חניה, מגמה שתתרחב בשנים הקרובות.
עליית מדד המחירים לא פוסח גם על מחירי החניה בכחול לבן (בתל אביב וירושלים הייתה עליה מ-6.40 ש״ח ל-6.70 ש״ח). המחירים בישראל עדיין נמוכים בהשוואה לערים מרכזיות בעולם כמו ניו יורק, פריז ולונדון שם המחיר הוא כפול ואף יותר.
בתחבורה הציבורית צמיחתן של אפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית, יחד עם רפורמת ״דרך שווה״ הביאו לשיעור חדירה של 15% מכלל התיקופים. בפנגו מוביט ישנם כבר מעל מיליון משתמשים בשירות זה.
בשנת 2023, עם השקת הרכבת הקלה, אנו צפויים לראות יותר נהגים שהופכים לנוסעים היברידיים המשלבים נסיעה ברכב פרטי עם בתחבורה הציבורית.
פנגו משיקה מפת עמדות טעינה חשמלית אינטראקטיבית בפריסה ארצית
פנגו הופכת לפלטפורמת תשלום למגוון אמצעי תחבורה לנוסעים ולנהגים בישראל